Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - frank128

Stran: [1] 2
1
Vývoj / Re:Ruby v roku 2022 (je mrtve?)
« kdy: 18. 01. 2022, 18:43:59 »
No mňa by viac bavil jeden z týchto dvoch jazykov:

https://crystal-lang.org/ - nízkoúrovňový jazyk z rodiny Ruby

https://elixir-lang.org/ - Ďalší jazyk, syntaxou vzdialene pripomínajúci Ruby, aj keď sémanticky je inšpirtovaný Erlangom a mal by byť určený pre Beam VM (virtuálna mašina pre Erlang)

Ruby bolo rozšírené niekedy pred 15timi rokmi, dnes už hype okolo jazyka klesá. Ale občas je dobré naučiť sa aj trochu exotickejšie technológie. Rozšíria ti obzory. Ja som v ruby nikdy neprogramoval, ale vraj je podobný smalltalku takže ti možno trochu zmení pohľad na objektové programovanie .

2
Vývoj / Re:Princip fungování React Router
« kdy: 05. 01. 2022, 20:02:24 »
Princip je ten, ze server ti na www.frantovo.cz/ vrati tvuj index.html, a kdyz napises www.frantovo.cz/nastaveni/delka-frantova-penisu tak ti server opet vrati index.html, ale tvuj javascript v tom index.html ti vrati routu nastaveni/delka-frantova-penisu

A druhy princip funcke je ten, ze kdyz kliknes na nejky link v index.html, kteryto ma byt jen routa, tak ti to javascript vykonny kod neposle na server, ale misto toho ti to jenaom nejak strci ten string do url pole v browseru.

Dik nakoniec som to ajtak spravil cez hashe. Ale možno to predsa len prerobím do linkov bez hashov. Ten druhý princíp sa mi pozdáva viac a to sa asi robí asi robí cez history.pushState() a history.replaceState() tak ako písal fos4 alebo useNavigate() ako písal Filip Jirsák.

Ale ten example odkaz :D rofl

3
Vývoj / Re:Princip fungování React Router
« kdy: 31. 12. 2021, 17:15:07 »

4
Vývoj / Princip fungování React Router
« kdy: 30. 12. 2021, 21:55:35 »
Ahojte viete mi prosím vysvetliť princíp fungovania react routera?

Viem že napríklad routovanie pomocou hashov sa robí odchytávaním hashchange, ale ako odchytávať zmeny cesty bez hashu?

5
Windows a jiné systémy / Re:Windows 11 - nejde externy monitor
« kdy: 22. 12. 2021, 20:11:24 »
gleng imho toto nebude problem Windowsu, ale firmware monitora občas sa stane že si to prepne vstupy (VGA / HDMI / DisplayPort). Podobné problémy som občas mával pri HDMI pri niektorých značkách monitorov a bolo to aj vo Windowse aj v BSD aj v linuxe. No odkedy som všade prešiel na DisplayPort tak už som na podobné problémy nenarazil.

6
Sítě / FreeBSD lokálna host doména
« kdy: 11. 12. 2021, 17:18:26 »
Sorry ak sa nevyjadrujem presne, konfigurácia sieťových nastavení je pre mňa drevená dedina. Okrem toho na Unixe som relatívne nováčik. Ale snáď sa to postupom času naučím.

Jedno zariadenie v mojej domácej sieti má server s vlastnou IP (logicky) a host adresou grower vo Windowse keď ju zadám do adresného riadku browseru http://grower/ tak sa mi otvorí HTML stránka, ktorá je uložená na tom zariadení.

Keď to isté spravím vo FreeBSD tak sa mi zobrazí klasická hláška:

Kód: [Vybrat]
Tento web je nedostupný
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Cez IP adresu zariadenia http://192.168.1.196/ sa tam dostať viem. Myslím že buď to blokuje firewall ale skôr si myslím že to nič neblokuje, len tam treba dačo nastaviť. Prosím Vás ako na to?

Zatiaľ som to hotfixol cez /etc/hosts pridal som tam riadok:

Kód: [Vybrat]
192.168.1.196   grower
Fungovať to funguje ale je to len provizórne riešenie, potrebujem aby mi tie host-y z lokálnej siete fungovali, aby som nemusel zakaždým zadávať IPčku s hostom do /etc/hosts.

7
/dev/null / Cestovanie v čase - cestovanie do minulosti
« kdy: 08. 12. 2021, 00:15:50 »
Ahojte myslíte si, že je aspoň teoreticky možné cestovať späť v čase? Pýtam sa teraz ako čistý laik, tak ma prosím nekamenujte.
Vieme o tom, že cestovanie do budúcnosti by teoreticky možné bolo, cestovanie do budúcnosti sa teda aj občas deje, keďže čas je relatívny, žiaľ tie drobné časové rozdiely dokážeme odmerať len atómovými hodinami...

