reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - qelurg

Stran: [1] 2 3
1
Hardware / Re:Doporučení reprosoustavy k PC
« kdy: 06. 10. 2019, 22:45:41 »
Zkusil jsem slepý  test na svém tabletu, a...

You got 5 out of 6 correct!
If you did well on this and were listening through built-in speakers, you either have extraordinary ears or got lucky. If you had trouble picking out different versions of these songs, we give you permission to blame your tools. The speakers on your phone, laptop or tablet weren’t made for anything resembling hi-definition audio. Plug in a pair of headphones and try again.

Ale trochu tomu rozumím a vím na co se mám zaměřit při poslechu.

3
Vývoj / Re:Gtk a jak dál
« kdy: 29. 06. 2019, 16:00:49 »
V dnešní době nemá snad nic jiného než Qt smysl. Tak rozsáhlé a skvěle zdokumentované knihovny (OOP) nejsou snad nikde. Bootstrap se může jít zahrabat. Rovněž je super komerční podpora vč Qt for device creation. + samozřejmě android.
Tu rozsáhlost vidím právě jako nevýhodu, preferuji jednoduché věci.

4
Vývoj / Re:Gtk a jak dál
« kdy: 25. 06. 2019, 17:34:06 »
Je to hlavně otázka používaného jazyka - Gtk+ je psáno v C a dá se na něj snadněji navazovat v různých dalších jazycích, včetně třeba Haskellu a Rustu. Qt je objektová záležitost psaná v C++ a kromě něj se s ním skvěle pracuje v Pythonu.

Moje rada je tedy jasná - pro C++ a Python bych se poohlížel primárně po Qt, ve všech ostatních případech bych spíš hledal štěstí u Gtk. Legrácky typu Tk a FLTK jsou spíš okrajová záležitost.
Já v pythonu jednoznačně preferuji gtk. Binding je plně objektový.
Dobré by bylo napsat proč. Používáš to i na Windows a jede to k plné spokojenosti? Jak složité layouty používáš?

Ty sám to nezdůvodňuješ. Mně je bližší Gnome a C než KDE a C++. Preferuji jednoduchost nad složitostí. GTK je lehký gui framework, Qt se snaží nahradit celý os, to mi nevyhovuje. Používám ho i pod windows, jedná se o multiplatformní aplikace. Jednoduché typu konfigurační tool i složitější pro dlouhodobou práci.

Nechci ti kazit iluze, ale GTK taky zrovna dvakrat lehkotonazni neni. To uz ten Fox, nebo Fltk. I kdyz na dnesni dobu...

Jinak presne to co pises + C++ a pozadavek podpory  i Widli me v nekdy kolem r. 2002-2003 privedlo k Foxtoolkitu. U QT to tehdy  bylo divoky s licenci a u GTK zas s instalaci na Widlich (tehdy jsem je jeste mel).
GTK je jednoduché, imho. FOX a FLTK mi přijdou špatně podporované, třeba v C a Pythonu.

5
Vývoj / Re:Gtk a jak dál
« kdy: 25. 06. 2019, 10:09:08 »
Je to hlavně otázka používaného jazyka - Gtk+ je psáno v C a dá se na něj snadněji navazovat v různých dalších jazycích, včetně třeba Haskellu a Rustu. Qt je objektová záležitost psaná v C++ a kromě něj se s ním skvěle pracuje v Pythonu.

Moje rada je tedy jasná - pro C++ a Python bych se poohlížel primárně po Qt, ve všech ostatních případech bych spíš hledal štěstí u Gtk. Legrácky typu Tk a FLTK jsou spíš okrajová záležitost.
Já v pythonu jednoznačně preferuji gtk. Binding je plně objektový.
Dobré by bylo napsat proč. Používáš to i na Windows a jede to k plné spokojenosti? Jak složité layouty používáš?

Ty sám to nezdůvodňuješ. Mně je bližší Gnome a C než KDE a C++. Preferuji jednoduchost nad složitostí. GTK je lehký gui framework, Qt se snaží nahradit celý os, to mi nevyhovuje. Používám ho i pod windows, jedná se o multiplatformní aplikace. Jednoduché typu konfigurační tool i složitější pro dlouhodobou práci.

6
Vývoj / Re:Gtk a jak dál
« kdy: 23. 06. 2019, 20:17:47 »
Je to hlavně otázka používaného jazyka - Gtk+ je psáno v C a dá se na něj snadněji navazovat v různých dalších jazycích, včetně třeba Haskellu a Rustu. Qt je objektová záležitost psaná v C++ a kromě něj se s ním skvěle pracuje v Pythonu.

Moje rada je tedy jasná - pro C++ a Python bych se poohlížel primárně po Qt, ve všech ostatních případech bych spíš hledal štěstí u Gtk. Legrácky typu Tk a FLTK jsou spíš okrajová záležitost.

Já v pythonu jednoznačně preferuji gtk. Binding je plně objektový.

