reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - xsouku04

Stran: [1] 2 3 4
1
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 07. 09. 2019, 13:40:25 »
Skúste tu. https://www.alibaba.com/product-detail/Cheap-Price-Newest-M50T-5000mah-3_60841978202.html
(Alibaba nie je Aliexpress, kde by som ja baterky nekupoval.)
Takže na Aliexpress je běžné, že prodejce lže ohledně skutečné kapacity baterie (inzeruje i polepy jsou na falešnou kapacitu, skutečná je několikanásobně menší - moje zkušenost), ale na alibaba se to nestává, protože to používají více profíci, který to nestrpí?

2
Odkladiště / Re:Nemají budoucnost.
« kdy: 04. 09. 2019, 18:56:29 »
Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna.

Coz nijak nekoliduje s faktem ze Tesla ma za sebou 15 let zkusenosti s elektromobilitou a od pocatku nebyla (na rozdil od ostatnich) zatizena historii konvencni mobility a pristoupila k tomu uplne nove. Zkusenosti jejich tymu (i negativni) dnes musi byt k nezaplaceni....
To je fakt. Otázka je jakou mají ty zkušenosti a také to co si mezitím vybudovali reálnou cenu.  Dnes bohužel lecos lítá jen na bublině. Ono ale jinak několikanásobně dražší auto s omezeným dojezdem nejde prodávat jinak než s masivní mediální bublinou. Snad jediné čím to ochromí je ta akcelerace. V USA a nejen tam je ale hodně lidí co si vybírají auto podle jiných kritérií než je cena.

3
Odkladiště / Re:Nemají budoucnost.
« kdy: 04. 09. 2019, 09:31:13 »
Toto je žiarivy príklad príspevku s 10-20 rokvo starými informáciami, na ktoré som z väčšej časti už odpvoedal, ale ešte doplním detaily.
Vyvoj baterii ide neustale dopredu a predpokladá sa, ze budu rovnako drahe, ako sucasne splalovacie auta. Ja osobne predpokladam za to bude za 20-30 rokov. Je zabavne, ze Tesla Vám kazí nádeje, ze je to bublina, že? Mala problém, ale s prílišnou automatizáciou a malou kapacitou a nie naopak.  :P PRe zaujímavosť Tesla uvažuje(albo to už nasadila?) o elektromotoroch, kde pernamentné magnety budú nahradené vinutými, čo spôsobí zníženie hmotnosti motora a nižšiu spotrebu materiálu a vďaka lepším vlastnostiam tohoto motora, auto s nim ani nebude mať tak vysokú spotrebu, ako by sa čakalo.
No a čo sa politiky emisí týka, existuje štúdia, že v Prahe sa vek dožitia podľa oblasti, v ktorej človek žije pohybuje v rozsahu 6 rokov, takže až taký nesmysl to nie je a kašlať na taký automobilový priemysel(spaľovací), ak ho môžeme postupne nahradzovať menej emisným.
Kdykoli slyším něco o Tesle je to v tom co se chystají dělat a jak to bude super, není to o tom čeho dosáhli (nebo je to nepodstatné jako jiný magnet v motoru), ale jen to co plánují nebo na čem začali pracovat.  Elon Musk je prostě mediální mág a slibotechna. To je jeho hlavní bussiness. Krásně to bylo vidět třeba když byli uvězněni ti chlapci v Thajsku v jeskyni, aniž by tomu rozuměl, hned se snažil dodat nějakou zázračnou ponorku. Jen aby se mediálně zviditelnil. Ti záchranáři by museli být fakt na hlavu padlí, pokud by se snažili použít jeho pořádně nevyzkoušenou ponorku v těch náročných podmínkách.
On ale není jediný kdo se zabývá bateriemy a elektromobily i když je nejvíce slyšet. Baterie se používají do všeho možného a žádný závratný pokrok a snižovaní ceny nepozoruji. Např. elektrokola jsou stále těžká a mají hodně omezený dojezd. Nejmasovější tahoun jsou asi mobilní telefony.
Já to vidím tak že mladí lidi, nebo lidi ze západu, co nezažili na vlastní kůži komunizmus, jsou velmi zranitelní různou mediální manipulací. Za komunistů bylo naprosté většině lidí jasné, že to co se kde píše se musí brát s velkou rezervou a číst mezi řádky. Když si čtete nějaký článek o Tesle je třeba to chápat, že Musk pečlivě vybíral informace které sdělí, přežene a zamlčí tak, aby to dělalo dojem jaký potřebuje.
Na brněnské přehradě jezdí lodě na bateriový pohon už od konce války. Mají to cca 10 Km na konec přehrady a dalších 10 zpět, spousty zastávek, na jednu loď se vleze přes 100 lidí. Kde je je ten pokrok? Přestože byl už od začátku kromě inovátorství ekologie, nikdy jsem neslyšel o tom, že by se ten pohon lodí ekonomicky nevyplácel.
Zásadní problém je kolem baterií a tam jsem o nějakou reálnou vizi jak se situace zásadně zlepší nenarazil. Elektromobily jsou vhodné do města, mají dobrou akceleraci. Ale snažit se tím nahradit všechna auta je snílkovský nesmysl. I kdyby se tím nahradila jen 1/4 aut a třeba 1/2 aut pohybujících se ve městě během 30 let, byl by to stále velký úspěch. Ale ani to není jisté.

