Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Idris

Stran: [1] 2 3 ... 66
1
Studium a uplatnění / Re:Zlepšení jazykových dovedností
« kdy: 20. 01. 2021, 10:39:29 »
Mně se osvědčily podcasty, poslouchám ty na Irish times (většinou World View, neb irská politika mě zas až tak nezajímá). Jinak ty dialekty jsou někde v pohodě a někde fakt strašné: https://www.youtube.com/watch/pit0OkNp7s8

2
Vývoj / Re:Práce s vlákny v C
« kdy: 20. 01. 2021, 04:02:52 »
Mimo puvodni dotaz.
Multithreading v C je pain a porad jednou nohou v pruseru. Business kod taky pain, prenositelnost a devops peklo.
A to nejenom pri vyvoji ale hlavne dale pri zmenovkach a udrzbe.
Neznam samozrejme pozadi tohoto programu, ale zvazil bych pouziti vhodnejsiho jazyka.

Treba v GO je to pres gorutiny s prstem v nose, mechanismus channelu je z bezpecny a blbuvzdorny
Nebo v Jave pri pouziti netty.io
Pthreads jsou “pain”, v C je vždy lepší použít Grand Central Dispatch (což je pro BSD, Linux i Windows). V C++ pak existují další vhodné knihovny.

3
Studium a uplatnění / Re:Štúdium fyziky
« kdy: 19. 01. 2021, 13:50:47 »
neni problem v prvnich rocnicich, pozdeji muze byt problem s nedostupnosti/neexistenci odpovidajicich knih
Můžete být konkrétní? Knih jsou mraky, spíš je problém si vybrat takovou která odpovídá stylu učení co vám sedí, ale tvrzení že knihy nejsou je tak silné že by zasloužilo nějaký důkaz. Minimálně na obecnou relativitu a QFT až ke standardnímu modelu literatura je, na SUSY rozšíření taky, i na stringy je spousta literatury když se bavíme o HEP, ale nečekal bych že jiné specializace na tom budou o moc hůř. Spíš bych řekl, že je daleko důležitější k těm knížkám mít i profesora který dokáže nakopnout správným směrem zvlášť když umí vysvětlit něco jednoduše, jinak hrozí spousta záseků.

A tím "literatura je" myslím i návaznou matematiku (lin. algebra, kalkulus, topologie, teorie grup a reprezentaci, lieova teorie, dif. geometrie etc. i když třeba mám učebnici obecné relativity která důležitou část dif. geometrie přímo vysvětluje)
Nejlepší knihy pro undergrads o fyzice, co jsem kdy měl v ruce, jsou Cambridge/OU, tam je všechno vysvětlené dostatečně do hloubky a bez přehnaného důrazu na teorii. Didakticky vynikající.

4
Studium a uplatnění / Re:Štúdium fyziky
« kdy: 19. 01. 2021, 12:25:19 »
Navíc, neučíte se jenom (někdy dokonce hlavně) proto, abyste to někdy "použili", ale abyste se naučili určitým způsobem myslet. [...]
při zpětném pohledu pro mně byl zásadní "eye opener" kurz algebry, pracovně se zabývám vývojem software v oblasti kde algebru přímo nepotřebuji. Přesto si myslím že bez toho studia (algebry, ale celkově) bych byl podstatně horší vývojář a hlavně měl o hodně chudší (nemyslím na peníze) život celkově.
Tohle je sice pravda, ale dost těžko se to vysvětluje někomu, kdo si tím neprošel.

5
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 19. 01. 2021, 10:54:29 »
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.
Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.
Neexistuje něco jako “náročná teorie.” Teorie se zdá složitá, než člověk pochopí princip, a o tom to je, dobrý vyučující prostě musí studentům látku vysvětlit tak, aby jí porozuměli do hloubky. Memorizování je k ničemu.
To není jen v IT, takové Maxwellovy rovnice nebo tenzory v relativitě taky vypadají složitě, než si student vybuduje dostatečný teoretický základ. Pak to udělá “klik” a vše najednou vypadá jednoduše.
Nedávno jsem se bavil s klukem co čerstvě dokončil doktorát přes testování softwaru na české technice. Nějaké základní povědomí o oboru měl.
Lidi s doktorátem z dobré školy mají tak hluboké znalosti, že “normální” člověk (i s Mgr/Ing v oboru, někdo bez VŠ vůbec) se na ně nechytá ani náhodou a už vůbec nemá šanci posoudit, jaké mají “povědomí o oboru”.
Jak se říká, každý svého neštěstí strůjcem, pokud někdo nechce studovat teorii, je to jeho svobodná volba, jen holt zůstane na nejnižších příčkách oboru v moři konkurence, která jej převyšuje.