Ale čo cestovanie do minulosti? Žiadne častice (okrem hypotetických tachyónov) nedokážu prekonať rýchlosť svetla. To znamená, že týmto spôsobom sa do histórie asi nikdy nepozrieme. Ale existujú aj nejaké iné spôsoby? Viem, že v kvantovej fyzike, by mohol byť (na úrovni mikročastíc) priestor aj pre cestovanie v čase, ale priznám sa, že moc tomu nerozumiem.
No veľmi ma baví história a strašne sa túžim pozrieť do minulosti. Chcel by som na vlastnej koži zažiť koniec 18teho storočia, keď začalo osvietenstvo, 7 ročná vojna, keď vypukla francúzka revolúcia a americká vojna za nezávislosť, tiež ma fascinujú napoleónske vojny, romantizmus, Britský a Francúzky imerializmus, objavy, prvá éra globalizácie z konca 19teho storočia a vlastne celé 19te storočie, veľmi  by som chcel vidieť aj 20te roky 20teho storočia a často si hovorím, že by som tú dobu chcel zažiť aspoň na týždeň.
Som si istý, že za mojho života je cestovanie do minulosti nereálne. Ale čo v ďalekej budúcnosti, keď naše technológie pokročia? Myslíte, že bude niekedy možné presunúť človeka smerom spať v čase? A ak áno tak ako?
Podľa mňa by cestovanie do minulosti nemuselo narušiť časo-priestrové kontinuum, myslím si, že tých paralelných realít vedľa seba koexistuje nekonečne veľa a každá z nich sa vyvýja trošku iným spôsobom a keby sme sa presunuli do minulosti, tak sa tým presunieme iba do inej reality. Takže nám nehrozí niečo také ako "dedkov paradox".

8
Tak to se vám něco opravdu nedařilo. Instalace na Windows je většinou zcela bez problémů a to dokonce různé verze Pythonu. Pokud ale mluvíte o nějaké specifické knihovně a ne o Pythonu jako takovém, tak to vám rozporovat nemůžu. Pokud jsou nějaké části kompilované, tak pro různé verze Pythonu musí být kompilovány se setjným kompilátorem jako ta verze Pythonu. tam může být opravdu problém. Ale situace dnes a před lety je na Windows dnes jako nebe a dudy.

No ono to tak býva, že niekto pripraví pekný klikací inštalátor, ktorý má veci zjednodušovať a nakoniec nastane situácia, s ktorou autor inštalačky nepočítal a prinesie to viac problémov ako úžitku. Preto som to nakoniec inštaloval manuálne. Ale uznávam, že možno je chyba aj v mojom Windowse. Schválne som sa rebootol do Windows a dal som si vyhľadať všetky výskyty python.exe, čo mám aktuálne v systéme a našiel som ich 25! Okrem toho, ja mám windows dosť poupravovaný na svoj obraz, kôli vývojovým nástrojom a rôznym toolom zo sveta unixu a C++, aplikácie inštalujem cez chocolatey package manager a kopu vecí mám naskriptovaných cez powershell.

Každopádne vo Windowse som musel inštalovať drivery na "CP210x USB to UART Bridge VCP Drivers". A takéto veci som vo FreeBSD nemusel riešiť, systém ich mal už v základe, tam som ich len popridával do loader.conf a hotovo.

Tým nechcem povedať že Windows je lepší alebo horší. Každý OS má svoje výhody aj nevýhody. Ale nedá sa povedať, že by bol unix zložitejší (ako tu často čítam), len má inú filozofiu s ktorou sa treba zžiť. Ja som vo svete unixu len čerstvý nováčik (používam ho mesiac), ale chcel by som sa ho naučiť poriadne do hĺbky.



Ešte doplním jednu vec. k tomu návodu. Mám tam porobené aliasy. Takže. Namiesto:

Kód: [Vybrat]
idf -p /dev/cuaU0 flash
Treba volať:

Kód: [Vybrat]
/cesta/python /cesta/idf.py -p /dev/cuaU0 flash
Alebo si tiež urobiť aliasy.

9
Ešte doplním pár tipov keby si to niekto chcel rozbehnúť pod FreeBSD. Rozbieha sa to rovnako ako vo Windows či Linuxe https://docs.espressif.com/projects/esp-idf/en/latest/esp32/get-started/#step-2-get-esp-idf, ale navyše treba mať nainštalovaný toolchain xtensa:

Kód: [Vybrat]
sudo pkg install xtensa-esp32-elf
a esptool:

Kód: [Vybrat]
sudo pkg install py38-esptool
do /boot/loader.conf treba pridať tieto kernel moduly, kôli pripojeniu usb ktorým emulujeme COM port:

Kód: [Vybrat]
uftdi_load="YES"
uchcom_load="YES"
uslcom_load="YES"
uarduno_load="YES"

najdôležitejší je ten modul uslcom

A potom reštartovať systém.

