73
« kdy: 22. 07. 2021, 08:57:05 »
Zajímavý text. Moje poznámky k tomu:
Oprostit se od osobních pocitů a brát to jako čistě racionální obchodní jednání je velmi správně. Dělám to automaticky (byť samozřejmě odmítnutí ze zajímavé firmy může zamrzet), myslel jsem, že to ta má většina lidí, ale asi ne.
S tím hledáním svojí ceny tak, že chodím na různé pohovory a postupně ji zvyšuji, to mi moc praktické nepřijde. Jednak je to poněkud pracné a pak pro různé firmy má člověk různou cenu a firmy jsou obecně ochotné platit různě, takže je to stejně spíš jen řádový odhad. A ten můžu získat i tak, že se prostě mrknu na relevantní inzeráty, respektive dlouhodobě sleduji trh.
Pokud má člověk vyšší plat a je na IČO, tak se musí stát plátcem DPH, což znamená navíc 4x ročně kontrolní hlášení a přiznání k DPH. Není to tragédie a dá se to outsourcovat, ale je třeba s tím počítat. Já si komplet daně dělám sám, protože mě to baví. Mám koupenou ABRU, ročně stojí něco pod 1000,- a padají z toho potřebné exporty. Přiznání k dani z příjmů je kvůli mým dalším aktivitám složitější, to bych jedním exportem nepokryl. Naštěstí s ADISEPO se to celkem dá. Jo a ještě musí člověk 1x ročně udělat vyúčtování zdravotního a sociálního a nastavit zálohy.
K těm bonusům, je potřeba je brát jako nejisté, to ano. Ale je potřeba pracovat s pravděpodobností. 10k jistých je určitě lepší, než 10k v bonusech. Ale třeba 5k jistých není lepších, než 10k v bonusech s 80% pravděpodobností. Pokud tedy uvažujete čistě matematicky a nemá pro vás jistota příjmu velkou hodnotu.
CV si, pravda, zpracovávám sám, ale k popsanému modelu stručného CV v PDF, navíc s limitem "ať se celé vejde na jednu stránku A4" jsem dospěl už před delší dobou. Když jsem pak sám byl v pozici, kdy jsem CV posuzoval, tak jsem si ověřil, že je to velmi funkční.
Vést si CRM s informacemi o recruiterech je dobrý nápad. Mám to teď hrozně chaotické, vesměs ve formě kontaktů a LinkedIn nebo v mobilu, snad se mi to povede trochu uspřádat. Díky za nakopnutí.