4
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 31. 08. 2019, 20:46:33 »
Mnoho z vas nechape, ze elektroauta jsou pokrok. Uz proto, ze efektivita a jednoduchost elektromotoru zadupe spalovak do zeme. Nic lepsiho v tuhle chvili jako motor nemame.

Co neni vyreseno, je optimalni zdroj pro elektromotory.

Ti, co zminuji nedostatek drahych kovu v bareriich, by si meli udelat exkurzi, co vlastne je na tech bateriich nejdrazsi polozka. Nekde jsem zahledl rozbor Tesla baterie (bohuzel, neumim ho najit), kde nejdrazsi polozka byl levny nikl, protoze je ho tam nejvic.

Ale to že elektrický motor je efektivnější, levnější, úspornější, tišší a má delší žitnost se přeci ví už více jak 80 let. To není žádný pokrok.
Problém je s bateriemi, které jsou těžké, drahé, neekologické, nebezpečné (mohou začít hořet či vybuchnout hůř než benzín) a časem se snižuje jejich kapacita.
Dobíjecích baterií se vyrábí obrovské množství i bez elektro aut (mobily, notebooky, nářadí, startování současných aut, záložní zdroje ...) a zbavit se těchto negativních vlastností se moc nedaří.
Proč by to mělo být najednou jiné? Pokud se tohle nezmění je to špatné.

Jaká část ceny baterie jsou ony drahé či vzácné kovy či nerostné prvky, jejichž cena se ze zvyšující se výrobou půjde spíše nahoru a jaké jsou vyhlídky, že se nutnost jejich použití redukuje?  Jaké jsou možnosti že se podaří podstatným způsobem redukovat tyto špatné vlastnosti baterií? A jaké jsou ekologické zátěže při výrobě těchto baterií a jaké jsou reálné vyhlídky na změnu?

Na tom závisí jestli budou elektromobily úspěšné nebo nikoli.  Všechno ostatní je řešitelné. Bohužel se o tomto stěžejním problému moc nemluví.

5
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 31. 08. 2019, 20:22:16 »
Mnoho z vas nechape, ze elektroauta jsou pokrok. Uz proto, ze efektivita a jednoduchost elektromotoru zadupe spalovak do zeme. Nic lepsiho v tuhle chvili jako motor nemame.

Co neni vyreseno, je optimalni zdroj pro elektromotory.

Ti, co zminuji nedostatek drahych kovu v bareriich, by si meli udelat exkurzi, co vlastne je na tech bateriich nejdrazsi polozka. Nekde jsem zahledl rozbor Tesla baterie (bohuzel, neumim ho najit), kde nejdrazsi polozka byl levny nikl, protoze je ho tam nejvic.
Elektromotor byl vždy v minulosti podstatně jednodušší, tišší , levnější  účinnější a s delší životnstí než spalovací. To není žádná novinka nebo pokrok.  A vždy byl problém právě s těmi bateriemi, kterou jsou podle mne jediná významná brzda.
Baterie jsou těžké (není to dobrá vlastnost pro auto ani jeho spotřebu), drahé (baterií se vyrábí ve velkém i bez elektroaut  a cena se dlouhodobě moc nesnižuje), neekologické (jsou tam těžké a vzácné kovy, mohou vytéct) a časem se snižuje jejich účinnost. Baterie mohou hořet a to nebezpečněji než benzín.

