Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Témata - mhi

Stran: [1] 2
1
Mam asi tisicovku ruznych historickych map, maji velmi ruznou kvalitu. Prikladem (je to nazvetsovane vic nez rozliseni obrazku) je https://pasteboard.co/JVu5Q1Q.png ;

Potreboval bych strojove vsech vsechny mapy  (jpegy) nejak prezpracovat. Idealni by bylo, aby se zvetsilo rozliseni treba na 4-nasobek, pritom doslo k zlepseni detailu ("zaostreni", vime ze vsude byly puvodne ostre cary), ale obrazek se nijak zasadne neposkodil (minimalne aby jeho resize na puvodni velikost nebyl pak viditelne horsi nez original, tzn. aby se ty zmeny primarne promitly do tech pixelu navic). Take bych preferoval zmenit vyvazeni barev do nejake normalizovanejsi podoby a u malo kontrastnich obrazku zvetsit kontrast.

A to vse bych rad udelal idealne ze shellu, treba nejakym volanim ImageMagick, nebo gimpu. Jsem laik, sice tusim jak nejake filtry funguji, ale praxi mam v oblasti grafiky limitne se blizici k nule.

Dekuji !

2
Hardware / DIY PC case
« kdy: 27. 03. 2021, 15:46:53 »
Otazka od excentrika: Budu asi zanedlouho menit pocitac a docela rad bych nejaky pekny maly case, ktery bude mit nasledujici parametry:

- vsechny konektory vc. motherboardu a zdroje z jedne strany (te predni)
- standardni sehnatelne komponenty, tzn. zadne minizdroje, ale normalni ATX
- uvnitr MicroATX, zdroj, 3,5" HDD, 2.5" SSD, mozna nejaka slim CD-ROM
- moznost vestavet klidne pres nejake drcpasky USB hub, pripadne dalsi periferie (ctecka karet, wifi, ...)
- moznost pridelat na case nejaky jednoduchy "cable management system"

Standardne se nic takoveho asi neda koupit. Napadlo mne, jestli by takova vec nesla vytisknout - nemyslim cely case, ale jen nejake prvky a zbytek udelat ze zeleza. Bud' z plechu, nebo to nechat otevrene a pomoci hlazenek (nebylo by nutne je ani opracovat na naprosto presny delkovy rozmer), pripadne plochacu (maji bohuzel zemedelske tolerance). Neznate nekdo takovy design? Naivni predstava je sada ruznych uchytu, ktere by pripevnily zdroj, desku, karty, atd. do "ramu" z 12ti hlazenek chycenych do 8mi rohovych plastovych dilu.

Navrhovat se mi to ale od nuly opravdu nechce. V 90. letech jsem mel takhle postaveny cely "dvojpocitac" z hlinikovych profilu, mozna to je pokus o navrat do meho teen-veku ;-).

3
Hardware / Síťové audio rozhraní k zesilovači (ESP32?)
« kdy: 31. 01. 2021, 13:23:22 »
Mam doma nekolik zesilovacu (nic profi, "lepsi bedny 5.1"), ktere jsou analogove vetsinou pripojene k nejakemu zarizeni, casto i pomoci volneho kabelu (k projektoru+zesilovaci pripojuji notebook, moje "volne" male ARM krabicky nejak neumi HEVC).

Celkem rad bych vyresil moznost prenaset audio do zesilovacu bezdratove. Vyzkousel jsem bluetooth audio modulky z CN, ale byla to celkem tragedie, vzdy to nejak rusilo zesilovac, i kdyz byl modul uplne mimo. Rad posloucham klasickou hudbu. Navic dynamicka hudba toho domaciho kina zrejme vylucuje nejake uplne amaterske bastlirske reseni.

