Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Urvustrop

Stran: 1 [2] 3
16
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 19:01:49 »
Treba tady uzivatel "urvustrop" si mysli, ze kdyz to ma do chorvatska 900km, tak ze to pojede na 2x s jednou delsi prestavkou. Ne, nepojedes, prestavky si das tak 2 protoze nadoraz jet nemuzes a nabite to nebudes mit drive nez za 1 hodinu. A tu 1 hodinu budes cekat nekde na elektricke pumpe. A beda jestli pojedes po te dalnici 140 nebo 150kmh.

Dalsi vec, kterou si tady "urvustrop" mysli, je marketingovy zvast, ze Tesla najela 200tis. km a ma jen 90% kapacity baterie. Protoze tento udaj je naprosto k nicemu, neni-li znama doba za kterou se to ujelo. Ty baterie totiz ztraci kapacitu ikdyz se nepouzivaji. Koupis teslu, budes ji 10 let pucovat v garazi, a z baterie ti zbyde 60% puvodni kapacity.

Za domaci ukol si "urvustrope" spocitej, jaka te za tech 10 let bude cekat cesta do Chorvatska.

A jaste jedna vec. Kdy ta baterka bude mit uz jen 60% kapacity, tak to neznamena, ze ji budes nabijet uz jen 60% puvodniho casu. Haha.
Opravdu mě baví, když někdo současný stav aplikuje na budoucnost. Protože zítra se veškerý vývoj zastaví, Tesla se bude pořád prodávat za stejnou cenu, nikde nebudou žádné nabíječky, rozhodně se nebude zvyšovat kapacita baterií, jejich životnost, rychlost nabíjení, dojezd auta... Podívej se na stav před 10 lety a srovnej ho se současností. Nebo si aspoň přečti celou diskuzi.

A ano, běda mi, jestli pojedu rychle. Protože co? Protože se to nesmí, ty mudrlante.

17
Sítě / Re:Spojení více Wi-Fi AP do jedné sítě
« kdy: 29. 08. 2019, 14:53:01 »
Když si do kufru auta nasypu sto kilo hlíny a budu tam pěstovat žampiony, budu mít skleník, nebo auto?

19
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 12:25:21 »
Ne, neptal jsem se na nic. Reagoval jsem na tvé tvrzení, že místo stojanu pro 6 se udělá nabíječka pro 30, které bylo prezentováno jako nějaká výhoda v situaci, kdy pump bude stejně jako nabíječek. Ve skutečnosti je to ve většině případů jedno, protože plná kapacita není využívána. Pokud by ale využívána byla, tak to imho stále není výhoda vzhledem k časové náročnosti obou způsobů. Nehledě na prostorovou náročnost a další...
Máš pravdu, ptal se Petr Straka, od jehož otázky se konverzace odpíchla. Má chyba.
Prostorová náročnost je prakticky stejná, protože pro nabíječku ti stačí běžné parkovací místo, plus pár desítek centimetrů čtverečních na stojan.
Časová náročnost je diskutabilní. Ano, nabití trvá déle, ale musíš ho podstoupit opravdu jen v případě, že hodláš bezprostředně pokračovat v cestě (modla všech - Chorvatsko), a taková cesta si stejně zaslouží delší pauzu - jídlo, záchod, protáhnout nohy.
Roadster se před 10 lety nabíjel 3,5 hodiny, S to teď zvládne za polovinu. Myslím, že plné nabití za 40 minut (u stojanu, ne ze zásuvky) a dojezd 700km není nic nepředstavitelného v horizontu 10 let. Z toho mi vyplývá, že cestou do Chorvatska budu muset někde stát neuvěřitelných 20 minut, nebo nedej bože půl hodiny. Na trase, kterou jedu 10 hodin. Nezlob se na mě, ale tohle mi nepřijde jako něco, co by mělo elektromobily pohřbít.

20
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 10:38:50 »
Takže se bavíme o hypotetických elektromobilech za 40 let? Tak to pak joooo...
Ne, bavíme se o možnosti, zda v rozumném horizontu ujedou elektrická auta ani ne dvojnásobek toho, co dnes (tj. 500km místo současných 350). Vzhledem k tomu, že za 8 let se jejich dojezd zvýšil skoro o čtyřnásobek, bych to opravdu neviděl jako něco nereálného.

