Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - MartinP22

Stran: [1]
1
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 10. 05. 2018, 18:31:53 »
@Lol Phirae "KB" je Dokumentace + fórum (Vážně nemůžeš čekat, že tam takovou informaci najdeš)
Zde je nově, informace v češtině: https://prnt.sc/jg6xsl
Bohužel v angličtině to tam jaksi zapomněli dát... https://prnt.sc/jg6y3w
(Abych byl spravedliví, stránky jdou přepnout i do polštiny, kde to taky chybí)

@Pepan Někomu se to líbí jak jsem to napsal a někomu ne, každému se zavděčit nemůžu. Napsal jsem to tak aby se lidé dozvěděli i nějaké informace.
Jestli se to zrovna tobě nelíbí protože je to dlouhé nebo co já vím podle tebe. Jednoduchá rada nečti to a nekomentuj to. :-)

@Petr
Ok. Zaplat a ja ti s tim htaccessem pomuzu. Klidne i do budoucna. Jen blbec si muze myslet, ze za nej podpora hostingu bude resit domaci ukol. Kdyz jsi blbec, co tom nerozumi, neotravuj podporu hostingu a bud se to nauc nebo si zaplat nekoho, kdo tomu dozadeke rozumi. Dneska muze byt webmaster kazda lopata od lopaty, ppche!
Stejně jako každý blbec který místo jakékoliv pomoci, bude místo toho spamovat fórům se svojí fixací na lopaty. :-)

Co se týče mého problému.
Konečně mi odepsal technik, který se na mojí situaci opravdu podíval a provedl celkovou kontrolu a vyhodnocení.
Tří ze čtyř problému má na svědomí neznámá chyba na straně NS serverů.
Za chybu FTP může jiný technik.

Po technické stránce, je už nyní vše funkční, omluvil se mi za problémy a já poděkoval konečně za profesionální přístup.
Ještě čekám na vyjádření od vedení společnosti.

2
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 06. 05. 2018, 13:35:52 »
Ano, jeden name server je hlavní (primární) a kromě něj může být (mělo by být) několik dalších (sekundární), které slouží jako záloha (primární a sekundární se souhrně označují jako autoritativní servery). Když chceš měnit DNS záznamy, tak je musíš aktualizovat na primárním serveru. Sekundární servery se toho primárního dotazují na aktualizaci zóny. Z toho vyplývá, že po určitou dobu mouhou mít primární a sekundární servery nekonzistentní zóny.

U Wedosu nefungují updaty zóny na některém ze sekundárních name serverů.

Takže primární a každý jeden sekundární server jsou různé stroje. Každý má svoji vlastní IP adresu a bývají rozmístěny na geograficky odlišných místech.

Když tvůj resolver překládá doménové jméno, ptá se jednoho z autoritativních serverů (primárního nebo sekundárního). Kterého se zeptá, to záleží jenom na něm, může se dotazovat pouze primárního serveru (a sekundární použít pouze v případě nedostupnosti primárního) a nebo může vybrat náhodně jeden z autoritativních. Takže kterého stroje se zeptáš, takový ti odpoví, to hosting nemůže ovlivnit.

Aby to ale nebylo tak jednoduché, za jednu IP adresou může (ale také nemusí) vystupovat více strojů. Který ti odpoví, to už ty sám neovlivníš.

Uvedu příklad:

Doména example.cz má jako primární name server ns1.xyz.cz. Sekundární name servery jsou ns2.jinadomena.cz, ns3.jinadomena.com a dns.example.cz. Jména name serverů mohou být libovolná, ale často se pojmenovávají jako ns1, ns2, ns3 atd.

IP adresy budou:
ns1.xyz.cz -> 1.2.3.4
ns2.jinadomena.cz -> 5.6.7.8
ns3.jinadomena.com -> 9.0.10.20
dns.example.cz -> 30.40.50.60

Budeš chtít na stránku www.example.cz. Tvůj DNS resolver se zeptá kořenových serverů na správce na doménu .cz, správce domény .cz se zase zeptá na doménu example.cz a nebo už to bude mít v cache. (trochu jsem to zjednodušil).
Takže se nakonec dozví, jaké jsou name servery pro doménu example.cz. Jeden z nich vybere (třeba 9.0.10.20) a pošle na něj dotaz na doménu www.example.cz. Toto hosting nemohl nijak ovlivnit.