Idealni by bylo aby to melo wifi, tzn. slo tam poslat snadno audio pres sit, idealne z Linuxu/Windows/Androidu, klidne i pres nejake 3rd party app. A pak abych mohl treba na nejake ARM desticce kterych mam doma vicero udelat playlist a poslat si mp3ky do zesilovace). A samozrejme kdyby to reseni samo osobe umelo dekodovat mp3, tak by to bylo uplne skvele. A bylo to open-source, a pokudmozno to nebylo postavene na nejakem "velkem" zeleze typu Raspberry.

Videl jsem par pro tento ucel nepouzitelnych projektiku ktere dekodovaly na ESP32 nejake MP3, poslala se tam na nejaky port (cat *.mp3 | nc...), nektere to sypaly do PWMky (uff), nebo pres I2S na nejaky chytry DAC. Nicmene zadna dalsi integrace pro me pouziti.

Nebo jsem zaspal dobu a moje 5.1 reseni je dnes nahrazno dvema chytre chrasticimi bluetooth repracky ? :). Mam celkem starou televizi Philips, ktera umela i se dvema integrovanymi chrastitky udelat prostorovy zvuk ze jsem si casto rikal je to v televizi nebo realite?

4
Windows a jiné systémy / Mini-posix knihovna s Win32 API
« kdy: 18. 12. 2020, 15:31:16 »
Mam celou radu ruznych Unixovych C programku, ktere zpracovavaji ruzna data (jedna se o hodne specificke veci). Nepouziva to nic vic nez standardni posixove fce (fopen/fread,open/read, strcmp, malloc, ..). Obvykle je pouzivam v Linuxu, jenze obcas bych potreboval mit aktualni verzi i pro Windows.

Prevest .elf na .exe umim, potreboval bych ale nejakou mini libc POSIX knihovnu, na jejimz druhem konci bude Windows API.Tzn napr. open bude volat CreateFileA(/W). Tedy abych udelal 'ld -r -o file.elf *.o winposix.a' a pak ten ELF jen uz prevedl na EXE (COFF/PE) s importem nutnych fci kernel32/user32. Znate nekdo neco takoveho?

Jasne, je tu mingw ktere pouziva msvcrt, ale tomu se chci vyhnout (tzn toto mi nevyhovuje https://stackoverflow.com/questions/39622501/mingw-installation-on-linux )

5
/dev/null / KLUB 602, Praha 6
« kdy: 17. 09. 2020, 20:15:32 »
Jako maly kluk jsem nekdy v letech 1989-1990 navstevoval kurzy programovani, zrejme v BASICu na ruznych 8-bitech, ve Veleslavinske ulici, v Praze 6. Tehdy mne to k pocitacum zase nejak moc nelakalo, ani si nepamatuji o jake pocitace tam slo a co jsme programovali. Obdobi meho zajmu prislo asi o 3 roky pozdeji na zakladni skole, uz s PCcky. Nicmene tento "kurz" (nevim jak to spravne nazvat) mi dal do zivota mnohem vic, nez jsem si do dnesni doby dokazal uvedomit: dal mi nekolik prozitku emoci a mezilidskeho chovani*, ktere jsem jako dite "ve sve" rodine nezazival. Nechci tady zabihat do vlastni psychoanalyzy, to zde asi nikoho nebude zajimat. Ale kdyby to tu nahodou cetl nekdo z tehdejsich organizatoru: Moc Vam dekuji. Ani nemate predstavu, jak jsem Vam vdecny.

Narazil jsem dneska na stranku https://z00m.speccy.cz/?file=docs/svazarm-602-spectrum pri hledani neco o ULA obvodu :). Konkretne na casopis https://z00m.speccy.cz/files/Sinclair602-90-1.pdf kde se ta Veleslavinska 42 zminuje. Rad bych zapracoval trochu na svych vzpominkach, pokud jste tam nekdo chodili, nebo znate nekoho, kdo tam vyucoval, budu moc rad za jakoukoliv informaci, odkazy, fotky, apod. A samozrejme bych rad treba jen e-mailem podekoval tem lidem, kteri se tam o to starali.