Otázka zní. Jak velkou část z ceny baterií tvoří nerostných příměsí, jejich cena é bohatsví a kolik jsou ostatní náklady?

6
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 22:39:23 »
Vlaky samozřejmě nemohou letadlům se vzdáleností  konkurovat.  To co popisujete jsou všechno nějaké mezní případy, které nemá smysl řešit.
Vlaky letadlům po Evropě do velké míry konkurovat mohou. Stačí se podívat jak to funguje např. v Rusku, Indii nebo Číně, na jaké vzdálenosti se tam běžně jezdí vlaky a je to levnější a často i pohodlnější než letadlo. Ideální je to pro vzdálenost 600-1200 km, kde to letadlu konkuruje dobře. Za cenu ubytování na jednu noc se svezete a ještě u toho přespíte. Kromě příměstských vlaků mají v Rusku všechny vlaky skládací spací lehátka, což je velmi pohodlné, v noci pohodlně můžete spát. Předpokládám, že letů na vzdálenost 600-1200 Km bude po Evropě velká část, protože to jsou právě ty nejlevnější na které se nejlépe lákají cestující. A není to jen o penězích, ale dost i o zvyku. Např. v Rusku jsou na cestování vlakem tak zvyklí, že jsou si ochotni i připlatit, aby mohli jet svým oblíbeným dopravním prostředkem třeba až do Francie.  Jedou 3 dny a jízdenka stojí skoro tolik co letenka a přesto je vlak v sezóně beznadějně vyprodán rusky mluvícími cestujícími. A to zrovna nebudou ti nejchudší. Kdybych si chtěl koupit lístek Břeclav -  Nice, mám prostě smůlu, vlak je na celou letní sezonu beznadějně vyprodán. A jiný přímý vlak směr Francie/Španělsko než ten přeplněný Rusáky prostě není.
Nejvíce vlaků jezdí mezi Petrohradem a Moskvou. Na nádraží v Petrohradě vedle sebe stojí třeba pět velmi dlouhých vlaků, do všech nastupují lidé a všechny jedou do Moskvy. Je ale nutné si vybrat nějaký levnější vlak, aby jste se stačili vyspat. Dražší vlaky jednou příliš krátkou dobu a to by se pak dalo i přes den. Je to cca 750 Km.


No a jak bych zabránil zbytečnému převážení zboží z jedné části světa na druhou? Jednoduše.
Clo by mělo podstatnou složku, která zohlední hmotnost zboží a jeho ekologickou zátěž.

Obecně by se měl předělat daňový systém. DPH by se obecně mělo snížit a místo toho by se měla platit ekologická daň podle ekologické zátěže daného výrobku. Obzvláště zdaněné by mohly být zbytečné obalové materiály.
Kdyby prodejce/distributor musel platit třeba z každé prodané pet lahve poplatek třeba 2 Kč, tak se vytvořil větší tlak na to těch PETek tolik nespotřebovávat. Ne zakazovat, ale zpoplatnit. Igelitky v obchodech nezakazovat, ale dát na ně třeba 500% daň. I tak vyjdou lépe než ty hrozné neekologické papírové tašky co se brzy rozpadnou v ruce.

Problém s odpady je, že se příliš zaměřujeme na to přetvařovat se že třídíme než abychom omezili celkovou produkci odpadů.

Co se týče výroby elektřiny, bezemisní jsou jaderné elektrárny. Reaktor v Černobylu se už nepoužívá a i tak se tamní obsluha musela celou noc snažit a dělat jeden špatný krok za druhým aby jej přiměla k výbuchu.

Elektroauta je prostě příliš velká sázka na jednu kartu. Je to bublina.

7
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 20:27:40 »
Že CO2 způsobuje globální oteplování není žádná kontroverzní teorie. Mě je ukradené vaše imho, stačí se podívat na stránky OSN, NASA nebo jakékoliv seriozní instituce. To, že co2 je skleníkový plyn je známo už od 19. století, stejně tak jak zásadně narostla jeho koncentrace od počátku průmyslové revoluce.