6
Studium a uplatnění / Re:Štúdium fyziky
« kdy: 19. 01. 2021, 10:16:51 »
Fyzika nie je poriadne ani stredoškolská, keďže som na strednej škole prechádzal bez učenia s trojkami. Preto by som sa rád venoval dobratiu fyziky na stredoškolskej úrovni.
Ta kniha od Vlčka je na to dobrá.

7
Studium a uplatnění / Re:Štúdium fyziky
« kdy: 18. 01. 2021, 21:35:59 »
Tak by som asi mal začať s učením sa matematiky čo? [...]
S čím by som mal z matiky začať? Existujú aj knihy, ktoré nie sú koncipované ako definícia > veta > dôkaz?
Jo, matematiky tam bude hodně. Do začátku bych doporučil diferenciální a integrální počet. Teď mě ještě napadá, že na stránkách fyzikální olympiády bývaly dobré učební texty k jednotlivým tématům.

8
Studium a uplatnění / Re:Štúdium fyziky
« kdy: 18. 01. 2021, 18:45:33 »
Smysl to má, já na fyziku taky na SŠ kašlal a na VŠ pak byla v pohodě. Jako opakování doporučuju nápaditě nazvanou knihu Středoškolská fyzika (autor Jiří Vlček). Na začátku studia bude ale hodně matematiky.

9
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 18. 01. 2021, 10:00:45 »
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.
Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.
Náročný neznamená nutně užitečný. To si bohužel často neuvědomuní ani chytří lidé. Dalo jim zabrat něčeho kariérně dosáhnout v teorii. Pak náročnou teorii vyzdvihují a vnucují ji i profesím, kde dané kapitoly z teorie nejsou potřeba.
Neexistuje něco jako “náročná teorie.” Teorie se zdá složitá, než člověk pochopí princip, a o tom to je, dobrý vyučující prostě musí studentům látku vysvětlit tak, aby jí porozuměli do hloubky. Memorizování je k ničemu.
To není jen v IT, takové Maxwellovy rovnice nebo tenzory v relativitě taky vypadají složitě, než si student vybuduje dostatečný teoretický základ. Pak to udělá “klik” a vše najednou vypadá jednoduše.

10
Studium a uplatnění / Re:Pohovory po letech freelance
« kdy: 16. 01. 2021, 12:36:16 »
anonacct:
 A mohol by si mi zadefinovat co je to teda ten programator podla teba? Chces fakt seriozne povedat ze si v zivote nepouzil stackoverflow pripadne google? Davas totalne celu syntax jazyka s hlavy, riesenia na pockanie? Ako si zacinal? Ja osobne denne musim riesit veci v PHP,Pythone,Javascripte a este obcas veci okolo ISS/SQL/Apache. Castokrat sa seknem s tym ze pisem do PHP syntax s Pythonu a vice versa. Googlujem a stack pozeram hlavne pre to aby som si uzrejmil ako na to, pripadne nasiel efektivnejsie riesenie . Projekty dokoncujem na cas a velakrat pred terminom. Som automaticky co? Neschopak? Nie programator?

Inak osobne ja mam tiez problem s tym na pohovore nieco kodovat online. Proste mam s toho stres a nedam to aj ked je to trivialne. Na druhej strane mas skusobnu dobu kde po tyzdnz mozes povedat kandidatovy dovi-dopo.

Ondřej Surý : pre je github zly? Ak tam na svoj projekt viete si v podstate okamzite overit ako pise a co pise. Za mna github 100x lepsie ako hodinovy pohovor kde sa kvazy rozpravame o tom ako programujem a aky mam skils.

Raz som mal pohovor kde som mal nieco kodovat v php. Bolo to jednoduche. A vobec neslo o to naprogramovat nieco funkcne ale o to aby mal zamestnavatel predstavu ci vobec vem co pisem a ako sa na problem pozeram.
Stackoverflow není samozřejmě špatný, špatné je, když z něj někdo bezhlavě kopíruje kód (cargo cult programming). Často tam tazatele nasměrují, od toho to ostatně vzniklo.

