reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Témata - Michal Štrba

Stran: [1] 2 3 4
1
Hardware / Monitor má nesprávné okraje
« kdy: 06. 03. 2015, 12:59:08 »
Zdravim,

prave sa pokusam pripojit si externy monitor k laptopu. Je to 22", 1680x1050, Samsung. Obraz sa na nom zobrazuje, problem je, ze mozem mysou zachadzat asi tak 100+ pixelov za kazdy okraj a ked na nom maximalizujem okno, tak tiez pretrca cez okraje displeja.

Skratka, na monitore vidim len vysek zo skutocneho obrazu, konkretne, ked skutocny obraz osekam z kazdej strany asi o 100 pixelov.

S externym monitorom pracujem prvy krat, ak sa niekto s podobnym problemom stretol a vyriesil ho, budem velmi vdacny ak sa podeli o riesenie.

2
Vývoj / Jsou Java generics opravdu špatné?
« kdy: 10. 05. 2014, 22:10:36 »
Ak viete niekto sposob ako urobit toto tak, aby to nedavalo v Java error tak mi prosim povedzte.

Kód: [Vybrat]
class Foo {
    public Foo(String ohMyName) {
        // bla bla
    }
}

class SuperGeneric<F extends Foo> {
   
    void notWorkingMethod() {
        F f = new F("Chuck Norris");
    }   
   
}

Ja viem, ze je mozne dostat objekt Class<F>, a potom volat cls.newInstance(), ale tam nie su podporovane parametre konstruktoru?
Skratka, ako vytvorit objekt generickeho typu, pomocou konstruktora s parametrom/parametrami?
Pre mna to zatial vyzera tak, ze je to nemozne, a ak je to tak, tak Java generics su naozaj hlupy vtip.

3
Software / Oboustranná roura (pipe)
« kdy: 14. 04. 2014, 19:22:41 »
Nazdar!

Chcel by som vediet, ci a ako sa da v Linuxe urobit obojstrannu ruru, tj. ze vystup procesu A je vstupom pre proces B a vystup procesu B je vstupom pre proces A (cize spolu navzajom komunikuju). Vedel by som to spravit pomocou suborov, co sa mi ale nezda ako dobre riesenie, pretoze je pri tom potrebne vyuzit disk.

Dakujem za odpoved.

4
Software / Nastavení vlastních multimediálních kláves
« kdy: 04. 03. 2014, 20:52:43 »
Nazdar!

Mam notebook, na ktoreho klavesnici bohuzial nie su multimedialne klavesy (pozastavit/spustit, predchadzajuca, nasledujuca), ktorymi sa da ovladat hudobny prehravac na pozadi. Nie je moznost si ich nejako nabindovat, idealne na Fn+Sipky?

Dakujem za odpoved.

5
Vývoj / Proč je desetinné číslo defaultně double?
« kdy: 02. 03. 2014, 15:52:40 »
Len sa divim. V asi skoro vsetkych jazykoch je obycajne desatinne cislo (literal) typu double. Tzn. ze nemozem napisat toto:

float x = 2.45;

Namiesto toho musim explicitne urcit, ze sa jedna o float:

float x = 2.45f;

Preco je to tak? Som si absolutne isty, ze pre drvivu vacsinu pripadov 32-bitovy float uplne staci. Dostali ste sa uz vobec do situacie, ked vam 32-bitov nestacilo? Ja este nie. Preto by som povazoval za rozumne, aby desatinne cislo bolo defaultne 32-bitovy float. Ved aj literal celeho cisla je defaultne int a nie long. Co si o tom myslite vy?