Planeta se jednoznačně otepluje a vědci ukazují na souvislost s produkcí skleníkových plynů. Vy to nevidíte, protože se vám nelíbí důsledky a vidět to nechcete. Proč si myslíte, že 29 miliard tun co2 každý rok nemá žádný efekt?

Mě by zajímalo jen z psychologického hlediska co vede člověka takhle se postavit "proti světu". Myslíte si, že se celá mezinárodní komunita mýlí? Že někde posunuli desetinou čárku nebo je celé globální oteplování spiknutí výrobců solárních panelů?
No ono je spíše otázkou jestli je CO2 opravdu ten nejpalčivější problém planety a není něco důležitějšího a jestli je rozumné se zaměřovat právě na auta, která nejsou hlavním producentem CO2.
Mnohem lepší podle mne je se zaměřovat na celkové sníže spotřeby všeho možného. O tom se ale tolik nemluví.
Skutečnost je taková, že ani dnes neumí vědci provést spolehlivou předpověď počasí na více než 3 dny dopředu.
Je také možné, že přijde další doba ledová a budeme v pytli úplně z jiného důvodu.
Elektroauta mi vadí, protože je taková novodobá móda a dost možná slepá ulička, která nás odvádí od jiných možná mnohem lepších možností jak pomoci planete Zemi.  Auta nejsou to nejhorší, jsou jen nejvíce na očích proto se asi dostali do módy.

8
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 20:02:55 »

Mýlíte se, produkce emisí ze silniční dopravy je větší než emise z letectví a lodí DOHROMADY. Tudíž má perfektní smysl zaměřit se právě na ně.

A prosím rozveďte "několikanásobně menšími náklady ušetřit mnohonásobně více CO2 emisí.".  Zatímco elektrická auta úspěšně fungují, u lodí a letadel je obecně problém konkurovat energetické hustotě uhlovodíků. Moc vám nerozumím s tím, že podporujete zdanění neekologických výrobků ale zákaz brček považujete za největší zlo.

Tady píší že jen 15 největších lodí světa znečistí životní prostředí stejně jako všechny auta světa. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta.A090426_191128_automoto_vok

Je pravda, že lodě toho CO2 zase tolik nevypustí o to ale více vypouštějí jiných škodlivin.
Letecké dopravě může do velké míry konkurovat vlak (tam dojede přes noc vlakem nemá smysl letět letadlem - je pohodlnější se vyspat ve vlaku). A lodní doprava se dá omezit snížením množství zbytečně převáženého zboží z jedné části světa na druhou a také kvalitnějším palivem do lodí.

Já se nebavím o silniční dopravě, ale automobilové dopravě, kterých se plánovaná regulace týká především. Evropská auta v celosvětovém měřítku znečišťují zanedbatelně. Pro dopravu lidí existují vyzkoušené řešení - trolejbusy, tramvaje a vlaky. Pro nákladní silniční dopravu  jsou baterky velký nesmysl a alternativa existuje také a jmenuje se vlak.

9
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 18:33:17 »
Já bych jen připomněl, argumentovat nutností mít auto na baterii kvůli produkci CO2 a globálnímu oteplování je  hloupost. Protože auta mají na produkci CO2 celosvětově jen několik procent. V EU je to pod jedno procento celosvětové produkce.
Je to podobně stejně chorobný nesmysl jako si kvůli několika procentům zaneřádit krajinu řepkou a zkazit půdu, nebo zakazovat používání brček.

Existují jistě jiné způsoby jako s několikanásobně menšími náklady ušetřit mnohonásobně více CO2 emisí. Začít můžeme např u zaoeceánských lodí co vozí často úplně zbytečně zboží z jedné části světa na druhou. Vzdálenost kterou je možné přes noc ujet vlakem, je zbytečné létat letadlem.
Mělo by zavést speciální daně, které by zohlednili ekologickou zátěž různých výrobků a služeb. Kromě finační zátěže  neekologických výrobků by to pro ně byla i ostuda. A to co by se vybralo by se snížili jiné daně.

