Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Zdeno Sekerák

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
106
Software / Re:Výuka programování pro děti na Androidu
« kdy: 27. 01. 2016, 15:54:01 »

107
Hardware / Re:Raspberry Pi vs. Arduino
« kdy: 25. 01. 2016, 22:17:58 »
Ten HW někdo navrhl a zakoupením mu můžeš poděkovat. Samozřejmě se bavíme o běžném malém vlastním projektu. Děti nikoho nezajímají.

Jestli se nemýlil pak arduino je open-hardware a tedy můžete udelat klon (schemata jsou volne dostupné) ale nesmí na nem byt logo arduino.

108
Server / Git na ftp
« kdy: 25. 01. 2016, 21:46:07 »


Otazká je jednoduchá čo používate aby ste sprevádzkovali git na ftp.

a) Skúsil som pripojiť ftp server ako disk na ubuntu pomocou CurlFtpFS. Ale nefunguje. Hlási že "couldnt open file index.lock". Ak som to správne pochopil, tak na takto primontovaný disk možem kopírovať alebo mazať, ale nemožem otvoriť súbor(!?).

b) git-ftp http://pcfanda.blogspot.cz/2013/01/z-git-repozitare-na-ftp-server.html ale to len funguje na princípe README.txt.

c) iné?

Ďakujem za odpovede

109
Hardware / Re:Konec karet SIM, je dobře nebo špatně?
« kdy: 22. 12. 2015, 11:59:56 »
Ja to beriem tak ze ak nechcem aby moj telefon telefonoval, prijamal/posielal SMS alebo sa pripajal na NET tak vytiehnem kartu a je to. U virtualnej karty tu istotu nemam. Problem by mohli mat pausalisti ktory by chytli virus. Pokial nerozbiju telefon tak ho nezastavia.

111
Studium a uplatnění / Re:Nápad na projekt v C#
« kdy: 26. 11. 2015, 12:26:01 »
Poriadnu kalkulacku. To co je vo Win7 ma neuveritelne stve. V mode programator ti da 22/7=3 a ked si to neuvedomis tak ...

112
Software / Re:Stará hra
« kdy: 19. 11. 2015, 15:57:13 »
Skus pozriet toto. Je to bootovatelne CD (slo by prerobit na flasku) a je ich tam 134.
http://www.uloz.to/11034914/games-iso

113
Odkladiště / Re:Změna licence z GPL na komerční
« kdy: 30. 10. 2015, 10:38:47 »
Myslim ze pokial je to dokazatelne (to uvolnenie pod GPL je archivovane na archive.org) tak sa to da pokladat za fork a legalnu cetu.

114
/dev/null / Re:Kde stáhnout Graphviz?
« kdy: 29. 10. 2015, 09:29:44 »
Asi len kratkodobý výpadok. Ešte včera ich indexoval archive.org.
https://web.archive.org/web/20150905101146/http://www.graphviz.org/Download_windows.php

Inak download na tom linku vyssie funguje.

115
Vývoj / Re:Jak rozplést krížové #include
« kdy: 27. 10. 2015, 20:57:58 »
Použití této šablony samozřejmě znamená, že se překonáte a doplníte do ifndef a define nějaký smysluplný název makra. Je možné, že existuje i lepší řešení, které přesvědčí editor, aby sem doplnil něco vhodného sám.

No jo presne tak to deláme. Máme šablonu a automaticky píšeme meno do #ifdef a presne takto sme dospeli ku križovému include.

Inak díky Ivan za to "include hierarchy" pomohlo.

116
Vývoj / Re:Jak rozplést krížové #include
« kdy: 27. 10. 2015, 16:31:47 »
Pokud jde o C++ tak potom použíj forward deklaraci a nebo lepší návrh, vzor.

No práve. Jazyk C/C++ podporuje prax že niečo vysuniem do *.h to potom includnem do *.c/*.cpp. A ked prekladač hlási chybu ohraničím to celé:
#idndef
#define
#endif

Nie žeby som to nepoužíval, ale za tie roky mám z toho pocit bezmocnosti. V tej chvíli cítim že strácam konktrolu nad tým čo robím. Nakoniec to skončí u krížového #include a zúrivého skúšania kde je to nutné prehodiť aby to šlo skompilovať. :-\

117
Vývoj / Re:Jak rozplést krížové #include
« kdy: 27. 10. 2015, 14:16:11 »
ja bych se na to vysral, ifdefy to resi.

#ifdefy podle mne učí k nepořádku, jasne ukazují že nemám kód pod kontrolou. Bohužel se to stalo praxi tak že už to pokládame za správne.

118
Vývoj / Jak rozplést krížové #include
« kdy: 27. 10. 2015, 10:42:32 »
Stojím pred velikým projektem který je pretkán #include a v *.h souborech ono magické
#ifndef _SOUBOR_H_
#define _SOUBOR_H_
...
#endif

To ješte jde. Považuje se to za klasiku a dá se to vydržet i když jste purista. Problém ale začína delat krížové #include. Teda když se A.h odkazuje na B.h a to zase nazpátek na A.h. Jiste chyba v návrhu. Chci to rozplést a ptám se jestli na to máte nejaký nástroj který by vám ukázal co kam odkazuje a také jak deláte tenhle "refektoring" vy.

Díky za inspiraci. Jakoukoliv.

119
Vývoj / Re:Loyd15 - je možné zložiť?
« kdy: 08. 09. 2015, 12:39:18 »
Dakujem Radovanovi
Nakoniec som vygeneroval najcistejsie riesenie s minimalnou narocnostou v cistom C takto:

// check if is possible solve it
bool isPossibleSolve(byte loyd[][])
{
  byte sum;
  byte test_array[16];

  for(int y=0; y<4; y++)
    for(int x=0; x<4; x++)
    {
      test_array[y*4+x] = loyd[ x][y];
      // add row of empty
      if( loyd[ x][y] == 0 )
          sum = (3-y);
    }

  // count smaller that I
  for(int i=0; i<16; i++)
  {
    for(int n=i+1; n<16; n++)
      if((test_array[n] < test_array)
      && (test_array[n] != 0 ))
         sum++;
  }

  // is even - then it is no possible
  return (sum % 2)? false: true;
}
// -----------------------------------------------------------------------------

PS: Zdrojaky Loyd15 pre Arduino s TFT displayom som dal sem https://github.com/Trsek/loyd15

120
Vývoj / Loyd15 - je možné zložiť?
« kdy: 04. 09. 2015, 12:26:16 »
Zdravím všetkých.

Riešim problém rýchlej konktroly či je hra Loyd15 (https://en.wikipedia.org/wiki/15_puzzle) zložiteľná.
Algoritmus na zloženie implementovaný mám, ale rád by som pomocou neakých pár jednoduchých podmienok zistil či má zmysel ho púšťať, teda či je hra riešiteľná.

Dik za odpoveď.

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11