Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - M_D

Stran: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25
316
Sítě / Re:Interní IPv6 a domény ve veřejném DNS
« kdy: 22. 05. 2020, 14:17:33 »
Servery, co jsou určené jen pro vnitřek, tak máme na IPv6 ULA adresách (fc00::/7) a jsou zavedeny jen v interním DNS. Servery, co jsou dostupné z venku (a občas i zevnitř) nebo mají právo navazovat přímo spojení ven do Internetu, tak mají klasické IPv6 globální adresy a jsou identicky vedeny ve veřejném i interním DNS. U IPv4 to máme stejně. A samozřejmě je to v různých VLAN (DMZ), odděleno firewally.
I stanice uvnitř mají jen IPv6 ULA adresy (spojení ven je možná pouze skrz aplikační proxiny).

317
Sítě / Re:Kompatibilita Wi-Fi 802.11n a 802.11ac
« kdy: 16. 05. 2020, 10:14:50 »
Ono půjde i o ten scan program, který mu to zobrazuje. Dost často funguje tak, že ten soft dekóduje a zobrazuje info přímo z annonce rámců APčka a nečte vyloženě, co z toho ta karta v noťasu umí použít. Wif scanner mi také hrdě hlásí, že 1300 Mbps, ale karta umí reálně jen 866 Mbps max (protože AP je MIMO 3x3 a noťas jen 2x2). Takže tazatelova karta umí v noťasu možná jen 20/40 Mhz kanálování, ale AP hlásí i 80 MHz, tak wifi scanner se napočítá těch 650 Mbps, přestoře noťas teoreticky max vyrazí jen 300 Mbps (MCS7, 64-QAM, 40 MHz, MIMO 2x2 - což je takové nejčastější Nková horní hodnota klienta).

Pokud to AP nemá zakázáno, tak se samozřejmě umí přizpůsobit klientu a poníží při komunikaci s ním na režim, co podporuje karta. Zde je třeba na to občas myslet a nastavit vhodně (pokud to dané AP umí), co připouštíte jako to přípustné minimum, protože když AP jde vysílat broadcast a multicast pakety, tak je posílá možným společným, aby to všichni klienti pobrali. Takže pkud je povoleno i A a G, tak se běžně shazuje na 6 Mbps, protože to je ta default basic společná hodnota, pokud bude některý klient připojen v režimu A/G. To pak s celkovou efektivitou provozu zamává. . :-)

Jinak u Nkového provozu se marketingových 650 Mbps dosahuje také tak, že se zapomene započíst vliv ochranného intervalu, pak to pro MCS7, 64-QAM, 40 MHz a MIMO 4x4 "vyjde" (s 400 ns GI je to už jen 600 Mbps).

318
Sítě / Re:Mikrotik - podmnozina subnet2 v subnet1
« kdy: 30. 04. 2020, 13:14:31 »
A máš ten Google Assistant / Amazon Alexa připojeno Ethernetem nebo po wifi? Podstatné jem zda ta krabička vyžaduje, aby ty čidla byla ve stejné L2 sítí (že je umí hledat jen pomocí nějakého multicastu/broadcastu) nebo jde zadat jejich IP a doptá se jich tak přes rotuer. Pokud to druhé, tak je to jen o nastavení na těch dvou Mikrotikách, aby dovolil spojit se té krabce k těm čidlům v routingu / firewallu atd. Ptákoviny s překrývajícíma se IP segmenty se pak dají vynechat (jde to, nejjednodušší řešení u Mikrotiku je pak přes proxy-arp). Vzhledme k té popsané topologii tak netřeba ani řešit specifickou routu do té GA/AA, protože vždy to půjde přes tu default routu.

319
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 12. 04. 2020, 12:15:25 »
Logik: Mě uniká hlavně to, že okolní svět evidentně se chová jinak, než je tvůj jasný názor? Proč k řadě routerů aktualizace vůbec nejsou, proč se routery hromadně nevrací, když se objeví chyba a aktualizace nejsou. Když je to tak jasné, proč ČOI neřádí jak černá ruka a nerozdává flastry za to, že jsou děravé produkty? Proč u vyšších krabic je to natvrdo tak, že si koupím bednu za 300 kKč a k ní mám 5 let záruku na HW, na SW je 90 dní, pokud chci také 5 let, příplatek 160 kKč?