6
Distribuce / Co je to s tebou, Canonical?
« kdy: 22. 01. 2014, 17:11:12 »
Nazdar!

Jeden z dovodov preco som opustil Ubuntu (momentalne som na dualboote s Debian Testing a Manjaro, ktore je velmi dobre) je, ze som mal pocit o jeho neustale znizujucej sa stabilite. Myslim, ze Canonical to sposobil tym, ze si na plecia polozil prilis vela prace, okrem Ubuntu trebars Mir, Ubuntu Touch, Unity, atd. O tom, ze to naozaj nestihaju ma vzdy ubezpecuje tato stranka, ak ju nepoznate, prosim pozrite sa: http://status.ubuntu.com/ubuntu-t/. Naozaj, pre kazde nedavne vydanie (aspon dve, tri urcite) to bohuzial vyzeralo presne rovnako.

Samozrejme, mne na tom bohvieako nezalezi, kedze som uz od Ubuntu prec, ale aj tak ma hneva, ze Canonical, teda hlavny vyvojar najpopularnejsej Linuxovej distribucie robi taketo hluposti.

Co si o tom myslite vy?

7
Desktop / Vrácení původních fontů do Debianu
« kdy: 10. 12. 2013, 22:45:05 »
Nazdar! Pred par hodinkami som nainstaloval som balicek python-sympy kedze som si myslel, ze je to dobra kniznica ale nie je (strasne pomala). Tento balicek so sebou bohuzial niesom pre mna nepochopitelne zavislosti na texlive-fonts-extra. Toto sposobilo, ze vsetky fonty v aplikaciach mam teraz ovela rozmazanejsie, jednoducho vyzera to hrozne. Predtym bolo pismo velmi ostre, teraz je fakt rozmazane (hlavne horizontalne). Pokusil som sa chybu napravit tym, ze som odstranil balicek python-sympy a vsetky zavislosti + som purgoval texlive-fonts-extra. Ziadna zmena. Teraz ked som sa pozrel na ten balicek pozrel (t-f-e), vidim, ze to ma font Cantarell, co je defaultny font v GNOME.

Moja otazka teda: ako dostanem fonty v Debiane spat do povodneho stavu?

Pouzivam Debian Testing, s GNOME.

8
Hardware / Linuxová podpora AMD HD Radeon
« kdy: 09. 12. 2013, 16:58:58 »
Nazdar! Rozmyslam o kupe noveho laptopu, a nasiel som jeden velmi idealny. Nachadza sa v nom graficka karta AMD HD Radeon 7520G a ja by som sa chcel len uistit, ci s nou nebudu ziadne problemy. Ak mate skusenosti s inymi AMD HD Radeon kartami, kludne sa tiez podelte o skusenosti.

Za kazdu skusenost dakujem.

9
Odkladiště / Portál s IT brigádami kolem Bratislavy
« kdy: 09. 05. 2013, 19:54:01 »
Nazdar!

Ako student na gymnaziu by som si rad zohnal nejaku brigadu. A vsak preto, ze mam pomerne dobre skusenosti s programovanim (programujem asi 4-5 rokov, aktivne ovladam Python a Javu, pasivne C, C#) by som bol rad, keby sa brigada tykala pocitacov, programovania. Samozrejme, takychto brigada nie je vela a mna by zaujimalo, ci neexistuje nejaky portal podobny ako http://umsemumtam.cz/ ibaze s pracou za peniaze.

Pripadne ak viete poradit s regulernou brigadou v okoli Bratislavy tak poradte.

Dakujem.

10
Vývoj / C# je rychlejší než C/C++?
« kdy: 12. 04. 2013, 18:27:27 »
Nazdar!

Urobil som maly test a vysledok ma velmi prekvapil. Napisal som tento program v C#:

Kód: [Vybrat]
using System;

namespace TestApp
{
class Program
{
public static void Main(string[] args)
{
int n = 0;
for (var i = 0; i < 999999999; i++) {
n++;
}
}
}
}

a ten isty program v C:

Kód: [Vybrat]
int main() {
  int n = 0;
  for (int i = 0;  i < 999999999;  i++) {
    n++;
  }
}

C program je skompilovany pomocou gcc, C# je skompilovany v MonoDevelop. Toto su casy behu programov odmerane pomocou utility time:

C
real   0m3.507s
user   0m3.504s
sys   0m0.000s


C#
real   0m0.707s
user   0m0.692s
sys   0m0.012s


Z toho vyplyva, ze (samozrejme pre dany program, ktory je vsak dost vseobecny ohladne vykonu) C# je takmer 5x rychlejsi ako C.

