Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - xoor

Stran: [1]
1
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 02. 10. 2024, 23:55:36 »


Vy v tom máte pěkný guláš.

A vy pořád nechápete o co jde a vidíte jen jednu, dvě části celkové problematiky.

Citace
Nejprve to vyhlazování písma. Když vykreslíte jeden znak konkrétního písma tak, že bude velký 20 (logických) pixelů při škálování 100 %, nebo vykreslíte ten samý znak stejného písma tak, že bude velký 16 logických pixelů při škálování 125 %, bude v obou případech ten znak vysoký 20 fyzických pixelů a oba znaky se vykreslí identicky (pokud dané písmo nebude zrovna mít upravené křivky pro různé velikosti, ale to bych se teď netahal). Takže o vyhlazování písma vůbec nejde.

Váš přiklad je správný, souhlasím. Ale je mimo mísu! To já nerozporuji. Mně jde, o případ kdy základ bude stejný: 20px a zvednu scale na 125%, tak bude mít ten znak 25px.  A to já zase nepotřebuji, protože chceme plochu za přijatelných PPI! Nemíchejte do toho retina.

 
Citace
O tom, že se při změně škálování změní fyzická velikost všech prvků v obrazovce aplikace, jsem psal. To je právě podstata škálování – nezvětšuje se jen velikost písma, ale všeho. Za prvé proto, abyste viděl i jiné prvky, než písmo, třeba ikony. Za druhé proto, že větší písmo by se do nezvětšených prvků nevešlo. Když je velikost okna aplikace ve fyzických pixelech větší, logicky ta aplikace zabere na obrazovce větší prostor.

Souhlas. Problém je s prvky které nejsou vektorové. Ty se rozmažou a že jich je. Třeba i tady na rootu nebo staré aplikace atd takže i zde to nemusí být s vyším scale výhra.

Citace
Takže proč se to škálování dělá? No proto, abyste na stejně velké obrazovce měl větší rozlišení, nebo-li menší fyzické pixely, nebo-li vykreslování je jemnější. Šikmé čáry budou vypadat méně zubatě, vyhlazování bude jemnější a méně rušivé. V ideálním případě (u retina displejů) se dostanete až pod rozlišovací schopnost lidského oka, takže ty rušivé prvky zmizí – jednotlivé fyzické pixely už budou tak malé, že je oko nedokáže rozlišit.

No jasný a spolu s tím přijdete o část informační plochy monitoru. Budete nuceni zvětšit okno aplikace, aby se vám tam vlezlo stejné množství informace v čitelné podobě. To je to gró. Jenže vy nemužete zvětšit monitor.
Já říkám najdi si PPI kolem 120 (nebo dle tvých očí a potřeb) a budeš mít grafiku dostatečně vyhlazenou bez nutnosti scale a zustane ti nativní plocha. Na stejném monitoru budeš mít třeba 3 plnohodnotně velké okna místo 2 větších. Ať si každý vybere, jestli chce mít na 4k při scale 150 velikostně něco kolem "2k", ale přitom velmi jemné a vyhlazené!

Citace
Nebo-li ta rada, že se nemá používat škálování (má se zobrazení ponechat na 100 %) je nesmysl.
Vytrháváte z kontextu. Vzal jste si jen jeden parametr, já říkám, že je to komplexnější téma.

Citace
Kdyby se při vývoji aplikací neuváděly velikosti v pixelech, ale třeba v milimetrech, nebylo by potřeba to řešit.
Uvádím PPI, což je lepší parametr, který toho dokáže říct více,ale také né vše.