10
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 30. 08. 2019, 07:31:30 »
No hlavně ale ty baterie jsou hrozně drahé a to hlavně z toho důvodu, že je nutné v nich používat různé drahé kovy  a jiné drahé materiály. A zrovna tohle se nijak zásadně nezlepšuje a stále není vyhlídka na to, že by se to podstatně zlepšilo. Naopak. Leda že by se přišlo na baterie co fungují nějak úplně jinak, ale že by to bylo použitelné o tom jsem neslyšel. Výzkum na tohle téma si jistě zaslouží nějaké dotace, ale o tom se nemluví.
Pokud se těch baterií začne najednou vyrábět mnohonásobně více než doposud, i když se zefektivní výroba, půjde cena ještě nahoru, protože drahé kovy budou více drahé. S tím také zapomínají příznivci počítat.
Co se týče MHD tak vyzkoušené spolehlivé řešení zde už existuje více než 70 let. Trolejbusy. Nebo ještě lépe tramvaje či metro. Proč nikdo netlačí náhradu autobusů za trolejbusy? Ty dovedou ekonomicky fungovat dokonce i bez dotace. Stačila by drobná pobídka na výstavu vedení, ale není zde politický zájem. Např. výstavba metra má na snížení množství aut v ulicích naprosto zásadní vliv ... Podobně dobré vlakové spoje do centra a velká odstavná parkoviště u všech menších nádraží kde by o parkování byl zájem.

Je to podobná hurá akce jako pěstování řepky. Ekologii to akorát uškodí, ničí půdu a tráví zvířata. Benzín není tak kvalitní, nevydrží dlouho a ničí motory. Výrobci a prodejci sekaček mají strach nějaký doporučit a píší, že benzín nesmí být déle než 3 měsíce starý.

11
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 21:43:03 »
Na druhou stranu má elektřina jiné výhody - snadnější transport, možnost decentralizace výroby a jednodušší uskladnění. Fotovoltaika jde dolů cenou a nahoru účinností, takže si každý může na střechu plácnout panely a auto tím (alespoň z části) krmit. Za 10 let bude dle mého celkem běžně k vidění obchoďák, kde bude parkování zastřešené, na střeše budou panely a pod tím bude stání s automatem na dobíjení.
Nemluvě o dalších x způsobech, jak můžeš elektřinu vyrábět.
Ty solární panely jsou pořád trapně neúčinné stejně jako trapně ztrátové uskladnění elektrické energie v bateríích.
Solární panely na obchodním centru by mohly živit maximálně několik nabíječek - pokud by svítilo slunce.
A hlavě výroba baterií i solárů je neekologická. A tohle se nezlepšuje.

Mnohem efektivnější je solární ohřev vody nebo vzduchu. To se ekonomicky dost vyplácí i bez dotací. Mít teplou vodu téměř celý rok zdarma a bez emisí by stálo za to většině lidí, jen to není tolik v módě. Případně je možné si tím ve slunečných ale chladných dnech i přitápět. To je to čemu by se měla dělat osvěta.

12
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 29. 08. 2019, 21:19:53 »
Opravdu mě baví, když někdo současný stav aplikuje na budoucnost. Protože zítra se veškerý vývoj zastaví, Tesla se bude pořád prodávat za stejnou cenu, nikde nebudou žádné nabíječky, rozhodně se nebude zvyšovat kapacita baterií, jejich životnost, rychlost nabíjení, dojezd auta... Podívej se na stav před 10 lety a srovnej ho se současností. Nebo si aspoň přečti celou diskuzi.

A ano, běda mi, jestli pojedu rychle. Protože co? Protože se to nesmí, ty mudrlante.
On ten pokrok je ale minimální a způsobilo ho spíše masové používání mobilních telefonů. Baterie do auta na startování jsou stejně velké a podobně těžké jako před padesáti lety.
Už za komunistů jezdili po nádražích na baterky takové vozíky na vykládání balíků z vlaku, předpokládám, že někde jezdí dodnes. A na brněnské přehradě fungovali "parníky" na dobíjecí baterie od roku 1946 - https://www.brnenskaprehrada.cz/p_doprav.html   Tedy ještě dříve než se komunisti dostali k moci, po válce v době, kdy byly potraviny na jídlo  - 73 let. Kdyby dnešní korupčníci nestáli o velkou zakázku na nové trapně vypadající lodě, tak tam jezdí dodnes. Te omezení na co se hodí baterie je totiž pořád stejné.