----
* Moje vzpominky jsou velmi kuse, vlastne mam jen 2, ani jedna z nich se netyka techniky, ale chovani lidi.

6
Vývoj / Software-only USB host
« kdy: 24. 07. 2020, 15:37:42 »
Existuje nekolik implementaci ciste SW USB device (nejznamejsi je asi vusb, ale je jich cela rada); tzn. v MCU, ktery nema USB periferii se pomoci 2 GPIO udela softwarove USB zarizeni.

Hodilo by se mi ted opacne reseni, ktere by implementacne nemuselo byt nijak extremne slozite - aby genericky MCU (pocitejme nejaky ARM Cortex-Mx/MIPS na 50+ MHz) umel udelat USB host pro pripojitelny FS device (12Mbps). Cilem je pripojit mass storage, o rychlost tu nejde-spis velikost kodu a nutne periferie hostitelskeho MCU, pocitejme ze pujde pouzit DMA (a nejaky capture/compare, aby byl co nejvetsi offload do HW). Akceptovatelna je i druha alternativa kdy to na chvili plne vytizi MCU a bude to treba i bez interruptu. Znate nekdo nejaky takovy projekt ? Staci mi ta USB komunikace, mass storage se pokusim na to potom nejak naroubovat, pripadne mi staci i nejaka inspirace "jak na to".

Predpokladam, ze to je uplne mimo USB spec, ale je mozne FS zarizeni ktere mi spravne signalizuje pres pullup ze je FS provozovat jako LS, tzn. na 1,5Mbps ? Ze bych mu vnutil LS komunikaci i kdyz je FS ?

7
Najde se zde nejaky dobrosrdecny majitel nainstalovaneho historickeho Apple Mac OS X 10.4.4–10.6.8  na x86, ktery by mel funkcni Rosettu https://en.wikipedia.org/wiki/Rosetta_(software) a poskytl mi jeji binarky na analyzu?

(/usr/libexec/oah/translate),
(/usr/libexec/oah/translated)
(/usr/libexec/oah/Shims/*)

Dale shanim nekoho kdo ma preview verzi BigSur a tusi, zda se z ni da vytahnout nova Rosetta (x86->ARM), pripadne jak je implementovana (ARM Apple dev desku tu predpokladam jeste nikdo nema a nevim zda v x86 instalaci BigSuru bude ?).

Nejde mi ani tak zkoumani binarniho translatoru jako takoveho, spis o vrstvu prevadejici ABI cally mezi architekturami (na rozdil od qemu-sys... je totiz prekladana jen ta nezbytne nutna cast a jinak se pouzivaji nativni knihovny, tedy alespon tak jsem to pochopil).

No a do tretice mimo tema shanim stroj kde se da spustit Sun Wabi, je to hodne velka historie, umoznovalo to na Sparcu poustet Win aplikace (balicek SUNWwabiX z roku cca 1996). Klidne i na remote, binarky jako takove mam, ale nemam zelezo.

8
Software / OpenSCAD vs. dxf soubor s filletovanými tvary
« kdy: 17. 06. 2020, 16:38:24 »
Mate nekdo zkusenost s DXF souborem, ktery ma tvary upravene prikazem "fillet" a ktery je extrudovany v openscadu ?

https://pasteboard.co/Jdw3Xur.png (barevne jsou ruzne layery)

na toto jsem zavolal rutiny tohoto typu:

Kód: [Vybrat]
module obd2_trapezoid() {
   
    translate([0,0,FLANGE1_SIZE+FLANGE2_SIZE+FLANGE3_SIZE])
    difference() {
       
    linear_extrude(height=TRAPEZOID_HEIGHT, bottom=true) {
import(file="obd2.dxf", layer="trapezoid");
};

    linear_extrude(height=TRAPEZOID_HEIGHT+1, bottom=true) {
import(file="obd2.dxf", layer="obdtab");
       
    };
}
}

vysledek v Prusovi:

https://pasteboard.co/Jdw4lHh.png

jde mi o to, ze misto krasneho radiusu mam tento nespojity hnus - u te dolni "priruby" (zelena v DXF) je to uplne desive, u lichobezniku to je trochu lepsi.

