Nelepsi support jakej ti velka firma nabidne je reakce do 4 hodin (= do tech 4 hodin by mel nekdo dorazit nebo se zacit problemu venovat). Ovsem absolutne nijak ti negarantuji zda a do kdy problem vyresi. A i kdyz ty 4 hodiny nedodrzi, tak ti maximalne vrati cenu supportu.
Ano toto mám ve smlouvách taky. Sice ne 4 hodiny, ale následující kalendářní den, v reálu to je hodně dříve.
Ale již dlouho je tam malá změna. Zahájení prací na odstranění závady je považován i dálkový přístup.
Avšak zatím se daří závadám předcházet, vzniklé závady řešit předchystanými zálohami systémů, a osobní návštěvy (pokud nestíhá já osobně) dohodnutými spolupracující jinými freelancery či partnerskými IT firmami.
Ano, da se (za naproto nehorazny $$$) koupit i garance vyreseni problemu. Daleko levnejs te vyjde zaplatit si nahradni HW a k nemu par lidi, kteri ho dovezou a zprovozni.
Jo souhlasím.
Znam pripad, kdy firma v ramci uspor postupne rozpustila IT, a kdyz odesel posledni (protoze prece stejne nic nedelal), tak do 14ti dnu se firma polozila. Takze souhlas, nejlep ITk na svete nic nedela, protoze mu vsechno funguje.
Přeci IT není potřeba, jsou to firemní paraziti

K tomu slouží servisní smlouvy s dodavatelem účetního softu.
Jop, kdyz si takovou smlovu prectes, tak velmi casto zjistis, ze dodavatel vlastne vubec nic negarantuje. Nechapu jak neco takovyho muze nekdo podepsat a jeste za to platit, ale osobni zkusenosti rikaji ze muze.
Ano znám je. Avšak u účetního SW to není tak kritické. Tam je damoklův meč nad SW firmou.
A bohužel většinou není problém v účetním SW ale mezi klávesnicí a židlí.
Mno ... mam zazitky kdy se problem resil 40+ hodin v kuse. Jeden znich je ze sme u velmi "sporivyho" zakaznika skoro ty 2 dny v kuse hledali, ........... jiny zkrz zed, pres chodbu ... pod prahama, pod podlahou/kobercem/....
Jo většinu kabeláže tam natahoval švagr majitele s studentama VŠ .... to jsem zažil taky.
A uklízečky kterým vadí kabely při úklidu, znám taky.

Praxe je něco co se velmi těžko studentům hledá. V podstatě je nikdo moc nechce. A jak se to mají naučit.
Mno nechce ... ono to sebou nese predevsim aspekt toho, ze vetsina z nich k sobe potrebuje jeste chuvu a posluhovacku, pricemz na co sahnou, to leda zmrvej. Cimz nemyslim z neco spatne nastavej, ale ze rozflakaj HW za stovky tisic.
Problém je hlubší. 90% studentů se pracovat NECHCE vůbec. Svou budoucnost si představují jak v TV seriálu, pěkně v teplé kimatizované kanceláři, celý den facebukovat, sledovat vývoj burzy, pít kafe a těšit se na odpolední mejdlo.
To minimum studentů co pracovat chce, už dávno mají nějakou praxi a od mnohých se můžeme učit i my staří harcovníci.
Druha soucast toho je tak, ze je ve skolach ucej kraviny. Zkus si predstavit, jak ti opravuje auto nekdo, komu ve skole vysvetlovali jak vypada motor na pv3s. A to se i u toho motoru s elektronicky rizenym vstrikovanim, promennym casovanim, ... bavime jen o povolovani a utahovani sroubu.
A ted to preved na IT.
Bohužel máš pravdu. Z školy a je jedno jestli SŠ, nebo VŠ 90% studentů nemá ani elementární znalosti skutečnosti.
U IT je to bolestnější ještě v tom, že v horším případě umí excelentně Windows 8 (10) ale v praxi mu dají mašinu nejlépe ještě s XP a dělej.
Navíc je velký rozdíl mezi tím co se učí a tím co se v reále používá. Kde je chyba nevím.
On to dostane jako nelegalni praci, ty jako nelegalni zamestnavani, on do 50k ty do 10M + samo odvody. Z ceho chces platit odvody, pokud dotycny neni student? Minimalni odvody zaplatit musi. Bud tak, ze je na pracaku (a pak bez souhlasu pracaku delat nesmi) nebo tak, ze to calujes ty, prostrednictvim mzdy. Tu ti (pokud ses kamarad spravnejch kamaradu) muze ten pracak i uhradit. Az na 1 rok.
Jo jenže se smlouvou na dva roky. Takže to až tak výhodné není. Navíc nehradí celou mzdu a náklady na takového zaměstnace.
Jop, nebo se ti z toho stane ocekavani supportu 24/7 gratis. Taky realita.
To těžko. Ano zkusit to mohou. A i zkusili. Po třetím (mám zásadu 3x a dost) telefonátu, byl dotyčný upozorněn, že moje práce je honorována. A zneužívání je neakceptováno.
Zkusil to jinde. Narazil ještě dříve.