Chtěl bych dosáhnou minimální latence kvůli hraní online her a celkově mít možnost různým klientům přiřadit různou šířku pásma. Ping bez zatížení je 9-10ms, ale při zátěži stoupá a pro hraní to není ideální. Teď testuji Mikrotika RB750G3, který je za terminátorem od Cetinu. Stadia jede na portech 44700-44899, tak se je snažím prioritizovat a snížil jsem maximální rychlost, abych dosáhl nižší latence. Teď to mám takto a zdá se, že je to funkční. Rychlost internetu se v tomto připadě snížila jen nepatrně cca na 220M. QoS na celé síti moc tímto Mikrotikem řídit nelze, protože pak rychlost padne někam ke 140M, i když k internetu přistupuje jen jeden klient.
/ip firewall mangle
add action=mark-packet chain=prerouting dst-port="" new-packet-mark=stadia \
passthrough=no port=44700-44899 protocol=udp
add action=mark-packet chain=prerouting new-packet-mark=stadia1 passthrough=\
no port=44700-44899 protocol=tcp
/queue simple
add max-limit=20M/80M name="stadia googleTV" packet-marks=stadia,stadia1 \
queue="QOS fq codel/QOS fq codel" target=bridge
Myslím že to máte v principu správně, jen máte tu frontu na bridge ale měla by být na odchozí interface timhle si zpomalujete provoz v LAN, problém ale je že DSL nemáte symetrické. Download upload..
Vyřešíte tím jen provoz který jde od Vás ven, ale u asymetrické linky se snižuje download když někdo cokoli odesílá což muže způsobit, že i tak vylítnou latence když bude stadia v prioritě.
Pokud jde o nesymetrickou linku tak myslím že nic lepšího nevymyslíte.
Já to řeším přes DSCP v rámci sitě a měnim DSCP u paketů odchozích a doufám že něco dál tento mechanizmus respektuje. Mohu ale jen doufat. Každopádně to funguje určitě lepe než když tam nic takového nebylo.