Možná proto, že v kontextu příspěvku na který reaguji, je to irelevantní.
Ptáš se, kolik bude muset být dobíjecích stanic, aby obsloužily všechny, kteří to v danou chvíli budou potřebovat. Myslím, že redukce cílové skupiny (pumpy vs. nabíječky) je relevantní, protože počet zákazníků je pro takový výpočet dost podstatná proměnná, nemyslíš?

21
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 10:08:31 »
Jedno nabíjení na cestě dlouhé skoro 1000km taky ne. Ten point byl ale jinde - prostě bych jen nepřeceňoval vývoj a jeho možnosti.
Před 40 lety bylo skoro nemyslitelné dojet do Chorvatska (pardon, Jugoslávie) za den. Asi zázrak nebo co.

Ne, nezapomínám na nic. Jen jsem se snažil upozornit, že v tom fóru moc fór není.
Z tvého příspěvku dle mého nevyznělo, že bys počítal s tím, že počet obsloužených aut nabíječkami bude v porovnání se současnými pumpami tak 30%.

22
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 09:48:58 »
A co životnost baterek a použité prvky? Na pět minut se jen tak nedostaneme..
Podle testů jsou současné Tesly po nějakých 200k km na 90% kapacity.
Na pět minut asi ne, přece jen má fyzika svá omezení. Ale pětiminutová přestávka na cestě dlouhé skoro 1000km není reálná, to snad uznáš.

Akorát než si těch 30 nabije, tak se u toho stojanu protočí dostatek lidí.
Když bychom počítali 30 minut na PLNÉ nabití a rozumnou přestávku, tak za tu samou dobu obslouží stojan kolik, 5 lidí? 6 lidí? 6 lidí x 6 stojanů, to máme 36 lidí. Takže ano, stanice o 30 nabíječkách obslouží o 6 lidí míň za 30 minut.
Jenže zapomínáš na jednu věc - ne každý bude nabíjet někde u rychlonabíječky. Troufám si tvrdit, že drtivá většina lidí bude nabíjet jen doma/v práci. Protože každý nejezdí stovky kilometrů každý den.

23
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 09:30:12 »
Budeš li třetí na řadě, což se stává velmi zřídka, budeš 15 minut čekat a pak 5 minut tankovat (i se zaplacením).
V případě elektomobilů, trvá li nabíjení hodinu a budeš li třetí na řadě, budeš tři hodiny čekat a pak ještě hodinu nabíjet.
No, jenže, trvá li nabíjení hodinu a pojedou li elektromobilem do Chorvatska tisíce, pak nemusíš být na řadě třetí, ale třeba patnáctý, dovolenku si pak prodloužíš o několik dní...
Kolik by muselo být (nejen) kolem dálnic nabíječek, aby mohl každý elektromobil do, řekněme, 5 až 15 minut začít nabíjet...
Vývojem se zvyšuje dojezd, snižuje doba nabíjení. Do Splitu to mám 950km a cesta je na takových 10 hodin. Z hlediska bezpečnosti je to stejně jednu delší přestávku, ať nezabiju sebe nebo někoho jiného. Vzhledem k tomu, jak se elektroauta vyvíjejí, tahle cesta za pár let nebude až takový problém.
A co se týče nabíječek, bude jich hádám asi tolik, co benzinových pump. Fór je v tom, že zatímco na tankování potřebujete stojan a obsloužíte naráz 6 lidí, nabíjecích stanic můžete mít s dobrou infrastrukturou 30 a zaberou stejný prostor.

24
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 09:17:38 »
A tu baterii do sklepa  + soláry na střechu každého domu si může (a měl by) už teď nainstalovat téměř každý.
Fotovoltaika na to ještě není připravená, i když jsem velký fanda. Panely si na sebe ještě pořád nevydělají (vysoké náklady na výrobu a pořízení, nízká účinnost), zvlášť na našem území.

25
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 28. 08. 2019, 15:45:16 »
snadnější transport, možnost decentralizace výroby a jednodušší uskladnění
To není pravda. Především to skladování nám dělá velký problém.
Přeformuluju: baterku může mít každý ve sklepě nebo garáži, bez nějakých speciálních bezpečnostních opatřeních. A napojení na současnou distribuční síť je otázka kabeláže. Byť efektivitou horší řešení, než přelít naftu do kanystru, uznávám.