Je mi jasne, ze si muzu udelat v openscadu primo ty tvary, ale to NECHCI (potrebuju to mit cele definovane v DXF a v openscadu jen jak udelat extruze/rozdily/uniony.

9
Vývoj / Kreslení složitého objektu do HTML5 canvas
« kdy: 14. 06. 2020, 20:01:05 »
Delam jednoduchy javascriptovy nastroj, ktery mi umozni zjistit co je v STL souboru (3D model). Mam to naprogramovane tak, ze nactu STL do pole poli, ktere potom javascriptem kreslim (jako cary do 2D canvas contextu; nize v obrazku cerne). Nad tim mam dalsi zindex+1 layer s dalsi canvas, ktery mi dela "kurzor" (nize v obrazku zeleny) a bude i kreslit koty + rez do dalsi osy. Nemusim tedy prekreslovat puvodni STL model pri pohybu kurzoru, coz muze trvat i velmi dlouho - radove vteriny pro tohoto typu model s 60k facety  https://pasteboard.co/Jd53wIP.png (nejake slozite 3D-scanovane objekty maji stovky tisic facetu trva to treba 5-10 vterin!).

Moje otazka je zda to kresleni do dvou vrstev nedelam nejak blbe (neni na to nejaka lepsi metoda?), pripadne jak vyresit lepe kresleni toho 3D objektu ze STL souboru. Planuju preoptimalizovat facety z trojuhelniku na slozitejsi utvary (provede se pri loadu), principielne mi ale jde hlavne o to vykreslovani, zde je kod:

Kód: [Vybrat]
  ctx.clearRect(0, 0, ctx.canvas.width, ctx.canvas.height); 
     
  for (j=0;j<geometry.length;j++) {
             
    ctx.beginPath();
    ctx.moveTo((geometry[j][geometry[j].length-1][axisX]-min[axisX])*scale*mulX + addX,(geometry[j][geometry[j].length-1][axisY]-min[axisY])*scale*mulY + addY);
   
    for (i=1;i<geometry[j].length;i++) {
   
      ctx.lineTo((geometry[j][i][axisX]-min[axisX])*scale*mulX + addX,(geometry[j][i][axisY]-min[axisY])*scale*mulY + addY);
     
    }
    ctx.stroke();

promenne axisX/Y, mulX/Y, addX/Y, min[..], max[..] resi ruzna zobrazeni, nejaka dalsi rutina tyto promenne prednaplni.

Druha otazka je jak udelat dragovani + zoom, aby to bylo uzivatelsky privetive. Je nejaka lepsi cesta, nez ze transformuji puvodni canvas pres CSS canvas.style.xxx = ... (posun+zoom, u tabletu bude i rotace kdyz clovek zamatla dvema prsty) a kdyz uzivatel dokonci operaci nebo dobehne nejaky timer, tak vykreslim novou canvas? Pripadne uz pri nejakem timeoutu si muzu kreslit do schovane canvas a ty jen prohodit (zviditelnit "tu lepsi").

Javascript/HTML/CSS mne nezivi, tak se chci zeptat zkusenejsich nez to cele budu programovat cestou vedouci do slepe ulicky.

PS: Nejaky takovy nastroj na STLka jako delam by se mi hodil, jestli nekdo neco znate klidne poslete odkaz; nicmene mym cilem je se naucit spis to co tady programuju pro jiny, slozitejsi projekt. Takze ten STL inspektor je jen takovy bonus na kterem se ucim, protoze to je docela jednoducha aplikace. Musi to chodit jak na pocitaci tak tabletech, tzn mysi klikani i ruzne touch operace, ale to neni jadro dotazu.

