Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - mhepp

Stran: [1] 2 3 ... 5
1
Server / Re:Synchronizace dvou NextCloud serverů
« kdy: Dnes v 10:33:51 »
Jak už psal předřecník, možností je více, záleží na potřebách.

Pokud chceš mít zálohu pro případ katastrofy, tak nejjednodušší je zálohovat datové úložiště a databázi - pozor na konzistenci dat - napoví occ maintenance.

Pokud chceš mít vysokou dostupnost - při pádu jedné instance mít okamžitě druhou, tak potřebuješ databázový server, který umí oboustranou replikaci, abys mohl mít více instancí a sdílené datové úložistě pro oba servery. Třeba to S3 nebo NFS... Mimochodem, jeden německý poskytovatel nabízí cenově zajímavé s3 úložiště.

2
Hardware / Re:Lenovo X1, kvalita zpracování
« kdy: 07. 06. 2022, 11:18:16 »
V tomto směru bych možná trochu zpozorněl. Z minulosti mám zkušenosti, že firmy, které ochotně řeší reklamace, jsou obvykle v rozkvětu a prosperují. Jakmile se změní politika řešení reklamací - utáhnou šrouby, tak pozor. Raději jít příště jinam.

Měl jsem to tak s telefony Siemens - na svou dobu výborné telefony. Vzdy řešili reklamace vstřícně a i věci mírně za hranou uznali jako reklamaci. Pak to najednou nešlo - i očividné chyby z výroby neuznali a za pár měsíců konec. To stejné stará Nokia. Bylo to jak přes kopírák.

3
Hardware / Re:Lenovo X1, kvalita zpracování
« kdy: 06. 06. 2022, 00:35:07 »
Je to nejvyssi rada. Pokud by mi u auta za 2 melouny do dvou let se zacal loupat lak, tak budu jecet jak skripnutej do dveri.


Jo, to já Tě chápu a souhlasím. Taky by mne to štvalo. Ale nezapomeň, že to auto máš na těžkou práci. Máš s tím nalítáno možná 150 tisíc, pak nemůžeš čekat, že auto bude bez viditelného opotřebení.

Uvidíš, jak se k tomu vyjádří Lenovo.

4
Hardware / Re:Lenovo X1, kvalita zpracování
« kdy: 04. 06. 2022, 01:18:52 »
A nemůže to být tím, že při zvedání ten notebook po té hraně potáhneš po stole? Byť jen trochu? Jakože zavřeš ho, chytneš jednou rukou a zvedneš jednu stranu. Druhá zůstane ještě ležet a posune se po stole. Takhle to vypadá na setřenou povrchovou úpravu a při každodenním přenášení bych to viděl jako očekávatelné opotřebení. I když chápu, že při této ceně očekáváš lepší výdrž i v těchto drobnostech.

U domácího notebooku mám podobný problém - ošoupaná zadní hrana. Je to od toho, jak ho pokládám na polici pod stolem. Ošoupané je to podstatně více (jsou to plasty), ale že bych se bál mechanického problému, pruzkumebojem, to zase ne.

5
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 25. 05. 2022, 13:47:43 »
Ale to, co jsem napsal o cestě do Chorvatska, se dá aplikovat i na cesty do Kaufu. Má-li auto dojezd 100km, tak cesta na chatu a zpět znamená 60% baterie pryč, což znamená X hodin auto mimo provoz/limitované použití.

A smysl Tvého příspěvku... Přečti si ho ještě jednou. Nepíšeš tam nic o druhém autě a ježdění jen na chatu. Píšeš tam, že ne každý má potřebu dojet do Chorvatska na jeden zátah - to znamená, že do toho Chorvatska už jede nebo chce jet. Tak jsem oponoval, že s autem s dojezdem 200km, o kterém ses Ty zmiňoval, za Tvých podmínek, je jízda do Chorvatska nesmysl. Takže minutí smyslu si strč za klobouk. Do Tvé hlavy nevidím a věšteckou kouli mám zrovna v opravě.

