1
Hardware / Re:Wi-Fi kamera na chatu, co pošle fotku jednou denně
« kdy: 23. 01. 2025, 18:44:56 »
Jestli si chcete hrát, tak Raspberry Pi s kamerou vám tohle obslouží.
Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.
...
- chci vytvorit hw/sw telefon na bazi LTE modemu/chipu pro sve experimentalni ucely
....
Jinak doporucuji precist oddil "USB voice call" zde: https://www.waveshare.com/wiki/SIM7600G-H_4G_DONGLE
...
Firmware modemu s tim nema nic spolecnyho, pokud za tim modemem bude neco dostatecne kompatabilniho stim operatorskym SIPem, bude to fungovat.
Jakozto admin nekolikas sipovych trunku ti pak taky muzu sdelit to slade tajemstvi, ze koncovy HW toho je uplne obycejnej router. Do nej si pak pichnes cokoli, treba asterisk. Jen mu musis nastavit ty spravne privatni ipv4 adresy.
...
Z toho vágního šumu co jsem pochopil, pokusím se zodpovědět:
- k zařízení s datovou kartou se operátor chová jinak proto, že _DATOVÁ_ SIM jaksi už z principu nemá povoleny hlasové služby, takže nemá přiděleno hlasové číslo a pakety jí patřící neputují voice VLANou s vyšší prioritou, protože ona do ní prostě není vpuštěna. A i u hlasových SIM do ní smí jen pakety obsahující hlasová data; pro jiná to ani nemá smysl, protože nemají na straně operátora kudy z voice VLAN vytéct zpátky do internetu. Je to pro ně slepá větev.
- pouze datový LTE modem (tedy např nějaký USB vajgl) se se SIMkartou s povolenými hlasovými službami síti hlásí jako sice kombinované zařízení s možností přenosu hlasu, ale jelikož jeho firmware neumožňuje spojovat hlasové hovory, tak na něm nefungují. Příchozí hovor se (u mého Huawei E5760(?)) tváří, jako že vyzvání a nikdo jej nepřijímá, a žádný obslužný sw není schopen hlasové číslo z modemu vytočit.
- modemy v hlasových branách s na "vnitřní" straně typicky chovají jako SIP terminály (které se připojí jako pobočka do ústředny a obsluhují se jako příchozí trasa), nebo mají vyvedené konektory s analogovým audiem a ať na fyziké číselnici nebo aplikací mají možnost spojovat odchozí hovory. A díky tomu, že to jejich firmware ví, umí to celé obsloužit.
To, jestli síť bude na terminál (tedy modem) směrovat hlasové hovory záleží jen na tom, jestli ten terminál (tedy modem + SIM) síti ohlásí, že má hlasové capabilities. Tedy to zařízení MUSÍ vědět že to umí, MUSÍ to umět síti sdělit, a MUSÍ se domluvit se sítí na postačující společné sadě "dovedností", tedy obsloužitelných službách, komunikačních protokolech, a hlasovém kodeku.
Ale vždyť já žádné takové informace, dumpy komunikace ani nic podobného zatím nemám, já bych rád nejprve porozuměl problematice přihlašování zařízení do sítě mobilního operátora, upravil si podle toho nějaký modem a na něm si vyzkoušel různé způsoby provozu a třeba nachytal ty dumpy a tak. Jsem dost nešťastný z toho, že po mě chcete nějaké důkazy k něčemu o čem moc nevím.To už je ale o dost jiné zadání. Tak jste měl napsat, že chcete porozumět problematice přihlašování zařízení do sítě mobilního operátora. Nicméně to nemění nic na věci, že je pouze Vaší domněnkou, že operátor rozlišuje mezi LTE modemem a mobilním telefonem a dost možná si tuto domněnku chcete nějak ověřit právě přihlášením jakože mobilem. Mně osobně to připadá jako naprosté mrhání úsilím, protože operátorovi je asi celkem u zadele, jestli jde o modem nebo mobil. Rozdíly budou zanedbatelné a budou dány nanejvýš nějakou prioritizací některých služeb.
Pane Šilhavý, umíte flashnout firmware do nějakého 4g, lte modemu? Víte jak tento firmware před tím flashnutim upravit? Rozumíte komunikaci při přihlašování zařízení do sítě operátora? Víte jaké identifikátory používá? Z vašich výlevů si myslím že ani jedno nevíte a problematice nerozumíte. A vidíte já také ne, a proto se tady ptám a doufám, že někdo, kdo tomuhle rozumí mi odpoví. Zatím mám snad jenom dvě relevantní odpovědi a zbytek je tady vaše trolení. Nemusíte mi sem psát, víte to?Já si nemůžu pomoct, ale hodit na Vás deku je sakra málo. Pan Šilhavý se s Vámi maže jak s ho... Kdybyste odpověděl na pár základních otázek, mohl jste kýženou odpověď už dávno mít a možná že byste zjistil, že nepotřebujete ani flashnout firmware a možná jsme se mohli všichni dozvědět něco zajímavého a nového. Takhle fakt nas... a neskonalý obdiv před trpělivostí pana Šilhavého.
Stručně řečeno, operátor nic neblokuje, tazatel netuší co vlastně chce a nedokáže ani popsat proč to chce. Reagovat takovému tazateli, postrádá jakýkoli smysl, dokud se pořádně nevyžvejkne...
Ale to přeci není vůbec důležité, operátoři prostě provoz filtrují, nepovolují přístupy na porty a určitým způsobem modifikují pravidla provozu a to i podle toho z jakého zařízení se do jejich sítě připojíte.
