Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Jan Ťulák

Stran: [1] 2 3 ... 36
1
Software / Re:To Do appka pro Linux i Widle
« kdy: 12. 07. 2022, 14:26:31 »
Aha, tak to pardon. Já jsem vim-ista, operační systém Emacs moc neznám. :D

2
Hardware / Re:Menší telefon
« kdy: 11. 07. 2022, 20:52:21 »
Jen pro info, iPhone umí dual sim. V kombinaci e-sim + nano sim.

Ale jo, malé telefony prostě nejsou. A i budoucnost iPhone SE je dost temná, prý se moc neprodává (ne tak, jak ostatní modely). Lidi chcou pádla...

3
Software / Re:To Do appka pro Linux i Widle
« kdy: 11. 07. 2022, 20:24:43 »
Obligatory mention... org-mode

Pokud je to na mě, tak z uvedených "požadavků" se nedá vyčíst nic konkrétního, takže ani není, co konkrétního doporučit. A to-do appek je tolik, jako kdyby to snad byl modelový příklad v učebnicích programování. Cough, cough.

Zmíněný Joplin například podle mě není vůbec fajn jako todo tool. Používám ho, mám ho rád na formátované poznámky, ale jednoduché todo seznamy se v něm dělají zbytečně komplikovaně. Třeba tazatel chce mít textový dokument, ve kterém si může udělat pár checkboxů. Ale třeba taky ne. Nevíme.

5
Odkladiště / Re:Nefunční zabezpeční Alza.cz
« kdy: 02. 07. 2022, 09:19:26 »
nechápu jakou má spojitost to, že nechci zde ve foru vystavovat svou IP s dotazem na identifikaci neoprávněné aktivity na soukromém účte na alze.
Svou IP adresu zveřejnit nechcete, ale po Alze byste chtěl, aby zveřejnila IP adresu někoho jiného.

Rozdíl je v tom "svou" - pokud by ji tady ukázal, tak ta adresa by už byla spojená s konkrétní osobou (byť pseudonymizovanou). Po Alze ale chce IP bez jakéhokoliv dalšího identifikačního údaje. Z toho konkrétní osobu nijak neurčí, k tomu by potřeboval například seznam přihlášení do Alza účtů z daného IP.

6
Odkladiště / Re:O2 TV po restartu nefunguje několik hodin
« kdy: 01. 07. 2022, 10:55:50 »
Nejspíš zabugovaná aplikace pro tu Philips TV (případně nějaká systémová knihovna, kterou ta aplikace používá). Obávám se, že jediné, co jde dělat, je smířit se s tím a zkoušet kopat do O2, ať si to opraví.

7
A můžete mít víc způsobů přihlášení. Jediné, co to stojí, je ten potenciálně duplikovaný čas na zřízení každého z nich. Ale pokud vám teď stačí bankovní identita, a za rok budete potřebovat nějakou vyšší úroveň, tak si pak prostě zřídíte nový způsob přihlašování a přihlašovat se budete tím, co zrovna potřebujete.

8
A ještě bych dodal: Vzhledem k tomu, jak je tvoje otázka položená, to vypadá, že s tím moc zkušeností nemáš. Takže bych se do provozování vlastního mail serveru pouštěl jen jestli si chceš hrát a naučit se to.

Pokud chceš, aby to "prostě běželo," tak bych ti doporučil se na VPSku vybodnout a u někoho email hostovat jako službu. Buď ten Google/MS, nebo třeba Seznam Profi. (Ten je zdarma, a pak si to do toho Gmailu stahovat přes POP3, viz výše. Ale je to takové clumsy, pokud ten mail začneš chtít používat i pro kalendářové pozvánky a tak.) Nebo, pokud jsi ochotný něco platit, ale ne 5€ měsíčně, tak třeba Zoho začíná s emailem někde kolem 1€/měsíc.