Citace
Takže se při škálování držte těch čtvrtin, a nastavte si škálování tak, aby se vám text dobře četl a viděl jste dobře všechny prvky, které potřebujete vidět. Nedává smysl kupovat si displej s menším rozlišením jenom proto, abyste mohl nechat škálování na 100 %. Nedává smysl ani mít zobrazené blechy, které nemůžete přečíst, jenom proto, abyste na displeji s vyšším rozlišením měl škálování na 100 %.
škálování nemusí být potřeba. Vybral jsem si monitor, který využiju na 100% a přitom mám velikost a kvalitu písma (informací) výbornou a to je to co tu pořád píšu, ať každý zohlední další parametry. Má zkušenost je taková, že lidé si často koupi menší 4k monitor (i 32 může být "malý" monitor), nevidí na informace, tak zvětšují a pak se divý, že mají menší plochu a horší práci s okny, než třeba u 2 monitorů.
Už to dál nebudu rozebírat. Motáme se v kruhu ať si ostatní vyberou.

2
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 02. 10. 2024, 21:43:19 »
Vyšší frekvence je lepší pro oči, alespoň pro ty mé. Je to jako rozdíl na telefonu 60hz vs 90/120.

Předřečník jasně reagoval na to, že při použití lupy přijdeš o plochu a tedy je nejlepší použít nativní rozlišení s nativním scale 100% a máš si podle toho vybrat takový monitor. Stojíš si na vedení
...
Nyní si můžete v systému nastavit škálování, což znamená, že se má všechno zobrazit třeba ve velikosti 125 %. Aby to správně fungovalo, musí aplikace vše vykreslovat vektorově a uplatňovat i to nastavené škálování. Problém bude se starými aplikacemi, které tohle nepodporují, a zobrazí se bez toho škálování. Dříve ještě býval problém s tím, že některá aplikace použila to škálování třeba jen na text, ale ostatní prvky neškálovala – takže se obrazovka aplikace rozsypala. S tím už dnes problém nebývá. Některé aplikace ještě mívají problém s tím, když máte víc obrazovek a to škálování je na nich nastavené různě – některé aplikace pak škálují podle obrazovky, na které se zobrazily poprvé, a když přesunete okno jinam, nepřizpůsobí se to.

Tvrdit, že je dobré mít nastavené škálování na 100 %, je nesmysl – protože to odpovídá schopnostem obrazovek před deseti patnácti lety. Dneska, když máte stejně velký displej, jako před deseti lety, ale máte tam o půlku větší rozlišení, nechcete mít fyzickou velikost prvků (textů apod.) 2/3 toho, jak to bylo před těmi deseti lety. Protože sedíte pořád stejně daleko od displeje, nevidíte lépe, takže dvoutřetinové písmo nepřečtete. Nemluvě o tom, když máte retina displej a to písmo by bylo poloviční. To vyšší rozlišení displeje chcete použít na to, aby písmo bylo jemnější a ostřejší, ne menší – nebo-li ve pixelech musí být větší. A k tomu právě slouží to škálování.

(Tím, že se na lepším rozlišení zobrazí písmo jemnější a ostřejší, zvládne člověk přečíst o něco menší písmo. Takže po určitou dobu se zvětšovalo rozlišení, zůstávala velikost zobrazovacího zařízení a škálování se neřešilo, takže fyzická velikost písma se zmenšovala, ale pořád to šlo přečíst. Ale se 4K nebo retina displeji už by to bylo příliš prťavé a nečitelné, kdyby se všechny objekty na displeji nezvětšovaly.)

Tj. to škálování se používá pro vektorové vykreslování (žádné rozmazané zvětšování pixelů) a určuje to poměr mezi logickými pixely (ve kterých udává rozměry autor aplikace) a fyzickými pixely (které umí zobrazit displej a které se v poslední době zmenšovaly (a někde kus za retina displeji už to zmenšování skončí, protože zmenšovat to dál výrazně pod rozlišovací schopnost oka nemá smysl).

