Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - gll

Stran: [1] 2 3 ... 29
1
Vývoj / Re:Čo sa stalo s WebAssembly?
« kdy: 02. 02. 2019, 16:56:37 »
Tak mi pověz, kde jsou porty všech těch flashových her. Čistě náhodou o HTML5 problematice něco vím a náhrada 1:1, co se týče toolingu apod. to tedy není. Lepší se to, to jistě.

není poptávka. Jednoduché hry se dnes hrají na mobilu. V browseru si zahrajete i 3d hry. To flash neuměl.

Příklad?

Jo a že Flash neuměl 3D? Podle mě ano: https://www.adobe.com/devnet/flashplayer/stage3d.html

https://www.crazygames.com/t/webgl

OK, rozumím dobře, že je to psané v Unity 3D? Pak doporučuju tento odkaz: https://blogs.unity3d.com/2018/08/15/webassembly-is-here/

některé hry jsou v Unity 3d, některé jsou v čistě webových herních enginech, většina newebových enginů podporuje kompilaci emscriptenem už minimálně 5 let. Webasm na tom moc nemění. Fungovalo to docela dobře i s asm.js. websm má stejné nevýhody, možná je načítání trochu rychlejší.

2
Vývoj / Re:Čo sa stalo s WebAssembly?
« kdy: 02. 02. 2019, 13:39:44 »
Tak mi pověz, kde jsou porty všech těch flashových her. Čistě náhodou o HTML5 problematice něco vím a náhrada 1:1, co se týče toolingu apod. to tedy není. Lepší se to, to jistě.

není poptávka. Jednoduché hry se dnes hrají na mobilu. V browseru si zahrajete i 3d hry. To flash neuměl.

Příklad?

Jo a že Flash neuměl 3D? Podle mě ano: https://www.adobe.com/devnet/flashplayer/stage3d.html

https://www.crazygames.com/t/webgl

3
Vývoj / Re:Čo sa stalo s WebAssembly?
« kdy: 02. 02. 2019, 13:32:03 »
To přijde, neboj se. Příští rok skončí Flash a otevře se nika pro výkonné, binární, multiplatformní grafické aplikace. Mrkni na tohle, Rust přeložený do wasm pluginů embedovaný v "normálním" Rustu, tohle je možná budoucnost výkonných, bezpečných a rozšiřitelných systémů: https://github.com/wasmerio/wasmer-rust-example

HTML5 už dokáže více než plnohodnotně nahradit flash minimálně 5 let.

Tak mi pověz, kde jsou porty všech těch flashových her. Čistě náhodou o HTML5 problematice něco vím a náhrada 1:1, co se týče toolingu apod. to tedy není. Lepší se to, to jistě.

není poptávka. Jednoduché hry se dnes hrají na mobilu. V browseru si zahrajete i 3d hry. To flash neuměl.

4
Vývoj / Re:Čo sa stalo s WebAssembly?
« kdy: 02. 02. 2019, 13:14:52 »
To přijde, neboj se. Příští rok skončí Flash a otevře se nika pro výkonné, binární, multiplatformní grafické aplikace. Mrkni na tohle, Rust přeložený do wasm pluginů embedovaný v "normálním" Rustu, tohle je možná budoucnost výkonných, bezpečných a rozšiřitelných systémů: https://github.com/wasmerio/wasmer-rust-example

HTML5 už dokáže více než plnohodnotně nahradit flash minimálně 5 let.

5
Vývoj / Re:Čo sa stalo s WebAssembly?
« kdy: 02. 02. 2019, 13:12:17 »
Možná se to rozšíří u aplikací kreslících do canvas. U aplikací manipulujících s DOM jsou náročné právě ty DOM manipulace. Tam by to nic nepřineslo. U obyčejných formulářových aplikací se to doufám nerozšíří. Zbytečná obfuskace navíc.

6
Studium a uplatnění / Re:Práce na IČO
« kdy: 31. 01. 2019, 10:11:52 »
Jsem doufal, že tahle témata zmizí s nutností přihlašování. Nesouvisí to s IT.

7
Vývoj / Re:Python - Začátečník vs iterace
« kdy: 29. 01. 2019, 09:21:48 »
změňte >= na > a dejte tu podmínku na začátek.

