reklama

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - uetoyo

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Vývoj / Re:Doporučte programovací jazyk pro Windows
« kdy: 14. 03. 2020, 12:14:13 »
Script kiddies se baví o jazycích, programátoři o designu a algoritmech ;)

Ale to viz ze jo, skript kiddies jako Paul Graham - http://www.paulgraham.com/avg.html

Článek už je starší, v roce 2001 použití Lispu mohlo dávat smysl. Kdo to prosazuje dnes, zamrzl stejně jako Javisti.

Tak mainstream to není a nikdy nebyl, ale cílovku to má i dnes: https://www.grammarly.com/blog/engineering/running-lisp-in-production/, stejně jako OCaml  https://engineering.issuu.com/2015/09/17/ocaml-production

2
Vývoj / Re:Tip na novy projekt...
« kdy: 09. 02. 2020, 17:08:25 »
Kdyby tam bylo napsáno: "Mam momentalne volno a rad by som sa pustil do nejakeho noveho open-source projektu", tak bych věděl, ale na komerční ti tedy své nápady dávat nebudu a myslím že ani ostatní ne :)

3
Vývoj / Re:Využití a aplikace Machine learningu
« kdy: 21. 01. 2020, 17:25:21 »
Ahoj, zkusil sem zadat "Machine Learning, Data Warehouse"  do vyhledávaní na researchgate.net a je tam dost pejprů... třeba tě to inspiruje.

4
Software / Re:TeX Live na Android/Termuxu
« kdy: 23. 12. 2019, 18:30:25 »
Není lepší používat overleaf.com? Nic proti, ale když už to má jet na androidu, snad bych využil tuhle (podle mne skvělou) službu.

5
Vývoj / Re:WebGL a co k tomu?
« kdy: 04. 12. 2019, 20:42:08 »
Pokud chcete dělat WebGL simulaci/animaci/hru, pak React ani Vue s ničím nepomůžou (pokud to není komplexní aplikace, kde canvas je jen jedna z komponent) jak píšete. Komunikaci si nějak uděláte přes websokety a UI si udělejte přímo v Canvasu přes něco jako imgui.

6
Vývoj / Re:Uváznutí v Aktor systému
« kdy: 18. 10. 2019, 00:16:59 »
Citace
Tímto přístupem se na to možná rovnou vykašli, ne?

No to sis vlastně odpověděl ne?  ;)

7
Vývoj / Re:Uváznutí v Aktor systému
« kdy: 18. 10. 2019, 00:14:52 »
To vypadá, že máš spíš jakýsi "filozofický" problém. Ono asi jasné zadání není nebo na něj vlastně ani aktory použít není třeba. Ale proč si to nekomplikovat že?

8
Vývoj / Re:Python - šíře nasazení
« kdy: 01. 10. 2019, 15:10:48 »
"Jsem tu sám, nebo i někomu jinému připadá, že se Python používá i v oblastech, na které nebyl koncipován?"
Ano, používá se i na co nebyl koncipován (např. micropython), ale z toho nevyplývá, že je to špatně. Zrovna co popisuješ má řešení. Umět udělat instalátor a používát balíčky. Pokud jde o webový vývoj, to je úplná hračka. Funkční a úspěšný software co používá (taky) Python je třeba Sublime Text nebo Blender a to jsou desktop aplikace.

9
Vývoj / Re:C++ no default constructor exists for class
« kdy: 22. 09. 2019, 14:43:57 »
Ta třída má jednu zásadní vadu: Nic neumí. Vyvaruj se tvorby takových anemických tříd, dej do nich alespoň jednu metodu.

Kromě toho, že to je ukázkový příklad, tak třída  (struktura) v C++ nemusí nic "umět". C++ není OO jazyk (ala C#/Java), klidně se dá pracovat se strukturama a volnýma funkcema ... nakonec popírá to OOP?

V tom případě může rovnou použít struct nebo třídu s veřejnými atributy (resp. read-only) a vyjde to nastejno - spíš lépe.

Ale potom nebude immutable. Snažil som sa naemulovať immutable štruktúru ktorá sa dá len čítať. Okrem toho ja ako funkcionálny programátor nemám nič proti anemickým objektom.