A jinak, myslíš, že třeba u mobilních telefonů by to mělo být jinak než u routerů? I tam je ten stav takový, jak u routerů, není problém jít teď koupit nový mobilní telefon v ceně 10 kKč+ s velmi vysokou jistotou, že k němu už aktualizace nebude (stále se prodávají Blackberry mobily a rozlučková aktualizace byla poslední týden března pro ty na bázi Android, pro ty na OS10 už vloni, ale ty už se skoro nikde neprodávají).

Tak proč, když si otevřu třeba dTest, tak tam řeší, že výrobci na aktualizace mobilů kašlou. Proč se již několik let snaží BEUC (EU spotřebitelská organizace) na poli EU prosadit, aby součástí záruky od prodejce nebyla jen oprava HW ale i dodávky aktualizací SW? Takže stejný problém nemáme jen v Česku, ale okolí. Myslíš, že ČOI, dTest, BEUC, Euroconsumers atd na tom po stránce vynucování právního stavu budou tak špatně, že jim něco uniká?
Aspoň u těch mobilů se to trochu lepší, jak se Google naštval a trochu po výrobcích šlape, ale to byl důsledek, že mu kazili jméno a ne tlak legislativy (kdo chce používat nálepku Android, tak aspoň první rok 4 aktualizace, nejpozději 90 dnů od opravy v holém Androidu, v Enterprise větvi 3 roky nebo to hodit na ten Android One).

 
Nezapíchnul jsi se do jednoho bodu legislativy a nepřehlížíš široké okolí? Třeba ten bod o té generální prevenční povinnosti. Uvědomuješ si, že to je paragraf poslední obrany práva? Vždy se daná věc posuzuje podle speciální legislativy pro danou oblast, teprve když neexistuje, nastupuje tato obecná část. Možná na dodávky na běžném trhu vůbec nejde použít, protože tu je legislativa o uvádění výrobků na tvrh a možná ta plně vyčerpá povinnosti výrobce.
Stejně tak ten router u tebe doma, možná při jeho provozu na tento paragraf nedojde, protože danou oblast dostatečně řeší zákon o elektronických komunikacích, ten také řeší provoz koncových zařízení (pokud jsi připoejen přes veřejnou telekomunikační síť, u neveřejných poskytovatelů neplatí)...

A i když na ten paragraf dojde, tak když vidím, co je v těch rozhodnutích - to mi pak vychází, že když jsem majitel routeru, zjistil jsem, že už aktualizace nejsou, slušně se zeptám, zda ještě nějakou budou, dostanu odpověd, že už nebudou, není nám ani známá fatalní chyba v poslední verzi, ale nevylučujeme, že se v budoucnu chyba objeví, tak jsi možná svou povinnost dostatečně splnil.
Protože jak jinak chápat: paní má syna s těžkou psychickou poruchou, projevující se nečekanými agresivními útoky vůči okolí, konzultace u psychiatra, zda může být problém, když bude v kolektivu, odpověď typická - možná ano/možná ne, tak si paní domu přivede další 2 děti na hlídání (dle dohody měla je vzít jinam), synátorovi rupne v hlavě, první ranou tyčí uspí matku a pak jedno dítě umlátí k smrti - rozhodnutí všech instancí soudu, že nebyla porušena prevenční povinnost, nelze chtít, aby očekávala takové chování a schopnost syna zabít jiné dítě. To povrdil i nejvyšší soud, že z pohledu generální prevence to posoudili správně, ale vidle do toho hodil tím, že se to má celé posuzovat posuzovat podle nějaké speciální legislativy o dohledu nad narušenou osobou. :-/

320
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 11. 04. 2020, 12:07:27 »
M_D:
a) Prodejce rohlíků Ti také nikde nedeklaruje, že jsou k jídlu. Dokonce někdy ani neuvádí, že jde o rohlíky (večerka s naškrábanou cenovkou). Přesto musí být jedlé.
Souhlas, rohlík je hezký příměr.