Já se tu celou dobu snažím na příkladech ukázat, že různí lidé mají různé potřeby. Jsou lidi, kterým těch 100 km dojezdu stačí a ocení malé rozměry - například tu kapotovanou čtyřkolku občas vidím v okolí bydliště. To, že tvou potřebu nepokryje, ještě neznamená, že je to špatný produkt, co nemůže vyhovovat nikomu.

A tvrzení "ne každý potřebuje jet do Chorvatska na jeden zátah" nijak neimplikuje "každý chce jet do Chorvatska." To bych pak musel napsat něco jako "každý chce jet do Chorvatska, ale ne každý..." Moje druhé tvrzení "někdo jezdí jen pár km na chatu" není ve sporu s mým prvním tvrzením a použil jsem ho, abych výslovně upozornil na případ, který vyhovuje prvnímu tvrzení, ale nemusel být správně pochopen a zahrnut v úvaze tebou a dalšími.

Hele, ono je to asi úplně jedno. Jen si uvědom, že Tvůj příspěvek vyjadřuje něco v kontextu diskuze. Potom věta může nabývat jiného významu a s tím je potřeba počítat. Navíc, když do obecného jazyka zatáhneš výrokovou logiku, tak se dostáváme úplně jinam.

Když napíšu větu „Ty berušky jsou sviňskej hmyz!“, tak mi může oprávněně oponovat o jejich uzitecnosti a přínosu pro boj se škůdci. A budeš mít pravdu. Do okamžiku, než přijde na kontext, předchozí diskuze, že zahrádkář řeší přemnožení invazivního druhu berušek, který požírá jiný potřebný hmyz. Najednou jsou ty berušky fakt svině... A zkus si tedy dosadit svá vyjádření o cestě do chorvatska do kontextu diskuze.

6
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 24. 05. 2022, 11:50:42 »
Tak na jeden zátah nedojede do chorvatska asi žádné auto, ale to tu snad neřešíme.

Tak to pozor na nepodlozene generalizace!

Moje auto tam nejspis dojede celkem pohodlne - 70L x 7 L/100km (kdyz uvazujeme o tech zminenych 1000km). V extremu jsem tankoval mezi 69-70L, prakticky to ma asi vetsi nadrz.. anebo jsem mel stesti a znam svuj vuz. A pokud bych jeste setril a mel cas a naladu, tak pri cca 100-110 km/h jsem schopen dat 5.neco L/100km, pri 90 km/h udelam 4.5 L/100km (overeno na cca 500km trase z Prahy na Slovensko). Vedu si evidenci a temer porad tankuji vzdy plnou po 900-950 km. Jde o patnactileteho 2.0 TDI Passata, takze relativne bezne osobni vozitko - vhodne na dlouhe cesty.

Ono to mozna neni ani tak o voze.. jako o ridici. Ale vetsi problem bych videl v bezpecnosti podobneho zameru - pauzy jsou opravdu potreba.

Však VW měl i reklamu na toto téma...

7
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 23. 05. 2022, 17:01:13 »
Ty jsi ale slušný demagog! Cesta do Chorvatska není o jedné nádrži, protože přestávky jsou pro slabochy. Tak dejme tomu, že cesta Praha -> Split má cca 1000km a ta Dacia ujede na jedno nabití cca 200km. To znamená 4 až 5 přestávek na nabíjení a jednu na tankování.

Naprosto jsi minul smysl mojí reakce. Pokud někdo do Chorvatska nejezdí, a nejdál to má 30 km na chatu za městem, nebo už má nějaké velké rodinné auto a teď hledá něco dalšího, malého, na ježdění akorát z vesnice do Kauflandu, tak prostě nepotřebuje dojezd ve stovkách km. Stejně, jako člověk, který používá laptop jako snadno přenosnou pracovní stanici, prostě nepotřebuje 12hodinovou výdrž na baterku, a naopak by mu vyhovovalo ušetřit pár gramů.