7
Vývoj / Re:Gtk a jak dál
« kdy: 20. 06. 2019, 16:09:33 »
Zdravím,
Má gtk nějakou budoucnost (nemyslím jestli vyjde gtk 4,5...)?
A co další konvenční toolkity (Qt, TK, wx)?
Imho má, staví na něm řada zavedených programů jako Gnome, Gimp nebo Inkscape. Je multiplatformní, propracovaný, nabindovaný pro spoustu jazyků. Imho nemá smysl uvažovat o ničem jiném než gtk a qt, kde qt je spíš framework a gtk jen grafický toolkit, takže každý si může zvolit co je mu bližší. Další alternativou je pak webový prohlížeč, který se stává standardem pro uživatelské rozhraní.

8
Vývoj / Re:Programování v Pythonu na Raspberry PI
« kdy: 15. 06. 2019, 19:01:50 »
Doporučuji programovat přes ssh, alternativně přes vnc.

9
Vývoj / Re:Má smysl učit se Pascal (Delphi)?
« kdy: 12. 06. 2019, 05:36:04 »
nemá to smysl, je to plýtvání časem

10
Vývoj / Re:Jak mám programovat v Node.js?
« kdy: 11. 06. 2019, 16:02:52 »
Javascript? Bolo to tak ze miliony lacnych webovych patlacov vedelo cosi patlat do browsera v Javascripte. Pre obrovsky dopyt po programatoroch prisla snaha aby sa tito patlaci mohli zapojit do vyvoja backendu atd a tak vznikol cely bastel *.js :). Ked uz chcete ist od Javy tak naco patlat v JS, skus radsej Python. Myslim ze vo verzii 3 dozrel "skoro" k dokonalosti. Nerozumiem naco patlat v JS ked mame Python a dnes obrovsku infrastrukturu okolo.

Co to je za nesmysl, proc bych mel prechazet od Javy k Pythonu? Python je oproti jave taky solidni shit.

To rozhodně není, jsou to jazyky s různými koncepty a ve své oblasti patří k těm když ne nejlepším tak minimálně k nejúspěšnějším, v praxi zavedeným a osvědčeným.

11
Vývoj / Re:Jak mám programovat v Node.js?
« kdy: 11. 06. 2019, 15:58:56 »
Javascript? Bolo to tak ze miliony lacnych webovych patlacov vedelo cosi patlat do browsera v Javascripte. Pre obrovsky dopyt po programatoroch prisla snaha aby sa tito patlaci mohli zapojit do vyvoja backendu atd a tak vznikol cely bastel *.js :). Ked uz chcete ist od Javy tak naco patlat v JS, skus radsej Python. Myslim ze vo verzii 3 dozrel "skoro" k dokonalosti. Nerozumiem naco patlat v JS ked mame Python a dnes obrovsku infrastrukturu okolo.
Já mám rád python, je to můj preferovaný jazyk. Ale ty řeči o js jsou animozní, js je zajímavý jazyk a do webového prostředí se hodí, je mu ušit na míru. Je výborný na asynchronní programování, což je oblast, kde si python teprve hledá svou cestu.

12
Vývoj / Re:Jak mám programovat v Node.js?
« kdy: 07. 06. 2019, 14:54:17 »
Vůbec nechápu co mu brání při modelování domény.
Tak to já zase chápu, nazývá se to stereotypní myšlení.

13
Vývoj / Re:Jak mám programovat v Node.js?
« kdy: 06. 06. 2019, 23:16:16 »
Delam v Jave a pokousim se o javascript.

Dam priklad. Na zacatku vseho bych si rad udelal domenovy model, protoze jsem tak zvykly - nekde prece sakra musim mit definovane s jakymi daty vlastne budu pracovat, to by v tom byl jinak binec.

No takze si udelam slozku domain a tam si davam 1 file per class. Jenze jsem se zrovna zasekl u te veci, ze si potrebuju specifikovat fieldy mych domenovych trid a nemuzu tak specifikovat daotvy typ. Co s tim jako mam delat kdyz tam nemuzu mit ani datovy typ? Tak napr. budu tam chtit mit typ predstavujici datetime s casovou zonou. Co s tim, kdyz to tam nemuzu specifikovat? Jak bude potom nejaky kolega programator, nebo ja za par mesicu, vedet, co ty jednotlive atributy trid vlastne predstavuji?
Tak si udelej domenovy model, nechapu, co ti v tom brani.

Kolega programator se podiva do dokumentace k programu a bude mit jasno.

14
Vývoj / Re:Jak mam programovat v Node.js?
« kdy: 06. 06. 2019, 23:02:36 »
Mimochodem, vis jak vznikne databaze, co ma 200 tabulek se 100 sploupci? Vznikne postupne, bez planovani, tak jak byly jednotlive veci potreba postupne rostla - tzn. takovy shit ve kterem se neda dobre vyznat vznikne praveze metodologii, ktera se uplatnuje v javascriptu.
Vznikne tak, ze se o datovy model stara nekompetentni prase. Neni to nastrojem, ale clovekem.

15
Vývoj / Re:Spouštění Python aplikace
« kdy: 06. 06. 2019, 22:45:11 »
Python se nemusí instalovat, stačí ho zkopírovat a spouštět přes baťák, který přidá do path cestu k binárce pythonu. Takto už to praktikuji asi 20 let, je to prověřené řešení. Lze si tak vyrobit malé balíčky, které obsahují jen potřebné minimum.

Stran: [1] 2 3

reklama