Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Petr Novák

Stran: [1] 2
1
Software / Re:Je možný VM na gaming?
« kdy: 24. 01. 2016, 08:20:47 »
Z hlediska výkonu je určitě lepší Wine, pokud v tom hra funguje. K druhé otázce: v placeném VMWaru nevím, ale určitě ne ve VBoxu. Já bych tohle neřešil a prostě bych do monitoru vedl dva kábly a ručně bych to přepínal.

2
Hardware / Re:5,25" FDD po 20 rokoch
« kdy: 22. 01. 2016, 07:53:32 »
Nejspolehlivější je možná PROM, které už bohužel dnes nikdo nedělá. Bit je v PROM uložen formou přepálení vodiče. Už v 80-tých letech se přešlo na EPROM, kde se informace ukládala nespolehlivě v náboji plovoucího hradla jako v dnešních Flash.

3
program je  komodita jako kazda jina a jako s kazdou jinou komoditou mam pravo ji dale jako drive pouzitou  "dale prodat" kdyz uz ji neuzivam
Podle stejné logiky můžete koupit použitou síťovou jízdenku. Zkuste to zdůvodnit revizorovi principem vyčerpání práv nebo principem prvního prodeje.

4
A kdes sehnal Win 7 x64 CZ GGK za 3000 Kč? Já jsem tedy na žádný nenarazil...
Sakra, teď mám teda dilema... Je něco jiného, když jde o soukromou osobu a o firmu.
Jako výchozí cenu jsem bral nový OEM, ne použitý Dell.

5
Instaluj vypadá hodně podobně jako výhodný software. http://shop.instaluj.cz/article/546/jak-druhotny-software-funguje-.php

OEM samozřejmě můžeš koupit bez HW např. jen za účelem dalšího prodeje. Mě OEM prodali v ExaSoftu. Instalovat to nemůžeš.

Já bych asi připlatil jeden tisíc na GGK abych měl klid nebo bych se zkusil domluvit s prodejcem PC na doplnění faktury.

6
Vývoj / Re:Investor pro C++ IDE
« kdy: 15. 01. 2016, 21:12:58 »
Vedle LagClipsu je spousta místa. Ale naštěstí je mnoho lepších alternativ.

7
Odkladiště / Re:Programátorův pohled na svět
« kdy: 15. 01. 2016, 13:27:44 »
Moorův zákon může trvat nekonečně dlouho, protože je ceně za tranzistor a ta je dána obchodní politikou. Klidně se to může prodávat i zadarmo, navíc do roku 2050 možná skončí monetární systém. Spíše než o ceně by to mělo být o vynaložené hmotě a energii, čemuž by teoreticky měla odpovídat i cena. Pak bych to viděl černěji, určitě ne až do roku 2050.
A pokud bychom Moorův zákon předefinovali na zmenšování tranzistoru, tak už jsme skončili nebo skončíme hodně brzo. Proces 10nm se odkládá, 7 a 5nm je zatím jen v laboratořích bez valné naděje na komercializaci. Při těchto rozměrech vstupují do hry kvantové jevy, zejména tunelový jev a samozřejmě "obyčejné" interference.
Takže já žádný průlom v roce 2045 neočekávám na rozdíl od snílků jako Ray Kurzweil.

8
Odkladiště / Re:Chci něco vytvořit, ale nevím co
« kdy: 14. 01. 2016, 13:28:24 »
Tuhle jsem u pohovoru zadával příklad, aby uchazeč napsal program, který otestuje syntaktickou správnost matematického výrazu, v němž se vyskytují jen čísla a znaménka plus, minus, krát, děleno. Většinou ten příklad vynechávali a když už se do něj náhodou někdo pustil, což byli dohromady dva lidi, tak jeden začal psát rekurzivní parser a druhý se ptal, zda může použít bison.
Tak prozraď, jak by jsi to řešil ty. Výraz může obsahovat + nebo - jako součást čísla a zároveň jako operátor mezi čísly, takže je správně +1 ++1, ale není správně ++1+1. Jistě na to jde vymyslet extra nepřehledný regulární výraz nebo jednodprůchodový test s průběžným počítáním znamének a nastavováním nějakých příznaků, ale rekurzivní LL parser na to pasuje jako poklička na hrnec.
Dotaz na Bison je také správný, pokud přímo v zadání není uvedeno bez knihoven a bez nástrojů, protože ve firmě asi nechceš člověka, který při každém úkolů bude vynalézat kolo. Znalost použití Bisona je plus.

9
Jak to chceš udělat "zdarma", když potřebuješ mít na to nutně přinejmenším server. Ten se musí platit z něčeho. Dva lidi si přinejmenším u nás nemůžou posílat paktey, když jsou oba za NATem - ale nejen za NATem na svém routru, ale ještě navíc i za NATem u providera - nejčastější jev. Potřebuješ mít server, na který se připojí a přes něj pak probíhá komunikace. Je to náročná věc, kterou nikdo nikdy zdarma neudělá, možná nějaká korporace.
Já ale řeším jen klienta, ne ústřednu.

