Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - redustin

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 23
31
Hardware / Re:Save/load dat z krokoveho motorceka
« kdy: 15. 07. 2021, 08:13:18 »
Aby vylezl přesný lineární pohyb s jemným krokem, bude krokáč silně zpřevodovaný. Nedovedu si představit, že s  lineárním aktuátorem půjde volně hýbat a krokáč se bude zpětně točit. To by v opačném směru neudržel přesnou pozici nástroje.

Přijde mi to celé poněkud divné.

32
To je mi jasné, ale ptám se autora dotazu, k čemu virtuály pro crawling webu.

33
Jaký důvod je 4x ve virtuálu? Nelze to spustit vícekrát/ve více procesech? Nebo jen lehké kontejnery lxc?

34
Hardware / Re:Pekné krabičky pre elektroniku
« kdy: 20. 06. 2021, 12:44:59 »
Je to adaptér pro separaci harmonických zkreslení (a jejich softwarovou kompenzaci) generátoru (DAC) a analyzátoru (ADC) z celkového zkreslení smyčky DAC -> ADC. BNC jsou pro vstup/výstup na příp. měřený objekt (např. měření zkreslení low-distortion operáků), jacky vzadu do vstupů/výstupů zvukové karty. Zpřevodované krokáče +  10ti otáčkové aripoty dělají napěťové děliče s minimálním zkreslením a min. krokem cca 0.002dB (přechod běžce na sousední závit v aripotu), používá se při kalibraci. Ovládání obyč. malé arduino přes USB. https://www.diyaudio.com/forums/equipment-and-tools/328871-digital-distortion-compensation-measurement-setup-38.html#post6187405

Jo, další verze desky už kulaté rohy měly :-)

Všechno jenom prototypy, takže vroubkatý výtisk krabičky mi stačil. Ve Fusion 360 to nebyla žádná věda, jenom trochu pakárna.

35
Hardware / Re:Pekné krabičky pre elektroniku
« kdy: 20. 06. 2021, 09:11:22 »
krabičku pro destičku co měla konektory snad na všech stranách

Konektory kolem dokola lze třeba z horního a dolního dílu, pokud jsou konektory aspoň trochu v jedné rovině a nejsou nad sebou. Výtisk prototypu na obyč. tiskárně např.
https://pasteboard.co/K7rJkJt.jpg , profi by chtělo lepší technologii tisku nebo třeba již zmíněnou silikonovou formu.

36
Hardware / Re:Pekné krabičky pre elektroniku
« kdy: 18. 06. 2021, 20:28:08 »
U plechové krabice samozřejmě mluvím o formátu typu 2x U, které na sebe pasují a mají jen ohyby v jednom směru (aby se u jednoho dílu nepotkaly hrany a nemuselo se řešit nějaké svařování). Spoustu profi přístrojů je tak řešená.

Lakuji v https://praskova-lakovna.cz , mám to kousek od baráku a berou i jednotlivé kusy. Ceny od 100Kč (nejméně jsem platil 80Kč, ale to už je pár let). Kvalita špičková.

Před pár měsíci jsem dostal nabídku od lokální automotive firmy na 100ks krabiček složitějších 2xU  (+ ploché zadní čelíčko, aby na ohnutá "křidýlka" spodního Učka šlo vložit plošňák s konektory) + profi ohyb + práškové lakování  za 300Kč/ks + DPH. Dnes to bude možná trochu dražší kvůli ceně materiálu. 100ks už je dost, ale výrobní příprava je tam jen u ohybu, který se nechá u pár kusů udělat doma. Chce se to nebát a zeptat se, spoustu firem je  ráda za každou zakázku.

37
Hardware / Re:Pekné krabičky pre elektroniku
« kdy: 18. 06. 2021, 10:00:44 »
Také lze nakreslit plechovou krabici vše včetně otvorů (např. ve Fusion 360 Sheet), poslat DFX na vypálení z plechu laserem, naohýbat (nechat si naohýbat) a práškově nalakovat. Není to nic drahého.

