Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Tomas-T

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 26
106
Hardware / Re:Low profile Pcie -> dva sloty M.2 NVME
« kdy: 13. 08. 2023, 17:40:15 »
Tenhle se nelíbí? Je moc levný? LP záslepku má.
https://www.alza.cz/axagon-pcem2-d-d5502306.htm

EDIT: vlastně to bude jeden z těch, co mají jeden NVME a jeden SATA slot, co?

107
Studium a uplatnění / Re:Neproplacená faktura
« kdy: 11. 08. 2023, 18:35:50 »
Upozornit/hrozit určitě - a dál podle výše částky.
Pokud jde o desítky tisíc, tak se asi vyplatí to dotáhnout do konce, pokud je právní a důkazní situace jasná.

Nebo to snad druhá strana rozporuje jako neoprávněný požadavek?

108
Server / Re:vlastna CA
« kdy: 10. 08. 2023, 13:08:28 »
Aby se stal certifikát od vaší CA pro někoho důvěryhodným, musíte:
- dostat do jeho systému svoji CA mezi důvěryhodné root CA (což dokážete zajistit v omezené skupině v níž máte admin práva, ale ne u neznámých třetích osob).
- Založit svoji CA (ne rootovou ale "podřízenou") na certifikátu jiné již důvěryhodné CA - takhle třeba začal LetsEncrypt, který pro svou první důvěryhodnou veřejnou CA použil certifikát od IdenTrustu. (Získat takový certifikát je ale administrativně obtížné a finančně drahé - protože ten kdo vám ho vydává, se vlastně zaručuje za vás a všechny vámi vydané certifikáty).

109
ten vytah by se snad ani nemel rozjet, pokud detekuje pretizeni? takze asi OK nebyl.
Však se třeba cíleně nerozjel. Mohl se dát do pohybu právě kvůli přetížení, když už to brzda neudržela.
On je to 50 nebo více let starý výtah původně určený pro přepravu pacientů na lehátkách - takže je starý, bez elektroniky, velký, ale s omezenou nosností. Není těžké ho výrazně přetížit, když se ignorují cedulky o maximálním počtu osob a hmotnosti.
Nejsnazší řešení je, vrátit jeho provoz do původního stavu - nebude dostupný pro veřejnost, ale jen pro personál převážející pacienty.

110
Viz nedavno Bulovka. Kdyby ten vytah odpovidal te legislative, nemuze se nic stat, ani kdyby tam ty lidi nekdo napresoval lisem. Pro ty co pripadne netusi, najdete si, jaka je minimalni bezpecnost pro naklad vs pro lidi. Vytah ve skutecnosti musi bezpecne unest nasobky sve papirove nosnosti.
To sis nevybral dobrý příklad.
Co jsem četl, ten výtah byl OK.
Také se neutrhl, ale kvůli přílišnému přetížení ho neudržela provozní třecí brzda, která ho má držet v patře, a proto neřízeně sjel až na dno šachty (jediné zranění byl zlomený kotník jedné nadrozměrné paní).
Kdyby se utrhl a padal volným pádem, aktivovala by se nouzová čelisťová brzda, která se zasekne do vodících kolejnic.
A ta provozní brzda má podle normy minimální bezpečnostní koeficient 1,5 (udrží 1,5 násobek hmotnosti výtahu a maximálně dovoleného nákladu v něm) - což bylo v daném případě nejspíš překročeno.

111
Studium a uplatnění / Re:IT Rekvalifikace
« kdy: 29. 07. 2023, 11:55:05 »
Myslím, že zaměstnavatele v prvé řadě zajímá co opravdu umíš a na jaké úrovni.
Mezinárodní certifikace (MS, Cisco, ...) jsou k tomu doplněk potvrzující určitou specifickou znalost (ne praxi) a potvrzení o nějakém tuzemském školení má váhu minimální.
Bez nějaké doložitelné historie a praxe jsi pro zaměstnavatele spíš náhodný pokus naslepo, než sázka na jistotu.

112
Ale taky ti může začít vysvětlovat rozklad sil při různých způsobech držení krumpáče, výpočet deformací a pevnosti krumpáče, rezonanční frekvence při kopnutí do skály...
A to už není úplně mimo.