Na server 9.0.10.20 dorazí dotaz a pošle odpověď. Ale také to může být jinak. Server s adresou 9.0.10.20 nemusí být ve skutečnosti name server. Může to být load balancer, který předává dotaz na několik různých name serverů (například 10.0.0.1, 10.0.0.2, 192.168.50.90,...). To už ty nijak ovlivnit nemůžeš, je to zcela v režii hostingu (nebo lépe řečeno správce DNS). Ve skutečnosti dovnitř ani nebudeš vidět, bude se ti zdát, jako by odpověď přišla přímo od 9.0.10.20.

Děkuji za vyčerpávající odpověď, konečně mám nějakou představu jak to vlastně funguje.
Díky "lojzak" byl můj dotaz zodpovězený, a nemá cenu se v tom dále asi patlat.

Jinak mohu potvrdit, že někdo provedl změny a NS už je opravené.
DNSSEC čeká na dokončení požadavku.

Zatím jsem žádnou zprávu nedostal, uvidím v týdnu.

3
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 21:09:44 »
Děkuji za poznatky, to jsou informace které jsem přesně chtěl vědět. Upřímně jsem potěšen že se nakonec potvrdilo to co jsem si myslel a psal.

Jinak něco žádat od Wedosu momentálně není možné, uvidím co dostanu za odpověď po neděli.
Momentálně mám problém s tím aby se podívali na to co jim celou dobu píšu a zjistili že problém je u nich.
Pak teprve mohu něco dále požadovat...

Chci se ještě zeptat na fungování NS serverů takže pracují paralelně vždy je jeden hlavni a potom vedlejší?
Je na to nějaká RFC ? nebo si to každý webhosting dělá podle sebe ?

Hledal jsem nějakou dokumentaci ale nepoznám co je oficiální zdroj. a co platí jen pro někoho.

4
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 20:19:26 »
Ano, to si myslím také podle toho testu který jsem zde dával: https://prnt.sc/je0cey
Problém je nebo faktem že společnost Wedos mi tvrdí že problém u nich není...

Jinak ta web stránka je super. musím si jí uložit děkuji.

Já právě nevím jak přesně nameservery fungují obecně, jestli paralelně (teď už vím že ano)
A nebo nějak podle vytížení nebo co já vím....

Budu rád když mě někdo odkáže na nějakou dokumentaci.

5
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 19:39:15 »
Mám nastavený prohlížeč tak, aby po každém ukončení mazal veškerá uložená data i cache.
Přesto se mi po několikátém požadavku, podařilo opět docílit toho že zase vidím: https://prnt.sc/je4sbs
A to stejné se mi podařilo v prohlížeči TOR: http://prntscr.com/je4vyu

Podle mě je problém že některé NS wedosu mají stále starou IP adresu pro mojí doménu.
Jestli je problém někde jinde, nebo něco dělám špatně mile rád budu poučen, proto jsem zde psal.

6
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 14:55:10 »
@JardaP Zase budeš řešit pi*oviny? co je ti kur*a potom.

Jezis, promin, ale me vazne zajjima, k cemu je komu dobra domena se jmenem, ktere prakticky nejde napsat. Tak doufam, ze jsem ti zkazil cely vikend a trhni si nohou.

Vy neumíte napsat "xn--bgaa.eu"? A jak už jsem jednou psal mě se tato adresa dobře pamatuje.

Prakticky je web stránka "facebook.com" třetí nejnavštěvovanější stránkou na světě, a má osm znaků v názvu když nepočítám koncovku.
Moje adresa má stejný počet znaků "xn--bgaa.eu" a dokonce má kratší koncovku. :-)

7
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 14:20:20 »
Mám domény u různých registrátorů i s webhostingem,
Používání různorodých služeb u jiných společností, si člověk udělá přehled co a jak pracuje a co naopak ne.

U mě nastal problém se kterým si bohužel ani já nevím rady, a zajímá mě jak tento problém nastal, a co podle údajů které jsem zaslal dokáže přečíst a zjistit kvalifikovaná osoba.

Zatím se nikdo takoví nenašel.

8
Server / Re:Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 12:53:14 »
Muzu se zeptat, k cemu je komu takova domena, kdyz znak œ neni uz ani na francouzske klavesnici  a napsat se da mozna nejakym podivnym mnohostiskem?

Jak říkám na slušný dotaz je radost odpovědět.
Pravdou je, že mám paměť na různá kombinovaná čísla a znaky, a nemohl jsem z hlavy dostat web v punycode "xn--bgaa.eu"

Zase si třeba nepamatuji jména lidí a ulic :-)

9
Server / Problém s DNS u společnosti Wedos
« kdy: 05. 05. 2018, 12:04:07 »
Dobrý den všem,

Předem této zprávy bych chtěl zdůraznit, že se nejedná z mé strany o poškozovaní společnosti Wedos.
Ale o technickou pomoc zde na fórum, protože moje otázky nebyly ze strany společnosti zodpovězeny.
(Problémy které mám, už jsou bohužel za hranicí mých technických znalostí)

Nedávno jsem vedl konverzaci, že je stále možné si registrovat doménu se dvěma znaky.
A to dokonce domény druhého řádu, stále s koncovkou ".EU"
Protože existuje něco, čemu se říká Internationalized Domain Names zkráceně IDN doména.