Pokud si jdu koupit něco s obecným označením rohlík (nikomu to nedoporučuji dělat), tak očekávám, že si koupím něco, co i při nechutné konzumaci v přiměřeném množství výrazně nepoškodí moje zdraví, pokud je do v rozumné doby od výroby. Protože to je jediné, co můžu dneska očekávat vlivem legaslativy o bezpečnosti potravin. Pod pojmem rohlík obecně rozumím slušnou chemickou laboratoř nevalné chuti.
V přechozích pár letech se dalo trochu orientovat tím, pokud prodejce/pekař dobrovolně garantoval, že rohlík odpovídá České cechovní normě pro rohlík/housku (vloni si ji vymazali), že té chemie bude trochu méně a bude to mít aspoň náznak rohlíku. To je jediné, co běžný člověk asi mohl zjistit. Pokud se bavíme o běžné masové produkci. Výrazné vodítko je, zda pekárna při dodávce na faktuře uvádí, že je to rohlík, ale už řádku let se tato věc dodává často obchodníkům pod označením "pekárenský výrobek", protože vědí, jaký humáč to je a v pekárně to vyrobili. Ale tuhle informaci nemáš běžně dostupnou. :-(
Jinak si užijme těch rohlíků jak jsou, stejně nám jej EU v hyperkorektnosti brzo zatrhne (rohlík je symbol výsměchu Turkům v podobě znázornění půlměsíce, co sníme, vzniklo při obléhání Vídně).
Sorry, tchán byl majitel pekárny. :-)

A u toho SOHO routeru to vnímám stejně - bude to přehazovat pakety mezi interfejsy, NATovat a jen Bůh ví, co to vše dělá a obsahuje ještě (ať už chyb nebo úmyslných bonzovátek). Nikdo nic negarantuje a legislativa nic pro danou kategorii nevynucuje (vyjma toho, že mě to nezabije/neuvaří mozek - ekvivalent té bezpečnosti potravin). To přehazování paketů odpovídá tomu půjde to sežrat. A  u dalších očekávaných vlastností u SOHO routerů je to v bleděmodrém s tím rohlíkem. Jak se bude reklamovat rohlík? :-(

Právník nejsem. Občanský zákoník jsem četl a rozhodně z jeho znění nemám tak jednoznačné jasno v oblasti této diskuze. Po přečtení názorů několika právníků na danou oblast mám jen jasno v tom, že ani oni nemájí jasné jasno jako ty. Všechny ty práce jso z 80% stejné, to je ta citační část z autorského, občanského, obchodního, korporátního zákonu - a pak vlastní stať, kde se to hemží tím možná, čistě teoreticky, za určitých podmínek asi ano nebo také ne. Stručnou citační část z OZ předvedl hezky kolega M.Š. A pokud to začne komplikovat SW, tak některé ty práce na téma vztah mezi chybou v SW a vadou, to je stostránkový bolehlav. :-(

A pohled na realitu trhu je celkem jasná. Takže pokud máš tak jasno, zkus ten hypotetický router reklamovat a uvidíme, kam to dotáhneš. Třeba budeš úspěšný průkopník! Pokud výsledkem bude minimálně, že jak přestane výrobce dodávat aktualizace, tak půjde do každého routeru nahrát aspoň WRT, už to by byla krása.

A s tím předcházením škodám - používáš v životě spoustu věcí, co při správném používání jsou pro tebe bezpečné a pro okolí můžou být dost nebezpečné (někdy i pro tebe samotného mohou představovat riziko) a podle toho musíš se chovat/postupovat. V někteých případech legislativa přímo požaduje, co a jak s danou věcí musím dělat a za splnění jakých podmínek. Ono i při konzumaci toho rohlíku je třeba dbát prevence a jíst tak, abych si neublížil. Je to tvůj problém a ne pekaře, že neumíš sníst poctivě zakulacený rohlík tak, že si u toho nevypíchneš oko. Já se chlámal ještě dva dny - a proč některé ty rohlíky děláš rovné a ne tak krásně kulaté - víc se jich vejde do pece, přepravky? Ne, v tom moc rozdíl není, ale dneska už neumí někteří lidi sežrat zakulacený rohlík tak, aby si u toho druhým koncem nevypíchli voko.