Vy se pořád držíte nějakého přepočítávání písma jako hov... podrážky. Přitom tady jde primárně o něco jiného a to je: vyhlazení písma vs pixely vs fyzická plocha displeje a teď pozor vs skutečná pracovní plocha vs scale. Vše spolu souvisí.
Nám šlo o to, že pokud si koupíte monitor s vysokým rozlišení (4k) a přitom malou uhlopříčkou budete mít vysoké PPI(138+) a lidé pak velmi často zvedají scale na 125%, aby mohli vůbec číst text. Jenže při zvednutí scale se zvětší i písmo a také další prvky aplikace >> změnší se užitečná plocha aplikací. Budete zvětšovat okno aplikace, abyste viděl stejné informace. Každý si to může nasimulovat během minuty.
Například PPI pod 100 způsobí kostrbaté písmo, PPI kolem 110-120 je při vzdálenosti 60-65cm velmi dobře čitelné (fyzicky velké), vyhlazené a přitom dle zvolené úhlopříčku a rozlišení budete mít maximum užitečné pracovní plochy.
Podle vaší práce je akorát nutné zvolit správnou velikost, resp výšku monitoru. Pro střih a cady se hodí mít vyší monitor
Pro zbytek je zase lepší širší. Každý si to musí ale sám zkusit. Někdo vidí lépe někdo hůře.


3
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 01. 10. 2024, 00:09:11 »
Předřečník jasně reagoval na to, že při použití lupy přijdeš o plochu a tedy je nejlepší použít nativní rozlišení s nativním scale 100% a máš si podle toho vybrat takový monitor. Stojíš si na vedení

4
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 30. 09. 2024, 23:51:00 »
Vůbec to nechápeš...
"3840x2160 s 200% scalem, uvidim v obou dvou pripadech stejne mnozstvi."
No už tam skoro jsi. Koupím si monitor 3840x2160 abych nemusel použít 2 fyzické 2x 1920x1080. jenže ty jsi přece hlavička chytrá a oči máš už vypálené, tak uděláš co? Nastavíš tam těch tvých scale 200% a dostaneš ve výsledku co? no vlastně 1x1920. Buděš mít ale hezky vyhlazené písmo a další hovadinky.
Jestli to stále nechápeš o co tu jde, nebudu s tebou dále ztrácet čas. 

"hele, fakt se snazite tvrdit, ze pismo bude vypadat lip vyrenderovane v HD rohliseni na 100% scale, nez v 4K ve 150-200% scale?"
Tohle nikdo nikde netvrdil.

5
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 30. 09. 2024, 23:34:29 »
otevři si třeba VSCode načti nějaký projekt a hraj si se Scale. Je to setsakramensky rodíl. Prostě toho uvidíš míň s větším scale a tedy písmem. Navíc se to občas může defermovat, ano jsou stále místa.
Víš co je to PPI ? Víš, že každý pixel má nějakou fyzickou velikost? Prostě nevíš. Tak studuj. 

6
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 30. 09. 2024, 23:14:48 »
Z moji zkusenosti

Ad rozliseni/velikost - ber takovy abys zvladnul nativni a nativni velikost pismen. Jakmile pouzivas nejaky lupy, stoji to za prd.


v době škálovatelných fontů... co je tou nativní velikostí písmen? :-D

nejsme v době textového režimu.

To není pravda, právě že  PPI hraje velkou roli. Často lidé na 4k (32/27) monitorech musí zvedat scale, aby nepřišli o oči  ale příjdou o plochu. Rozumné PPI je něco kolem 125PPI, kdy je písmo rozumě hladké a vdálenost od monitoru 60-70cm.

