reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - kate

Stran: [1] 2 3 4
1
Bazar / Re:Prodám mechanickou klávesnici
« kdy: 10. 03. 2020, 14:21:09 »
Možná bych ji brala, co to je přesně za typ? Je programovatelná, nebo má další layery nastavené fixně?

2
Distribuce / Re:Synchronizace OS - jde to vůbec ?
« kdy: 27. 02. 2020, 18:26:09 »
Na Linuxu pro domácí použití je to prakticky neřešitelné (přinese to víc problémů, času s odladěním, než užitku)

Dost přemýšlím nad tím, že přesunu veškerou konfiguraci svých PC do ansible playbooků, pak by s tím neměl být problém. Zajímalo by mě, jaké problémy bych s tím měla čekat :)

3
Ještě je možné použít Signal. Sice má desktopovou aplikaci taky v elektronu, ale na Androidu funguje skvěle.

Pokud se nepletu, pak Signal-desktop porad neumi audio/video-hovory, jenom textovej chat.
A ta aplikace je opravdu priserna! Snad jeste horsi jako kdyz byla udelana jako chrome-appka...

Přinejmenším na to má tlačítko, ale vzhledem k tomu že to používám většinou k volání přes mobil si teď pravda nevybavuju, jestli jsem to zkoušela z desktopové aplikace. Jinak nevím co je za problém, nic mi v ní nechybí, jen mě štve že jako klasická electron app nezapadá do systému :(

4
wire.com

Děkuji, vypadá, že tohle by šlo. Není ani zdaleka ideální („desktop aplikace“ je Elektron → špatná odezva, dlouho všechno trvá a žere hromadu paměti; na Androidu mi to po každém hovoru oznámí, že nejsem připojený k internetu a musím restartovat; nefunguje (je-li vůbec implementovaný) online indikátor), ale rozhodně splňuje moje popsané požadavky, plus i nepsaný, kdy preferuji přístup k šifrovaní.

Ještě je možné použít Signal. Sice má desktopovou aplikaci taky v elektronu, ale na Androidu funguje skvěle. Online indikátor ovšem nemá. E2E šifrování podporuje také :) (resp. jinak ani nekomunikuje)

5
Software / Re:Open-source workflow management software
« kdy: 09. 10. 2019, 12:58:41 »
Na tohle vam staci nejakej ticketovaci system ne?
Taky mi to tak zní. Na to používáme https://bestpractical.com/request-tracker a funguje to celkem dobře :)

6
Hardware / Re:Zkušenosti s Jetson Nano
« kdy: 03. 10. 2019, 16:32:16 »
3. 5V Ventilator cca 2Eura je zakladna investicia. V kludovom stave bez ventilatora cca 20C s ventilatorom 15C video s yt v HD + par tabov cca 40C bez ventilatora 26 s ventilatorom

Jaká teplota je v místnosti? Protože 15 stupňů Celsia mi připadá dost nereálných, pokud není kolem té desky pod 10.

7
Vývoj / Re:Programování v Pythonu na Raspberry PI
« kdy: 15. 06. 2019, 18:53:49 »
Na tohle je ideální plný pycharm, má oproti community rozšířené možnosti nastavení python interpretu a mimo jiné umí využít vzdálený interpret na jiném PC přes ssh. https://i.imgur.com/8HFiym1.png

Našeptávač pak vidí všechny knihovny na cílovém stroji, dá se používat pip, v podstatě to běhá jako by byl PyCharm spuštěný v cíli. Pak stačí nastavit deploy kódu na raspberry a je možné ho tam rovnou z IDE spouštět. Tohle používám dost často, na svém vývojovém systému v práci (Fedora) nemám některé custom knihovny které používáme na serverech (balené jen pro Debian), navíc mám díky tomu jistotu stejných verzí knihoven jako máme v produkci.

8
Vývoj / Re:Python bytearray to string
« kdy: 25. 04. 2019, 11:28:59 »
nevedel jsem, ze neco takoveho jde. omlouvam se za nedorozumneni.
Jak jsem psala výš, dokonce je to v Rustu často používaný postup :) A silná statická typovost jazyka shadowing navíc dost zpřehledňuje, vždy je naprosto jasné jaký datový typ se pod tím identifikátorem aktuálně skrývá.

9
Vývoj / Re:Python bytearray to string
« kdy: 25. 04. 2019, 11:05:10 »
resilo se tu prirazeni hodnoty ruznych typu do jedne promenne.
Přičemž „jednou proměnnou“ byl nejspíš myšlen název proměnné, nebyl?
Kód: [Vybrat]
IPython 6.4.0 -- An enhanced Interactive Python. Type '?' for help.

