Ne, není. Podle zákona musí být reklamace vyřízena co nejdříve.
Navíc šlo o fyzickou výměnu zboží. Pokud je pro Alzu jednodušší tu samou fyzickou výměnu zboží realizovat jako vrácení a nový nákup místo reklamace, je to špatně nastavený proces reklamace.
jenže to vyřízení "co nejdříve" může reálně znamenat, že zboží nejdřív putuje do nějakého servisu, který posoudí, zda se vada vůbec vyskytuje a i kdyby to vyřídili během dne, tak to pořád pár dní zabere a pořád to bude v rámci "co nejdříve" a třeba se to i vrátí s konstatováním, že vada se neprojevila nebo to bude nějak opravené. Zatímco v případě vrácení u Alzy člověk odchází s dobropisem a jistotou nového kusu, který dostane ASAP. Jako kdyby člověk trval na standardní reklamaci, tak to protáhnou reklamačním kolečkem, ale kdo by o to stál, když může vrátit a rovnou odejít s novym kusem. Takhle jsem teda jednou přišel o slevu, protože možnost byla buď vyměnit, ale zboží už bylo bez slevy, nebo poslat do reklamace s dobou vyřízení až 30 dní a bylo to přes Vánoce a mně se nechtělo čekat. Takže od nich to neni špatně nastavený proces, ale postup výhodný pro zákazníka, který by zákazník tak jako tak mohl uplatnit, protože zpracovat to jako reklamaci umí taky, ale trvá to dýl a pořád to bude "co nejdřív".