Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - anonacct

Stran: [1] 2 3
1
Vývoj / Re:Práce s vlákny v C
« kdy: 19. 01. 2021, 10:22:25 »
Mě by zajímalo, co konkrétně čeká autor dotazu že se tady dozví?

  - Lze zpracovávat požadavky klientů v samostatném vlákně? Ano, ale vytvářet nové vlákno per request může být drahé.
  - Musí si hlídat přístup ke zdrojům v MT aplikaci? Ano.
  - Existuje i jiný způsob? Existuje, třeba dělat to asynchronně např. s pomocí libuv.

Jediná možnost, jak se dozvědět zda autorovo konkrétní řešení funguje je napsat testy. Pokud budou testy modelovat veškeré podporované scénáře a budou fungovat, tak je to řešení asi funkční. No a pokud už budou testy, tak není problém použít třeba thread sanitizer a další nástroje na detekci chyb.

2
Studium a uplatnění / Re:Pohovory po letech freelance
« kdy: 17. 01. 2021, 13:33:07 »
Wangarad: Nevztahoval bych si to až tak na sebe. Každý přece musí vědět na čem je - pokud někdo celý den jen lepí cizí kód zkopírovaný z SO, tak buď řeší jen triviality a nebo neumí nic vyřešit sám od sobe - takový člověk ale rozhodně není senior, a pokud se jeho přístup nezmění, tak to je doživotní junior. Senior by měl přece umět napsat kód i offline nebo na whiteboardu u interview. To, že někdo přehlédne závorku nebo středník bych neřešil, ale když někdo neumí napsat for cyklus nebo podmínku, to už je špatné...

Pohovory: Já jsem byl na pár pohovorech za poslední rok a u každého jsem řešil nějaké algoritmické problémy - první brute force řešení, pak se dostat k něčemu optimálnějšímu. U C++ jsem na pohovoru měl i atomics, multithreading, synchronizaci, smart pointers, atd... Nikdy jsem nezažil vyloženě špatné interview, ale to je spíš tím, že jdu na 2 interview ze 100 nabídek - většina nabídek mi stejně nevyhovuje kvůli financím a nebo jsou jen na HPP. Každému, kdo má problém u interview bych doporučil pravidelně třeba hackerrank nebo něco podobného - zjistit na čem jsi a co třeba čekat. Člověk proto musí něco udělat a ne jen o tom mluvit :)

Agentury: Pokud nemáš kontakty tak to je jediná možnost. Spousta firem chce kontraktory jen přes agentury. Mezi agenturama je i velký rozdíl - můžeš narazit na firmu, ve které člověk přes agenturu A má 12k/MD a druhý přes agenturu B má 6k/MD, a pak zaměstnanec co bere 80k/m v hrubém :)

GitHub: Profil na GitHubu mi vždycky pomohl najít si práci. Hodně firem mě kontaktovalo kvůli GH. Interview u takové firmy v podstatě není a jedná se spíš jen o pokec o tom, jak ten projekt vznikl, kolik času na něm strávím, jaké mám další plány, atd... Takové nabídky jsou pak i za slušné peníze. Asi hodně záleží na tom projektu a jestli ho někdo používá.

Med kolem huby: To co popisuje Bystroushaak se mi stalo taky - s recruiterem jsem si domluvil 12k/MD a po úspěšném interview jsem dostal průměrnou nabídku na HPP. Škoda toho času, protože to interview mi zabralo skoro celý den. Poučení: Od té doby se 2x ptám jestli je nabídka opravdu na kontrakt, pokud ne, tak můj zájem končí.

3
Studium a uplatnění / Re:Pohovory po letech freelance
« kdy: 15. 01. 2021, 21:36:35 »
Já osobně bych nechtěl pracovat s někým, kdo razí přístup "fake it till you make it".

Dneska si totiž každý člověk, kdo umí spojit 2 řešení ze stackoverflow říká programátor, možná tady je problém :)

4
Studium a uplatnění / Re:Pohovory po letech freelance
« kdy: 15. 01. 2021, 10:46:46 »
Na pohovor je potřeba se připravit. Podle toho co tazatel píše má pouze povrchní znalosti - takový junior na všechno. Možná i to je problém, proč nemá stabilnější a serioznější zakázky a musí řešit přesně to co popisuje. Jasně, i takový člověk se dneska uživí, ale neumět základní algoritmy a syntax jazyka už při pohovoru je prostě red flag, i když jde jen o frontend - chce to sebereflexi a začít se učit, rozšířit si obzory, jinak zůstaneš juniorem do konce života...

5
Vývoj / Re:Mají smysl daily standupy?
« kdy: 07. 01. 2021, 22:36:57 »
Pokud člověk zažije v životě jen Scrum + Daily standup a už si nic jiného nedokáže představit - takový člověk je od začátku kariéry naučený být neefektivní a čekat s každým problémem na druhý den (vidím to denně, lidi prostě nic nedělají...). Je zajímavé, že jsou firmy, které Scrum + Daily standup vůbec nemají (třeba Google) a vývoj umí.