26
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 28. 08. 2019, 11:46:26 »
vodní elektrárny jsou stará technologie, která se narozdíl od baterií a fotovoltaiky nevyvíjí a její podíl moc neroste. Nedá se čekat zlevnění s nárůstem masovosti výroby. Solární energie už je mnohde nejlevnější zdroj.
Turbíny se pořád vyvíjejí, vírové jsou koncept starý ani ne 20 let a určitě není vývoj u konce.

27
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 28. 08. 2019, 11:02:16 »
Fotovoltaika má výhodu v tom, že se narozdíl od fosilních paliv má kam posouvat. Účinnost se zvyšuje, životnost taky, výroba se zlevňuje a zdokonaluje (neříkám, že raketovým tempem, ale posun tam je). Zatímco benzin se rafinuje 50 let pořád stejným způsobem.
A stejně je to s dalšími obnovitelnými zdroji. 20 let staré větrníky se nedají srovnávat se současnými, hydroenergetika jde taky dopředu, turbíny se pořád vyvíjejí.

28
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 28. 08. 2019, 10:19:46 »
Nicmene zasadni problem je hustota ulozene energie, ktera je ve srovnani s benzinem nebo naftou tragicka. Stejne tak ztraty z distribuce (vc. nabijeni/vybijeni baterek, ktere nema ucinnost 100%).
Na druhou stranu má elektřina jiné výhody - snadnější transport, možnost decentralizace výroby a jednodušší uskladnění. Fotovoltaika jde dolů cenou a nahoru účinností, takže si každý může na střechu plácnout panely a auto tím (alespoň z části) krmit. Za 10 let bude dle mého celkem běžně k vidění obchoďák, kde bude parkování zastřešené, na střeše budou panely a pod tím bude stání s automatem na dobíjení.
Nemluvě o dalších x způsobech, jak můžeš elektřinu vyrábět.

29
A nebo - surprise, surprise - má pravdu. Znám spoustu pošuků, zvlášť z řad "CEO vlastní firmy, kua" rádobypodnikatelů. Obrat pět mega za rok a zaměstnávání sedmi lidí bláznovi stouplo do hlavy, považuje se za člověka, kterému mají zaměstnanci líbat nohy, protože on jim přece dává práci, a kdokoliv, kdo jde za lepším, je dle něj netáhlo, co akorát vybrakovalo know-how, a zaslouží si shnít v pekle.

30
Vývoj / Re:Návrh relační databáze
« kdy: 25. 04. 2019, 15:26:32 »
KarelE:
Díky za skvělý popis. U všech tří metod mě napadá otázka: Jak ošetřujete zabalení ukládání změn do transakce? Pokud máte například u první metody formulář rozdělený na záložky, musí uživatel provádět ukládání na každé zvlášť, nebo volání tří updatů (pro každou záložku) provedete transakcí?
V prvních verzích jsme měli také nespecifikované univerzální sloupce, ovšem naráželi jsme na dva zásadní problémy. Prvním bylo zpřístupnění dat za účelem integrace ve formě pochopitelné pro druhou stranu. Vytvoření pohledu z tabulky, kdy pro různé řádky představuje jeden sloupec různé atributy, bylo značně komplikované, a výsledek byl navíc statický a musel se upravovat při vytváření dalších typů objektů.
Druhým problémem byl přesun objektu z jednoho typu do druhého - sloupec v tu chvíli znamenal něco jiného, opět to končilo specifickou jednorázovou operací, jejíž vytvoření zabíralo zbytečný čas.

V relačních databázích to není ten samý atribut, byly by to dva různé atributy ParentPočítačId a ParentElektronickazarizeniId. Plus kontrola, že vyplněn je právě jeden.
Takový přístup podle mě není správný. N-sloupci vyjadřujete jednu vlastnost, nehledě na to, že musíte provádět další ošetření. Opět nevidím nic špatného na tom, že sloupec ParentId odkazuje do tabulky, která obsahuje řekněme core objektů, a tabulky skupin obsahují jejich vlastnosti.

Aplikace je tvořena s důrazem na co největší univerzálnost a obecnost (bohužel). Tedy například parent objektu může být jakýkoliv jiný objekt (pochopitelně jen jeden).

A co jsem měl zmínit nejspíš hned na začátku: Použité technologie (MSSQL+C#) jsou kvůli oblasti trhu, ve které působíme, nedotknutelné.

Stran: 1 [2] 3