9
Pokud to chceš zadarmo (a email už někde hostovaný máš), tak Gmail se umí chovat jako POP3/SMTP klient. Webový Outlook to možná umí taky, nevím. V nastavení Gmailu zadáš přihlašovací údaje a on bude stahovat zprávy z libovolného POP3 serveru a posílat je přes odpovídající SMTP. To ale vyžaduje, abys měl někde jiný mail server. Od kterého ale není potřeba nic moc chtít - jen to POP3/SMTP, což je prakticky všude plus co nejvolnější spam filtr (pokud ti něco chytí omylem jako spam už tenhle server, tak to v Gmailu neuvidíš). A samozřejmě, skóre tvojí domény bude odpovídat tomu, kde to hostuješ a jak moc chodí od toho hostingu nějaké spamy - ten Google se tady nijak neprojeví.

Pokud ti nevadí si něco zaplatit, tak jak Google, tak Microsoft nabízí možnost přímo hostovat svou doménu na jejich mail serverech. Tím vynecháš prostředníka - míň míst pro problém, asi o něco větší spolehlivost a budeš mít AFAIK o něco lepší skóre, obzvlášť, pokud si nastavíš i DKIM/SPF/DMARC (takže menší šance, že tvůj mail skončí ve spamu někoho jiného).

U Google je cena jasná, GSuite začíná někde kolem 5€ za uživatele měsíčně. U Microsoftu to je v business tarifu pro Office365 nějak podobně, ale navíc tam jde, v případě, že chceš jednoduchý email pro max 5 lidí (a s trochou drbání se levou nohou za pravým uchem při konfiguraci) ten email mít v rámci rodinného předplatného pro Office365. Což pro rodinu vychází levněji per user - ale nejsou tam nějaké pokročilejší možnosti kolem aliasů, doménový koš a tak.

10
Pokud něco slibují, tak je jednoduchým testem, jestli to chtějí splnit, aby to bylo v pracovní smlouvě. To platí v ČR i u jiným zaměstnavatelů.

Z mojí zkušenosti se ve velkých korporátech nedá upravovat standardní šablonová smlouva. Takže pokud člověk chce nějakou specialitku (typu "budu si každoročně brát pár týdnů neplaceného volna navíc"), tak se musí spolehnout na slovo svého budoucího šéfa.

11
Sítě / Re:Polofunkční zvláštní druh DNS cenzury
« kdy: 15. 06. 2022, 08:01:04 »
@monkey.d.luffy: Co si pamatuji (a v případě Macu jsem si to hned i ověřil), tak dig bez explicitního nameserveru použije systémové nastavení a ten lokální server je vidět v odpovědi jako zdroj.

12
Bazar / Prodám mix kancelářských PC
« kdy: 13. 06. 2022, 07:58:52 »
Různé starší kancelářské PC.
- RAM: 4 GB (DDR3)
- Procesory jsou zhruba v rozsahu Intel Core i5-760@2.86 GHz až i5-2400@3.1GHz.
- HDD ve stovkách GB.
- Různý vzhled, ale všechny v černé barvě.

Mám toho 20+ kusů. Při hromadném odběru všeho á 500,-, při kusovkách po 1000,-.

Tel.: 721 292 994

13
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 24. 05. 2022, 19:22:53 »
Ale to, co jsem napsal o cestě do Chorvatska, se dá aplikovat i na cesty do Kaufu. Má-li auto dojezd 100km, tak cesta na chatu a zpět znamená 60% baterie pryč, což znamená X hodin auto mimo provoz/limitované použití.

A smysl Tvého příspěvku... Přečti si ho ještě jednou. Nepíšeš tam nic o druhém autě a ježdění jen na chatu. Píšeš tam, že ne každý má potřebu dojet do Chorvatska na jeden zátah - to znamená, že do toho Chorvatska už jede nebo chce jet. Tak jsem oponoval, že s autem s dojezdem 200km, o kterém ses Ty zmiňoval, za Tvých podmínek, je jízda do Chorvatska nesmysl. Takže minutí smyslu si strč za klobouk. Do Tvé hlavy nevidím a věšteckou kouli mám zrovna v opravě.

Já se tu celou dobu snažím na příkladech ukázat, že různí lidé mají různé potřeby. Jsou lidi, kterým těch 100 km dojezdu stačí a ocení malé rozměry - například tu kapotovanou čtyřkolku občas vidím v okolí bydliště. To, že tvou potřebu nepokryje, ještě neznamená, že je to špatný produkt, co nemůže vyhovovat nikomu.

