Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - klondike12

Stran: [1]
1
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 04. 09. 2019, 14:33:37 »
"Dávám Tesle rok, maximálně dva" už někteří opakují deset let

2
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 21:04:48 »

Mýlíte se, produkce emisí ze silniční dopravy je větší než emise z letectví a lodí DOHROMADY. Tudíž má perfektní smysl zaměřit se právě na ně.

A prosím rozveďte "několikanásobně menšími náklady ušetřit mnohonásobně více CO2 emisí.".  Zatímco elektrická auta úspěšně fungují, u lodí a letadel je obecně problém konkurovat energetické hustotě uhlovodíků. Moc vám nerozumím s tím, že podporujete zdanění neekologických výrobků ale zákaz brček považujete za největší zlo.

Tady píší že jen 15 největších lodí světa znečistí životní prostředí stejně jako všechny auta světa. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta.A090426_191128_automoto_vok

Je pravda, že lodě toho CO2 zase tolik nevypustí o to ale více vypouštějí jiných škodlivin.
Letecké dopravě může do velké míry konkurovat vlak (tam dojede přes noc vlakem nemá smysl letět letadlem - je pohodlnější se vyspat ve vlaku). A lodní doprava se dá omezit snížením množství zbytečně převáženého zboží z jedné části světa na druhou a také kvalitnějším palivem do lodí.

Já se nebavím o silniční dopravě, ale automobilové dopravě, kterých se plánovaná regulace týká především. Evropská auta v celosvětovém měřítku znečišťují zanedbatelně. Pro dopravu lidí existují vyzkoušené řešení - trolejbusy, tramvaje a vlaky. Pro nákladní silniční dopravu  jsou baterky velký nesmysl a alternativa existuje také a jmenuje se vlak.

Článek je samozřejmě nesmysl, respektive čísla mají správně ale porovnávají jabka s hruškami. Oni podobné články na úplně stejné téma vycházejí každý rok i v angličtině, už je to pomalu folklór.  Tyhle velké lodě používají vždy dva typy paliva: kvalitnější pro pohyb u přístavů a to nekvalitní pro pohyb na volném moři. Z hlediska co2 na tonáž nákladu je lodní doprava samozřejmě velmi efektivní. Vypouštění aerosolů a so2 nad oceánem možná není ideální ale je to dosti hluboko na žebříčku priorit co by se měly z hlediska ekologie řešit.

Moc se tu hodí porovnání s moudrým heslem "premature optimalitazition is the root of all evil".  Ten micromanagement co popisujete moc dobře fungovat nemůže. Globální ekonomika musí transportovat ohromné tuny materiálu denně, nemá smysl se zabývat drobky zbytečně převáženého zboží.  Nehledě na to, že jste neuvedl jak si to v praxi vůbec představujete.

Vlaky samozřejmě nemohou letadlům se vzdáleností  konkurovat.  To co popisujete jsou všechno nějaké mezní případy, které nemá smysl řešit.

Big Picture je nahradit závislost civilizace na fosilních zdrojích energie, ne se zbytečně honit za nějakými neefektivitami.

3
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 19:00:38 »
Já bych jen připomněl, argumentovat nutností mít auto na baterii kvůli produkci CO2 a globálnímu oteplování je  hloupost. Protože auta mají na produkci CO2 celosvětově jen několik procent. V EU je to pod jedno procento celosvětové produkce.
Je to podobně stejně chorobný nesmysl jako si kvůli několika procentům zaneřádit krajinu řepkou a zkazit půdu, nebo zakazovat používání brček.

Existují jistě jiné způsoby jako s několikanásobně menšími náklady ušetřit mnohonásobně více CO2 emisí. Začít můžeme např u zaoeceánských lodí co vozí často úplně zbytečně zboží z jedné části světa na druhou. Vzdálenost kterou je možné přes noc ujet vlakem, je zbytečné létat letadlem.
Mělo by zavést speciální daně, které by zohlednili ekologickou zátěž různých výrobků a služeb. Kromě finační zátěže  neekologických výrobků by to pro ně byla i ostuda. A to co by se vybralo by se snížili jiné daně.

Mýlíte se, produkce emisí ze silniční dopravy je větší než emise z letectví a lodí DOHROMADY. Tudíž má perfektní smysl zaměřit se právě na ně.

A prosím rozveďte "několikanásobně menšími náklady ušetřit mnohonásobně více CO2 emisí.".  Zatímco elektrická auta úspěšně fungují, u lodí a letadel je obecně problém konkurovat energetické hustotě uhlovodíků. Moc vám nerozumím s tím, že podporujete zdanění neekologických výrobků ale zákaz brček považujete za největší zlo.

4
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 16:17:04 »
Nejsem politik. Jsem technik. Dokážu vařit jen z dostupných faktů.

Data o vývoji globálních teplot jsou cela volně dostupná

https://climate.nasa.gov/vital-signs/global-temperature/

Tak prosím vařte.