10
Je Skype a je Ekiga, takže dělat VoIP moc dobře nevidím. Bylo by to fajn, ale prostě už to existuje... :-/
Neznám kvalitní klient SIP pro Windows zdarma s možností více operátorů současně. X-lite 3 má zdarma jen jeden účet, X-lite 2 má nešikovné ovládání a nevyhledá volajícího v seznamu. Nekomerční programy (SjPhone, MicroSIP) nefungují ve všech situacích (klient za NATem, server za NATem, nestandardně nastavený protokol serveru).

11
Vývoj / Re:Vyplatí se učit C++?
« kdy: 31. 12. 2015, 22:55:09 »
Teda pánové, to nemáte na Silvestra lepší zábavu?
Ne, jsem "dobrý programátor", tedy aspoň podle kritéria uživatele Dobřety.

12
Vývoj / Re:Vyplatí se učit C++?
« kdy: 31. 12. 2015, 20:28:16 »
To jo, ale to RC v podání MS je docela tragédie. Ono celé WinRT je dost podivné, knihovny jsou nativní, ale s overheadem se volají z .NET nebo dokonce JS. Už aby byl na Windows Swift :)
Já jsem měl právě pocit, že WinRT jde udělat krom .NET i nativně v Cx nebo v C++ a pak je to normální binární EXE volající DLL a COM, jako hra pro DirectX. Je to ale jen pocit. Přiznám ale, že jsem to zatím prakticky neověřoval a možná ani nebudu. Protože po hrubém prostudování API jsem došel k závěru, že pro mou aplikaci stačí Win32 + DirectX s targetováním Windows 7 a speciální port pro Windows 8 nic extra nepřinese.

13
Vývoj / Re:Vyplatí se učit C++?
« kdy: 31. 12. 2015, 20:13:09 »
V širším kontextu se ukazuje, že jazyky s VM jsou slepou uličkou vývoje a připravily nás o celou jednu dekádu.
Microsoft už na to asi přišel, protože v jeho novém jazyce Cx pro WinRT je GC nahrazen počítáním referencí, kompiluje se do strojového kódu a hlavní API je stařičký COM.

14
Vývoj / Re:Vyplatí se učit C++?
« kdy: 31. 12. 2015, 20:02:17 »
Vyhoda je, ze v Jave casto jen z JITu dostanete zadarmo vykon, pro ktery musite v C++ "makat".
Moje zkušenost v Linuxu je taková, že i triviální čistě aritmetický kód (bez nadměrných přístupů k memberům a k prvkům polí) je rychlejší v C++ než v Javě. To ale silně závisí na JIT a na překladači C++. U kompilátoru C++ nezáleží na časové náročnosti samotného překladu, záleží jen na výsledném strojovém kódu. JIT musí zvolit kompromis mezi časem překladu a výsledkem.

Naopak "makat" a dělat prasárny musím v Javě, aby výkonově dohnala přehledný ručně neoptimalizovaný kód v C++. Např. se to týká práce s binárními formáty, jak už tu někdo zmínil.

15
Vývoj / Re:Vyplatí se učit C++?
« kdy: 31. 12. 2015, 14:09:04 »
V některých případech kompilátor C++ (aspoň GCC 4.8) může vysypat rychlejší strojový kód se strukturou v návratové hodnotě než s voláním odkazem. Např. právě u toho dělení a modula. Samožná definice struktury v C++ je "zadarmo" narozdíl od Javy (žádný bytecode, konstruktor, alokace, je to jen informace pro kompilátor). Při vrácení struktury se kdysi vytvořila struktura na zásobníku před voláním funkce a do funkce se poslal odkaz, takže to bylo stejné, jako by se totéž udělalo ručně s jednotlivými položkami struktury. Voláním odkazem se tedy téměř nic nezískalo. Moderní kompilátor ale dokáže víc: pokud se funkce inlinuje, což bude případ dělení / modulo, pak může výsledek v registrech rax/rdx rovnou použít v dalším výrazu a bude zhruba stejně efektivní, jako by dělění a modulo byly součásti většího výrazu a přitom se provede pouze jedna operace dělení. Tedy získáme něco, co dřívě šlo získat pouze naprogramováním celého výrazu v assembleru.

Obecně se v C++ vyplatí napsat kód nejprve bez zbytečných prasáren, nechat si vyjet assembler (gcc -s) a teprve při nespokojenosti optimalizovat prasárnami. GCC 4.8 optimalizuje jak ďábel a řekl bych že lépe než Visual C++.

Stran: [1] 2