Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Vrozkrokkop Kopalsson

Stran: 1 [2] 3 4 5
16
Studium a uplatnění / Re:FEL vs. FIT ČVUT (budúcnosť)
« kdy: 13. 02. 2021, 10:01:03 »
Chodím na sleziny absolventů FEL ČVUT (najde se to na FEL elektra, kdyby se sem nemohly dávat odkazy).  V době, kdy se od FEL oddělila FIT na té slezině mluvil děkan FEL a bývalý rektor ČVUT. Děkan prohlašoval, že to oddělení byla chyba, bývalý rektor naopak háji, že to bylo dobře. Čekal jsem, jestli si kvůli tomu dají flákanec. Ale zklamali mne.

17
Software / Re:Zálohování v rámci sítě
« kdy: 31. 12. 2020, 13:23:00 »
Ten dvojitý příspěvek měl být k jinému tématu, nevím, proč je tady. Připouštím, že chyba mohla nastat mezi židlí a klávesnicí a omlouvám se. Smazal bych to, ale nevím jak.
:(

18
Software / Re:Zálohování v rámci sítě
« kdy: 28. 12. 2020, 21:37:19 »
Tuhle diskusi zpovzdálí sleduji.
Ubírá se směrem, že kdyby někdo uvažoval, jestli se má odklonit od microsoftích produktů, tak po přečtení většiny příspěvků tady na to fofrem zapomene.

https://nej-vtipy.cz/vtip/pta-se-syn-billa-gatese-tati-chci-vyzkouset-10262

19
Software / Re:Zálohování v rámci sítě
« kdy: 28. 12. 2020, 21:36:40 »
Tuhle diskusi zpovzdálí sleduji.
Ubírá se směrem, že kdyby někdo uvažoval, jestli se má odklonit od microsoftích produktů, tak po přečtení většiny příspěvků tady na to fofrem zapomene.

https://nej-vtipy.cz/vtip/pta-se-syn-billa-gatese-tati-chci-vyzkouset-10262

20
Napadá mne z historie:
Třeba kazeťáky - vznikly, aby bylo jednodušší měnit pásky než u běžných cívkáčů a bylo to určeno pro nenáročnou reprodukci. Pro náročnější posluchače vznikly jiné systémy (napadá mne Elcaset, Unisette...), ale neujaly se, trh je nepřijal, to se raději zkoušelo předělat CC kazety a přístroje pro ně, aby horkotěžko zvládaly i požadavky náročnějších zákazníků.
Podobné to bylo i u videokazet VHS, kvalitnější systémy (Video 2000, Betamax...) taky na trhu neprorazily.
Ještě se zmíním o osobních počítačích PS2 od IBM a klanu devíti (nebo jedenácti? - už je to dávno).
Pokud bude Linux záležitostí spíš nadšenců a Microsoft bude silná firma, asi není šance na větší rozšíření Linuxu - trh to nebude zajímat.

21
OT: Vzpomněl jsem si na jakýsi blog nebo něco takového. Pisatelka měla problém s počítačem, tak zaklepala na dveře ajťáckého doupěte, dveře otevřel kdosi, komu
Citace
...linux koukal z očí...
:D

22
Na obyčejných školách by se mělo hlavně učit jak počítač používat v běžném životě. Tak třeba syn se ptal na gymplu fyzikářky, když zahraje stejný tón na různé nástroje, proč to zní různě. A fyzikářka mu to nedokázala vysvětlit. Tak jsem doma do počítače nahrál osciloskopický program, ke vstupu zvukovky připojil samohrajku od Vietnamců, hrál tón z různých nástrojů a ukázal, jak je zmršený signál. A asi jsem se zmínil o Fourierově transformaci (BTW: Narazil jsem i na program co se dá použít k výkladu o FT - dá se pustit, jak to zní a jak to vypadá na osciloskopu).
Taky jsme na třídní schůzce řešili, jestli v dalším ročníku pokračovat ve výuce výpočetní techniky. Já jsem byl proti - dosť bolo výpočetní techniky - že by se používání počítačů mělo přesunout do ostatních předmětů (třeba zrovna do té fyziky).Prý to není možné, že pedagozi nejsou odborně dostatečně na výši.

Tak třeba tady je příklad, jak se počítač používat nemá.
https://1url.cz/tz57z

23
...proč se ve školách a firmách pořád dokola cpou Microsoft produkty...
Vojín Kotas, já mám dotaz: Udělal jsi ty něco proto, aby se aspoň v jedné škole používalo něco jiného? A absolventi té školy, až se zapojí do pracovního života by po zaměstnavateli vyžadovali, že v tom něčem jiném chtějí pracovat?

