reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Ondra Satai Nekola

Stran: [1] 2 3 ... 163
1
Hardware / Re:Radeon RX 580 - fancontrol
« kdy: 15. 10. 2019, 16:32:45 »
Pomocou corectrl je mozne nastavit si vlastny profil, pripadne vypinat ventilator do urcitej teploty podobne ako je to vo windows. Tam tieto karty spustaju ventilator az od 50-55 stupnov (zalezi od vyrobcu) a pri beznych cinnostiach su tiche. Na druhej strane, podla vsetkeho maju cipy polaris 20 od konca minuleho roku zvysenu spotrebu v idle (v amdgpu), cize tak efektivne to v linuxe nebude...

Sestavit to na Ubuntu 18.04 je strašné peklo, ale díky.

Zdroj?
Asi týden zkoumání a instalací různých upravených ovladačů se kterými to výkonově bylo na výkonu cpu...
Přidání podpory bylo údajně v plánu (info tenkrát z webu amd), takže je možné, že se to změnilo - vís o něčem?
Pak už jsem to nehledal, na woknech to fungovalo, což bylo pro občasné výpočty dostačující.

Mě fungovalo zatím vždy toto:

https://linuxconfig.org/install-opencl-for-the-amdgpu-open-source-drivers-on-debian-and-ubuntu

Pozoruješ nějaké rozdíly oproti ne PRO ovladačům?

Dříve jsem to tu řešil a zbyla jediná možnost - přizpůsobit se tomu kraválu...
Mám rx580, na windows se ventilátory úplně zastaví a spouští jen ve vysoké zátěži, na linuxu se trvale točí a otáčky krutě stoupají už při přehrávání videa :( 
Karta prostě topí o moc víc, než na woknech. Vzhledem k nepodpoře opencl (na linuxu) to zpětně hodnotím jako výbornou herní grafiku pro windows, ale velmi špatnou volbu pro pracovní linux distro.
Existuje několik možností, jak to trochu zkrotit (ve stylu např. https://gist.github.com/ihaque/1404373 ), ale v podstatě jsou to marné pokusy, protože to prostě bude vařit.
Nechal jsem msi ji jen kvůli těm hrám na Windows - tam je výkon (sapphire OC) za tu cenu naprosto excelentní.

Mně to dělá až vyloženě při hraní her (třeba při Total War), ale vadí mi to spíš z principu. Grafika jede na plné otáčky při ~60 stupních, k čemuž není důvod. Bohužel u fancontrol to moc nelze přizpůsobit (leda uměle snížit MAXPWM, ale nevím, jestli se mi do toho chce...) a zmiňované corectrl je blbě zprovoznitelné.

A proč ne zvýšit MAXTEMP?

2
Hardware / Re:Radeon RX 580 - fancontrol
« kdy: 15. 10. 2019, 09:37:39 »
Dříve jsem to tu řešil a zbyla jediná možnost - přizpůsobit se tomu kraválu...
Mám rx580, na windows se ventilátory úplně zastaví a spouští jen ve vysoké zátěži, na linuxu se trvale točí a otáčky krutě stoupají už při přehrávání videa :( 
Karta prostě topí o moc víc, než na woknech. Vzhledem k nepodpoře opencl (na linuxu) to zpětně hodnotím jako výbornou herní grafiku pro windows, ale velmi špatnou volbu pro pracovní linux distro.
Existuje několik možností, jak to trochu zkrotit (ve stylu např. https://gist.github.com/ihaque/1404373 ), ale v podstatě jsou to marné pokusy, protože to prostě bude vařit.
Nechal jsem msi ji jen kvůli těm hrám na Windows - tam je výkon (sapphire OC) za tu cenu naprosto excelentní.

Zajímavé je, že u mne tenhle problém není...
Původně jsem měl spíchnuté vlastní řízení, teď fancontrol.

