Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - gll

Stran: 1 [2] 3 4 ... 29
16
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 25. 01. 2019, 10:33:29 »
Pokrocilou zajimavosti je, ze type() jde vyuzit i k definici datoveho typu bez pouziti trid. Tudiz kdyby Kadet chtel, mohl by implementovat onen priklad objektu s dicty bez class, jen by to nebylo tak prehledne.

Přesněji, type vytvoří třídu bez klíčového slova class. Slovem třída bývají označovány i datové typy obecně. Datové typy jsou objekty typu type.

Kód: [Vybrat]
A = type('A', (), {})

# je stejne

class A:
    pass

17
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 25. 01. 2019, 10:11:56 »
Mě mučí tyhle slovokolotoče: v Pythonu se objekt vytváří pomocí slova class, a na jeho jméno se tážeme slovem type. Uff.

Na jmeno tridy se ptame pres x.__class__.__name__. Jestli je objekt instanci (pod)tridy se ptame pomoci isinstance(). type() se pro tyto ucely pouzivat nedoporucuje, rozhodne ne v Pythonu 3, kde se semantika te funkce dost zmenila.

x.__class__ je stejné jako type(x)

18
Vývoj / Re:pouzivani instrukci SSE, SSE2, AVX
« kdy: 25. 01. 2019, 08:53:43 »
Je nějaký důvod autovektorizaci nepoužít, když programuješ maticové operace?

19
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 24. 01. 2019, 14:34:50 »
chybí mi ta abstrakce vlákna

to by mělo vypadat jak?

20
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 24. 01. 2019, 10:53:09 »
Asi Emacs, který je pro Vim rovnocenným soupeřem.

Emacs je jiná liga. Ve vašem sporu Vim vs IDE má Emacs mnohem blíž k IDE.

21
protože když už ty cookies jsou nastavené , nejdou smazat

jde jim nastavit expires na minulé datum.

22
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 23. 01. 2019, 22:32:53 »
Mozna ze jeste tak pred 15 lety se dal VIM povazovat za dobre IDE, obzvlastne kdyz vim, jaka hruzna byl treba JDeveloper . A v te dobre veterani na nej uz byli zvykli nemeli uz potrebu prejit. Ale dneska, s vyrobky od JetBrains - hosi hosi.

Ono mnoho starych koncepci prekonano jeste nebylo. Jako priklad bych uvedl treba hodinky - zadne soucasne digitalni hodinky nemaji tak dobry human interface jako kvalitni analogy s otocnou lunetkou. Myslim si, ze bude jeste par dekad trvat, nez se tento koncept prekona. Ale domnivam se, ze to neni pripad VIMu, ten uz synek prekonany je...
Vim není IDE. Vim je textový editor. Jeho modální koncept je sice odlišný od většiny současných editorů, ale nelze říci, že je překonaný. Je prostě jiný. Překonat se dá jedině něčím lepším. To by tedy na poli textových editorů mělo být co?

No tak ja strelim od pasu ze Visual Studio Code by to mohl byt a da se tam pry pouzit i VIMovsky plugin. No a navyky z Visual Studio Code s tim VIM pluginem by pak byly prenositelne i do VIMu v konzoli, takze by si prisli na sve i obcasni konzolisti.

V podstate vsichni vyvojari kolem me na Visual Studio Code presli. Je napsany v javascriptu takze je multiplatformni a je do toho spousta pluginu. Sice to je od Miscrosoftu ale je to opensource a asi bych rekl ze v dnesni dobe nejkvalitnejsi jednoduchy editor.

Neumí macra.

23
Nejsem webař, ale ta kukina musí "patřit" nějaké doméně, ne?
Nebo fakt lze v javashitu na webu xxx.com poslat zpátky serveru kukinu z webu yyy.com. ?

Mi se na tohle blokování osvědčil uMatrix.
(v kombinaci s uBlockem, NoScriptem a Privacy Badgerem)

Ale jak jsem říkal, nejsem webař...

javascriptové cookies jdou nastavovat jen vlastní doméně stránky.

24
nefunguje mi to

Kód: [Vybrat]
// ==UserScript==
// @name        cookie
// @namespace   dickens
// @include     https://www.maminka.cz/*
// @include     https://www.expres.cz/*
// @include     https://www.idnes.cz/*
// @include     https://www.aktualne.cz/*
// @include     https://www.reflex.cz/*
// @include     https://www.respekt.cz/*
// @include     https://*.zive.cz/*
// @grant       unsafeWindow nebo nic
// @run-at      document-start nebo bez
// ==/UserScript==


el=document; // nebo unsafeWindow.document

console.log("--- cookie ## ");

el.cookie="adb=";
el.cookie="adb.key=";
Object.defineProperty(el, 'cookie', {
        get: function(y){
          console.log("--- cookie ## get " + el.cookie);
          return ''},
        set: function(y{
          console.log("--- cookie ## set "+y+ el.cookie);
          return true},
}
)
el.cookie="adb=";
el.cookie="adb.key=";
console.log("--- cookie ## ");

mimochodem co je odpoved ze serveru:
Kód: [Vybrat]
<h3>404 Not Found</h3>
neni adb_cook_24109591

máš tam syntaktickou chybu. Mně to funguje, když nastavím prázdný setter, nejdou přidat javascriptové cookies.