321
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 10. 04. 2020, 21:15:06 »
Logik - problém je to, že reklamuješ vadu, ta vznikne tak:
a) Prodejce bedny něco deklaruje a zařízení to neplní - to je vada. A to jsem hledal na té Alze, u žádného routeru se netvrdí, že neobsahuje softwarové, bezpečnostníé a jiné chyby a ani nikde žádné tvrzení o tom, jak dlouho budou dostupné aktualizace.
b) Závazná legislativa něco požaduje a zařízení to neplní - to je vada. Existuje nějaký předpis, který něco po routerech vyžaduje? Nevím o žádném ohledně bezpečnosti, co by stanovoval nějaké závazné parametry, doby aktualizací atd. Pouze legislativa o uvádění výrobků na trh bude řešit napájecí zdroj a pak EMC té krabice.
c) Pokud nemám závazek výrobce a ani závazný technický předpis, tak nastupuje obecná legislativa. V jejím kontextu se bude řešit, co obecně se od takového zařízení očekává a co fakticky je v reálném světe běžné u daného typu zařízení. A i ta obecná legislativa je dnes celkem problém, že nepokrývá vše. Zvláště pokud do toho začně výrazně zasahovat software. Ano, má se uplatnit přiměřeně občanský zákoník, ale i právnici dost tápou v tom, co je přiměřeně a každý to vidí jinak...

A zde vidím rozpor mezi námi. Ty tvrdíš, že odstraňování chyb je samozřejmost a povinnost výrobce (jak dlouho od zakoupení?). Ano, bylo by to krásné, s tím souhlasím, to je to očekávání. Tak následuje porovnání s relaitou. Dobře výrobce tvého hypotetického routeru už neaktualizuje a neopravuje chyby v software. Jaký je stav nabídky reálných routerů v stejném segmentu? Dokážeš před soud přivést znalce, co bez mrknutí potvrdí, že většina výrobců aktulizuje až se z nich kouří do skonání věků nebo významná část routerů neobsahuje chyby, takže není důvod k aktualizacím? A zde to pravděpodobně narazí. Asi se shodneme, že pro většinou routerů nikdy žádná aktualizace nevyjde a pokud ano, tak často max 1 a i tak tam bude nejedna chyba. To je dnešní realita masové produkce. A s tímto popisem tristního stavu bude asi souhlasit většina odborné veřejnosti. Proto bude relativně dost těžké uspět s takovou reklamací u toho hypotetického routeru, protože budeš na něj klást požadavky v rozporu s běžnou realitou okolního světa pro daný segment.
Samozřejmě, pokud celospolečenské očekávání bude významné, tak třeba legislativa dospěje k tomu, že pak stanoví pro výrobce/prodejce nějakou povinnost ohledně aktualizací, ale tam je cesta ještě hodně dlouhá (jak dlouho trvalo v automotive, než legislativa začala klást požadavky na výrobce oheldně dostupnosti náhradních dílů po ukončení výroby daného typu vozu?).

322
Sítě / Re:Je IP over Ethernet něco jiného?
« kdy: 10. 04. 2020, 20:28:13 »
Původní dotaz - IPoE je označení pro běný stav z LAN, že mám IP protokol nesen v Ethernet rámci. Označení se používá v telco přístupových sítí pro označení, ře ti domu vede normální Ethernet kabel a v něm přímo provoz. Častá druhá varianta je PPPoE, kdy je to IP uvnitř PPP. Běžná v DSL sítích a dalších. Telco svět se snaží toho PPP zbavil, ale hledá, jak v sítích IPoE přitom zachovat vlastnosti, co má to PPPoE.

10.10.10.1  je adresa protistrany, druhého konce toho tunelu. Dá se chápat jako defaultní brána pro to tvoje spojení. Ale tím, že to je PPP, tak v podstatě vše co pošleš do toho spojení, tka doleze k druhé straně vždy.

323
Studium a uplatnění / Re:Má smysl se věnovat FPGA?
« kdy: 10. 04. 2020, 09:53:09 »
Praha nebo Brno?
Žádné předměstí Berlína nebo Vídně. Třebíč - a jsou tu cca 3 firmy, které na FPGA něco bastlí, každá v trochu jiné oblasti.
IMHO dáno historicky, FPGA se tu objevily hodně dávno s bývalým Elitex / Uniplet, kde s tím zkoušeli řídit motory v pletačkách (po předchozích krocích na Z80, Z180, MC68300). Když pak padnul, tak se lidi z jejich vývoje rozprchli do okolí a návyky zůstaly.