No a právě toto "prostě" bychom zde chtěli popsat a vysvětlit.
Díky za připomínku, tak mi to funguje, ale chtěl bych to zkusit jinak, pomocí LTE modemu.
A jak jste dospěl k tomu, že je problém u operátora, a ne v tom LTE modemu - to jste zatím (taky) nevysvětlil.
A proc si teda nekoupis proste mobil s LTE a neudelas na nem hotspot nebo pripojis kabelem a mas z toho LTE modem co je urcite mobilem ;-)
Je to jedno, stejně tomu nerozumíte, nabízíte mi ČTU, ale to je pro mě ireleventní. Nemá žádný smysl tady ventilovat moje zjištění, nikomu to nepomůže a akorát to zaplevelí diskuzi nesmysly. https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/ry8jma/4g5g_modem_router_that_mimics_a_phone/
Jen poznamenám, že pokud je tedy problém v SIM určené pro mobil, co přestane poskytovat data v modemu (zkoušel jste modem do USB, nebo jen nějakou all-in-one wifi?), tak ani to "tvářit se jako mobil" nemusí pomoct. Ve světě jsem zažil, že operátor blokoval i tethering z mobilu. Tak ať nestrávíte hromadu času něčím, co nemusí fungovat...Prosím, pokud tedy víte jak nastavit nějaký LTE modem tak, aby se identifikoval jako mobil, poraďte mi. Nic dalšího se řešit nemusí.Kolik příspěkvů o ničem. Přitom by stačilo hned na začátku dát ty "zbytečné" informace, a hned by odpadly všechny ty dotazy na ně a diskuze o tom, jestli se ptát, nebo věštit z křišťálové koule, co přesně má "chovat se jako mobil" vlastně znamenat.
Je to jedno, stejně tomu nerozumíte, nabízíte mi ČTU, ale to je pro mě ireleventní. Nemá žádný smysl tady ventilovat moje zjištění, nikomu to nepomůže a akorát to zaplevelí diskuzi nesmysly. https://www.reddit.com/r/HomeNetworking/comments/ry8jma/4g5g_modem_router_that_mimics_a_phone/
Jen poznamenám, že pokud je tedy problém v SIM určené pro mobil, co přestane poskytovat data v modemu (zkoušel jste modem do USB, nebo jen nějakou all-in-one wifi?), tak ani to "tvářit se jako mobil" nemusí pomoct. Ve světě jsem zažil, že operátor blokoval i tethering z mobilu. Tak ať nestrávíte hromadu času něčím, co nemusí fungovat...Prosím, pokud tedy víte jak nastavit nějaký LTE modem tak, aby se identifikoval jako mobil, poraďte mi. Nic dalšího se řešit nemusí.Kolik příspěkvů o ničem. Přitom by stačilo hned na začátku dát ty "zbytečné" informace, a hned by odpadly všechny ty dotazy na ně a diskuze o tom, jestli se ptát, nebo věštit z křišťálové koule, co přesně má "chovat se jako mobil" vlastně znamenat.
Lze nějaký LTE modem nastavit tak, aby si operátor myslel, že je to mobil? Můžu nějak přepsat IMEI, nebo podle čeho si to operátoři zjišťují?Tak nejspis podle APN, ne? A resenim je si nastavit stejne APNko, jake je u mobilu...
Snazil jsem se ti pomoci tim, ze jsem z tebe chtel dostat PRICINU problemu a ty resis jen DUSLEDEK a dle me to resis BLBE.
Kdybys prozradil pricinu, nemusis to treba resit takhle kravsky.
Pokud chces resit jen ten dusledek a nechces prijmout nazor z jineho uhlu pohledu, tak:
- Dostan z operatora, jak to detekuje(good luck)
- Prepis si firmware libovolneho modemu, dle informaci co ziskas v bodu 1.
Jen pro zajímavost, v čem to odlišné chování operátorů spočívá?Tak například blokují některé služby - třeba VoIP. Vypadá to, že na simku v modemu/routeru blokují příchozí hlasové pakety.
Jake hlasove pakety blokuji? Jaky typ provozu tim myslis? Pokud nedodrzuji sitovou neutralitu, CTU je spravnym mistem.
Ja mam spis pocit, ze prave tazatel vubec nevi, co vlastne KONKRETNE resi za problem a vymyslel si reseni jen na zaklade jeho neznalosti prave podstaty problemu.
Proc tazatel furt trva na nejake "identifikaci jako telefon"?
Proc tazatel neodpovida na doplnujici otazky?
Proc tazatel neni schopen identifikovat presnou pricinu problemu a nenecha si s tim poradit?
Proc tazatel doted nedolozil konkretni problem ktery resi?
Pokud tazatel nespolupracuje a trva si na svem nazoru, ktery vznika jen z jeho neznalosti, da se rict, ze mu neni pomoci.
Aby se provider k datovému toku z upraveného LTE modemu choval jako kdyby šel z mobilu.
Promiňte, ale už několikrát tu byl dotaz, z čeho pramení Vaše přesvědčení, že se chová jinak, i včetně doporučení, že by toto musel ČTÚ řešit. Bylo by fér, kdybyste se podělil o poznatky a vysvětlil detaily. Je tu víc lidí, které to zajímá. Samotný dotaz lidé pochopili, ale nerozumí smyslu, ani hledané cestě. Pokud zjistím, že operátor omezuje službu, je to v prvé řadě na reklamaci, v druhé řadě na ČTÚ - a proto si myslím, že dostáváte tolik dotazů na upřesnění, o co se jedná.