7
Hardware / Re:Nový monitor na práci vývojáře
« kdy: 30. 09. 2024, 23:08:54 »
Doporučuji iiyama G-Master GCB4580DQSN-B1
má to:165hz, filtr modrého světla, slušná odezva, gsync, pivot, powerdelivery 90W. Při scale 100% a vzdálenosti cca 60-65cm je písmo čitelné a vyhlazené. Rozumné nastavení svítivosti vs zachování zobrazení. Není potřeba otáčet hlavou.
Mám to rozdělené na středovou 1920 a 2x 1600. Pro mají práci: terminál,web, vscode v mnoha instancích výborné.
Blbý pro sdílení plochy v teamsech - zatím řeším přes ntb. 2cm od kraje vystupuje zobrazovací vrstva plus zhoršení barev - prostě VA panel. IPS panely bývaly levnější než VA. Dnes je to naopak.
Na hraní celkem ok - vášnivého FPSkaře asi nenadchne, ale bežný tatík po práci si užije. Monitor dokáže jet i ve středovém módu pokud apka nebo hra neumí/nejede v ultrawide.
Cena lehce přeš 17k. Záruka 3roky na jakýkoliv vadný pixel.
Moje zjištění a testy
2x24 asi už překonané
2x27 pořád budete otáčet hlavou a nebo budete vidět středový sloupek, může být i dost titěrné v případě vyšší rozlišení. FHD už je zase kostrbaté.
32 - hodně velká - super na multimedia a obecně prostor - CAD.. Pro práci s textem hodně titěrné >> scale na 120%. Pro mě hodně vysoká a měl jsem problém rozumě využít výšku. Rozdělení na 2 plochy bylo takové divné.
34 - smysluplně jen 2 okna, ani jedno hlavní. Trochu lepší než 2x27/24. Rozumné rozměry.
49 - je cenově jinde je větší a širší, horší PPI cca na úrovni 24.
Monitor jsem vybíral 2měsíce snad vám to pomůže. Doufám, že to nebudu muset řešit minimálně dekádu  8) ;D

8
Bazar / Re:Sháním funkční osciloskop a stabilizovaný zdroj
« kdy: 27. 07. 2019, 19:22:14 »
Jistotu mas jen v tom, ze zemres a budes platit dane. Je to ohrana faze, ale co ti budu povidat.
Nevim co porad resis. Pokud vyberes eu sklad nebudes platit clo ani dph - volny trh.  Zaruka se vetsinou resi tak, ze se napise na jejich strankach pres formular u objednavky a oni ti poslou novou vec nebo vrati penize. V horsim pripade to posles do zeme eu na reklamaci, ze ktere je to poslano.
Nevim co a kde studujes. Ja mam za sebou vutbr obor sdelovacka. Takze mi rukama proslo na skole velke mnozstvi digitalnich osciloskopu a rozdil mezi hp agilent a ruznejma levnejsima znackama poznas po prvnim mereni. Zvyknout si na hp za 200t jde snadno. U levnych znacek je vetsinou problem v tom, ze maji bugy v zakladnich funkci vetsinou auto, ale da se stim zit. Osobne bych si dal latku pro zacatek 12-13t pokud bych to myslel trochu vazne. Jinak se soustredil na recence na eev blogu. Viz youtube a web

9
Hardware / Re:Chytrá elektroinstalace v bytě
« kdy: 05. 03. 2019, 15:14:17 »
@Atlantis Atlantis
Husí krky mám jen opravdu na místech kde jsou tv a rovné trasy s max jednou zatáčkou. Raději místo krků dávám přednost trubkám. Protáhnout něco  krkem o několika zatáčkách není sranda.
hodně těch iot a podobných wifi věciček jede často na základní rychlosti a AP se musí přizpůsobovat nejpomalejším a nejhorším prvkům. Lze to eliminovat dedikovanou wifi, ale tady je zase problém v tom, že hlavní wifi pro ntb a mobily často vyžere všechny kanály, protože rychlost....

10
Hardware / Re:Chytrá elektroinstalace v bytě
« kdy: 05. 03. 2019, 10:58:51 »
@PCnity
Pokud jsi ve fázi  (před)výstavby domu, tak do každého vypínače (místa) natahej cat5eFTP. Jakýkoliv bezdrát je nouzové maximálně doplňkové řešení. Do nového domu se řiď pravidlem všude drát. Je to také nejlevnější řešení. Drát je za 5-7kč/m + jeden napájecí zdroj. Pokud koupíš trochu lepší kabel (solarix, belden...),  tak ním můžeš v klidu napájet všechny čidla, tlačítka malé led. Bezdrátové věci maximálně ven.

Stran: [1]