Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Dushino42

Stran: 1 [2]
16
Hardware / Re:ESP32 nefunguje režim AP na Wi-Fi
« kdy: 02. 06. 2020, 09:19:27 »
Dle https://docs.espressif.com/projects/esp-idf/en/latest/esp32/api-guides/wifi.html SDK umí
  • IEEE-802.11B, IEEE-802.11G, IEEE802.11N and APIs to configure the protocol mode
  • Support WPA/WPA2/WPA2-Enterprise and WPS
Myslím, že problém by mohl být v nastavení režimu WiFi (vyzkoušel bych 802.11B) a v šifrování (začal bych WPA)
Dále pozor na to, že současné používání Bluetooth a WiFi dělá neplechu - používá to ten samý hardware a nějak se bije. Tedy pro testy WiFi vypnout Bluetooth.
Samotné WiFi mi bez problémů chodí na nejlevnějších kusech z e-Bay, ale současné používání Bluetooth (sériová linka) a WiFi (FTP server v ESP-32) jsem vzdal.

17
Hardware / Re:Bezdrátová sluchátka z Číny
« kdy: 12. 11. 2019, 16:22:07 »
S těmito konkrétní zkušenost nemám, ale se sluchátky z číny ano. Já koupil cca před pár lety Bluettoth sluchátka s mostem za cca 500.- Kč. Výdrž měly v pořádku, dosah také, ale hrály tak, že mě z nich bolely uši - část spektra chyběla, ani ekvalizér nepomohl a musel jsem je mít tak zesílené abych slyšel vokály, že zbytek spektra řval. Nejsem vůbec žádný hifista, chtěl jsem to do vlaku na cestování do práce a zpět. Po týdnu marných pokusů o nějaké nastavení skončily v šuplíku a jsou tam někde dodnes. Oproti tomu nákup v ČR je o dost dražší, vnitroušní stejně jako při nákupu z číny reklamovat (prý) nejdou z hygienických důvodů, ale výhoda je, že podle ceny se dá odhadnout kvalita a je tedy jen otázka, kolik do toho chcete vrazit peněz. A k recenzím - já to mám tak, že mi recenze vůbec nepomůžou. Kolikrát mi velmi vychvalovaná sluchátka nevyhovovala a nějaký průměr byl pro mě lepší. Např. Sennheiser CX 300 hrály dobře, ale hodně se zanášely (ano, uši si čistím). Naopak Sony MDR-EX110AP se nezanášely vůbec, ale neseděly mi tak dobře v uších. Takže stručně - faktorů je spousta a nízká cena v číně se mi nevyplatila. Zrovna odedneška na mě na poště čekají Sony WI-SP600N - podařilo se mi koupit nová nerozbalená za cca 1500.- Kč. Určitě budou lepší, než ty z číny, ale chápu, že trojnásobná cena může být problém.

18
Studium a uplatnění / Re:Ing. studium informatiky
« kdy: 06. 11. 2019, 16:06:38 »
1.) Učitelství může (ale nemusí) být brzy zajímavá alternativa. Manželka učí na ZŠ a já bych to dělat nemohl - dnes učitel bojuje s nezodpovědnými rodiči, administrativou, příliš velkou zodpovědností za všechno (dítě neposlouchá pokyny, ale učitel je zodpovědný za to že se mu nic nestane), inkluzí (profláknutý pojem, ale není to legrace), integrací dětí, kteří jsou "v pořádku" ale reálně patří do speciální školy. Nevidíte zde učení? To je až na posledním místě, ale probrat osnovy se musí.

2.) Cokoliv, dokud jste mladý a funguje hlava a máte dost času. Až začnou přítelkyni odbíjet biologické hodiny, další šanci budete mít, až bude potomek po VŠ.

3.) Praxe není špatná, ale Ing. je dnes, s prominutím, každý jouda. Když se podíváte na program Mgr / Ing "Uživatelský software", chce se mi brečet. Kolega tento Mgr dal a už rok není schopen napsat primitivní skript v Pythonu.

4.) Tato škola mi přijde jako zlatý důl, ale konkrétní info nemám. Na Vašem místě (s tímto průměrem na Bc.) bych uvažoval určitě o Mgr/Ing a možná pak doktorandském studiu. Teď to neoceníte, ale později nebudete litovat a praxi doženete na úplně jiné úrovni než Bc, kteří kolikrát musejí vymýšlet kolo. Jestli chcete být kodér (to není programátor), Bc. stačí. Jinak se vzdělávejte jak to jde, dokud můžete.


Edit: Formátování, doplnění

19
Distribuce / Re:Instalace ubuntu xfce
« kdy: 25. 10. 2019, 14:20:45 »

Já to řeším právě tak, že nainstaluji Xubuntu a pak odstarním aplikace, které nechci, protože odinstaluji pouze "vysokoúrovňové" aplikace a ne třeba něco, co souvisí se samotným xfce.
Jinak návod na to co přesně chcete je snad zde: https://itsfoss.com/install-xfce-desktop-xubuntu/ - nezkoušel jsem.




20

Ani Windows 10 se nezbavily neduhu kterému říkám "uhnívání". Něco rozchodím a funguje to. A po nějaké době to přestane fungovat a nikdo (naše IT) neví co s tím.
Konkrétně: Manželka na služebním notesu má neustálé problémy s ovladačem tiskárny, WiFi občas zapomíná heslo. Já měl na služebním notesu Win10 a na cestách se připojoval k internetu krz bluetooth tethering. Chodilo to OK, ale po půl roce se Widle odmítaly připojit k mobilu krz Bluetooth. Oprava je jasná - odpárovat a pak znovu připárovat. Ale ne ve Win10. Tam neodpárujete zařízení, které není připojeno. (??? Nepamatuji si to přesně, nějak až tak absurdní to bylo.) Řešení bylo přeinstalovat Widle, protože googlení a hrabání se v registrech nepomohlo. Díky dobré firemní politice mám od té doby primární OS Linux (Xubuntu LTS). Widle byly nějakou dobu na virtuálce, po půl roce nepoužívání jsem to smazal a nechybí mi. V Xubuntu mi všechno parádně funguje. 

