Jaký fázový posun? Exponuješ po dobu N krát 1/100 sekundy. Je pak jedno jaký počátek onoho děje o frekvenci 100 Hz (blikání) si vybereš, integrál bude pořád to samé číslo nezávisle na počáteční fázi. Proto to nesouvisí s frekvencí ale s délkou expozice.
Blikat ti to bude i na 25 fps, když si zvolíš čas jiný než násobky 1/100 - protože běhěm tohoto času se ten integrál bude lišit pro každý frame v závislosti na fázi. A 25 fps na zařízení nikdy není stejných jako 50 hz v síti, takže se může stát že ti obraz bude pumpovat během dostatečně dlouhé doby také (a tím viditelněji, čím kratší expozici použiješ).
Je fajn, že ses naučil nové slovo "integrál", ale mě s ním neohromíš. Běž si to reálně zkusit a uvidíš, co píšeš za nesmysly. Tohle by _asi_ fungovalo s (polo)profi kamerou, co má globální závěrku Ale v úvodním příspěvku byl zmíněn foťák, který skoro jistě globální závěrku nemá, ale exponuje a vyčítá čip postupně. Což pod zářivkovým osvětlením znamená, že jednotlivé řádky jsou vyčítány s různým osvícením scény. Tedy na obraze jsou takové lehké pruhy. Normálně vidět moc nejsou, takže se to dá. Ale pokud použiješ frekvenci, která není celočíselným zlomkem síťové frekvence (tedy u nás třeba 30 fps), tak ty pruhy budou po obraze rychle běhat a to je extra rušivé. Můžeš si nastavovat závěrku na 1/100 s jak chceš, pořád tam budou.
P.S.: Filmařské pravidlo navíc říká, že shutter by měl být pro dobré zobrazení pohybu být polovina snímkové frekvence, tedy pro 30 fps se používá shutter 1/60 sekundy, pro 60 fps 1/120 s. Podle toho, co píšeš, jsi zběhlý v matematice, takže rychle zjistíš, že ani jedno z toho není násobek 1/100 s.
Mohl by sis to zkusit sám a nepsat pitomosti. Vzhledem k tomu že navrhuji kamery tak vím jak věci fungují a tohle mám odzkoušeno. Žádná poloprofi/profi kamera nemá běžně GS, to mají jen průmyslové kamery nebo několik specifických modelů filmařských.
U RS, který podle tebe "vyčítá čip postupně", což je dost nešťastný termín, protože jde spíš o to, že integrační doba každého řádku končí v různém čase. A jsme znova u tvého nenáviděného integrálu. U RS můžeš brát integrační dobu jako fázově posunutý interval, ale pořád o stejné délce. Takže kolik světla dostane každý řádek? Přece integrál od P+0 do P+1/100s (P je fáze, n/1080*1/30, pro n=0..1079), ze sinusovky která má 50 Hz, ve výsledku integruješ jednu půlvlnu. Při expocici 1/50 integruješ dvě půlvlny (neonka bliká na 100Hz - jednou tam, jednou zpět). Ale opakuji - je jedno kde v té vlně začneš (na kterém řádku jsi) výsledek bude stejný a konstatní.
Filmařské pravidlo je jenom doporučení, prakticky nepoznáš rozdíl v pohybu, když budeš exponovat 1/60 při 25 fps nebo 1/50 při 30 fps, od toho ideálního prostředku.