10
Vývoj / Minimalistické GUI pro malé displeje
« kdy: 07. 06. 2020, 11:10:41 »
Zrejme budu resit otazku tvorby jednoducheho user interface pro embedded app, ktery:

1) bude fungovat na malych barevnych LCD displayich typu 1,8" 160x128 (na vysku i na sirku)

2) bude pouzitelny s rotary encoderem (tzn. jen "klavesy" up/down/enter), podobne jako to maji treba 3d tiskarny

3) bude pouzitelny s resistive touch displayi typu 2,8" a 3,5" (320x480)

4) bude rozumne vyuzivat moznosti LCD, tzn. nebude to vypadat jako ZX Spectrum :-); idealne bude v ramci moznosti vypadat "moderne"

5) bude VELMI MALY co se tyce naroku na MCU, tzn. veci typu https://lvgl.io/ nepripadaji v uvahu, potrebuju aby cela knihovna mela maximalne okolo 10-20kB MAX a minimalni pozadavky na RAM

6) by mel umet veci typu menu, messagebox, nejake vstupy, kreslit vlastni obrazovky, zakladni utvary (cara, obdelnik, ctverec, text, ...)

Mate nekdo nejaky tip, nebo alespon inspiraci (staci obrazky), zejmena k bodu 4) ve spojeni s bodem 1)-3) ? Zacal jsem uz totiz neco programovat a samozrejme z toho vznikl UI typu ZX Spectrum :). Nicmene chvili jsem se dival na cizi navrhy hlavne u tlacitkovych mobilu s podobnymi LCD a zjistil jsem, ze trivialni upravou se treba menu da upravit na temer Apple-like vzhled pouhym pridanim oddelovacu (Line), zmenou barev, velikosti fontu (8->10,12,14) a vytvorenim gradientnich mezer mezi polozkami (FillRect). Nejsem grafik, takze je to porad takove divne, hlavne asi diky extrapolaci fontu 8x5 ktery mam kvuli velikosti. Na velikost kodu a pracnost ale velmi zajimavy vysledek (syn prisel a rekl mi "je, ty jsi to udelal nejake hezke" :-)) ).

11
Hardware / Podložka pro 3D tisk
« kdy: 10. 05. 2020, 14:47:44 »
Pokladam dalsi dotaz lehce mimo tema rootu, nicmene je zde urcite hromada lidi s 3D tiskarnou. Mam Prusu MINI a pak DIY tiskarnu (P3Steel z CN komponent). Prusovy tiskarny maji dle meho nazoru obrovskou vyhodu, ze tam jsou veci vymyslene dobre, neni to tamagoci - neco namodeluju a vytisknu, vysledek je vcelku spolehlivy, ani nevim kdy jsem naposledy neco zkazil. U te DIY tiskarny jsem neustale resil nivelitu, odlepovani vytisku, spatny extruder, no bylo toho hodne.

Velkou roli na tom hraje tiskovy plat, bohuzel u Mini mi nefunguje strukturovany, nic na nem nedrzi, na hladkem to zase drzi dabelsky. Navic chci MINI pouzit na vyrobu nejakych veci a hodilo by se mi mit vic platu, aby clovek ktery rozjizdi dalsi tisk nemusel resit veci jako cisteni platu apod., ale z policky vzal dalsi a vytisky nechal na tom puvodnim. Kupovat ty hladke platy se mi moc nechce, je to vcelku draha sranda (ten muj ma uz par prasklinek, nereklamoval jsem zatim). Tisknu hlavne z ABS.