24
Vaše starosti na mou hlavu. Když jsem páchal diplomku já, tak z nástrojů byl k dispozici psací stroj, průklepáky a kopíráky. A taky jsem vystudoval.
IMHO diplomky by měli psát jen ti co mají o čem psát. To by bylo ušetřeného papíru. Ti co by neměli o čem psát by třeba mohli dostávat zelené diplomy, jako že vystudovali ekologicky.
 ;D
https://debaty.net/discussions/2877631-co-si-myslite-o-umelcich

25
Hardware / Re:S některými microUSB kabely nenabíjí 9 V
« kdy: 17. 10. 2020, 09:57:21 »
... USB jakekoliv bez zarizeni ma limit 100mA, po pripojeni zarizeni muze mit USB2 (cerne) az 500mA, a USB3 (modre) az 900mA, nabijeci port (zluty) umoznuje pak i 1.5A, ...Pro Type-C existuji kabely ktere identifikaci pak uz maji, ale to je zcela jina vec, a je treba sledovat jakou USB-PD verzi to ma a zda je to neco, co by mohlo fungovat se zarizenim a nabijeckou. Type-C je jeden velky bordel...
Můžete mi někdo poslat odkaz na nějaký článek (pokud možno český) o rozhraní USB? Zatím jsem to nepotřeboval řešit, asi je to složitější, než jsem si dosud myslel.
 :(

26
IMHO chápat co se děje v počítači mohl BFU v dobách 8080 a možná prvních IBM PC XT (Arduina a podobné vymyšlenosti už mne míjely).
Asi je jedno, jaký z TECHNICKÝCH oborů si vybereš. Než dostuduješ, stejně už ten obor bude jinde.
...naše vybavení laboratoří bylo asi tak moderní jako Napoleonovo počítadlo, na kterém šibalsky promýšlel bitvu U Slavkova...
Pro pochopení jak počítač pracuje asi platí čím starší tím lépe.

Myslím, že nástupem osmibitových strojů Z80, 8080 a podobných se počítače přiblížily prostému lidu a nástupem IBM PC AT a dalších se počítače od prostého lidu velkým fofrem vzdálily.
 :(

27
Studium a uplatnění / Re:IT od nuly
« kdy: 25. 07. 2020, 09:43:00 »
Připomněl jsem si z doby her a malin nezralých - byli jsme dva z různých oddělení co jsme byli befélem určeni, abychom působili ve svých odděleních jako věrozvěstové, až se do podniku nakoupí pracovní stanice ADT4700 (stejně z toho sešlo). Podnik nás poslal na týdenní nebo snad čtrnáctidenní školení i s ubytováním. Sešlo se nás tam z různých podniků poměrně dost, snad dvacet. Po prvních pěti minutách jsem přestal chápat, o čem ten pán (resp. tehdy soudruh) u tabule mele a zbytek školení jsem si tam odseděl v podstatě jen proto, kdyby podnik napadlo zkontrolovat, jestli tam jsem, když to zaplatil.
Ale vnutil jsem se na PGS co pořádala FEL ČVUT se zaměřením co jsem si sám vybral, bylo to na dva roky, snad jednou za čtrnáct dní. To bylo pro mne přínosné - utřídil jsem si znalosti co jsem se k nim dostal sám metodou pokusu a omylu a když to nebyla nalejvárna na jeden týden, mohl jsem vstřebat to co jsem se jeden den dozvěděl a za čtrnáct dní se případně zeptat na to, čemu jsem nerozuměl.

28
Pokud je ten dotaz myšlený vážně, tak je to čistě na rozhodnutí dotyčného šmudly. Asi tam má už starší SW co má nebo může brzy mít problémy s komunikací s novými standardy, možná by bylo potřeba vyčistit vnitřnosti od prachu, kdo ví, kdy mu udělá pápá harddisk....
Nestudoval jsem tohle téma pečlivě, nevím, co používá za SW, jaký má OS a tak.
Ale asi bych nehledal mezi nejlevnějšími NB.

29
Vývoj / Re:Dokumentace k softwaru
« kdy: 13. 07. 2020, 10:26:03 »
IMHO není tak důležité jestli dokumentace je vytvořena barevně na nejnovějším superpočítači nebo napsaná křídou na tabuli a ofocená. Hlavní je vůle tu dokumentaci poskytnout.
Třeba mně se kdysi stalo, že jsem byl na jednání s firmou co pro firmu, kde jsem byl tehdy zaměstnaný vyvíjela elektroniku (velkou asi tak do větší dlaně). Chtěl jsem, aby součástí dokumentace bylo i něco jako vývojový diagram FW (zdroják ne, stejně bychom tomu p. r. d. rozuměli), například abychom mohli odhadnout, když se za téhle situace stane tohle, kde asi je příčina. Odpověděli: "To není  naší zvyklostí." Já jsem, Bohu žel, nebyl v pozici, abych mohl odpovědět: "Pokud máte zájem o další spolupráci s námi, tak od teďka to vaší zvyklostí je. A hned to dáme do zápisu."
:(

30
Studium a uplatnění / Re:IT od nuly
« kdy: 09. 07. 2020, 09:35:39 »
...Myslel som si, že na VŠ sa k tomu dostanem, ale nestalo sa...
Snažil ses k tomu nějak dostat? Na VŠ jsou - tedy když jsem studoval já tak byly - různé aktivity mimo běžnou výuku, za mých studií se to snad jmenovalo Studentský Vědecký Kroužek, já jsem se tam dostal k přístrojům a informacím co mi pak pomohly při mém zaměstnání mimo zaměření co mi bylo přidělené a nebavilo mne.

Stran: 1 [2] 3 4 5