324
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 09. 04. 2020, 22:40:58 »
Myslím, že ten odkazovaný Aujezdský spíše víc otázek klade, než jasně odpovídá. Říká, že možná. Dá se najít pár dalších názorů a výsledek bude tak půl na půl, zda ano nebo ne (většina těch názorů vypadá, že to opsali od sebe v řadě a jen přiohli dva-tři odstavce se svým náhledme na věc). Zkrátka tohle asi zatím nebylo před soudem a dokud nezařve aspoň 500 lidí v sampořiditelném autě, kde se software uprostřed mostu rozhodne (ať už z vůle své nebo hackerově), že levé přední kolo rychlost ma max a pravé přední brzdit na 80%, tak se výsledku nedobereme.  :-)

Berme, že router je směs HW a SW, nákupem routeru za 300 Kč uzařu spotřebitelskou smlouvu. Ta určitě nebude specifická, obsahující stovky stran za co výrobce ne/ručí, takže při sporu nepůjde jen o to, co výrobce/prodejce kde slibuje (nikde nic), ale jaké jsou obecné očekávání/zvyklosti u daného typu výrobku.
Pohled na web Alzy, routery, uspořídat dle ceny - začínáme na 299 Kč (krása, teď jsme řešili Cisco switche IE5000, nákup 300 kKč a pokud nepřidám dalších 160 kKč, tak po pár dnech nemám nárok na aktualizace, natož vyplnit problem tiket). Dozvídám se, že úžasná krabička, bělější, hezčí, menší než předtím, možná wifina rychlejší než předtím, ale pokud by to nebylo v rubrice routery, tak si snad ani nejsem jist, že to je router u řady výrobků. Takže za co bude výrobce ručit? Slibuje barvu, tvar, wifi, o chybách v SW se nikde nehovoří... Kupní smluva to asi také nebude specifikovat, že slibuje nepřítomnost bezpečnostních chyb, tak nastoupí obecné očekávání a zvyklosti pro router...
A teď babo raď. Obecně můžeme tvrdit, že SW obsahuje chyby (vyjma specifických případů, se nedá ani dokázat, že v daném SW chyba není, jen se dá dokázat, že tam je), včetně bezpečnostních. Dokonce se dá najít názor, že software je zvláštní tím, že po technikcé stránce je vhodné ho považovat vždy za zásadně vadný a tomu přizpůsobit nahlížení (Jansa & Otevřelové, Softwarové právo, Computer Press 2014). A v routeru toho SW asi bude celkem dost.
Takže máme obecné očekávání, že chyby tam budou. Nicméně ať na to jaký právník kouká jak chce, dost často se shodují, že chyba v SW sama o sobě není ještě vada. Vadou k reklamaci se stane ve chvíli, kdy tato chyba znemožní nebo výrazně změní užitnou hodnotu. Pokud ta bezpečnostní chyba a její zneužité způsobí, že router se sekne, mám nárok reklamovat. Pokud chyba způsobí, že můj router je zneužíván k DDoS útokům (třeba přes amplifikaci otevřeného DNS), ale dál relativně routuje a připojení k netu mi funguje, tak to není vada k reklamaci. Dokonce, pokud daná SW chyba byla obecně známá před mou koupí, tak nemám mít nárok ji reklamovat. :-)

Zmíněná preveční povinnost je jasná - je všeobecně známy fakt, že SW obsahuje chyby (i bezpečnostní), proto při nasazení routeru bych se měl co nejlépe snažit, aby se neprojevily nebo eliminovaly, protože ty chyby v tom SW routeru je rozumné očekávat a prodejce se ve smlouvě specificky nezavázal, že tam nebudou - vyžádám si zdrojáky od výrobce, provedu nezávislý audit a pak nasadím, přápadně přijmu jiné řešení pro eliminaci chyb. Např. nasadím firewall přes/za router, využiji bezpečnostní řešení nabízené mým ISP (dneska řada ISP takové věci zákazníkům nabízí). Tímto si svou prevenční povinnost splním dostatečně (při posuzování samozřejmě bude hrálo roli, zda jsem včelař, který tomu objektivně nerozumí nebo šéf komanda NÚKIB, kde zmíněné věci lze považovat vždy za samozřejmé)...