A tvrzení "ne každý potřebuje jet do Chorvatska na jeden zátah" nijak neimplikuje "každý chce jet do Chorvatska." To bych pak musel napsat něco jako "každý chce jet do Chorvatska, ale ne každý..." Moje druhé tvrzení "někdo jezdí jen pár km na chatu" není ve sporu s mým prvním tvrzením a použil jsem ho, abych výslovně upozornil na případ, který vyhovuje prvnímu tvrzení, ale nemusel být správně pochopen a zahrnut v úvaze tebou a dalšími.

14
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 23. 05. 2022, 13:35:37 »
Tak na jeden zátah nedojede do chorvatska asi žádné auto, ale to tu snad neřešíme.

Ale dojede. Typicky nafťák se slabším motorem, ale stejnou nádrží v modelu i pro silný benzín. Nějaká verze Renault Mégane dá prý papírově přes 1 300 km, zatímco z Brna do Zadaru je to zhruba 800 km.

Jde tu o to, že běžná auta nabízí dojezd třeba 500+km. To je zbytečné pro ty, kteří mají Kaufland 5km daleko. Zkuste ale shánět auto s dojezdem 20km, protože to prostě stačí... Stejně tak zkuste shánět třeba auto bez autoradia...

Existují dnes třeba laptopy bez webkamery a mikrofonu? No prostě nám výrobci přibalují spoustu, pro někoho, zbytečností...

Renault Twizy má papírový dojezd 90-100 km, a autorádio, co vím, nemá. Pokud jde o laptop bez webkamery, tak viz například loňský ASUS TUF Dash F15.

Ale ano, hromadná výroba se dělá pro nějaké standardizované použití. A pokud většina zákazníků něco chce, tak těch pár, co to nechce, a rádo by místo toho něco jiného, buď ostrouhá, nebo se podívá po nějakém kousku pro menší tržní segment. A nebo skončí u zakázkové výroby/modifikace.

Ty jsi ale slušný demagog! Cesta do Chorvatska není o jedné nádrži, protože přestávky jsou pro slabochy. Tak dejme tomu, že cesta Praha -> Split má cca 1000km a ta Dacia ujede na jedno nabití cca 200km. To znamená 4 až 5 přestávek na nabíjení a jednu na tankování.

Naprosto jsi minul smysl mojí reakce. Pokud někdo do Chorvatska nejezdí, a nejdál to má 30 km na chatu za městem, nebo už má nějaké velké rodinné auto a teď hledá něco dalšího, malého, na ježdění akorát z vesnice do Kauflandu, tak prostě nepotřebuje dojezd ve stovkách km. Stejně, jako člověk, který používá laptop jako snadno přenosnou pracovní stanici, prostě nepotřebuje 12hodinovou výdrž na baterku, a naopak by mu vyhovovalo ušetřit pár gramů.

15
Hardware / Re:Zmenšení baterie v ThinkPadu T490
« kdy: 21. 05. 2022, 11:58:45 »
Laptop je primárně pro mobilní použití, takže není divu, že výrobci se předhánějí ve výdrži na baterie. Nabíjet laptop několikrát během dne je pakárna.

A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom mobilní?

Použití laptopu taky může být "pravidelně to přesouvám mezi dvěma, třemi místy, kde to stejně sedí v zásuvce." Například kancelář, doma, chalupa. Komu se chce denně (nebo i jen každý víkend) nosit a zapojovat desktop?

Baterka se pořád hodí, třeba proto, aby se ten stroj mohl přenášet uspaný a ne vypnutý. Ale celý den práce to na ni zvládat nemusí.

Chápu, že to někdo může chtít na občasné krátkodobé použití, ale to je jako chtít, aby auto mělo nádrž na pět litrů benzínu, protože s tím jezdím jen do Kauflandu a zpět, a místo nádrže mělo větší kufr, na cukr v akci.

A co je na tom špatného? Koneckonců, třeba Dacia Spring (reálný dojezd pod 200 km na jedno nabití, a přitom se tomu autu v západní Evropě daří) ukazuje, že poptávka po takových autech je, a je i nabídka. Ne každé auto musí být schopné dojet do do Chorvatska a zpět na jednu nádrž, protože pauzy při řízení přece dělají jen slaboši.

Stran: [1] 2 3 ... 36