Ale to, co jsem napsal o cestě do Chorvatska, se dá aplikovat i na cesty do Kaufu. Má-li auto dojezd 100km, tak cesta na chatu a zpět znamená 60% baterie pryč, což znamená X hodin auto mimo provoz/limitované použití.

A smysl Tvého příspěvku... Přečti si ho ještě jednou. Nepíšeš tam nic o druhém autě a ježdění jen na chatu. Píšeš tam, že ne každý má potřebu dojet do Chorvatska na jeden zátah - to znamená, že do toho Chorvatska už jede nebo chce jet. Tak jsem oponoval, že s autem s dojezdem 200km, o kterém ses Ty zmiňoval, za Tvých podmínek, je jízda do Chorvatska nesmysl. Takže minutí smyslu si strč za klobouk. Do Tvé hlavy nevidím a věšteckou kouli mám zrovna v opravě.

8
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 21. 05. 2022, 20:49:32 »

A co je na tom špatného? Koneckonců, třeba Dacia Spring (reálný dojezd pod 200 km na jedno nabití, a přitom se tomu autu v západní Evropě daří) ukazuje, že poptávka po takových autech je, a je i nabídka. Ne každé auto musí být schopné dojet do do Chorvatska a zpět na jednu nádrž, protože pauzy při řízení přece dělají jen slaboši.

Ty jsi ale slušný demagog! Cesta do Chorvatska není o jedné nádrži, protože přestávky jsou pro slabochy. Tak dejme tomu, že cesta Praha -> Split má cca 1000km a ta Dacia ujede na jedno nabití cca 200km. To znamená 4 až 5 přestávek na nabíjení a jednu na tankování.

Průměrná cestovní rychlost je v obou případech cca 80km/h (nepočítám pauzy), takže čistá cesta trvá cca 13h. Tankování trvá 5 minut, takže netřeba započítat, ale každé 4h si 1h udělám pauzu, takže spalovacím autem cesta trvá 16h. No a elektroauto musím cca 4-5x nabít. Nabíjení do plna trvá 6h, pauzy si budu dělat během nabíjení. 4.5 x 6 je 28h na nabíjení plus 13h na cestu, takže jsme na krásných 31h. Takže skoro dvojnásobek času strávím na cestě. Gratuluji.

9
Odkladiště / Re:Registrace domény kradenou identitou
« kdy: 28. 03. 2022, 13:14:05 »
Tak hlavne udelat prevod domeny, kterou nevlastnite, je podvod.

A registrovat doménu na nic netušící osobu podvod není? Nezapomeň, že formálně vlastníkem té domény je.

10
Hardware / Re:Power banka na vytahovací 18650
« kdy: 09. 03. 2022, 12:06:18 »
Paralelne je to snad jedno, ne?
Není to jedno. Paralelne spájať nabité a vybité Li-ion batérie je zlý nápad. V lepšom prípade si tie batérie navzájom zničíš, v horšom prípade si podpáliš dom, auto atď....

Blbost. Prijde mi co rikas jako nejaka sedlacka poucka. Jak ty baterie znicis, kdyz jsou paralelne?

Tak trochu opakování z fyziky...

Sériové zapojení článků:

+---SPOTREBIC---+
|               |
+---B1----B2----+
   +  -    +  -


Vlastnosti: napětí článků se sčítá, ale maximální proud zůstává stejný. Takže pokud je jeden článek vybitý, bude se podílet na napájení spotřébiče poměrně méně.


Paralelní zapojení:

+---SPOT---+
|          |
+----B1----+
|   +  -   |
|          |
+----B2----+
    +  -   


Vlastnosti: výsledné napětí bude stejné, ale takto zapojená baterie je schopná dodat dvojnásobný proud.