Jako příklad jsem po chvilce testování uvedl "œœ.eu" v punycode to je "xn--bgaa.eu"
Tuto doménu si chtěl jeden ze zúčastněných naší konverzace, registrovat u společnosti Wedos.
Dostával chybovou hlášku, ve smyslu že doména zaregistrovat nejde (Důvod tam napsaný nebyl).

Věděl jsem ale že podpora IDN domén u Wedosu už existuje, takže pochybuji že by problém byl zde.

Tento článek (Omluvte mě že to tak nazvu) by byl velice dlouhý takže budu psát už jenom fakta.


- Na podpoře dostal informaci, že není možně registrovat domény se dvěma znaky, už jen z toho důvodu že takové domény (Podle jejich informací) už neexistují.

- Ze všech českých registrátorů domén co podporují IDN, (A mají akreditaci od EURid a jsou v jejich seznamu) pouze Wedos nebyl schopen registraci provést.

- Doménu jsem si zaregistroval já u jiné společnosti (Už jen z toho důvodu že na podpoře společnosti Wedos, si dlouho mysleli že se jedná o doménu se čtyřmi znaky) a taky kdo může dnes říct že vlastní doménu se dvěma znaky.
PS: Na podpoře Wedos mi bylo doporučeno že mám doslova použít konkurenci. Protože u nich registrace možná není. (A nebo že by možná šlo potom doménu převést)

- Kontaktoval jsem známého (který má větší znalosti než já) jestli je možné aby byla prováděna nějaká blokace jmen a znaků, které nejsou v podmínkách akreditace pro registrátory.
Řekl mi že to záleží na interních domluvách, ale že by se nic takového dít nemělo. (Kontaktoval společnost Wedos a do dnes nedostal žádnou odpověď)

- Já dostal odpověď že už je možné registraci domén se dvěma znaky provést.

- Zajímalo mě jestli je možné provést i převod. (Protože mám doma IPV4 a v prací mám IPV6) a je obecně známo že společnost Wedos IPV6 v záznamech AAAA podporuje.
A na jejich webových stránkách není informace že by podpora nebyla. (Kontroloval jsem i jiné informace)

- Provedl jsem přeregistraci domény k Wedos a objednal si k němu webhosting.

- Po nepodařeném nastavení IPV6 v AAAA záznamech (Kdy jsem nedostal ani žádnou chybovou hlášku) jsem napsal na podporu společnosti Wedos.

- Bylo mi zděleno že se jedná o normální stav, a že podpora IPV6 na nových Moonshotech není dokončena. Že v průběhu letošího roku by měla být dokončena.
(Můj problém byl klasifikován jako ojedinělí)

- Odepsal jsem že: moje objednávka byla na webhosting s podporou IPV6 podle informací při objednávce. A navrhl jsem aby mě byla prodloužena doména s webhostingem do doby než tato podpora bude v provozu.

- Wedos mojí žádost zamítla, s tím že jestli potřebuji podporu IPV6, přesune mě na starší server který tuto podporu má.

- Informoval jsem se co tento přenos bude pro mě znamenat, co budu muset nastavit a co se změní po převodu jestli zůstanou například FTP účty (Bylo mi sděleno že se změní IP adresa takže i FTP účty) Jinak že veškeré informace mě budou zaslány.

-  Další den, ani po 9 hodinách (Jestliže počítám pouze pracovní dobu) nebyl můj webhosting převeden nedostal jsem ani žádnou zprávu.
(Jestliže je můj problém ojedinělí, převod netrvá 9 hodin)

- Asi v 22:00 zjistím že můj převod byl proveden ale nedostal jsem žádnou zprávu o převodu.
(Napsal jsem na podporu jestli je převod dokončen, bylo mi řečeno že ano a zprávu zapomněli zaslat a bude mi znovu zaslána "Nestalo se")

- Zjištění že nefunguje můj FTP účet který se měl změnit ale nezměnil se. (Adresa FTP účtu u nově vytvořených je stejná jako před převodem webhostingu)

- Dostal jsem odpověď že FTP je v pořádku.