Na jednu příbuznnou kartu (WX) jsem aplikoval i extrémnější řešení v podobě Accelera, ale žít se dá i bez toho, rozhodně žádná nutnost zatnout uši a myslet při tom na Británii

3
Sítě / Re:NAS v druhé lokální síti (jiná IP)
« kdy: 12. 10. 2019, 12:33:11 »

Já na tomhle fóru strašil, ještě když sis kadil do trenek

Ale očividně sis pak raději vyměnil nick: https://forum.root.cz/index.php?action=profile;area=showposts;u=4949

4
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 12. 10. 2019, 11:58:05 »
Z epollu se samozrejme cte ve smycce, ale tady je celou dobu rec o Event Loop designu jak to ma Javacript, Node.js, Vertex, atp., a ne doprcic o tom, ze sis nekde v programu udelal while(true) a ctes neco ve worker threadu pres epoll.

Neztrapňuj se. S tím už jsi dávno hotový.

5
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 11. 10. 2019, 17:05:47 »
Zaprve, ja vim dost na to, abych vedel, ze na backend do kodu zadne event loopy ani jine podobne srakcy nepatri. A Actor je taky solidni sracka  8)

A zadruhe, taky vim dost na to, abych vedel, jak je strasne na hovno kdyz ma jazyk coroutiny, protoze kokoti to pak pouzivaji uplne na vsechno misto aby to pouzivali s citem. Kazdou metodu pisou await async, ikdyz je to naprosto k nicemu.

Event loop je ted zrovna popularni v Jave ve Vertexu,  a nekteri by to chteli cpat na kazdou backendovou aplikaci, ikdyz je to nedebugovatelna sracka.

Na ten epoll se podivam o vikendu, tak jak pisete to urcite nefunguje, a toho sralbotku Sataie Nekolu si posleze podam  8)


Hodně názorů, málo znalostí. Zkus obrátit poměr.

6
Hardware / Re:Mám pořídit nový disk?
« kdy: 11. 10. 2019, 16:04:54 »
"Disk uz je docela stary, notas je repasovanej."
Tak do notebooku zásadně SSD. Jednou s tím praštíš a.... Koneckonců právě to se Ti asi stalo.

Rotačáky patřej do datovejch skladů, NASů... a do DOOMa.

Přesně tak ;-)

7
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 11. 10. 2019, 15:43:52 »
To si nemyslim, smycka udalosti je z podstaty jiny typ mechanismu nez epoll.
Epoll, select a příbuzní jsou.. chvilku počkejte... dramaticka pauza... asynchronní! Používají se ve smyčce, sledují několik zdrojů a vrací řízení programu, když nastane nějaká událost. Jedna smyčka obsluhuje několik klientů.
Tomu neverim
Epoll není hejkal, abys na něj věřil nebo ne. Prostě si to nastuduj a pak se sem přijď pokorně omluvit.

Nasrat.

Co kdybys prostě mlčel o tématech, o kterých houby víš, když už to teda dostudovat nechceš?

8
Vývoj / Re:Jak se chránit pro XSS útoku na php serveru?
« kdy: 10. 10. 2019, 12:41:19 »
S tímhle přístupem si strašně naběhneš...

Nechci ztratit celý život programováním. Programování webových stránek je až příliš komplexní. V normální firmě, kde dostanou zakázku na naprogramování webu, je to něco jiného. Tam máš na to obvykle aspoň 3-4 lidi, designera, kodéra a programátora v php, plus případně experta na db. Jenže tihle lidi jsou od toho placení a dostávaj nadprůměrný mzdy za nadprůměrný výkony. Takže to co mohu nabídnout zdarma logicky nemůže být na stejný úrovni. Byl bych rád, kdyby to už konečně lidi co se věnují programování profesionálně, pochopili. Na své stránce třeba skoro vůbec neřeším design, protože na to nememám čas. Ten čas je vymezený a cíl je vymezený. Vždyť to takhle funguje i ve firmě - s omezenými prostředky uděláš omezenou věc.

Což nic nemění na tom, že si naběhneš.  Prostě se pohybujeme v komplexní doméně, kde se potkává řada technologií a konceptů, a s tím se nedá nic dělat.

9
Vývoj / Re:Jak se chránit pro XSS útoku na php serveru?
« kdy: 10. 10. 2019, 12:09:07 »
Zkus zacit pouzivat framework, ktery XSS ochranu udela za tebe.
Treba Laravel, to je opajcovany Spring Boot a funguje pekne.

