Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Benutzer

Stran: [1] 2 3 4
1
Studium a uplatnění / Re:Jak začít jako embedded vývojář?
« kdy: 11. 03. 2024, 20:45:56 »
Problem nebude ve znalostech, ale v tom ze vystupujues jako zoufalec.

Ze Te nekde nevzali na testera vubec o nicem nevypovida.

2
Studium a uplatnění / Re:Jak začít jako embedded vývojář?
« kdy: 11. 03. 2024, 13:44:53 »
Zakladni otazka je, zda Te zajimaji poctive mission critical systemy, nebo IoT kurvitka s Linuxem.

Dale si ujasnit, zda chces delat spis platformy, nebo aplikace.

V mensich CZ mestech je to obecne s IT RD slabsi. Ale v Praze, Brne, Plzni nevidim jediny duvod proc bys v embedded nemel sehnat praci. Webove rozhrani a napojeni do cloudu ma kdejaka krabicka. Znalost HW se nekdy muze hodit, ale neni to nutne. Komplexnejsi systemy maji HAL. Obecne se vyuzije znalost zakladu sitariny.

3
Studium a uplatnění / Re:Co se dál učit jako programátor?
« kdy: 08. 03. 2024, 17:19:40 »
Co zacit s Cinstinou?

4
Studium a uplatnění / Re:Co se dál učit jako programátor?
« kdy: 05. 03. 2024, 12:33:55 »
Jo, ai ještě moc lidí neumí, přitom umožňuje řešit úlohy doteď prakticky neřešitelné. Asi budu pro jednu elektrárnu dělat program, který bude odhadovat její účinnost v závislosti na počasí a dalších parametrech bloku. Mám k dispozici měření výkonu po minutě za několik let i způsobované odchylky výroby, překvapivě až desítky mdgawat, technologické parametry kde čeho, včetně teplot, vlhkosti a tlaku. Doufám, že když tím nakrmím ai, že z toho něco rozumného vyvodí. Několik starších pokusů o algoritmické řešení v minulosyi selhalo, člověk to intiutivně odhadoval lépe.

Na nekriticke systemy je AI ok, kdyz uz je management ochotny za to utracet. Nicmene pro zkuseneho low level programatora bych videl prinos v presahu do safety, security a requirement engenieringu.

5
Studium a uplatnění / Re:Má cenu jít dál na vysokou?
« kdy: 05. 03. 2024, 12:26:41 »
mi se libi nazor, ze skoly generuji slabe vzdelane lidi a jeste casto humanitne, takze roste byrokracie a pocty uredniku,
aby se meli kde tihle absolventi usadit, ze to je forma socialnich davek. remeslnici, kvalitni technicti inzenyri si najdou
uzitecnou praci a ostatni delaji kancelarske krysy, scrum mastery apod.

Ke vzdelani patri jak technika, tak nauky vice zahrnujici lidsky faktor.

Jako produkt technickeho vzdelavani bych si nejake humanitne zamerene uciliste, kde prednaseji v anglictine s chuti doplnil. Naopak vsem kdo prosli humanitne koncipovanym vzdelavacim programem bych doporucil si doplnit zaklady techniky.

6
Studium a uplatnění / Re:Osmileté gymnázium v Praze
« kdy: 06. 02. 2024, 16:35:32 »
SMAZAT

7
Studium a uplatnění / Re:Osmileté gymnázium v Praze
« kdy: 06. 02. 2024, 16:31:51 »
A čistě logicky - dítě v kolektivu nadanějších dětí spíše zabere, aby se kolektivu vyrovnalo. Dítě, které je nejnadanější ve třídě spíše zvolní, protože ho nic nemotivuje přidat a kolektiv ho motivuje, aby to se šprtáním nepřeháněl.

No a myslíte si, že šprtáním gymnazijní látky se člověk opravdu rozvíjí? Já taky znám děti, které z konkurence na gymnáziu skončily na antidepresivech. Myslím, že na tohle je čas až na vysoké. Důležité je, aby měly něco stimulujícího, co je baví. To nevím, jestli se potká zrovna ve škole. Taky nevím, jestli být mezi dětmi z bohatých rodin, je ta nejlepší společnost, má to i svá negativa.

Z lepší školy na horší jde přejít v podstatě bez problému. Z horší na lepší je to téměř nemožné. V čím lepší společnosti na střední a vysoké člověk je, tím má lepší příležitosti v kariéře. Znát se s bohatými lidmi se hodí, když třeba bude potřeba kapitál pro startup. Venkovské gymnázium může být fajn, ale jejich absolventi většinou nemají moc velký socio-ekonomický status na globální úrovni.

Každý ať se zařídí podle svého.

Zadna Ceska skola nema velky socio-ekonomicky status na globalni urovni.

Expozice skolnimu prostredi bude mit vliv na schopnosti par let po skole. Kdo prevzal odpovednost za rozvoj vlastnich kompetenci, u toho je po 5-10 letech po skole jedno co studoval. A kdo neprezval, tak u toho bude za par let irelevantni, jak prestizni stredni studoval.

