61
Studium a uplatnění / Re:Je titul potřebný pro praxi?
« kdy: 10. 05. 2015, 02:54:47 »
a teď spameři, ti tu ještě scházeli
Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.
Ne, nejsem na tahu, chtěl jsem konkrétní příklad rekurentní rovnice (třeba a_n = 2*a_(n-1)) s ukázkou, jak z ní rozepsáním na soustavu rovnic něco užitečného získáš. Zádný takový konkrétní příklad jsi ale neposkytl.Pořád neznám tvou definici užitečnosti. Co užitečného získáš zavedením matic do lineární algebry (pokud vůbec něco)?
Pokud během řešení nějaké větší úlohy potřebuje student vyřešit podúlohu 3x-4=5 a není ji schopen vyřešit, pak prostě vím, že nebyl schopen vyřešit tuto lehkou podúlohu. Ty ale tvrdíš, že někdo byl hloupý, protože nerozepsal rekurentní rovnici na soustavu nekonečně mnoha lineárních rovnic s nekonečně neznámými, což ale samo o sobě není výsledek. Těžko mohu posoudit, jak moc bylo hloupé, že ten krok neprovedl, když není jasné, jak moc bylo zřejmé, že by ten krok měl být proveden. U rovnice 3x-4=5 je také snadné přehodit člen 3x na druhou stranu rovnice (odečtu od obou stran 3x), ten krok je triviální a zvládne ho každý blb. Ale proč takový krok dělat? A lze označit za blbce někoho, kdo takový triviální krok neudělá?
... pak z toho taky nic nevyvodíš dokud nezjistíš o co šlo za úlohu?
V tomto případě ale přece vím, že šlo o úlohu vypočítat 3x-4=5
Tak sem, prosím, hoď nějaký konkrétní příklad.
Pokud ale nevíme, o jakou úlohu šlo, tak z toho fakt jen těžko můžeme vyvozovat, že byl hloupý.
A máš představu, jak k tomu ta soustava rovnic pomůže?
Pokud jste schopna zdokmentovat cely ten proces, tak byste asi prokazala sluzbu budoucim zakaznikum, kdybyste je COI i tak nahlasila. Firma, ktera ma spravnou reakci az tehdy, kdyz jim pod nos strcite pravnika, si nic jineho nezaslouzi.
K čemu vedete tadytu diskuzi? Fajn, na VŠ byl jeden student kterej fungoval jako naučná encyklopedie, prostě se všechno naučil nazpaměť. Takových lidí je. Na SŠ na VŠ, jsou všude. Říká se jim šprti.
Potom je ale docela problém z té historky soudit, jak moc byl ten student hloupý, když vlastně ani nevíme, co měl za úkol dokázat.
moc nevěřím tomu, že by běžně používaná matematická notace umožnila zapsat a(n) ve formě vzorce.
leda že bys pro to zavedl nový symbol
Tak proč tedy celou tu "šaškárnu" s tou soustavou rovnic dělat? Pokud jde o to počítat postupně prvky posloupnosti, tak na to mi stačí ten rekurentní vztah a nepotřebuju si to rozepisovat jako soustavu nekonečně rovnic o nekonečně neznámých
A nemohl bys sem tu větu napsat? Anebo tím myslíš jen obecné vyjádření hodnoty a_n v závislosti pouze na n?
Zdá se, že došly argumenty
Což ale není diferenční rovnice.Někdo vůbec termín rekurentní vztah neužívá a říká všemu diferenční rovnice:
A to, že pod sebe dostaneš různé diference stejného členu (pokud to má ten zápis znamenat), je ti k čemu? Jako soustavu lineárních rovnic to stejně počítat nemůžeš. Jako u rekurentních vztahů (bez těch diferencí) to smysl má, ale s diferencemi?to "d" nejsou diference. "d" vzniklo přepočtem z "c", když jsem všechno hodil na jednu stranu.
Důkazu čeho?důkazu věty o tom co je řešením lineárních diferenčních rovnic (nebo raději rekurentních vztahů, ať jsme přesnější)
Radost mi tímhle těžko uděláš. Radši mi zařiď studium na pořádné škole, kde má studim smysl
Je pravda, že VŠ jsou stavěné tak, aby je udělal v podstatě každý (stačí dejme tomu IQ 60-70)
Jakože člověk postižený lehkou mentální retardací neboli debilitou? Ty už to taky radši nehul...
Tak co kdyby sis odpustil ty jízlivosti a vyjádřil se jasně, o co šlo?
d(1) d(2) d(3) ... d(k) 0 0 ...
0 d(1) d(2) d(3) ... d(k) 0 ...
0 0 d(1) d(2) d(3) ... d(k) 0 ...
...
V diferenčních rovnicích žádné řádky snad ale nejsou
V diferenčních rovnicích žádné řádky snad ale nejsou