3
« kdy: 11. 07. 2024, 17:14:03 »
Už dlouho jsem si na Dell nešáhnul, ale co si pamatuji, tak mohu odpovědět.
Na Dell supportu jsou dostupné i starší verze, musíš si akorát rozkliknout příslušný balíček a zvolit starší verze. Pak si můžeš stáhnout starší verzi.
Ano, iDrac se dá restartovat nezávisle na chodu serveru, je to nezávislá komponenta. Akorát někdy se komponenty zblázní (nejen u Dellu) a jediná šance je server vypnout a na chvíli odpojit od napájení. Ale nevzpomínám si, že by se mi to stalo u Dellu. Tam jsem se akorát jednou setkal s tím, že jsem měl nějaké nové síťovky a musel jsem na nich udělat downgrade firmware s resetem nastavení (asi o dvě verze), pak se chytily a začaly fungovat (nějaké s SFP+ šachtami). A pak už se na nich udělal upgrade na poslední verzi a normálně fungovaly.
K otázkám:
1 - pokud není ve specifikaci, že musí být nějaká minimální verze, tak je možné provést upgrade až na poslední verzi, instalačka si to ošahá
2 - někdo asi dlouho neaktualizoval, dle historie starších verzí je verze 3.15.18.15 z ledna 2018. A Dell asi přidal nějaké větší změny, které stály za změnu major verze
3 - opět, pokud není ve specifikaci/požadavcích, tak se dá aktualizovat rovnou na poslední
4 - zase, pokud není v požadavcích, tak to potřeba není. Já jsem dělal většinou vše najednou tak, abych co nejméně restartoval
5 - tak to nevím, OpenManage Enterprise mi nic aktuálně neříká. Ohledně poslední verze je to jako u všeho. Pokud ji vydali v posledním třeba měsíci, tak opatrně, pokud je dostupná už delší dobu, tak by to neměl být problém (už to určitě někdo jiný vyzkoušel). Jinak je jedno, jakým způsobem se provede instalace firmware, já jsem dělal s binárkama a ty si vše před vlastním zapsáním firmware vše otestovaly.