5
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 15:54:52 »
... Ale hlavní problém pro 21. století jsou klimatické změny způsobeny produkcí CO2 (a v menší míře metanu), ne traktoristi na Slovensku.

Spíš je mediálním problémem to mizivé zvýšení CO2 způsobené globálním oteplením, se kterým nemůžeme nic udělat.

Jen doplním trochu čísel, v atmosféře je cca 3x10^12 t CO2, člověk údajně ročně vyprodukuje 29x10^9 t  CO2. Což je necelé procento.

Pro zajímavost, na světě je asi 3x10^12 stromů a každý spotřebuje odhadem průměrně 10 kg CO2 ročně.

Což dává spotřebu CO2 jen stromů cca 30x10^9 t CO2.

Pak se nabízí otázky třeba: Z čeho teda rostou ostatní rostliny na zemi? A nebo: Co chudinky rostliny v oceánu?

Závěry ať si každý utvoří vlastní...

Zdroje:

https://medium.com/starts-with-a-bang/how-much-co2-does-a-single-volcano-emit-bbc045be015d
https://en.wikipedia.org/wiki/Tree
https://projects.ncsu.edu/project/treesofstrength/treefact.htm

Ježiši kriste, rostliny CO2 nespotřebovávají, ale použe váží uhlík po dobu svého života. A všechen CO2 co naváží samozřejmě uvolní po uhynutí. Vaše bilance nedává smysl. Co vás zajímá v kontextu je celkové zalesnění planety, schválně si tipněte jestli klesá nebo roste.

Mluvíte nesmysly, koncentrace CO2 v atmosféře narostla z předindustriálních 280 ppm na současných 410 ppm. A samozřejmě stále roste, očekává se zdvojnásobení předindustriální hodnoty do roku 2050.

6
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 15:43:45 »
Že CO2 způsobuje globální oteplování není žádná kontroverzní teorie. Mě je ukradené vaše imho, stačí se podívat na stránky OSN, NASA nebo jakékoliv seriozní instituce. To, že co2 je skleníkový plyn je známo už od 19. století, stejně tak jak zásadně narostla jeho koncentrace od počátku průmyslové revoluce.

Planeta se jednoznačně otepluje a vědci ukazují na souvislost s produkcí skleníkových plynů. Vy to nevidíte, protože se vám nelíbí důsledky a vidět to nechcete. Proč si myslíte, že 29 miliard tun co2 každý rok nemá žádný efekt?

Mě by zajímalo jen z psychologického hlediska co vede člověka takhle se postavit "proti světu". Myslíte si, že se celá mezinárodní komunita mýlí? Že někde posunuli desetinou čárku nebo je celé globální oteplování spiknutí výrobců solárních panelů?

7
/dev/null / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 12:51:29 »
b) CO2 možná není takový problém jak nám tvrdí. - https://www.youtube.com/watch?v=oFOqiVyOzUw&list=LLYBevh_cY5SG3M0TrQWr2Qg&index=9&t=0s

Tak CO2 rozhodně problém je,  to video působí asi tak důvěryhodně jako prodejci na Václaváku.  Starat se o krajinu je určitě důležitá věc (a udržování vody v ní bude na důležitosti ještě nabývat). Ale hlavní problém pro 21. století jsou klimatické změny způsobeny produkcí CO2 (a v menší míře metanu), ne traktoristi na Slovensku.

Jinak přebytky produkce elektřiny rychle vymizí po odstavení hnědouhelných elektráren, ta čísla co uvádíte zas tak relevantní pro budoucnost nejsou.

Jinak pro autora vlákna mám jedinou radu: prosimtě neinvestuj peníze podle pocitů lidí na rootu.

8
/dev/null / Re:Proč ateisté nepoužívají logiku ?
« kdy: 12. 08. 2018, 07:31:02 »
Podle německých plánů má být EU v roce 2025 federací. Tedy česká vláda bude mít takové pravomoce jako krajský úřad. O všem budou rozhodovat německé korporátní elity. Kde budete brát motivaci k boji proti totalitě? Vzdáte se bez boje?

Čtete moc dezinformační weby.

Nikoliv, čtu jen české mainstreamové noviny a změnu propagandy z posledních dní, co Orbán měl ten svůj slavný projev, který zde ani nebyl publikován, je zcela zřetelné utužení proněmecké propagandy v českých novinách. Orbán hodil rukavici prohnilým evropským elitám.

Nevim proč, ale byl bych radši kdyby tu vládly ty prohnilé evropské elity než lidi Orbán

9
/dev/null / Re:Proč ateisté nepoužívají logiku ?
« kdy: 11. 08. 2018, 22:24:51 »
Podle německých plánů má být EU v roce 2025 federací. Tedy česká vláda bude mít takové pravomoce jako krajský úřad. O všem budou rozhodovat německé korporátní elity. Kde budete brát motivaci k boji proti totalitě? Vzdáte se bez boje?

Čtete moc dezinformační weby.

10
Studium a uplatnění / Re:C# alebo Java?
« kdy: 11. 08. 2018, 16:10:06 »
Já mám Intel a mám 2 jakesik core věci. A tím bych to uzavřel.