Pamatovat si syntax asi není problém, horší je to se standardními knihovnami, to fakt nejde udržet v hlavě. Na pohovorech se asi nebazíruje na memorizaci názvů tříd, funkcí apod., pokud kandidát ví, která bije. Já bych to tak nedramatizoval, pokud nejde zrovna o Google nebo Teslu, je pohovor spíš pokec.

11
Studium a uplatnění / Re:Pohovory po letech freelance
« kdy: 15. 01. 2021, 16:26:03 »
S otázkami z programování a algoritmizace určitě počítej. Kvalita kandidátů i s praxí je v dnešní době poměrně často tak bídná, že nechat je napsat krátký program a popsat něco z teorie je asi nejrychlejší možnost, jak vyřadit ty úplně nepoužitelné. A to platí i pro seniory.
Tak jest, bohužel. Proti těmto otázkám brojí právě ti neschopní, co přes ně neprojdou.

12
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 15. 01. 2021, 12:25:33 »
rozdíl mezi docenty co kromě školy byli i v praxi a vyučujícími co nic jiného než školu nezažili.
Když je někdo docent, tak typicky jel akademickou dráhu, pochopitelně. Při výuce teorie je to úplně jedno. Praktické věci jsou nejlepší přes spolupráci s firmami, třeba MFF UK má na tento výuky typ extremisty z firem.
Ufňukaní studenti, jejichž mozková kapacita na VŠ nestačí, se budou bohužel vyskytovat vždycky.

13
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 14. 01. 2021, 13:47:15 »
během delší praxe člověk najde dost zajímavých využití pro tu "školní" teorii, ale v době, kdy se tu teorii učí, její užitečnost (právě kvůli nedostatku praxe) ještě neocení, nedokáže  pochopit její souvislosti a přesah
Přesně. Z toho taky plyne, že učit je dost nevděčná práce.
Smůla je, že někdo bez teorie vlastně vůbec neví, že mu něco podstatného chybí a že je bez šance dostat se na slušnou úroveň v tom, co dělá.

14
Studium a uplatnění / Re:FIT VUTBR alebo FI MUNI?
« kdy: 13. 01. 2021, 18:53:40 »
Mňa by zaujímalo, že z čoho majú žiť tí ktorí popri škole nepracujú? Už teraz mnoho ľudí ani nedosiahne na vlastné bývanie takže v budúcnosti sa nožnice ešte viac roztiahnu a budú extrémne chudobní ktorí si ani nebudú môcť dovoliť dopriať deťom vzdelanie a extrémne bohatí ktorí budú môcť všetko. Ako má dnes bežná rodina čo tak-tak poplatí účty ešte podporovať do 24 prípadne až 27 (Phd.) rokov svoje dieťa ak si to dieťa popri škole nebude zarábať? Ak ste z bohatej rodiny tak to asi neriešite, ale toto je dosť zásadná téma ktorá bude čoraz akútnejšia keďže máme tu katastrofálny problém s dostupnosťou bývanie pre mladé rodiny a neviem si predstaviť, keď tu nastúpi generácia ktorá cely život bude žiť len v (pod)nájme tak že ešte si bude môcť dovoliť poslať deti na VŠ a decká nebudú pracovať. Alebo vám takýto stav vyhovuje, že tu bude obrovská časť spoločnosti tak chudobná, že sa utopia v cykle chudoby lebo ich chudoba im bude brániť dať deťom adekvátne vzdelanie a ich deti preto budú zas chudobné a svojim deťom...Ja osobne si myslím, že sme to s tým kapitalizmom prehnali, ale toto je veľmi nepopulárny názor.
Pro nadané existují stipendia, pro chudší rodiny v ČR s potomky na VŠ dávky a příspěvky atd. Problém spíš je, že s upadající kvalitou vzdělávacího systému studenti a jejich rodiče nedostávají za své úsilí a strádání adekvátní protislužbu. Obecně vzato na řešení takovýchto problémů si platíme politiky.

15
Vývoj / Re:Python factorial
« kdy: 13. 01. 2021, 18:40:47 »
To je dost zajímavý “faktoriál” :)

Řešením jsou dva vnořené cykly.

Stran: [1] 2 3 ... 66