Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - gll

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 29
32
definujete setter nad document.cookie.

33
Proč potřebuješ zaměřenou distribuci?

34
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 22. 01. 2019, 10:06:08 »
Asi bych nemluvil o urovni, ale jinak ano, presne to je cil, zjednoduseni programoveho kodu. Krome toho se take zvysi efetivita tvorby programu.

Class v Javascriptu nic nezjednodušuje. Kód nezkracuje. Je to jen omáčka navíc.

35
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 22. 01. 2019, 09:01:58 »
Moduly a objekty mi pripadaji jako totez. Tj. nejaka skupina funkci (plus pripadne nejaky stav). Ze je to totez je videt na prikladech
1. zapouzdreni se resi u obou a stejnymi zpusoby
2. v pythonu je modul vlastne objekt. A objekt je vlastne dict. Nac tedy pouzivat moduly nebo objekty a ztracet se v komplexite kdyz muzu pouzit obycejny dict
Modul je reprezentace souboru. Objekt je v pythonu vsechno. Mozna mas na mysli tridy. Ty maji dedicnost, funguji jako uzivatelske datove typy a podobne vychytavky. Jak bys to implementoval jen pomoci slovniku?

Jo, ale misto toho, abych zavadel zbytecne koncepty trida, objekt a modul, muzu pouzit proste jen dict.

Dedicnost muzes v dictu naimplementovat jednoduse. Prolinkujes par dictu dohromady a kdyz hledas konkretni metodu/odpoved na prichazejici zpravu projedes ten seznam dictu dokud nenajdes tu funkci.

[dict1, dict2, dict3]

ekvivalentni

class C: pass
class B(C): pass
class A(B): pass

kde A odpovida dict1, B dict2, C dict3

Kdybys implementoval novej jazyk tak udelas nejpravdepodobneji prave tohle.
Tim ale neimplementujes dedicnost v dictu, a dedicnost pomoci seznamu dictu a kodu, ktery to osetri, pricemz seznam je zase jen nadstavba nad dictem. Jestli tim chces rict, ze dokazes pomoci dictu emulovat chovani trid, tak asi ano, ale budes k tomu potrebovat slozity kod, c3 linearizaci a bude to tezkopadne na pouzivani. A v tom spociva smysl trid, modulu atd. Je to abstrakce, ktera ti zjednodusi a zprehledni programovy kod. Pokud to nepotrebujes, muzes zkusit programovat primo ve strojovem kodu. Pak imho prehodnotis nazor a zjistis, ze abstraktni prvky/pojmy komplexitu programu snizuji, nikoliv zvysuji.

Dict se v pythonu pouziva na implementaci objektu, a protoze vsechno je v pythonu objekt, muzeme rict, ze dict je soucasti vseho, je to zakladni datova struktura Pythonu, proto taky na vsechno funguje dir(). Ale neznamena, ze kdyz to pouziva dict, tak muzeme rikat, ze je to dict a nic jineho nepotrebujeme. Protoze s takovou muzeme jit hloub a prohlasit, ze vsechno je jen cislo, resp. organizovany seznam jednicek a nul, cimz jsme zpatky u strojoveho kodu.

javascript donedávna neměl ani třídy ani moduly a nechyběly. Byly přidány hlavně z marketingových důvodů. Vše bylo objekt/slovník. Stále je, nová syntax je jen nadbytečný cukr.

36
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 22. 01. 2019, 08:56:57 »
Dobré přednášky o pokročilejších vlastnostech má David Beazley.
No, když tyhle "pokročilejší" věci porovnám třeba s C++, tak bych je rozhodně nenazval "komplexní" ;)

(to není kritika, to je dobře)

nemůžeš hodnotit komplexitu toho co neznáš.

37
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 22. 01. 2019, 08:31:28 »
zvláště u poměrně komplexního pythonu
Co je na Pythonu komplexního?

Málokdo zná Python dohloubky. Pro běžné programování to ani není potřeba.

Dobré přednášky o pokročilejších vlastnostech má David Beazley.

třeba https://www.youtube.com/watch?v=sPiWg5jSoZI - metaprogramming

https://www.youtube.com/watch?v=0oTh1CXRaQ0 - modules and packages, nudné téma, ale důležité

https://www.youtube.com/watch?v=MCs5OvhV9S4 - concurrency, trochu starší bez async/await

38
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 21. 01. 2019, 12:23:55 »
Plugin do linteru ten problem samozrejme nevyresi lepe, je to reseni ad hoc a je to reseni z principu mene spolehlive, nez first-class podpora ve standardnich nastrojich jazyka.

Je to univerzálnější. Statická kontrola v případech s konstantním formátovacím řetězcem funguje stejně jako v Rustu. Narozdíl od Rustu funguje i kontrola v čase běhu.