Pouzivat dneska hole PHP mi prijde krapet nerozum.

Jestli si za to placený tak ho používej. Já jsem jen víkendový programátor, takže na učení se takových srandiček jako mysql a frameworky nemám čas. To už by mi nezbyl čas na nic. Prostě bych chtěl jen tu ochranu a tedy na s 98%-ní jistotou mohou říct, že to takhle udělám, že zakážu tyhle znaky. Plus jsem četl že taky uvozovky dokážou udělat spoustu neplechy. Ale uvozovky se daj jednoduše v utf8 nahradit za jiné znaky, který by v HTML/JS neměly mít ničivý účinek.

S tímhle přístupem si strašně naběhneš...

10
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 10. 10. 2019, 09:39:11 »
Prisel jsem na to, co to vlastne u sw developmentu to asynchronni znamena.

Píše člověk, co na to už několik dnů nadává. Teď se už alespoň tváří, že ví na co...

11
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 09. 10. 2019, 23:04:28 »
Interweby jsou kruté a asynchronní místo.  :'(

12
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 09. 10. 2019, 20:51:45 »
Hosi nevyrabejte asynchronni systemy, nebo se z toho zblaznite.
No ještě jsi neodpověděl na otázku "Co to je "synchronní systém na zpracování objednávek"?", takže nevíme, co nemáme vyrábět.

Synchronni system na zpracovani objednavek je system na zpracovani objednavek takovy, ktery nezpracovava objednavky asynchronne.

A asynchronní definuješ

Ja si myslim, ze asyncrhonni znamena neco konkretniho a docela presne. Znamena to totiz, ze neco neni neni synchronni.


13
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 09. 10. 2019, 18:23:43 »
Ja si myslim, ze asyncrhonni znamena neco konkretniho a docela presne. Znamena to totiz, ze neco neni neni synchronni.
Jasný. A "synchronní" znamená, že to není asynchronní, ne?

V synchronnim systemu zpracovani objednavek na takovy problem nenarazis.
Co to je "synchronní systém na zpracování objednávek"? Tam nejsou fronty? Nedá se to škálovat na víc počítačů? Když kliknu na webu, tak ten web zmrzne, dokud někdo ve skladu objednávku fyzicky nevyřídí a neklikne na "odesláno"?

Nebo co to je?

"Slovo Asynchronie, asynchronní označuje stav, který není synchronizován"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Asynchronie
 8)

Asynchronni system na zpracovani objednavek je system, ktery je uplne na 3.14cu 8)

Hosi nevyrabejte asynchronni systemy, nebo se z toho zblaznite.

Neblábol.

14
Vývoj / Re:Naučení se asynchronnímu programování
« kdy: 09. 10. 2019, 11:52:02 »

V synchronnim systemu zpracovani objednavek na takovy problem nenarazis.
Co to je "synchronní systém na zpracování objednávek"? Tam nejsou fronty? Nedá se to škálovat na víc počítačů? Když kliknu na webu, tak ten web zmrzne, dokud někdo ve skladu objednávku fyzicky nevyřídí a neklikne na "odesláno"?

Přesně tak. Skutečně tam pak na takové problémy, jaké nese asynchronní programování, nenarazíš. Vlastně s tím nenarazíš ani na žádné praktické problémy, protože to prakticky nikde nenasadíš.

15
Vývoj / Re:MySQL - podmíněný SELECT přes dvě tabulky
« kdy: 09. 10. 2019, 10:08:21 »
nechapem ten flamewar ohladom INNER a LEFT OUTER JOIN.

On to není úplně flamewar.
Diskuse je o tom, že jedno řešení je přesně podle požadavku.
Druhé řešení je univerzálnější pro ten konkrétní požadavek a připravené i pro další předpokladatelné situace.

Já zastávám názor, že ten, kdo projektuje dotazy, měl by myslet v širším kontextu a předcházet tak budoucím problémům.

Vždyť už jsi rovnou budoucí problém napsal.

Stran: [1] 2 3 ... 163

reklama