25
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 23. 01. 2019, 12:57:55 »
S jednou výjimkou. Ta výjimka souvisí s dědičností a s dynamičností Pythonu - že můžeš už vytvořenému objektu přidat metodu tak, že přidáš metodu do jeho předka. A vzhledem k tomu, že něco takového opravdu, ale opravdu nechci, tak se mi to scvrkne na "objekt = dict".

to v Pythonu nejde. To si asi pleteš s Javascriptem.
Ty jo, zaváhal jsem, ale:
Kód: [Vybrat]

class A:
pass

class B (A):
def boo(self):
return 'B'

def goo(self):
return 'C'

b = B()
print(dir(b))
A.goo = goo
print(dir(b))
print b.goo
print b.goo()

máš pravdu. Nejde to jen u vestavěných typů, kde se to občas hodilo.

26
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 22. 01. 2019, 18:29:26 »
BTW: Jenom zvažovat možnost, že se žena při znásilňování ptá na editor pro programování, je samo o sobě 100x vtipnější, než celý ten vtip.

ten vtip nebyl vůbec vtipný. Není těžké být vtipnější.

27
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 22. 01. 2019, 18:22:49 »
Máš pravdu v tom, že člověk by se měl nejdříve zeptat, jaký trh má ten druhý na mysli. Jinak vzniká vzájemné nedorozumění. Při smontovávání prefabrikovaných kuchyňských linek opravdu přijde více vhod moderní akuvrtačka než klasický hoblík. O tom žádná.  :)
Takže jsme se vlastně vrátili k tomu, co říkám od začátku. Uživatelé VIM nejsou jen tak nějací běžní dělníci softwarového průmyslu. Oni jsou výjimečná sorta lidí, co nad věcmi umí přemýšlet a proto zásadně nepoužívají IDE. Tak, jako by pokročilý truhlář nikdy nepoužil elektrický hoblík nebo akuvrtačku. :)

Nejhůře použitelní jsou programátoři, kteří si o sobě myslí, že jsou vědci nebo nedej bože dokonce umělci. Jenže tenhle obor už dávno není jenom věda, ale v 99% normální průmysl. A cení se ti, kteří dokáží přispívat i do kódu, který byl napsán v IDE a proto prý má složitější strukturu, než kdyby byl psán ve VIM, který by takovou strukturu svou nedostatečností ohledně orientace v kódu nedovolil vůbec vytvořit. Takže vlastně kód, který vznikl v moderním IDE, nemůže být efektivně spravován ve VIM a programátor tak musí umět pracovat i s IDE. :)

Já si samozřejmě nemyslím nic tak absurdního, jako že návrh SW architektury souvisí s editorem, ve kterém pak bude implementována, protože návrh probíhá dříve, než se editor otevře. Ale tady dodržuji danou premisu, protože mě prostě tahle debata nehorázně baví.  ;D

Navigaci v kódu zvládá libovolný editor s podporou lsp. Klasická IDE jsou mrtvá, v budoucnu budou jen integrovat externí tooling.

28
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 22. 01. 2019, 18:09:15 »
To s tím Javascriptem je docela dobrá paralela. Protože díky tomu, že Javascript neměl žádný zvláštní cukr na vytváření objektů, vzniklo pár zajímavejch článků na toto téma. Díky tomu (a taky proto, že jsem si to zkusil :-) ) je mi jasné, že v tom Pythonu je objekt opravdu jen převlečený slovník.

slovník je defaultní reprezentace, ale existují  __slots__, namedtuple, recordclasses, atd. Kde můžu používám knihovnu attrs, se slots=True.

S jednou výjimkou. Ta výjimka souvisí s dědičností a s dynamičností Pythonu - že můžeš už vytvořenému objektu přidat metodu tak, že přidáš metodu do jeho předka. A vzhledem k tomu, že něco takového opravdu, ale opravdu nechci, tak se mi to scvrkne na "objekt = dict".

to v Pythonu nejde. To si asi pleteš s Javascriptem.

29
Vývoj / Re:Co si myslíte o OOP?
« kdy: 22. 01. 2019, 17:27:23 »
javascript donedávna neměl ani třídy ani moduly a nechyběly. Byly přidány hlavně z marketingových důvodů. Vše bylo objekt/slovník. Stále je, nová syntax je jen nadbytečný cukr.
Platí tedy i věta, že require, který načítá modul, byl přidán z marketingových důvodů a je to jen nadbytečný syntax sugar? A ty "marketingové důvody" znamenají, "Chceme aby to používalo více lidí, kteří nevědí, co je pro ně dobré."? Já jen aby to zaznělo pěkně naplno.

ES6 moduly a importy. Require není jazykový konstrukt, to je jen obyčejná funkce.

30
Kód: [Vybrat]
// @grant        unsafeWindow
// @run-at       document-start

a

Kód: [Vybrat]
Object.defineProperty(unsafeWindow.document, 'cookie',  ....

by mělo fungovat.

Stran: 1 [2] 3 4 ... 29