Kdo se tam ale solidne nauci dva svetove jazyky, zaklady abstraktniho mysleni, umet se prodat, vyjednavat, prijit nekam vcas a makat, ten ma dobry zaklad.

8

Hele nechci znít jako chcimír, ale nevěřte českým médiím a už vubec ne jobs cz že prace ubylo.
Ano u nás je zaprdlikov a smradecek, ale když si otevřete indeed DE vs CZ a dáte si java za poslenich 14 dni tak tam máte přes 4000 nabídek, pokud ještě vyberete remote tak jen 400 vs Česko s usmudlanymi 105 místy u kterých nepochybuji že z 80% nebude možné jit na remote.
Ano musíte umět alespoň anglicky, ale kdo v IT neumí na nějaké úrovni anglicky?

Kolik z inzerovanych pozic opravdu chteji obsadit? Mnoho firem si proste zaplatilo inzerat na rok, tak tam visi.
Ohledne prace v Reichu, na 10 nabidek s pozadovanou Nj je tak 1 s Aj. A pri zapocitani nakladu to v dnesni dobe nemusi byt vyhodnejsi, nez v ceskem Town.

9
V PLC budeš vždy zaměřen na aplikaci, vyřešení problému reálného světa. To znamená že budeš typicky od programování abstrahován. PLC bude vždy skládačka předpřipravovaných verifikovaných black boxů. Ty blackboxy psal nějaký programátor a verifikoval tester. Po mentální stránce to je sice podobný proces - načíst vstupy, zpracovat je a vyplivnout výstupy. Blbnutí s hierarchickýma stavovýma automatama, ověřování, zda to dělá co má. Z aplikačního hlediska to je úspora práce. Z hlediska programátora to jsou svázané ruce.

Některé procesy při vývoji budou velice podobné (Konfigurační management, requirement engeniering, integrační strategie,...).

V segmentu PLC bys byl v tomto momentě relativně víc "Senior". Jestli máš větší motivaci do vývoje SW, pravděpodobně budeš začínat za míň peněz, ale řekl bych, že to to má větší potenciál.
Manuálnímu testingu bych se obloukem vyhnul. Psaní automatizovaných testů může být vstupní bod do psaní SW.


10
Studium a uplatnění / Re:Studium IT na vysoké
« kdy: 16. 01. 2023, 11:18:25 »
Zajímavost je čistě subjektivní věc, mě třeba Analýza 4 bavila :-) V práci jsem ji ale samozřejmě nikdy nevyužil.

o tom hovorim v celom vlakne. VS moze byt prijemne stravenych 5 rokov, ale rozhodne by som to nenazval v pripade IT "pripravou na buduce povolanie".

Ty nazvy predmetu, to sis nasel na internetu nebo si to presne ten rok na MFF zkousel a potom si utekl protoze si na to  nemel a ted tu rozdavas moudra?

Ale no,... to je fakt pod uroven :)

Strach odpovědět, že? Zajímavé, jak nejpřesněji ví, že 5 let VŠ je na nic ti, co na té VŠ těch 5 let nevydrželi...

Tak prokažte, že Vám těch 5 let na VŠ k něčemu bylo v porovnání s osobou Vašich kvalit, která by na VŠ nešla.

11
Studium a uplatnění / Re:Studium IT na vysoké
« kdy: 05. 01. 2023, 15:46:12 »
Pokud máš motivaci, tak to zkus, aby sis mohl udělat vlastní názor. To Bc z libovolné školy se na zahraničních pracovních nabídkách vyskytuje dost často.

To se vyskytuje v kdejaké nabídce a nikdy se mě nikdo na to ani nezeptal, natož aby chtěl nedejbože vidět třeba diplom. Ani v zahraničí, ani v ČR. V podstatě stačí, když se zúčastníte natolik, abyste si to mohl napsat do životopisu (a na to ji fakt nepotřebujete dokončenou; "vzdělání" a "dokončené vzdělání" není totéž přičemž to druhé je do značné míry jen formální) a tím je v praxi pro drtivou většinu slečen na HR vyřešeno a budoucí kolegy stejně daleko víc zajímá, co reálně umíte a jakou máte praxi.

Diplom by šlo dát rozhryzat morčatům a nezměnilo by se vůbec nic. Tedy pokud by mě nedejbože nenapadlo jít pracovat pro státní správu.

Není to o papíru, ale o splnění kritérií, na základě kterých se vydává. Je to o dotahování věcí do konce. To je podle mě důležitá dovednost. Nedokončené školy si nikam nepíšu. Už takhle je těžké nacpat CV na 1 A4. Kdyby se kádrovák ptal na mezery v CV, tak se o tom můžeme anglicky pobavit.


12
Studium a uplatnění / Re:Studium IT na vysoké
« kdy: 05. 01. 2023, 13:50:19 »
Pokud máš motivaci, tak to zkus, aby sis mohl udělat vlastní názor. To Bc z libovolné školy se na zahraničních pracovních nabídkách vyskytuje dost často.