A teď, pokudse podíváš, tak u paralelně zapojených baterií vidíš, že jsou vlastně ve zkratu - plus na plus a mínus na mínus. Takže pokud B1 bude mít vyšší napětí (bude více nabitá), poteče proud z B1 do B2 tak, aby se potenciály vyrovnaly - prostě základní vlastnost el. obvodů - snaha o vyrovnání poteciálů. Ale díky tomu, ze jsou v podstatě ve zkratu, tak velikost proudu omezí pouze vnitřní odpor nabité baterie. U lithiových článků je tento odpor velmi malý, tudíž proud bude velmi veliký - desítky ampér určitě. Taková zátěž způsobí zahřívání článků a může vést i k požáru a poškození je téměř jisté.

11
Server / Re: Co uloží odeslaný mail do Odeslané?
« kdy: 25. 02. 2022, 12:14:33 »
Odpověď je prostá: je to na MUA. Uložení do odeslané je přesně jako u rozepsané pošty vytvoření zprávy v mailboxu k tomu nastaveném.

SMTP nemá z principu věci garantovaný přístup do Tvé pošty. To se řeší přes IMAP a e-maily mohou být fyzicky na jiném serveru než SMTP. Takže nezbývá než to nechat na MUA, aby odeslání rozfázoval do více kroků, například: uložit do „K odeslání“, odeslat přes SMTP a přesunout do „Odeslané“. Není to samozřejmě atomická operace, takže se můžeš dostat do různých mezistavů dle toho, jak je MUA napsané. A konkrétní  způsob je též závislý na implementaci MUA.

12
Hardware / Re:Poškození toneru při výpadku elektřiny
« kdy: 07. 02. 2022, 11:46:46 »
Mám tiskárnu DCP-L3550CDW a problém neregistruji. Tonery kupuji na KAPA-TONER ty nejlevnější TN247 (občas vidím problém se soutiskem, ale jinak jsem spokojený).

S UPS může být problém - některé levné přímo zakazují přípojovat laserové tiskárny (někde v popisu jsem zahlédl, nepátral jsem po detailech).

Dále tu padlo o tom, že v čipech pro tonery jsou baterky. V některých ano, ale zrovna čipy pro TN247 baterku neobsahují. O objednání čipů z Ali jsem také uvažoval, ale nakonec je to finančně otázka, jestli ano nebo ne - cena čipu je významná v poměru k ceně celého levného toneru...

13
Hardware / Re:Načtení SD karty
« kdy: 05. 02. 2022, 18:13:06 »
No to je dotaz... „NEbude-li pršet nezmoknem. Mám si vzít deštník?“

14
Hardware / Re:Poškození toneru při výpadku elektřiny
« kdy: 05. 02. 2022, 18:10:29 »
Výpadek elektřiny máme doma celkem často, tiskárna Brother, možná dokonce stejný model, není nijak zálohovaná ani chráněná a toto se mi ještě nestalo. Baterka v čipu v našich tonerech není, používám neoriginální - větší výdrž, nižší cena.

Normálně bych reklamoval toner: „Tiskárna po zapnutí nevidí toner. Přitom toneru je spotřebováno pouze cca X%.“ Nic víc bych nepsal k závadě. Vše ostatní jsou domněnky, kvůli kterým si zhoršuješ pozici.

15
Hardware / Re:Multimetr s USB komunikací?
« kdy: 17. 01. 2022, 11:44:33 »
Osobně mám UNI-T UT60F, komunikuje jednosměrně pomocí RS232 - prostě posílá to, co je vidět na display.

Aplikace je sice jen pro Win, ale posílaná data jsou primitivně rozklíčovatelná, takže jsem na to měl aplikaci v Pythonu, kterou teď nemohu najít - nepotřebuji to.

Port je galvanicky oddělený pomocí optočlenu, takže je to bezpečné.

Stran: [1] 2 3 ... 5