21
Vývoj / Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« kdy: 05. 08. 2016, 08:01:33 »
Je to fakt, nema to cenu. Prozradil se, kdyz psal, ze se mu to nechce promyslet.
Jeko doplneni a pro zajimavost https://unity3d.com/legal/as_terms :
1.4
In order to use Unity Asset Store you must be 18 years of age or older. On using the service you warrant that you have legal capacity to enter into the agreement.
Takze se fakt nemame o cem bavit. Hezke leto vsem! :)

22
Vývoj / Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« kdy: 04. 08. 2016, 14:42:31 »
Citace
Taky běžně platíš za Spring, když ho používáš? A co Linux, také vždy po zapnutí počítače posíláš peníze? Nechceš mi snad říct, že jsi zlý a vlastně vrah? Protože kdo krade, ten určitě i zabíjí! :D
Javamane, jeste jednou: Ruzne produkty maji ruzne licence. Coz znamena, ze na otazku co muzes s danym produktem delat (tj. je legalni), se musis zeptat licence k danemu produktu. Spring pouziva jakou licenci, vis to? A vis jakou licenci pouziva ta nejmenovana hra, ze ktere chce tazatel pouzit assety? A chapes rozdil mezi licenci Spring a treba Windows?

23
Vývoj / Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« kdy: 04. 08. 2016, 13:47:23 »
nechtelo se mi to cele louskat, ale nefungoval takhle nahodou docela dlouho OTTD?
Myslim, ze je to jedno, protoze od roku +/- 2000 se legislativa v CR hodne zmenila, o zahranici netusim, ale rekl bych, ze take. Kazdopadne je treba se ridit soucasnymi zakony. Dale - kdo vi, jaka byla licence u puvodniho TTD? A uz vubec nevime, jaka byla (jestli vubec) dohoda / smlouva Strigeuse s MicroProse.

24
Vývoj / Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« kdy: 04. 08. 2016, 09:01:40 »
Pekne poctenicko. For je v tom, ze vsechny ty, co ostatni oznacuji za lopaty (ach ty hormony v puberte) asi ani nenapadlo pouzit Google. A tam, treba na wikine https://cs.wikipedia.org/wiki/Autorsk%C3%A9_pr%C3%A1vo najdou treba:

...o práva na užití díla patří:
* právo na rozmnožování díla,
* právo na rozšiřování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na pronájem díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na půjčování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na vystavování díla či jeho rozmnoženiny,
* právo na sdělování díla veřejnosti (provozování živě či ze záznamu, přenos provozování díla, vysílání rozhlasem či televizí apod.);
* kromě těchto práv do majetkových autorských práv patří také
* právo na odměnu při opětném prodeji originálu díla uměleckého,
* právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu (viz užití pro osobní potřebu níže).

Kdo to docetl po posledni bod vidi, ze pubosi trpi nejel selektivni hluchotou "Jenicku, uklid si v pokoji! (Zadna reakce). Jenicku, vecere je na stole! (Rychla reakce)", ale i slepotou a lenosti najit si na relevantnich webech relevantni informace. 

Mimochodem, pokud chcete uzit assety hry, ktera je stara a myslite si, ze se k ni proto nikdo nebude hlasit, muzete mit docela problem. I ti co delaji remaky starych her nejsou zadni pitomci a maji legistalitu ostrenou, jenze to na venek neni videt, je to interni zalezitost skupiny / firmy. Priklady necham na UTFG.
A ano, i napsani vlastniho engine a pouzivani jinych assetu muze byt problem a kdo ma vsech 5 pohromade, da si na to bacha. Jsou to ale slozite pravnicke otazky a odpovedi zavisi na konkretnim pripade (staci jinak jedno slovo v puvodni licenci). Ovsem jestli chcete riskovat kriminal, je to na vas. Treba se nic nestane. A treba jo. Uz vidim, jak bude soudce chapave pokyvovat hlavou, az budete argumentovat, ze na rootu rikali, ze kdo si mysli ze nemuze kopirovat je lopata a prece takove nebudete poslouchat.

25
Vývoj / Re:Použití assetů z komerční hry ve vlastní hře
« kdy: 02. 08. 2016, 08:59:48 »
No to je mi zase nadělení. Přitom, jak už to bývá, je kus odpovědi již v otázce. "Někomu" se nechtějí dělat animace a textury, nebo to neumí. Musel by to pro něj udělat někdo jiný a pravděpodobně by za to něco chtěl. Aby tazatel ušetřil, chce použít práci někoho jiného, který musel řešit stejný problém - asi jej to něco stálo, přinejmenším čas. Stručně - abych neplatil (penězi nebo časem, svým nebo cizím), vezmu něco, co už zaplatil někdo jiný a k čemu existuje jednak zákon, dvak pravděpodobně něco jako licenční ujednání (jestli není u toho souboru, který si dotyčný stáhl z internetu, nic to na věci nemění). Takže tazatel se ptá, jestli může krást. A sám nejspíš tuší, že to není v pořádku, jinak by se neptal. Že by okurková sezóna i na fóru? Chudák develman! Kdyby jen tušil, co všechno se dá proprat v odpovědích na jeho dotaz. :D

Stran: 1 [2]