38
Hardware / Re:Náhrada HDD za SSD v RAID1?
« kdy: 17. 06. 2021, 09:00:08 »
A zjistil jsi proč?

39
Server / Re:Cache na řadiči pole v serveru
« kdy: 05. 06. 2021, 16:51:19 »
To ale není ani cache nastavená na 100% read.

40
Vývoj / Re:Zlepšení čitelnosti vlastního kódu
« kdy: 01. 06. 2021, 09:55:43 »
Srovnání s orgány v těle je pěkné a skoro by to i vypadalo, že se rozdělení bloků v softwaru také není žádná věda. Jenže ty orgány mají ještě řídící vrstvu, kde každý nerv vede pěkně samostatně do centrálního kontroléru - mozku. Co jsem si našel, v krční míše je minimálně milión nervů. Plus některé orgány mají vlastní mini kontroléry přímo u sebe (např. srdce) A to už tak pěkné oddělení do bloků není.  Oddělit datové toky, to je většinou snadné, ale vyřešit distribuované řízení, aby navíc bylo rychlé a efektivní (tj. ne message pro každý signál), to bývá největší starost.

Rozdělení do bloků a vytvoření elegantního API je dle mého názoru na programování to nejobtížnější a vyžaduje cit a zkušenosti.

41
Vývoj / Re:Zlepšení čitelnosti vlastního kódu
« kdy: 31. 05. 2021, 16:53:31 »
Metoda může být klidně použita jen na jednom místě a slouží třeba k vhodnému pojmenování bloku kódu. Navíc se to pak rychleji krokuje při ladění.

42
Vývoj / Re:Zlepšení čitelnosti vlastního kódu
« kdy: 31. 05. 2021, 10:30:37 »
Slyšel jsem takový bonmot, že vymýšlet smysluplné názvy proměnných a funkcí zabere třetinu času programování :)

To je veliká pravda. S tím souvisí potřeba udržovat správné názvy i při refaktoringu a úpravách. A s tím souvisí potřeba používat pořádné vývojové prostředí, které takové úpravy jednoduše a hlavně spolehlivě zvládne. A také jazyk, který těmto změnám neháže klacky pod nohy...

43
Software / Re:Druhý pevný disk označen jako removable
« kdy: 28. 05. 2021, 10:31:30 »
Nebo rovnou upravit ty skripty, aby inkludovaly (source xxx) nějaký konfigurační skript s nastavenými parametry v proměnných.

44
Sítě / Re:Existuje etherenetový kábel s vypínačom?
« kdy: 13. 05. 2021, 21:44:32 »
Vypnutí napájení levného switche mi přijde jako dobré řešení.

45
Server / Re:MariaDB vs Postgres vs SQL Server
« kdy: 21. 04. 2021, 11:21:04 »
Kdyby se aplikace napsala tak, že klíčové výpočty se provedou SQL nebo uloženými procedurami, tak by mohla být ještě o řád rychlejší.

Již tu zaznělo slovo kompromis. V reálu je databáze součástí celého řešení a troufnu si tvrdit, že aplikační část bývá podstatně složitější než úkoly prováděné databází. Budu-li honit maximální výkon s minimálními požadavky na HW, budu muset optimalizovat umístěním hodně logiky a výpočtů do stored procedures. Pokud to nemusím hrotit, budu se maximálně snažit udržet aplikační logiku v jednotném prostředí, nad kterým má plnou kontrolu IDE vývojářů (debugování, trasování, snadný refaktoring). Ano, třetí strana bude muset přistupovat přes aplikační API, ale to se obvykle stejně vytváří i z řady jiných důvodů. Pro mě je DB konzistentní storage, ideálně hodně rychlý pro složité joiny, ale aplikační logiku (tedy právě třeba ty zmiňované výpočty) chci držet ve zdrojáku aplikace, pokud mi to požadavky na výkon dovolí.

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 23