113
Odkladiště / Re:Stavba elektrokola na solární pohon
« kdy: 30. 06. 2023, 18:27:42 »
Z kvalitního panelu 120x60 cm lze za slunečného dne získávat i přes 100W.
Takže pokud máte jeden panel nad sebou a druhý na přívěsu, vejdete se na silnici v pohodě, jedete už zadarmo, bez výdeje vlastní energie a bez odběru ze záložní baterie, spíš ještě dobíjíte rezervu na případné kopce nebo na odpoledne, až bude slunce níž.
Já sám bych do toho nešel, ale jako mrtvý směr vývoje to nevidím. Hlavně pokud bych chtěl být během cesty někde na jih od ČR nezávislý na dostupnosti zásuvek.

114
Hardware / Re:UPS pro malou spotřebu a dlouhý čas
« kdy: 30. 06. 2023, 14:44:59 »
Pro zálohování kamer s úspěchem používám toto https://www.penta.cz/mhpower-mpu-300-12_d169649.html

Nechá se k tomu připojit klidně 120VA baterie a pak to vydrží zálohovat opravdu velmi dlouho, těch 8 hodin určitě. Mám na to napojený DVR i poe switch, který napájí kamery /12ks/. Chová se to jako běžná UPS. Jediná nevýhoda je, že to nemá žádnou možnost vzdáleného monitoringu, ale to u kamer zas tolik nevadí.

Diky, tohle vypada jako presne to co hledam. Cim to, ze toto dokaze davat maly odber v radu hodin, zatimco klasicka UPS je jen na par minut (viz. rady výše)?

I normální UPS dokáže při malém odběru fungovat několik hodin.
Pár minut dá při maximálním odběru.
Jinak je dost podstatný rozdíl v kapacitě mezi 120 Ah autobaterií a UPS obsahující jeden nebo dva akumulátory po 7 Ah. (obojí 12V)

115
Odkladiště / Re:Stavba elektrokola na solární pohon
« kdy: 30. 06. 2023, 14:10:17 »
Jen nezapomeň, že pokud by to mělo jezdit 30km/h a bez šlapání, tak to potřebuje registraci, SPZ a pojištění.
Bez toho jen dopomoc ke šlapání (třeba i 99% z celkového výkonu) s limitem 25 km/h.

116
Odkladiště / Re:Stavba elektrokola na solární pohon
« kdy: 30. 06. 2023, 00:48:34 »
Napadla mě varianta, že by panely a baterie nebyly na samotném kole, ale na přívěsu.
to uz by mohl mit bezne kolo a elektro pohaneny prives co by kolo tlacil.
Vymýšlíte už vymyšlené  :)

117
Odkladiště / Re:Stavba elektrokola na solární pohon
« kdy: 29. 06. 2023, 20:53:40 »
Ten druhý web má nahoře přepínání mezi angličtinou a francouzštinou.
A je tam odkaz na hezkou fotogalerii https://www.thesuntrip.com/en/the-most-incredible-solar-bikes/

A na prvním odkaze je M. Polák, jeden ze zakladatelů Pirátské strany - klidně ho můžeš zkusit kontaktovat a získat nějaké rady a zkušenosti. https://wiki.pirati.cz/lide/michael_polak

118
Software / Re:PrusaSlicer nastavení Vibration Limit
« kdy: 21. 06. 2023, 09:04:29 »
Bugsa: dík za odkaz. Opravdu to není ani tak o rychlosti, jako spíš o rychlosti změn směru na krátkých úsecích - nejde o samotnou frekvenci řízení motorů, ale o rezonanční frekvenci konstrukce tiskárny. Když se potká s frekvencí změn směru, tak rázy při sečtení změny směru a vibrace překročí sílu motoru a motor přeskočí.
Primárně je to problém špatné konstrukce tiskárny a Vibration limit je jeho řešení bez opravy HW. Proto to taky Průša vyřadil, pro své tiskárny to nepotřebuje, ty tím netrpí (ani většina jiných). 
Já když pro svoji tiskárnu nastavím hodně ošklivé hodnoty zrychlení a jerku, tak mi tiskárna (malý Ender-2) při těchle krátkých drahách a častých změnách směru poskakuje po stole, ale žádné kroky stejně neztrácí.

119
Software / Re:PrusaSlicer nastavení Vibration Limit
« kdy: 20. 06. 2023, 12:36:19 »
Podle popisu je to hodnota, kterou by mělo jít nahradit limitem rychlosti posuvu v jednotlivých osách - stačí znát přepočetní koeficient mezi frekvencí řídících impulsů a rychlostí posuvu v dané ose.

120
Nějak nevidím v druhém poli nějaký unikátní klíč. Jestli má být jeho klíčem a zároveň vazbou na první pole anglický název, tak je to dost nejistá a nespolehlivá vazba, knih s totožnými názvy jsou mraky.

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 26