39
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 21. 01. 2019, 09:55:46 »
Linter může kotrolovat jenom to, čemu rozumí. Makro si můžu napsat vlastní a mám to i s tou kontrolou, nejde jenom o standardní knihovnu.  Mimochodem právě na Pylintu je vidět, jak se vyplatí psát všechno "hloupě" jako ve statických jazycích, jinak přestane chápat, co se kam může posílat a kde se bere jaká hodnota a už nám s kontrolou nepomůže.

kolik jsi takových maker validujících mikrojazyk napsal? Podle mě to není častý problém a lépe ho vyřeší plugin do linteru.

40
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 20. 01. 2019, 11:51:54 »
Jinak slusne se pise i ve Visual Studio Code, ale je treba mit spravny plugin (na vetsi projekty se mi oplatilo pouzivat plugin cquery)

Vyzkoušel někdo to cquery? To dokáže oindexovat i chromium nebo linux kernel. 350k řádků by neměl být problém.

Hádají se tu dvě skupiny lidí. Uživatelé editorů, kteří nepoužívají nebo neumí použít pokročilý tooling, a Javisté používající monolitická IDE.

41
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 20. 01. 2019, 11:38:12 »
Ty jseš dokonalý příklad Dunning-Krugera, jako vystřižený z jedné glosy o flatearthers “Retarded monkeys lecturing Nobel laureates”. No nic, každé fórum musí mít svého šaška, jde ti to lépe jež javamanovi ;)

v čem nemá pravdu?

42
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 20. 01. 2019, 11:15:17 »
Kiwi, na co se specializujes, co vyvijis za typ sw? Protoze jsi zkuseny a chytry, tak to nemyslim nijak ofenzivne, jak to tady na rootu vetsinou delam. Ja jsem zazil za svou ne moc dlouho karieru celkem 3 backendove enviromenty (u 3 ruznych zakazniku), a ze nejaka dulezita komponenta se v prubehu let takto rozroste je uplne bezne a skoro mi prijde, ze az nevyhnutelne, ikdzy kazdy vi, ze by to tak byt nemelo. Proto si myslim, ze ty urcite nevyvijis velke informacni systemy, protoze to by bylo pro tebe piece of shit uplne vsechno. Ale mozna, ze mas nejaky svaty gral a umis to lip?

hádám, že tazatel vyvíjí jiný typ aplikací.

43
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 20. 01. 2019, 09:51:08 »
V dynamických jazycích jako python a ruby nejsou makra moc potřeba.
V Ruby se makra (a DSLka) používají až tak extenzivně, že to dělá kód totálně nečitelný. Proto Ruby nemám rád - většina Ruby kódu, co jsem viděl, na mě působila jako že hlavní účel kódu je co největší onanie a ne srozumitelnost a čitelnost.

to nejsou makra. V Ruby jsou možná makra jen pomocí third party knihoven, ale nikdo je nepoužívá. Matsumoto se vyjádřil jasně, že makra v jazyku typu Ruby nejsou potřeba.

44
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 20. 01. 2019, 09:36:23 »
Uniklo Ti to, co jsem psal. Když napíšu málo parametrů pro formát v Pythonu, v runtime mi to hodí výjimku. Překladač Rustu odmítne chybné parametry makra při překladu.

parametry format může v pythonu kontrolovat linter

https://pypi.org/project/flake8-string-format/

Python 3.6, má format stringy,  kontrola názvů proměnných uvnitř format stringu funguje normálně.

45
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 20. 01. 2019, 08:53:11 »
Vim mi produkuje krásný kód přímo, v podstatě ho nerozeznáš od kódu napsaného v IDE a nemusím se přitom nějak zvlášť snažit. Hlídá závorky i odsazení a identifikátory našeptává.
Jak generujes ve Vimu method call hierarchie?
Předně se naučíš psát kód tak, abys tuto zbytečnost nepotřeboval. Jinak je k tomu určen plugin ctags.
Kite Kite, Kytiku... kdy ty uz konecne pochopis, ze neni na svete jen ten tvuj webdevelopment. Moje komponenta ma 220 tisic radku kodu, vsech radku vseho mozneho vc. liquibase je tam 350tis. Mohl bys nam to nekdy prijit na backend s tim svym VIMem nandat.

Klidně, ale předem upozorňuji, že do Prahy kvůli tomu nepojedu.

This is the guy! Ty si vazne myslis, ze jsu vsichni na backendu takove lamy, ze nepouzivaji Vim ale poradne IDE? To je uplny vtip. O vimu jsem slysel zatim jen od jednoho apokalyptickeho javascriptare a ccskare, na webdevelopment to je mozna tak dobre...

Na webdevelopment to právě dobré není.

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 29