Na trhu práce .netu je o 50% méně.

WCF už na té vaší .net core picovine na Linuxu jede? Ne co? Proc asi ne. MS nikdy neudělá Linuxovou verzi plně fungujici, protože to by rovnou mohl zaříznout svoje widle. .net tu je pro podporu Windows.

Jede jen klientská část https://github.com/dotnet/wcf. Na server se doporučuje Web Api.

U těch nabídek práce je otázka jak to bude do budoucna, Oracle vypadá že se bude snažit zpoplatnit co se dá.

Oracle může klidně zpoplatnit co se dá, Java není ve stejné situaci jako .NET u Microsoftu. Java je nezávislá na komerčních produktech. Začne se více používat open jdk a je to. Už teď to není špatné a rozdíl ve výkonu oproti Oracle jdk je minimální. A do budoucna co bude to ti řeknu úplně přesně, ať to bude jak to bude, tak ne ve prospěch C#, podle Tiobe indexu už mu hezky dlouho klesá popularita, a spolu s tím, jak padly za vlast server side webové frameworky, už ani není potřeba používat C# s asp.net, tuto vlastnost jsem považoval za jeho hlavní výhodu.

A .NET MVC? To je okopírovaný Spring. Naco by firma měla vsadit na .NET MVC když může mít to samé ve Springu se 100% jistotou nezávislosti na čemkoliv do budoucna. Navíc Cloud sejme i Microsoftí IIS, stejně jako sejmul aplikační servery v Javě. A padne beztak i MS SQL Server, stejně jako se upouští od Oracle DB. Javascript osekal server side technologie o webové frameworky a v tom co na serveru v praxi zůstalo Java poráží .NET. V praxi máš na serveru Spring v Javě a k tomu Maven, a na to se prostě MS s nugetem nechytá. Nejsi o nic ochuzen na Linuxu, Javu jsem v životě neviděl jet na Windows Serveru.

Takže závěrem, ty trumfy které MS měl, tzn. ti různí Wizárdové pro začátečníky, ASP.NET klikátko, a vývoj desktop app pro Win, to už bude brzy všechno pryč.

Jediné plus je jazyk C#, který je modernější než Java a řekněme o něco pěknější, ale to je zrovna ta nejnepodstatnšjší část, důležitější jsou knihovny a platforma jako celek. Navíc na Androidu se začal používat Kotlin a ten se brzy beztak dostane i do mainstreamu místo těžkopádné Javy, a bude tady upgrade jazyka.

S tou svobodou javy to asi nebude uplně tak růžové, když hlavní důvod proč Google Kotlin vůbec tlačí je jeho spor s Oraclem,

11
Studium a uplatnění / Re:Embedded systémy a microcontrollers
« kdy: 11. 08. 2018, 16:06:10 »
Experimenty doma, s Arduinem, RPi, Mindstorms s pár motorky a senzory. Později jsem vykuchal RC auto a loď a skončil u lidarů. Z pohledu SW stačí umět C nebo C++ a programovat “při zemi”.

To zní hezky, mám doma pár krámů které by šly rozebrat :D

12
Studium a uplatnění / Re:Embedded systémy a microcontrollers
« kdy: 11. 08. 2018, 15:52:35 »
Nic, moje znalosti skončili u blikání LEDky na Arduinu.  Mě hlavně zajímá jak se do tohle oboru člověk dostane, snad kromě předmětu na škole. Na PC je spousta možností skriptování do her nebo přispívat do projektů nebo cokoliv jiného kde člověk postupně nabere zkušenosti.

13
Studium a uplatnění / Embedded systémy a microcontrollers
« kdy: 11. 08. 2018, 15:24:41 »
Pro ty kdo se v této problematice orientují, jak jste začali?

V nabídkách práce je po těchto lidech docela poptávka a vždy mě zajímala "práce na železe". Bohužel nemám žádné praktické zkušenosti. Kde byste je dneska hledali, pro juniorskou pozici?

14
Odkladiště / Re:Co se vám nelíbí na linuxu?
« kdy: 11. 08. 2018, 12:53:43 »
Mě se nelíbí linuxová komunita. Zdá se mi, že lidé zde za posledních 8 let docela zhořkli. Ale to je asi subjektivní

Jinak diskuze zde je docela úsměvná. Na stížnost, že se někomu nelíbí  kvalita LibreOffice a kancelářských balíčků pro Linux tu máme odpovědi:

  • Je to multiplatformní takže za to nemůžem
  • Jste blbci, LO je ve skutečností lepší než MS Office
  • Kancelářské balíky jsou slepá ulička

Prostě odpověď je, že pro nenáročného LO nebo Office Online stačí, ale pokud chcete vic musíte jít jinam. Jsou tu ještě nějaké komerční balíky,ale s těmi nemám žádné zkušenosti. Třeba budou mít úspěch, podobně jako po 10 letech neschopnosti nahradit Skype prostě přišel Discord.


Stran: [1]