Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - x14

Stran: 1 [2] 3 4 ... 13
16
Vývoj / Re:Je utf8 univerzální?
« kdy: 05. 07. 2018, 05:40:27 »
Jakmile to má na začátku 'u', tak je to v cajku.  ;D
Pak to je to nejspíš Unicode a Unicode je jen jeden. Co v něm není, není.
A Číňani jsou připraveni na to, že tam může něco chybět. Mají to tak rádi. Rozhodně se to nemůže stát u normální čínštiny.
Různé UTF jsou jen otázka přesypání dat. Nic se nemůže ztratit. To číslo v podstatě znamená po kolika bajtech se má konzumovat vstup, aby se na náhodou nepřešlo ukončení textu.
UTF8 je pro nás super, protože vypadá jako ASCII. Pokud by v tom měl být delší 'asijský text', tak to asi bude zbytečně prodlužovat.
Jenže, těch pár bajtů nikoho to nezajímá  :) :) :) Nebo zajímá?
http://utf8everywhere.org/
Doporučuji hlavně bod 3.

17
Tak to pozor, nodefautlib je opravdu hardcore volba. Nejde ani tak o to, že pak chybějí funkce z kernel32, user32, gdi32...
Ale hlavně tam není ani žádný runtime msvcrt.lib (pro C) a msvcp.lib (pro C++).
A to se pak dějí věci - NIC nefunguje! Chybí "entry point" - nikdo nezavolá winmain, nefungují floaty, globální proměnné nejsou přiřazené/nemají zavolané konstruktory, ...

Má to smysl asi jen pro pro dva speciální případy:
  • Generování co nejkratšího exáče z MSVC (dá se dostat na jednotky KB)
  • Eliminace něčeho, co je před WinMainem (např. natvrdo nastavené HeapSetInformation s HeapEnableTerminationOnCorruption, které už se nedá nikdy odvolat)
----------------------
P.S.: Samo se to tam určitě nenastavilo  ;)

18
Hned bych zkontroloval, zda není náhodou zapnuté Ignore All Default Libraries (/NODEFAULTLIB).
I s tím se to dá provozovat, ale pak je zapotřebí ručně nařídit import i takové "samozřejmosti" jako Kernel32.lib.
BTW Není potřeba to dopisovat do nastavení projektu, stačí do nějakého .cpp někam přidat následující zaklínadla. Někdy to má své výhody.
Kód: [Vybrat]
#pragma comment(lib,"Kernel32.lib")
#pragma comment(lib,"Gdi32.lib")

19
Takže - nejde o problém s kompilací, ale s linkováním. Použití metody pokus/omyl při hlášce linkeru "unresolved external symbol" není vůbec dobrý nápad. Náhodné matlání s Shell32.lib je čistá ztráta času.
Kousek za touto hláškou je napsáno přesně, co ten linker nemůže najít - nejspíš to bude funkce (a za ní bude jméno funkce odkud tu chybějící voláš).
Bohužel tuto klíčovou informaci jsi z chybové hlášky odmazal :(

20
Odkladiště / Re:Setkávání lidí kolem IT v Brně
« kdy: 13. 06. 2018, 12:37:57 »
Nemáme čas, v Brně se totiž maká!  ;)

21
Software / Re:Editace víceřádkového příkazu v shellu
« kdy: 30. 05. 2018, 12:40:29 »
No to je hlína. OK, tak já to tedy volně přeložím  :) :) :) :)

Když stisknete C-x C-e, otevře se výchozí editor, který definuje .bashrc, pak můžete použít všechny funkce editoru. Když to uložíte a ukončíte, text bude připraven na řádce. Vlastní editor je možno nadefinovat v ~/.bashrc, stačí tam připsat na konec:
EDITOR = emacs -nw
nebo třeba
EDITOR = vi

22
Vím, že toto https://stackoverflow.com/a/33059422 není to, co sis představoval, ale někomu by se to mohlo hodit.
Citace
If you press C-x C-e command that will open your default editor which defined .bashrc, after that you can use all powerful features of your editor. When you save and exit, the lines will wait your enter.

If you want to define your editor, just write for Ex. EDITOR=emacs -nw or EDITOR=vi inside of ~/.bashrc

23
Překlad: "Nevíte někdo, jak vkládat do terminálu text se znaky LF, aby to byla jedna řádka, respektive, aby šla před spuštěním ještě upravit?"

24
Desktop / Re:*buntu 18.04 LTS startuje do černé obrazovky
« kdy: 29. 05. 2018, 00:27:31 »
teda ÁMĎácké ;D prostě proprietární

25
Desktop / Re:*buntu 18.04 LTS startuje do černé obrazovky
« kdy: 29. 05. 2018, 00:20:18 »
a nestačilo by jen nainstalovat nvidiácké ovladače?

26
Vývoj / Re:Parametr funkce ve Visual Studiu
« kdy: 28. 05. 2018, 20:51:39 »
Abych se vyjádřil ještě lépe, následující tři typy funkcí bez problémů přijímají pole definované int arr[100][500];:
Kód: [Vybrat]
void f1 (int arr [100] [500]);
void f2 (int arr [ ] [500]);
void f3 (int (*arr) [500]);

27
Vývoj / Re:Parametr funkce ve Visual Studiu
« kdy: 28. 05. 2018, 18:55:45 »
Ne, neni to pole ukazatelu, je to dvourozmerne pole. To je dost rozdil.
Máte pravdu, omlouvám se, není to pole ukazatelů.
Chtěl jsem jen napsat, že při předávání do funkce se předává ukazatel na pole.
Jinak ono C vlastně nemá vícerozměrná pole, vždy jsou to pole polí.

28
Vývoj / Re:Parametr funkce ve Visual Studiu
« kdy: 28. 05. 2018, 18:05:48 »
On totiž ten první rozměr pole není až tak důležitý, respektive - nemusí být na rozdíl od těch všech následujících  (pokud by šlo o více rozměrné pole) vůbec uveden.
unsigned int Table[TABLE_Y][TABLE_X] je v podstatě jen pole ukazatelů na unsigned int[TABLE_X] + zde je staticky řečeno, že jich má být TABLE_Y.

29
Vývoj / Re:Parametr funkce ve Visual Studiu
« kdy: 28. 05. 2018, 17:39:11 »
A jaká je hlavička té funkce?

Stran: 1 [2] 3 4 ... 13