Co na to hovorite?

PS: nie nijako som sa nepomylil!

11
Odkladiště / Matematický problém s úhly
« kdy: 02. 04. 2013, 14:52:46 »
Zdravim!

Neviem ci som uplne blby, ale nijakovsky sa mi nedari vyriesit problem, ktory musim vyriesit aby som mohol pokracovat vo vyvoji mojej hry.
Problem je asi takyto:
Uhly idu do jedneho smeru kladne a do druheho zaporne. To znameno, ze uhol -180 a +180 je ten isty a tiez uhly ako -200 a 160 su rovnake. -350 je to iste ako 10 a naopak.
Problem je tento: mam zadany pociatocny uhol (moze byt aj 23281) a chcem zistit najmenej o kolko stupnov sa musim otocit aby som sa otocil na zadany uhol.
Priklad: pociatocny uhol je 170 a mam sa otocit na uhol -170. Musim sa otocit o +20 stupnov pretoze 170+20=190 je to iste ako -170 (nebudem sa otocit o -340).

Bol by som velmi vdacny tomu, kto by mi to algoritmicky vyriesil, samozrejme na rieseni budem dalej pracovat sam.

12
Hardware / Notebook a teplá vana
« kdy: 07. 06. 2012, 08:10:57 »
Nazdar!

Chcem sa opytat ci moze nejaako poskodit notebook ktory bezi nad teplou vanou z ktorej ide para.

13
Software / Kvalita hudby po exportování z .flv
« kdy: 26. 05. 2012, 17:34:24 »
Nazdar!

Stahujem si hudbu takym sposobom, ze si z youtube stiahnem video (.flv) a nasledne pomocou Audacity zkonvertujem do nejakeho formatu pre hudbu. Niekedy je vsak kvalita vysledneho produktu (a to aj pri exporte do wav) vyrazne horsia ako v povodnom flv videu. Vo videu ide hudba priam "dokonale" zatial co pri mp3 alebo wav sumi. Niekedy to sumi len pri mp3 (aj 320kbps), niekedy aj pri wav.
Nevie niekto, do akeho formatu alebo ako exportovat pesnicku z videa tak, aby sa zachovala povodna kvalita?

14
Software / SDL: pohybujuce sa sprity blikaju
« kdy: 08. 04. 2012, 17:36:14 »
Nazdarek!

Pouzivam Ubuntu s Unity. S SDL hrami mam taky problem, ze pohybujuce sa sprity blikaju, mierne sa "deformuju" a to aj napriek double-bufferu. V OpenGL hrach to samozrejme tak nieje tie idu v pohode uplne plynule. Neviem ani za svet vypatrat cim je to sposobene a ako to opravit. Mam GeForce G102M.

Dik!

15
Vývoj / Socket v Pythone, problém s connectom
« kdy: 31. 03. 2012, 15:11:16 »
Nazdar!

Zacal som riesit kniznicu socket a mam maly problem.
Kód: [Vybrat]
import socket
s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM)
s.settimeout(1)
while True:
  try:
    s.connect(("servername", 50007))
    break
  except socket.timeout:
    print "timeout"

Pri tomto kode dostanem takyto vystup:

timeout
Traceback (most recent call last):
  File "test.py", line 8, in <module>
    s.connect(("192.168.0.120", 50007))
  File "/usr/lib/python2.7/socket.py", line 224, in meth
    return getattr(self._sock,name)(*args)
socket.error: [Errno 114] Operation already in progress


Teda timeout bol, ale ked sa pripajal druhy krat nastala tato chyba. Chcem aby sa pripajal dovtedy kym sa mu to nepodari (kym sa server nevytvori). Neviete ako to riesit?

Stran: [1] 2 3 4

reklama