Tesla se chlubí řadou inovací, ale ty inovace jsou buď nepodstatné a nebo jsou pořád jen ve vývoji. Mají hlavně dobré PR a dovedou oblbovat lidi. Je jen otázka času kdy ta bublina splaskne a Tesla zkrachuje.

13
Odkladiště / Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« kdy: 28. 08. 2019, 21:38:31 »
ja jsem zastance hybridu.
benzinovy, dieselovy, parni motor si jedou v idealnich (volnobeh) obratkach a generuji elektriku
ktera se skladuje v baterii nebo v budoucnu do superkondenzatoru a v kolech jsou vykonne elektromotory.

takze na spalovacim motoru mam idealni spotrebu a idealni spalovani, treba i ekologickych zbytkovych surovin
jako je etanol, metanol. a z toho si pekne vyrabim elektrinu a tim nabijim baterky a elektromotory.


To je ale dobré pro město, kde i ten obyčejný elektromobil se dá. Mimo město třeba na dálnici by musel jet motor stejně na plné obrátky a byl by na tom hůř než současný motor.

14
Odkladiště / Nemají budoucnost.
« kdy: 28. 08. 2019, 19:50:28 »
Já věřím že auta na baterky mají jen okrajovou budoucnost. Ty auta jsou vhodná jen do městského provozu a výroba takového množství baterií je neekologická. Auta jsou hodně drahá a o moc lepší to nebude. Likvidace použitých baerií, které mají jen omezenou životnost je také náročná a neekologická.. Je to bublina, stále čekám kdy Tesla zkrachuje. Ale dnešní investoři i veřejnost je velmi snadné držet v nereálných oblacích a proto to tak dlouho trvá.
Celá ta politika s emisemi je nesmysl. Nejvíc emisí mají totiž zaoceánské lodě, které vozí často úplně zbytečně zboží z jednoho konce světa na druhý. A s tím nikdo nic nedělá. A také často zbytečné vození zboží v kamionech je hodně podstatné.
Emise aut navíc jen v EU dělají celosvětově úplně zanedbatelné procento.
Lepší by bylo investovat peníze do železnice a do velkých odstavných parkovišť u všech nádraží, aby lidé co chtějí jet do velkého města autem jeli jen k nejbližší železniční zastávce a dále vlakem.

Všude je nesmyslně mnoho obalového materiálu, ale my se budeme zaměřovat na brčka ...   Je to celé jen módní bublina, která bude mít nejspíš za následek to, že si v EU nereálnými experimenty poškodíme automobilový průmysl nějakými nesmysli, co vymysleli nějací humanitně zaměření birokraté.

15
Hardware / Re:Náhrada SD karty v Raspberry pi?
« kdy: 11. 06. 2019, 14:20:28 »
SD kartu používat jen pro čtení. Flashky i SD karty odchází hlavně zápisem. Nejsou pro častý zápis vhodné. A co úplně nesnáší je náhodný výpadek elektřiny.
Dal bych tam raději SSD disk. Nebo klidně i nějaký starší magnetický disk ze starého notebooku.

Osobně věřím, že právě kvůli spoléhání se na SD kartu je profi použití Raspberry hodně omezené. Zhoršuje to navíc možný výpadek elektřiny. V kombinaci s častým zápisem je to smrtící. Jediné řešení je podstatně omezit zápisy, protože občas tam zajít a měnit karty není moc profi. Ve fabrice se to dá použít bootování po síti z nějakého centrálního disku.

Sním o něčem jako Raspberry pi, ale s baterkou a eMMC. Tedy hardwarová spolehlivost alespoň na úrovni běžného android telefonu. Baterka je podstatná k tomu, aby ke ztrátě dat nedošlo výpadkem napájení. Když to má baterku, je také pohodlnější manipulace, nemusíte se tolik bát, že si způsobíte ztrátu dat omylem, že drbnete do napájení.

Stran: [1] 2 3 4

reklama