reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - gill

Stran: [1] 2 3 ... 18
1
Vývoj / Re:Python, pomoc s kodem
« kdy: 27. 12. 2019, 22:14:03 »
Ale zrovna v tom vašem případě by se stejného výsledku dalo dosáhnout i bez odečítání jedničky, stačilo by místo operátoru menší nebo rovno použít ostře menší:

nebo
Kód: [Vybrat]
words = ["dog","cat","hint"]                                                                                                             
for word in words:
     print(word + "!")

2
Server / Re:Maximální počet klientů vlastního TCP serveru
« kdy: 21. 12. 2019, 13:51:14 »
tak predpripravit pool vlaken a kdyz prijde pozadavek, tak vlakno z poolu vyuzit at udela ten pozadavek.

koukl bych do nginxu.

u trvalých socketových spojení nejde použít. Uvažoval bych o epoll nebo nějaké knihovně nad tím.

3
Vývoj / Re:Návrh frontend/backend model-view-controller
« kdy: 17. 12. 2019, 16:42:20 »
A co se vam jako nelibi na tom novejsim Qt GUI frameworku? Nemam ted namysli ten starsi co vypada jak Winforms, ale ten novejsi kde se vsechno modeluje ze ctvercu - co vam jako na tom nevhyvouje, to nechapu.

Jinak pokud ten UI bude bezet na stejne masine nebo siti jako backend, tak jednoznacne doporucuju pouzit Server-side rendering + a na dynamicky obsah JQuery. Co ma v repertoaru C++ na server side render nevim. Eventualne kdyby server side v C++ stal za pikacu, tak muzete pouzit Mustache - to v principu funguje velice podobne jako server side rendering, akorat se to odehrava na frontendu a na backendu vam staci mit k tomu rest. Vyhoda oproti React.js je, ze je to mnohem jednodussi. A kdyz tak nad tim premyslim, tak Mustache bude i pro C++, takze uz vite co muzete pouzit i na ten server side.

jasná nevýhoda Mustache oproti React a Vue je překreslování celé šablony při každé změně. Na průběžné změny nepřijatelně pomalé, nepoužitelné. První render můžete provést i na serveru, jak píšete, tam není důvod používat Mustache.

4
Studium a uplatnění / Re:Přechod PHP -> Java
« kdy: 16. 12. 2019, 11:51:18 »
Moderni PHP pri zapnutem strictu a typehintama a Laravelem je uz rozumne pouzitelna zalezitost.

Je to defacto opajcovany Spring boot, maven se jmenuje composer. Templatovane pres blade a bootstrap

Delal jsem ted v tom nejake udelatka, jazyk byl dan zadavatelem.
A slo to celkem s vyuzitim VS Code rozumne pouzivat, rozhodne lip, nez treba Go.

jestli se vám líbí Java, nedivím se, že se vám líbí i moderní PHP.

5
Vývoj / Re:Test selháním , test to fail - vysvětlení
« kdy: 14. 12. 2019, 14:15:07 »
Pokud test selhání očekává, je úspěšný.

6
Tohle by nepomohlo?
https://wordpress.stackexchange.com/questions/296836/stop-admin-ajax

Já na to kdysi viděl plugin ale teď ho nějak nemohu dohledat ...

nepomohlo, on to nechce blokovat na vlastním webu.

7
Studium a uplatnění / Re:Přechod PHP -> Java
« kdy: 13. 12. 2019, 13:09:59 »
Jinde než na sdíleném hostingu není důvod PHP používat.

PHP je moderním programovacím jazykem, používám ho i na VPS. Jeho filozofie mi vyhovuje, mohu kombinovat paradigmata jak potřebuji.

jde o to co používá odvětví, ne co tobě vyhovuje. Objektivně PHP nepřináší žádnou výhodu mimo sdílený hosting.

8
Studium a uplatnění / Re:Přechod PHP -> Java
« kdy: 13. 12. 2019, 12:52:37 »
Jinde než na sdíleném hostingu není důvod PHP používat.

9
Studium a uplatnění / Re:Přechod PHP -> Java
« kdy: 13. 12. 2019, 10:40:10 »
oprava
naopak nechápu striktní dělení na frontendisty a backendisty. Nejlepší backend vzniká organicky podle potřeb frontendu, když se backendista nepodílí na vývoji frontendu, nedopadá to dobře.

Tohle možná platí u nějakých hodně malých / amatérsky vedených projektů. U normálních projektů se rozhraní dělá na základě analýzy (která ty potřeby zohledňuje) a tedy není nutné, aby se backendista (přímo) podílel na vývoji frontendu. Naopak, vzhledem k rozdílu v technologiích a často i v programovacím jazyku je většinou to dost neoptimální.

návrh rozhraní podle analýzy jde proti agile metodice. Efektivnější je vyvýjet organicky podle požadavků frontendu, tam je nárůst režie, pokud jsou role backendistů a frontendistů striktně oddělené.

10
Studium a uplatnění / Re:Přechod PHP -> Java
« kdy: 13. 12. 2019, 10:34:15 »
naopak nechápu striktní dělení na frontendisty a backendisty. Nejlepší backend vzniká organicky podle potřeb frontendu, když se backendista nepodílí na vývoji frontendu, nedopadá to dobře.

Tohle možná platí u nějakých hodně malých / amatérsky vedených projektů. U normálních projektů se rozhraní dělá na základě analýzy (která ty potřeby zohledňuje) a tedy není nutné, aby se backendista (přímo) podílel na vývoji frontendu. Naopak, vzhledem k rozdílu v technologiích a často i v programovacím jazyku je většinou to dost neoptimální.

návrh rozhraní podle analýzy jde podle proti agile metodice. Efektivnější je vyvýjet organicky podle požadavků frontendu, tam je nárůst režie, pokud jsou role backendistů a frontendistů striktně oddělené.

11
Studium a uplatnění / Re:Přechod PHP -> Java
« kdy: 12. 12. 2019, 20:33:33 »
Asi jsem lopata, ale ta frontend "moderna" v JS kde patla na jedno misto javascript, html i css to je humáč, k tomu kazda moderni vec je za tyden zastarala.

naopak nechápu striktní dělení na frontendisty a backendisty. Nejlepší backend vzniká organicky podle potřeb frontendu, když se backendista nepodílí na vývoji frontendu, nedopadá to dobře.

12
přes userscript je to snadné, možná existuje i doplněk, který to dělá.

13
možný způsob je přetížit XMLHttpRequest.send

14
Vývoj / Re:WebGL a co k tomu?
« kdy: 04. 12. 2019, 21:38:30 »
Pokud chcete dělat WebGL simulaci/animaci/hru, pak React ani Vue s ničím nepomůžou (pokud to není komplexní aplikace, kde canvas je jen jedna z komponent) jak píšete. Komunikaci si nějak uděláte přes websokety a UI si udělejte přímo v Canvasu přes něco jako imgui.

může být canvas přes celou stránku a vykreslovat html gui přes canvas.

15
Vývoj / Re:WebGL a co k tomu?
« kdy: 04. 12. 2019, 21:35:25 »
Nemusí to být ani v js, je možné transpilovat třeba z typescriptu a tím se špagetám vyhnout. Jak je na tom webassembly nevím.

jak definujete špagety? Typescript je jen javascript s typovými anotacemi.

Stran: [1] 2 3 ... 18

reklama