Přidej si k privátním proměnným `const`.
A dál citace: "Basically when data members are declared constant they have to have some value before the object is constructed Hence we use member initializer so that before the object is constructed the data member has some value."

https://en.cppreference.com/w/cpp/language/initializer_list
https://www.learncpp.com/cpp-tutorial/8-5a-constructor-member-initializer-lists/

Pokud jsou to *immutable value objects*, tak ti chybí minimálně implementace `==`, `!=` a `std::hash`.

10
Vývoj / Re:C++ no default constructor exists for class
« kdy: 22. 09. 2019, 13:04:51 »
Ta třída má jednu zásadní vadu: Nic neumí. Vyvaruj se tvorby takových anemických tříd, dej do nich alespoň jednu metodu.

Kromě toho, že to je ukázkový příklad, tak třída  (struktura) v C++ nemusí nic "umět". C++ není OO jazyk (ala C#/Java), klidně se dá pracovat se strukturama a volnýma funkcema ... nakonec popírá to OOP? Bonus: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=24&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjm0JGqo-TkAhXFCewKHT-2CW8QFjAXegQIBBAC&url=http%3A%2F%2Fwww.stroustrup.com%2Foopsla.pdf&usg=AOvVaw0GZ9o3j-mGGsNO9vXy9Etl;

11
Vývoj / Re:C++ no default constructor exists for class
« kdy: 22. 09. 2019, 12:49:53 »
Ahoj, zkus použít "constructor initialization list".  Přecházíš ze C# nebo Javy?

Kód: [Vybrat]
   
class CustomSlot
...
    public:
        CustomSlot(
            const unsigned int index,
            const KeyboardShortcut copy_shortcut,
            const KeyboardShortcut paste_shortcut
        )
            :_index(index),
            _copy_shortcut(copy_shortcut),
            _paste_shortcut(paste_shortcut)
        {}
...
};

12
Studium a uplatnění / Re:Myslite v...
« kdy: 08. 09. 2019, 18:54:52 »
jen pokud nenajdu odpověď v offline dokumentaci
Offline dokumentace? To existuje?
Zeal https://zealdocs.org/
Dash https://kapeli.com/dash
atd., atp.
Zkus si příště zadat "Offline Documentation Browser" do "online" vyhledávače.

13
Studium a uplatnění / Re:Učebnice programovania
« kdy: 28. 08. 2019, 21:22:03 »
Účelem getterů a setterů není samotný přístup k členským proměnným. Jejich účelem je aby zvenku nebylo poznat, jestli nějaká taková proměnná vůbec existuje.
Ve svých aplikacích gettery ani settery nepoužívám. Proč? Jednoduše nepotřebuji žádný přístup ke členským proměnným.
Ani v obecnější podobě, jakou jsem popisoval v dalším odstavci? Zpráva, která se objektu ptá na nějakou hodnotu nebo stav, je v vlastně taky getter. Jestli tomu vevnitř odpovídá nějaká členská proměnná nebo ne by přece mělo být zvenku úplně jedno, ne? Osobně beru jako getter cokoliv, co se objektu na něco ptá a při pohledu zvenčí nijak neovlivňuje jeho stav.

V obecnější podobě používám jako getter metodu toString() a jako setter konstruktor. Jinak se objektu na nic neptám, protože mě stav jeho atributů nezajímá.

A jak to vlastně děláš? Mějme třeba objekt `Color` (RGB). Určitě dělám něco blbě, ale já bych tam viděl nějaký getter či accessor, to už je jedno jak to nazvu.

14
Vývoj / Re:Python 3 os.path.join vracia zvlastnu hodnotu
« kdy: 17. 08. 2019, 16:07:08 »
Já bych ještě podotknul, že join v takovém případě moc nemá smysl. Spíš bych to viděl takhle:
Kód: [Vybrat]
icons = os.path.join(output_path, 'data', 'g1.ico')
Jo, to je zdaleka nejlepší řešení.

15
Vývoj / Re:Python 3 os.path.join vracia zvlastnu hodnotu
« kdy: 17. 08. 2019, 11:59:09 »
Koukni na "Python special characters" ať předejdeš dalším problémům. Další možnost je použít raw string, takže prefixuješ pomocí r: `os.path.join(output_path, r'data\racking.png')`.

Stran: [1] 2 3 ... 10

reklama