Z mnoha duvodu jsem zvazoval, ze bych si platy vyrobil sam, nastrihanim velke tabule Fe plechu a nastrikem (mam strikaci pistoli a pristup k dilenskemu vybaveni typu strojni nuzky). Zatim jsem vyzkousel par barev, vysledky jsou stridave dobre a spatne. Treba akrylat na auta ze spreje se mi vubec neosvedcil, syntetika zatim nejak funguje (ale loupe se), barva ktera drzi texturu zase neni prilnava.  Postupne budu zkouset ruzne barvy jak mi pujdou pod ruku s jinou praci (renovace motorek apod), ale to bude trvat dlouho. Experimentoval jste s tim nekdo? Idealne bych potreboval strukturovany povrch, aby to drzelo o trochu mene nez hladka podlozka pro MINI (pozor, evidentne se chova jinak nez na "velkeho" Prusu!). Neni nutne aby to vydrzelo vsechno, obyc plech je velmi levny, nastrikane to je taky za chvili, vydrzi-li barva ~ 100 tisku, jsem s ni v pohode). Praskovou lakovnu jsem nezkousel, to by mohla byt cesta.

Na pokusy jsem vzal FeZn plech, coz byla mozna chyba, vyzkousim koupit obyc nezinkovany, treba se tam ta syntetika nebude loupat.

12
Hardware / USB kabel pro kameru na CNC
« kdy: 06. 04. 2020, 02:33:27 »
Resili jste nekdo pripojeni USB kamery na CNC stroji? Jde mi o kvalitu kabelu, resp. jak to cele realizovat, aby kabel odolal mechanickemu namahani (nekonecne ohybani, vedeni v energ. retezu, je to vetsi efrezka a ne pidi 3D tiskarna, kde by asi prezil navolno i obyc kabel). Pri pokusech s original kabelem i telem kamery jsem kabel uspesne znicil, v planu je vytisknout lepsi telo kamery lepe vyhovujici mym pozadavkum hlavne na upevneni a pripadny posun + pripajet USB konektor, na snazsi vymenu v pripade poskozeni kamery sponou/prachem apod.

13
Software / 3D tisk - rychlý návrh krabiček pro elektroniku
« kdy: 27. 02. 2020, 01:15:28 »
Obcas vyvijim nejakou elektroniku, nektere veci jsou pomerne dlouho v rezimu "vrabci hnizdo", nektere projekty ani nekonci jako na miru delany plosnak - naucil jsem se k tomu pouzivat ruzne cinske miniplosnaky (stm32, esp32, arduino, ruzne periferie a treba i displaye), pripadne torza toho co jsem delal v minulosti a zbyla mi treba nejaka vhodna deska.

Jako jedina udrzitelna moznost se mi jevi na to zacit tisknout jednoduche "krabicky", do kterych se dane plosnaky napasuji, neco na zpusob treba tohoto https://www.thingiverse.com/thing:2461399 - ale mnohem slozitejsi, aby tam byl navic treba i display, desticka se stabilizatorem a pripadne jeste dalsi plosnak. Mate nejaky tip jak takove "krabicky" rychle navrhovat?

Napadlo mne si to nakreslit ve 2D/dxf (to umim) a protahnout to do 3D v openscad, ale tady koncim kdyz mam mit plosnaky treba ve vice urovnich a krizem k sobe (jejich nasouvani/montaz). Druha moznost co mne napadla si udelat jednoduche modely jednotlivych desek (vlastne to co ma byt "prazdne" v krabicce) a pak si nakreslit v https://www.tinkercad.com/ kvadrik a do nej davat jina stl jako hole, ty diry na plosnaky/moduly.

Opakuji, ze potrebuji rychle reseni, abych to mel behem par minut hotove, udelat to "poradne" umim, ale trva to prilis mnoho casu na tento ucel.

Druha vec, mate nekdo nejaky nastroj, ktery by umel vzit STLko, zobrazil mi jej, a nechal mne udelat rezy a z nich DXF ? Castokrat bych si rad vypujcil nejaky vymysleny tvar z STLka a zapojil do sveho designu, pres toto by to slo velmi snadno.