Pre kontrolu. Pri boote (alebo po zadaní príkazu
Kód: [Vybrat]
dmseg -a)

by ste vo výpise mali vidieť toto:

Kód: [Vybrat]
ugen0.7: <Silicon Labs CP2102 USB to UART Bridge Controller> at usbus0
uslcom0 on uhub1
uslcom0: <CP2102 USB to UART Bridge Controller> on usbus0

alebo po zadaní lsusb toto:

Kód: [Vybrat]
Bus /dev/usb Device /dev/ugen0.7: ID 10c4:ea60 Silicon Labs CP210x UART Bridge
samozrejme závisí na ktorom USBčku to máte pripojené.

všetko funguje rovnako ako v iných OS. A flashovať to treba takto:

Kód: [Vybrat]
idf -p /dev/cuaU0 flash namiesto 0 tam môže byť aj iné číslo ak to neni 0, treba sa pozrieť do (ls /dev/)

a monitor sa spúšťa podobne:

Kód: [Vybrat]
idf -p /dev/cuaU0 monitor
Teda namiesto COM1 COM2 .. sa tam dáva súbor devicu: /dev/cuaU0 /dev/cuaU1 atď.

A funguje to výborne.

Neviem či je to len pocit, ale to flashovanie na mňa pôsobí rýchlejšie, ako vo Windows.

10
Já tedy nevím, ale Python na Windows je snad už dost v pohodě. Žádný aliasy python vs python3, instalace pipu separátně jako v Ubuntu apod. Stáhnu nainstaluju různé verze Pythonu a v konzoli pak voláš pomocí py.exe. třeba:

```
py -3.8 -m venv .venv
    ^^^ verze pythonu
.venv\Scripts\Activate

pip install ...
```

Jako chápu, že jsi nás chtěl na Unixově zaměřeném webu potěšit ale  ... ;)

Vo Windows som musel tiež riešiť podobné problémy, tá klikacia inštalačka pre Windows mi nefungovala, bili sa tam nejaké cesty a podobne. Ale nakoniec som to aj vo Windows musel rozbiehať podľa návodu pre linux / macOS: https://docs.espressif.com/projects/esp-idf/en/latest/esp32/get-started/#step-2-get-esp-idf  ´

11
Používáš virtuální prostředí, než něco instaluješ? Nebo to instaluješ do globální instalace Pythonu? Pokud to druhé, tak bych se nedivil, že budeš narážet na chyby. Můžou se prát různé verze balíku jako závislost jiných balíků.

Ahoj hej už som na to prišiel že som tie pip packages inštaloval do nesprávneho Pythonu. Ale už mi to všetko funguje a kupodivu sa s tým robí ešte lepšie ako vo Windows.

12
Wow funguje to! minimálne tá softwarová časť.

Ešte musím odtestovať flashovanie. A tiež budem musieť v nejakom IDE rozchodiť intelli sense pre STL a libky z toolchain-u xtensa.

13
Z nejakeho duvodu to nemuze najit instalovanou verzi. Asi to muzes vyresit tak, ze tu podminku v requirements.txt proste zakomentujes a bude se ignorovat.

Diky. Inak nakoniec som si všimol, že za tou hláškou je "All Done" tak som pustil export.fish a vyzerá to tak, že install.fish spravil to čo mal (aj napriek chybe s pip packages). Ale teraz som narazil na ďalší problém v export.fish a zase je to problém s pythonom (a možno s nejakými env variables), ale skúsim ho najprv vyriešiť sám. Asi sa tam bije viac verzií pythonu. Lebo to odomňa pýta balíček click ktorý som už dávno nainštaloval.
S tým rozbehávaním ESP-IDF bývajú občas problémy na každej platforme (najmä keď je v systéme viac verzií pythonu). Aj vo Windowse som to rozbehával na 2x, . Už ma čaká len malý krôčik k tomu aby som si ESP-IDF rozbehal pod FreeBSD ak sa mi to podarí, tak už Windows vôbec nebudem potrebovať a budem ho mať len na hry.

14
Dobrý deň. Snažím sa rozbehať ESP-IDF pod unixom (FreeBSD), ale nejde teraz o to samotné IDF. Je tam nejaký problém s python závislosťou.

Vyhadzuje to chybu:

Kód: [Vybrat]
ERROR: Could not find a version that satisfies the requirement cryptography>=2.1.4 (from versions: none)
ERROR: No matching distribution found for cryptography>=2.1.4

Keď som si vypísal verziu toho package tak tam je:

Kód: [Vybrat]
Name: cryptography
Version: 35.0.0

Viac na: tomto obrázku

Viete mi prosím poradiť ako tento problém vyriešiť? Vďaka.

15
Desktop / Re:Emailový klient pre KDE
« kdy: 14. 11. 2021, 18:18:49 »
Ajaj no Thunderbird je fajn, ale nechce mi zobrať zložitejšie heslo, obsahujúce nejaké unicode znaky. Možno je to heslo neštandartné, ale protonmail mi ho zobral, thunderbird nie :/ som zvedavý či mi to zobere iný email klient.

Stran: [1] 2