- Odpověděl jsem že se jedná o FTP účet, který byl mnou vytvořený. (Původní FTP účet jsem zablokoval) O přesném FTP účtu který nejde a jakou chybovou hlášku dostávám si může přečíst v historii chatu podpory, nebo v emailu kam se konverzace podpory technikům kopíruje.

- Technik, který účet odblokoval zase zablokoval a můj FTP účet opravil.

PS:
Vynechám to, že už jsem podal nějaké stížnosti k vedení společnosti, protože mě připadá absurdní aby si technik nedokázal problém v historii chatu dohledat.

U nefunkčního FTP mě bylo doporučeno abych nic nenastavoval ve svém webhostingu, a počkal na podporu. (Technika)
Ten mi řekne že problém není pak že problém je vyřešen... (Protože svou prací odbyl)
A když jsem požádal o kompenzaci ve formě slevy kterou mají v podmínkách u služby webhosting.

Bylo mě vlastně řečeno že FTP a IPV6 se jako služba nebere a že prostě nemám nárok.

Když jsem se rozepsal že bych klidně mohl podat stížnost, protože se jedná o klamání spotřebitele .atd
Teprve potom si ověřili informaci kterou jsem už několikrát psal, že na jejich webových stránkách není informace že by podpora IPV6 z jejich strany být neměla.

Doslova mě řekli že Ano, chyba je na naší straně někdo to tam měl napsat ale nestalo se tak.
Budu citovat "Pokud se cítíte podveden máte plné právo na to, vymáhat právo soudní cestou. Na druhou stranu si stále stojím za tím, co je uvedené ve smluvních podmínkách."

Můj názor:
O IPV6 a FTP tam vážně není nic, a to že web je dostupný přes IPV4 a vy nemáte šanci tam něco nahrát se jako dostupnost služby asi nebere (A můžeme se hádat jestli to ke službě patří nebo ne u soudu)
Protože na tohle nemám co říct, hodím smajlíka :-D
-------------------------------------------------------------------------
Teď k mému problému: (Napíšu to stejné co jsem psal na podporu)

Dobrý den,

Jak už jsem psal na adrese s www a bez www byla jiná IP adresa:
"https://œœ.eu/" Vzdálená adresa: 46.28.106.66:443 (nová)
"https://www.œœ.eu/" Vzdálená adresa: 89.221.213.30:443 (původní adresa
webhostingu která nebyla v DNS už zapsaná, přesto jí web s www na tuto IP
adresu odkazoval)

Adresa: "https://www.œœ.eu/" odkazovala na původní webhosting, kde byl
soubor "index.html" (kde bylo napsáno TEST 6)
Vše je doloženo těmito screenshoty:
http://prntscr.com/jdhk5z
http://prntscr.com/jdhkax

To že se nejedná o problém na mé straně (počítači) se můžete přesvědčit zde:
https://prnt.sc/jdmezk
Tento test dokazuje že opravdu IP adresa s www odkazovala na starou IP
adresu.

Tento problém podle mě také souvisí s tím že jsem dostal chybu při
generování nového certifikátu Let's Encrypt.
http://prntscr.com/jdnla8
-------------------------------------------------------------------------
Technikovi se tento problém neprojevil a mě už taky ne.
Na otázku co se tedy stalo jsem dostal odpověď:

Dobrý den,

u domény se měnilo nastavení DNS záznamů tedy IP adresy, mohlo se to projevit po delší době z nějaké DNS cache a časem se aktualizovat na správné hodnoty.


To je to co právě už bohužel nechápu.
Změna byla provedena v30.04.2018 16:12:28
Aktualizace by měli probíhat v intervalech podle TTL hodnoty u DNS.
Ta je nastavena na "1800".

Jak je možné že po více jak 48 hodinách by nedošlo k aktualizaci nebo že se aktualizovala IP adresa pouze pro web bez www.
(Jak je možné že se mi teď zase objevilo na adrese s www (Test 6) pak už zase ne...)

Nebo že dva NS servery u wedosu mají stále starou IP: http://prntscr.com/je0cey
Podle tohoto testu: http://dnsviz.net

A proč mi nejde stále DNSSEC (podle techniků mám čekat, ale pochybuji že to trvá týden než se tato procedura vyřídí)
Požadavek jsem vytvořil  v29.04.2018

Opakuji:
Nechci nikoho u společnosti Wedos nařknout z něčeho co není pravda, ale vše co jsem zde psal mohu doložit.
Když mi na online podpoře řeknou pouze, že budu vyrozuměn technikem. (Nevidím v tom naprosto žádný problém)
To by se ale technik musel na problém opravdu podívat a napsat jednu větu proč tento problém nastal a to se vůbec neděje.
Také je nešťastné že mi pokaždé píše jiný technik.

Stran: [1]