14
Vývoj / Interpolace bez lineární funkce
« kdy: 20. 01. 2020, 12:26:28 »
Resim takovou ulohu, ktera musi fungovat i na lowcost ARMech bez delicky, pripadne na ruznych jinych obskurnich procesorech. Par napadu mam, ale nic svetoborneho, jsou to spis takove "hacky" (bez č).

Mam tabulku o 16 ti sloupcich [0..15] a 2 radcich (prvni bereme jako hlavicku, pricemz v hlavicce jsou hodnoty po celem rozsahu rostouci - nebo klesajici). Dale mam C fci "int interpoluj(int x)" ktera najde mezi kterymi bunkami se moje hodnota x nachazi. Jsou 3 moznosti, bud' je hodnota nizsi nez hlavickatab[0] nebo vetsi nez hlavickatab[15] nebo je mezi nekterymi hodnotami hlavickatab[0..15]. Pro horni a dolni mez se spocita linearni fce pro prvni/posledni 2  prvky, pro hodnoty uvnitr tabulky se vezme linearni fce mezi danymi prvky tabulky a pres hodnotu (2. radek) se interpoluje vysledek. Alternativne u meznich hodnot se vezmou jen ty mezni hodnoty jako "overflow". Snad to je pochopitelne, jde napr. o jednoduchou prevodni tabulku nejakeho nelinearniho senzoru, ktery je po castech linearizovan (treba termistor NTC).

Druha varianta je, kdy je tato tabulka dvojrozmerna, 16x16, tam vznika problem, ze interpoluju ve 2D poli (x-y). Je to vcelku trivialni uloha, mame-li operace mul-div.

A ted prichazi slozitejsi varianta se kterou si moc nevim rady - jak toto realizovat VELICE rychle (klidne se ztratou presnosti, ale obecne pouzitelne pro ruzne varianty) na procesoru ktery mul-div nema, abych pouzival jen  +- or xor shl shr, pripadne maximalne mul ? Rekneme nejaka 8051 ci PIC16 jako etalon hodne hloupeho procesoru. Muj jediny rozumny napad je, kdy si treba urcim rozdil hodnot mezi sousednimi bunkami a pracuji treba jen s N bity na ktere pocitam (vse v mocninach 2), tzn. hlavne tam dochazi k shiftovani.

Presne takove tabulky jsou pouzivane pri rizeni spalovacich motoru, bohuzel vzdy tam je procesor ktery muldev umi, takze jsem se nemohl inspirovat. U starych ridicich jednotek (pred rokem 1996) se vetsinou pouzivala 8051 a tam se interpolace neresi.

15
Je tu nejaky geek zahradnik?

ad automaticka zavlaha: na "satelitni" zahradce (cca 1000m) chci na ruznych mistech plne automaticky zalevat travnik, zrejme pulsnimi postrikovaci. K tomu mam mista, kde bych rad kapkovou zavlahu. A nevim jak to realizovat, ready-made reseni typu Gardena se mi moc nelibi, radsi bych to centralne ridil a ventily budou otevirat okruhy, ktere pak budou vyvazenim tlaku zavlazovat dle potreby. Nevim zda to je realisticka predstava. Nevim z jakych ventilu vybirat. Dale nevim jestli je rozumnejsi mit ventily centralne a tahat kousek pod povrchem hadice dle potreby, nebo naopak tahat cykyny a ventily rozdistribuovat po zahrade (rozvod vody v nezamrzne hloubce).

Dalsi otazka je domaci vodarna, zda pouzit hotovy vyrobek, nebo nekam pridat tlakovy spinac a cele si to sikovne ridit necim na zpusob Arduina. A posledni vec je jak hlidate hladinu vody ve studni? Idealni by byl nejaky doppler, ale nebude tomu vadit spustena hadice ve studni ?

Aktualne budu potrebovat bagr, takze bych to cele mohl pomerne snadno realizovat bez rucniho kopani.

Stran: [1] 2