1
Sítě / Odpojování od datových schránek při větším stahování
« kdy: 12. 04. 2024, 23:13:18 »
Trochu bojuji s webem www.mojedatovaschranka.cz. Příbuzný se snažil z datové schránky stáhnout ca. 2 MB přílohu v Chrome na Windows 11 a opakovaně ho to vyhazovalo s hláškou "Byli jste odhlášeni z informačního systému datových schránek. V průběhu vašeho přístupu došlo ke změně IP adresy. Problém je na straně vašeho připojení k internetu nebo nastavení vašeho OS. Obraťte se prosím na Infolinku pro více informací."
Počítač byl připojený přes Wi-Fi na původní Turris Omnia. Internetová přípojka je dlouhodobě stabilní a poskytuje dual-stack public IPv4 a IPv6. Podle logů z vývojářských nástrojů bylo sezení s datovými schránkami realizováno přes IPv6.
Na routeru v té době již proběhl upgrade na Turris 7.0, ale ještě nebyl router rebootovaný. Připojení kabelem situaci nijak nezměnilo. Bylo podezření, že možná je slabá Wi-Fi, protože předcházející hovor přes Signal moderního smartphone měl špatnou kvalitu.
Nakonec se podařilo přílohu stáhnout po rebootu routeru. Současně bylo přihlášení ale realizováno z anonymního okna Chrome. Následně jsme zkusili i hovor přes Signal na stejném místě ze stejného smartphone, který byl bezproblémový.
Ze souboru HAR, který mi byl zaslán ze sezení, kdy byl ten problém reprodukován, jsem nebyl schopen nic vyčíst.
Zaregistroval někdo v mezidobí mezi upgradem Turris a rebootem nějakou podobnou nestabilitu/ zvláštní chyby? Nepřijde mi, že by se mi svévolně měnily IP adresy u připojených zařízení. Na routeru jsem byl na dálku připojen a neviděl jsem nic na první pohled divného. Ping na připojená zařízení měl i přes Wi-Fi proměnlivě od 0,7 ms do ca. 1,3 ms s občasným odskokem k třeba 3,5 ms, žádný packet loss, z mého pohledu běžná Wi-Fi.
Na www.mojedatovaschranka.cz nejsem schopen pingat ani na IPv4 ani IPv6, ale nezdá se mi, že by byl problém zrovna v tomto.
Vím, že tohle je hyper vágní popis, ale třeba bude mít někdo nápad, jak takovou věc lépe debuggovat a nebo si nebude škubat vlasy, prostě router otočí, nainstuuje anonymní okno a třeba to taky půjde. (Nevím, jestli to bylo anonymním oknem, nebo restartem routeru/ updatem na Turris 7.0. Debugging s lidmi večer po telefonu po celém týdnu v práci je výzva...)
Počítač byl připojený přes Wi-Fi na původní Turris Omnia. Internetová přípojka je dlouhodobě stabilní a poskytuje dual-stack public IPv4 a IPv6. Podle logů z vývojářských nástrojů bylo sezení s datovými schránkami realizováno přes IPv6.
Na routeru v té době již proběhl upgrade na Turris 7.0, ale ještě nebyl router rebootovaný. Připojení kabelem situaci nijak nezměnilo. Bylo podezření, že možná je slabá Wi-Fi, protože předcházející hovor přes Signal moderního smartphone měl špatnou kvalitu.
Nakonec se podařilo přílohu stáhnout po rebootu routeru. Současně bylo přihlášení ale realizováno z anonymního okna Chrome. Následně jsme zkusili i hovor přes Signal na stejném místě ze stejného smartphone, který byl bezproblémový.
Ze souboru HAR, který mi byl zaslán ze sezení, kdy byl ten problém reprodukován, jsem nebyl schopen nic vyčíst.
Zaregistroval někdo v mezidobí mezi upgradem Turris a rebootem nějakou podobnou nestabilitu/ zvláštní chyby? Nepřijde mi, že by se mi svévolně měnily IP adresy u připojených zařízení. Na routeru jsem byl na dálku připojen a neviděl jsem nic na první pohled divného. Ping na připojená zařízení měl i přes Wi-Fi proměnlivě od 0,7 ms do ca. 1,3 ms s občasným odskokem k třeba 3,5 ms, žádný packet loss, z mého pohledu běžná Wi-Fi.
Na www.mojedatovaschranka.cz nejsem schopen pingat ani na IPv4 ani IPv6, ale nezdá se mi, že by byl problém zrovna v tomto.
Vím, že tohle je hyper vágní popis, ale třeba bude mít někdo nápad, jak takovou věc lépe debuggovat a nebo si nebude škubat vlasy, prostě router otočí, nainstuuje anonymní okno a třeba to taky půjde. (Nevím, jestli to bylo anonymním oknem, nebo restartem routeru/ updatem na Turris 7.0. Debugging s lidmi večer po telefonu po celém týdnu v práci je výzva...)