Já dokončil VOŠ na průmylovce, což bylo super a pak bakaláře na technické univerzitě. Další dvě školy jsem opustil po 1 semestru, protože nedávali smysl vzhledem k poptávce na trhu práce a tímpádem ani nebyla motivace.

Nevím jak teď, ale dřív těch oborů, kde učivo využijete v IT R&D praxi tolik nebylo a IT obory na elektro VŠ byly docela mimo mísu. MLuvím o stavu před 10 až 15 lety. Na 1 užitečný předmět byli alespoň 3 k ničemu.

13
Studium a uplatnění / Re:Neochota firmy zvednout plat
« kdy: 23. 11. 2022, 11:34:45 »
Tak 4t Kč/MD je nějakých 3300E/m. Chápu 2000E/m, i tolik platím sám, ale dávat po škole 3000E+/m? Tady dokonce někteří střílí částky jako 5000E/m, to mi připadá jako už hodně ustřelené na naši kupní sílu.

Ono těch 2000E/m je pořád v CZ nějakých 1,6 násobek průměrné mzdy, a to se bavíme o nástupním platu pro juniory a ne pro zkušené lidi s deseti lety praxe a zkušenostmi z oboru.
Berete celorepublikový průměr, nebo Pražský průměr?

Univerzální pravidlo zní: pracovat pro místo s vysokou životní úrovnéí a být rezidentem v chudší, respektive levnější lokalitě.

14
Studium a uplatnění / Re:Změna práce
« kdy: 06. 09. 2022, 12:58:24 »
Adolf taky VŠ neměl a dotáhl to v hierarchii dál, než většina z nás.

15
Studium a uplatnění / Re:Studium informatiky FIT ČVUT
« kdy: 18. 05. 2022, 00:26:29 »
https://www.idnes.cz/technet/veda/deepstack-poker-umela-inteligence-cesti-programatori-alberta-university.A170302_140842_veda_pka

Tihle tři studenti něco naprogramovali. Něco velkého. Není to ČVUT, je to Matfyz, ale já teď budu psát o VŠ obecně. To, že něco naprogramovali je jenom a pouze díky tomu, že studovali VŠ, kde jim někdo dal široké teoretické základy a přehled po oboru, že je nutili do věcí, o kterých netušili, že je vůbec někdy budou potřebovat (a taky věcí, které opravdu nikdy potřebovat nebudou). Je to proto, že je někdo vedl, někdo kdo věděl, kam je má vést.

Ti kluci si následně mohli vybrat z mnohem širšího spektra firem a institucí, kde chtějí pracovat. Mohou si vybírat, na které špičkové a zajímavé projekty se přihlásí. Samozřejmě to není tak, že je všichni vezmou, ale když pošlou životopis kamkoliv, tak s článkem ve Science ten životopis rovnou nezahodí.

Tohle je samozřejmě něco, co se povede jednomu z desetitisíců studentů, ale ukazuje to cestu, kam vás VŠ může dostat. VŠ titul z dobré fakulty vám může otevřít dveře k něčemu lepšímu, než "sedmdesátépáté ohnutí SAP konektoru v bankce", nebo "třicátýčtvrtý registr pro státní správu". Nebo nemusí třeba skončíte tam, kde ten člověk, co nešel na VŠ a šel hned o praxe. A pak tam budete řešit nějaký nový problém a ty navrhneš řešení, které vychází z tvých znalostí real-timeových systémů o kterých ten praktik vůbec netušil, že existují.

Pokud je vaším cílem pouze to programování, že děláte jenom překladatele z lidského jazyka do "zrovna populárního programovacího jazyka v obchodních korporacích", tak to se opravu víceméně naučit nějakými kurzy a postupně praxí.
Ale pokud chcete mít nějakou přidanou hodnotu, třeba umělou inteligenci, jako ti kluci z článku - tak tam se z udemy a praxe naučíte maximálně naprosté základy.

Mrkni se na stránky FIT ČVUT a podívej se, co tam je za obory a co tam je za předměty. Bakalář je 3letý a jde se tam poměrně dost rychle na věc (na rozdíl třeba od původního 5letého FELu, kde se člověk prvně 2 roky učil všeobecné základy pro elektroinženýra). Pokud budeš mít pocit, že tě tam učí blbosti, tak to můžeš vždycky zabalit.

Proč by se němělo dát naučit real time systémy v praxi? Stačí jít do odvětví, kde se realtime věci vyvíjejí. To nebyl dobrý příklad.

Na jednoho docenta, který ví kam studenty vést je několik, kteří to nevědí. Co Vás na univerzitách stěží naučí je, jak zvládnout komplexitu. Scope bývá omezen na velmi malé týmy.

Ale jak jsem psal výše. Angličtina + Bakalář (FIT ok, ale lépe v zahraničí) je dobré kombo.

Stran: [1] 2 3 4