Krása, trochu námořnického rumu a jak člověk hned vše vidí pozitivně ( http://www.orumu.cz/a-h-riise-royal-danish-navy-rum ). :-)

325
Nu, ip adresa a síť je jasná, máš blbě definován ten pool jménem dhcp. Vypadá to, že máš založen i pool jménem pool1 a ten má rozsah adres OK, ale ten ti dhcop server nepoužívá. Takže buď můžeš zmenšit ten pool dhcp, místo IP 192.168.88.254 dát třeba 192.168.0.254, ale to ti nedovolí, pokud v této chvíli je z toho poolu něco použito mimo mez. Druhá možnost je změnit v DHCP serveru ten pool, ať máš address-pool=pool1, a pak přebootovat krámy, co mají IP mimo ty meze. Máš tam statický DHCP záznam pro MAC adresu 68:07:15:B6:60:88, u toho asi opravit IP, ať je v tom 192.168.0.x.
Dále od pohledu tam máš asi i chybičku v tom, že IP adresa LAN je interface ether2-master, měla by být na tom bridge, kde je i DHCP server. Předpokládám, že ten SW bridge propojuje tu ether2 a wifi1 (viz /interface bridge export).

326
Studium a uplatnění / Re:Má smysl se věnovat FPGA?
« kdy: 09. 04. 2020, 17:00:36 »
Jj, také už něco 20 let bastlíme u nás na FPGA, aktuálně používáme vyšší řady Xilinx Virtex a bývá jich tak 10-20 v jedné bedně. Jakési rychlejší zpracování hromady dat, z jedné strany do toho lezou stovky A/D převodníků a na druhé padá nějaký bordel přímo do Ethernetích portů. Samozřejmě malosériovka pro omezený trh. Takže pozice na FPGA se najít dají, ale těch javistů bude pořád víc.
Platově netuším, ale všichni majitelé soukromých letadel u nás se rekrutují z oddělení s těma FPGA. :-)

327
Nu, také by mohl přihodit i /ip address export
Protože Mikrotik v základu na LAN používá síť 192.168.88.0/24. Dle toho prvního se mi jeví, že uživatel si LAN změnil na 192.168.0.0/24 a změnil pool tak, že ho rozáhl přes X subnetů. Takže ať je vidět, kam je třeba ten pool a dhcp server zarovnat.

328
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 31. 03. 2020, 21:02:48 »
A teď to reálně zkomplikujeme - ten router bude kus HW a kus SW. Nevybavuji si, že by se výrobci snažili tvářit, že je to uzavřený black box - jeden nedělitekný celek. Bude tam někde ležet něco jako licenční ujednání na software. Nevybavuji si, že by v nějakém výrobce říkal cokoliv o zárukách, vždy se tváří, že je to "as is". Zvláště když je to v reálu slepenec z ruzných zdrojů, většinou s linuxem v základu.
Takže pak bude imaginárně záležet především na konkrétním znění smlouvy a kvalitě právníků obou stran. :-)

329
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 31. 03. 2020, 19:35:39 »
Logik: Ehm, ono to bude dost složitější. Prvně z tazatele neplyne, jak je ten router starý, zda je vůbec v záruce a zda je v něm aktuálně nějaká chyba, která mu znemožňuje uživání.
A pak ta skrytá vada - musí vést k tomu, že "učiní danou věc neupotřebitelnou", aby mohl vrátit celý router, jinak jen žádat slevu. Navíc musím upozornit na konkrétní vadu, jinak nárok zaniká. Čili jen to, že přestaly vycházet aktualizace nestačí (byť by byl ten router ještě v záruce). Musím mít prvně v ruce konkétní vadu/chybu, která způsobí problém a žádat její odstranění.

330
Sítě / Re:Reklamace WiFi routeru
« kdy: 31. 03. 2020, 18:34:53 »
Tak nějak, reklamovat je asi blbost.
Pokud to jde, narvat tam nějaký klon WRT. Pokud ne, tak vyhodit a koupit něco, co je na podporovaném seznamu WRTéček, že je jasně podporováno. Nebo i toho Mikrotika, pokud to bude současný model (ne Lite verzi, kde u některých hrozí, že blížící se ROS7 se tam možná nevejde), tak je velká pravděpodobnost, že dlouhé roky budou na to aktualizace a jen za pár let vyměním nafouklé kondíky a dalších X let pojede.

Add placený support, ani placený suppoort v řádech MKč/ročně neznamená, že mám vyhráno nebo budou opraveny chyby, co najdu a reklamuji, pokud na ni neupozorní i někdo větší, kdo platí support v ještě větších řádech (přesněji od té big US company mimo záznam bylo zmíněno, dokud to nebude reklamovat minimálně i Ruská národní banka). Dneska se už tomu musím jen smát....

Stran: 1 ... 20 21 [22] 23 24 25