Celý Scrum je jen business, je to o certifikacích, scrum masterech, atd... A když scrum nefunguje na nějaký projekt, tak se dělá "špatně", takže je potřeba certifikované scrum mastery, aby se začal dělat "dobře". Celé je to jen o prezentaci práce, lepší grafy pro management, efektivita, velocita, blabla.. Asi nejlepší je očekávání, že 20 lidí začne dělat práci v pondělí a skončí přesně za 2 týdny v pátek - a když se to náhodou nedaří, tak dáme míň ticketů, a pak už se to začne dařit, a scrum master to dokázal - scrum se najednou dělá dobře...

6
Vývoj / Re:Mají smysl daily standupy?
« kdy: 04. 01. 2021, 23:40:55 »
Mě by zajímalo kolik lidí tu poznalo víc způsobů vývoje a kolik zná jen ten jeden? Já jsem poznal za život asi 4 a za sebe můžu říct, že self organizing teams bylo to nejlepší, s čím jsem se setkal. Scrum + daily standup je takový typický korporátní způsob řízení vývoje, který sice podává nějaký výsledky, ale většinou totálně zabije chuť a kreativitu těch, kteří by toho dokázali udělat mnohem víc než jen "to co mají ve sprintu" - těmto lidem obvykle záleží i na tom jak ten kód vypadá.

Ale jinak je mi to asi jedno - Scrum je skoro všude a firmám ta neefektivita očividně nevadí :)

7
Vývoj / Re:Mají smysl daily standupy?
« kdy: 03. 01. 2021, 21:07:56 »
Většinou je to nutné jen tam, kde je hodně lidí co sami od sebe nic neudělají a potřebují dohled. Ještě jsem neviděl aby to bylo nutné v teamu, kde lidi dokážou komunikovat a řešit případné problémy hned sami od sebe.

8
Windows a jiné systémy / Re:Mini-posix knihovna s Win32 API
« kdy: 02. 01. 2021, 12:47:37 »
Podle mě jsou jen 2 možné cesty - buď to zkompilovat nativně a používat jen ty utility co se takto zkompilovat podaří a nebo to spustit přes něco jako WSL. Všechno ostatní je slepá ulička. Portabilita je v tomto případě ta lepší investice.

9
Vývoj / Re:Maven vs. Gradle
« kdy: 29. 11. 2020, 10:33:12 »
Pokud neplánuješ "programovat" build 4 hodiny denně, tak je to úplně jedno. Hádat se kvůli buildu, když ještě nikdo nenapsal ani řádek, je trochu předčasné.

10
Vývoj / Re:Je Rust jazyk budoucnosti?
« kdy: 14. 11. 2020, 10:28:59 »
ZIG nikdo nepoužívá.

11
Studium a uplatnění / Re:Trh práce v ČR - popis
« kdy: 09. 10. 2020, 12:19:55 »
Hodně lidí pracuje na IČO právě pro korporáty přes nějakou agenturu. Finančně určitě zajímavá možnost.

12
Mrkni na SetWindowLongPtr() - pomocí této funkce si můžeš asociovat data s HWND, v callbacku si je vytáhnout, a pak je použít.

13
Vývoj / Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« kdy: 12. 09. 2020, 22:01:31 »
Ještě toto je super:

https://coherent-labs.com/products/coherent-gameface/

EA má vlastní fork webkitu (EAWebKit): https://gpl.ea.com/eawebkit.html

Nemám potřebu tu nějak argumentovat. HTML UI je ale určitě trend a člověk ani netuší do kolika her se tato techonologie už dostala.

14
Vývoj / Re:Modifikovatelné UI/GUI - c++
« kdy: 12. 09. 2020, 20:44:36 »
Tak záleží co autor dotazu plánuje budoucí rok dělat - jestli implementovat nějakou vlastní vrstvu nad Qt/Gtk/JavaFX/Pharo/(cokoliv dalšího co tu někdo zmíní), která by mu umožnila to co chce (tedy vytvoření UI uživatelem pro nějaký plugin/mod system) a nebo prostě sáhnout po něčem hotovém a řešit tu samotnou hru :) Opravdu mi přijde nejjednodušší to HTML - nedokážu si představit use-case, na který by to nestačilo, a zkušenosti tím získané pak může aplikovat u dalších projektů.

15
Vývoj / Re:Nový projekt vs. cizí kód
« kdy: 10. 09. 2020, 20:22:25 »
Dělat něco měsíc - to je prostě malý projekt a nedá se to srovnat s něčím, na čem dělalo 50 lidí 20 let.

Stran: [1] 2 3