In [1]: a = 1

In [2]: id(a)
Out[2]: 140418482099424

In [3]: a = "mrkev"

In [4]: id(a)
Out[4]: 140418212429360

Opravdu je v obou případech a stejná proměnná, navzdory odlišnému ID? Jak se to liší od téhle konstukce v Rustu, kterou třeba C++ neumožňuje?

Kód: [Vybrat]
let i = 1;
let i = "mrkev";

10
Vývoj / Re:Python bytearray to string
« kdy: 25. 04. 2019, 07:55:57 »
kde je to technická nutnost, je to důsledek omezení těchto nižších jazyků, které nemají žádný přínos.

Technická nutnost fakt ne. Asi to usnadňuje psaní kompileru (nemám zkušenost), ale jinak je to fakt jen na libovůli tvůrce jazyka, se statickou typovostí to nemá nic moc společného. Viz třeba výše zmíněný Rust, tvrdit že je to dynamicky typovaný jazyk by bylo slušné šílenství ;-)

11
Vývoj / Re:Python bytearray to string
« kdy: 24. 04. 2019, 15:14:45 »
Toto je typické uvažování z typovaných jazyků
Rozhodně bych tu praktiku nevázala jen na dynamické jazyky. Třeba Rust je strong typed jazyk, ve kterém je variable shadowing nejen povolený a běžně používaný, ale v některých případech i vyloženě žádoucí (shadowing proměnné sama sebou se používá na zrušení mutability)

12
Hardware / Re:Výběr GPU pro Linux
« kdy: 17. 04. 2019, 10:38:04 »
pro info, v te dobe si mel od AMD proprietarni ovladaca Catalys

Ano, to bylo období kdy byla Nvidia pro hráče jasná volba :)

13
Hardware / Re:Výběr GPU pro Linux
« kdy: 17. 04. 2019, 10:37:03 »
Mám RX 580, až na nepodporu OpenCL (na kterém se podle všeho pracuje) je provoz s oficiálními open source ovladači naprosto bezproblémový, včetně her (nativně i wine). Někdy za rok asi půjdu do upgrade (na 4K monitoru už se s tím bohužel v nativním rozlišení hrát nedá) a rozhodně to bude znova AMD.

14
Vývoj / Re:GIT server - nasazení kódu do produkce
« kdy: 05. 04. 2019, 07:07:37 »
Když se zaměřím na původní dotaz, tak já mám pro nasazení aplikace Jenkins. Ten stáhne git z Azure DevOps, provede build, balíčky nahraje do Nexusu. Pak na další kliknutí se balíčky stáhnou se všemi zavislostmi do složky, zabalí do ZIPu, přes SSH se nahraji na server (kontejner na Debian, Proxmox) a aplikace se vymění/restartuje. Tolik k tomu, že funkční řešení nemusí být hned Kubernetes a Docker. :)

Však nikdo neříká že to je jediné funkční řešení, ale z mého pohledu má nejvíc výhod :) Zajišťuje jednotné prostředí pro aplikaci a u takhle automaticky nasazovaných věcí jsem z principu o dost klidnější, když je nasazovaná aplikace oddělená od systému na serveru a nemůže si s ním dělat všechno co root.

15
Vývoj / Re:GIT server - nasazení kódu do produkce
« kdy: 04. 04. 2019, 18:09:15 »
No a přesně proto se to takhle v produkci nedělá ;-)
Co se takhle nedělá?
Zbavit se záložního serveru je nesmysl. Ty kontejnery mohou být na obou serverech ...
Já používám záložní server ne pro to, abych měl zálohu datovou, ale pro to abych měl dostupnost 24/7 - replikace se provádí na záložní server okamžitě, takže když tam něco "pos*ru" tak je to "posr*ne" i na zaloznim serveru behem par sekund. Ani si toho nestihnu vsimnout. Mam k dispozici samozrejme nocni zalohu (nebo zalohu kterou si udelam rucne chvilku pred tim).

Jde mi o to co je lepsi, mit tri virtualni servery s ruznyma aplikacema a nebo mit jeden server a na nem pomoci tří DOCKERů tri aplikace?
Ale vždyť o tom mluvím, bohové… Nikdo nemluví o rušení virtuálů, kontejnery jsou jen další úroveň abstrakce.

Zcela běžné nasazení je v takovém případě mít tři virtuály a na každém těch několik aplikací, každá v samostatném kontejneru. Usnadní se tím replikace, usnadní se tím deploy, navíc je jistota, že ty aplikace běží ve stejném prostředí ve kterém proběhly testy. A ještě k tomu je v tu chvíli triviální rollback, ve většině případů stačí spustit starší verzi kontejneru.

Stran: [1] 2 3 4

reklama