8
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 28. 01. 2019, 11:15:43 »
jak rikam nejsem programator, spis mne to zajima jestli "nic noveho uz nejde vymyslet", "principy jsou stale stejne a nemenne"plati i pro ruzna IDE a programovani vubec, nebo maji vychytavky ktere jeste pri psani v C jazyku pred 20 lety byly nepredstavitelne ...


ja jsem se tedy mylne domnival ze to je komplexni IDE, ale snad tam jdou debugger a kompilator aspon importovat nebo pouzivat z jeho prostredi diky nejake interakci a odkazu ne .. stejne tak si umim predstavit napojeni na 3rd party knihovny, jednoduchost importu a pouzivani, nevim jestli C jazyk ma nejake centrallni uloziste takovych knihoven jako treba Python a jeho Pypi ktere lze treba v Anaconde importovat

předpokládám, že Clion má stejné UI PyCharm, které podle mě rozhodně moderní není. Taková klikací UI byla moderní někdy v roce 2000.

vlastní backend pravděpodobně časem vzdají a přejdou na clangd/cquery jako všichni ostatní

https://blog.jetbrains.com/clion/2018/06/clion-2018-2-eap-clangd/

9
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 28. 01. 2019, 10:39:36 »
k uvodni otazce - neni preci jen lepsi nez vim treba clion od jetbrains ? preci jen doba se trochu posunula a bylo by divne pokud by dnesni moderni IDE nemely vychytavky, na ktere se proste prirozene vim nemuze s ohledem na svuj design a dobu vzniku chytat


navic i ten komfort vse v jednom psani kodu, debugger, kompilator ...


jen mne to zajima nejsem programator

kompilátor a debugger nejsou součástí clionu.

10
Vývoj / Re:BASH - Jak nahradit text v souboru
« kdy: 27. 01. 2019, 21:39:28 »
ruby

Kód: [Vybrat]
ruby -pe '$_.gsub!(/ccc/, "ccc2") if /874/' < data.txt

nebo perl

Kód: [Vybrat]
perl -pe 's/ccc/ccc2/g if /874/' < data.txt

11
Cosi myslite, aky je dnes trend? Oplati sa to dnes ucit? Robi v tom uz dnes kazdy?
Dneska se nevyplatí nic učit, protože příští měsíc to bude beznadějně zastaralé a vyšlé z módy.

tenhle názor se tu opakuje už asi 4 roky stále o těch stejných frameworcích. Zatím z módy nevyšly.

12
Vývoj / Re:BASH - Jak nahradit text v souboru
« kdy: 27. 01. 2019, 19:44:39 »
Není jasné co chceš. Ukaž jak má vypadat výsledek po nahrazení.

13
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 26. 01. 2019, 22:42:06 »
...
 (Kterej program ti dovolí ovládání ve stylu "smaž 3 řádky, hledej zpětně řetězec 'abc' a ty tři smazané řádky dej před řádek s prvním nalezeným 'abc'" za 1-2 sekundy!).

Tohle ti nedá ani ten slavnej emacs (odhlédneme-li od toho, že pro vyvolání příkazu musíš mít stisknutou další klávesu, což není moc ergonomické). O ostatních "editorech" škoda mluvit...
Chce to trochu cviku a silny malicek, ale emacs to da:
Kód: [Vybrat]
<C-u>3<C-k><C-r>abc<C-p><C-y>
rychlejší je stisknout třikrát c-k než počítat řádky.

<C-k><C-k><C-k><C-r>abc<C-a><C-o><C-y>

Opravdu to vloží všechny 3 řádky nebo jen ten poslední?

všechny 3

14
Vývoj / Re:Jaký editor pro psaní zdrojáků v jazyce C?
« kdy: 26. 01. 2019, 22:12:24 »
...
 (Kterej program ti dovolí ovládání ve stylu "smaž 3 řádky, hledej zpětně řetězec 'abc' a ty tři smazané řádky dej před řádek s prvním nalezeným 'abc'" za 1-2 sekundy!).

Tohle ti nedá ani ten slavnej emacs (odhlédneme-li od toho, že pro vyvolání příkazu musíš mít stisknutou další klávesu, což není moc ergonomické). O ostatních "editorech" škoda mluvit...

Chce to trochu cviku a silny malicek, ale emacs to da:
Kód: [Vybrat]
<C-u>3<C-k><C-r>abc<C-p><C-y>

rychlejší je stisknout třikrát c-k než počítat řádky.

<C-k><C-k><C-k><C-r>abc<C-a><C-o><C-y>


15
Studium a uplatnění / Re:FIT VUT - špatná volba?
« kdy: 25. 01. 2019, 10:49:40 »
Vlákna zkušenost se školou X, zkušenost se zaměstnavatelem Y ... zakládá stále dokola jeden člověk, aby mohl kydat špínu.

Stran: [1] 2 3 ... 29