Jako že zákazník při používání rozbil LCD zevnitř telefonu a z venku nebylo poškození vidět??? No to bych chtěl vidět odůvodněné.
No jistě. Displej má několik vrstev, a stačí, aby zezadu na něj dosedla nějaká součástka, která se dotkne až při pádu. V tu chvíli máte zlomený displej zezadu, a pokud přístroj nejde zapnout, tak to přes sklo nemusíte vidět. Možná je to nedomyšlené technické řešení, ale bohužel, v případě soudu určitě převládne názor, že telefon z ruky padat nemá, a že na takové zacházení nemusí být telefon připraven.
Dodavatel to nemusí odůvodňovat hlouběji, než sám považuje za nutné. Pokud se Vám zdá jeho odůvodnění špatné, nemáte jinou možnost, než přibrat (a zaplatit) znalce. Pokud znalec nevyloučí (připustí), že mohlo dojít k poškození tak, jak napsal dodavatel ve vyjádření, tak jste v háji. V tu chvíli nemáte v ruce žádný argument, důkaz, se kterým by se dalo dojít až k soudu. Tohle všechno výrobci moc dobře vědí, a mají své procesy nastavené právě tak, aby se jejich závěry daly jen velmi, velmi těžko vyvrátit.
Prosím zkuste si to představit v reálu. Když se dodavatel zasekne a bude reluktovat - tedy: reklamaci bude vyřizovat podle pravidel stanovených zákonem, ale vždy ji zamítne, pak se můžete rozčilovat sebevíc, ale bez soudu se dál nepohnete. Orgány ČR, mimo soudy, mohou maximálně pod pokutou kontrolovat, jestli dodavatel dodržuje zákonné lhůty a postupy, ale nemohou polemizovat s jeho odbornými závěry. Pokuta je moc netrápí, a hlavně, nepřinutí je změnit názor na Vaši reklamaci.
Doporučuji, nemachrujte zde s právem, to je vymahatelné složitě (a draze). Lepší je zkusit to vyargumentovat, hrozit reputačními riziky, být neústupný a při tom znalý práva. Dodavatelé mají zkušenost s tisíci reklamacemi, a dovedou rozlišit mezi hlučnými kverulanty, kteří o zákonech nemají moc ponětí, a mezi těmi, kterých se možná i trochu bojí, že to fakt dotáhnou do konce. Zejména ti velcí (Alza a spol.), se opravdu neleknou hrozbou nějakého úřadu. Oni mají kontroly projité stokrát, s těmi úředníky se vlastně už znají - a ne, že by to bylo úplně "ruka ruku myje", ale co myslíte, že bude kontrolovat ten samý úředník, na té samé kontrole u té samé firmy, pokud už je tam např. po páté? Pokud se nic nezměnilo, bude závěr kontroly stejný jako posledně.