Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Petr Zima

Stran: [1]
1
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 23. 09. 2023, 10:10:24 »
Těžko asi vysvětlit, pokud to člověk nezažil. Znají to třeba lidi z pomáhajících profesí. Není to o tom, že si dotyčný myslí, že plní nějaké poslání. Je to o pozitivním pocitu, který člověka sám od sebe naplňuje, když přímo vnímá dopad své činnosti na druhé.
To si ale pak může třeba doktor, který jede léčit černoušky do afriky stěžovat, že není odstatečně finančně ohodnocen. Buď něco dělám pro peníze, nebo pro dobrý pocit, kdy jen málo komu se podaří najít ideální rovnováhu mezi obojím.

Lidí, kteří se minuli profesí není třeba litovat, ale motivovat ke změně.

Jestli někoho nebaví sedět 12 hodin za kasou, nebo za katedrou, může jít třeba vytírat podlahu. Lítost není na místě.

Ano, motivace ke změně, přesně tam jsem mířil. Jestli jsem to pochopil správně, tak zakladatel vlákna má určitý pocit vyprázdněnosti a uvažuje, jestli se může posouvat dál jen přes managemet. Nabídnul jsem tedy alternativu, pro někoho možná těžko pochopitelnou, nic víc.

Tím posunem samozřejmě nemám na mysli stránku financí, tam by to bylo naopak. Pro někoho by to ale překážka být nemusela.

2
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 22. 09. 2023, 21:52:07 »
a ja si myslel, ze problem je spise o neco vyse?

V politicich, rozpoctu, osnovach, posucich v Cermatu?

asi to neni to tim, ze matadori nejsou obecne ochotni.

Jasně, problémů je dost na různých místech, ze jmenovaných především v politicích i rozpočtu, z ostatních třeba v některých postojích společnosti ke vzdělávání (ono je to dost propojené). Projevuje se to pak ale právě na tom, kdo a jak na školách učí, tam je podle mého to citlvé místo, kde se to všechno láme. Mít na ten samý předmět v těch samých organizačních a materiálních podmínkách dobrého nebo špatného učitele může být opravdu hodně velký rozdíl.

Určitě to není tím, že by matadoři nebyli obecně ochotní, jejich větší zapojení drhnoucí systém jako takový nespraví. Ale možná to může (kromě odbornosti výuky) aspoň trochu pomoct vzájemnému porozumění a to zas bude užitečné při dalších změnách v systému vzdělávání.

3
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 22. 09. 2023, 17:45:01 »
ze se tu pohybuji recruiteri, to jsem vedel. ale nenapadlo mne, ze je to i na ucitele.

 ;D
Každou chvíli někde narážím na zmínky o nekvalitním školství. Dokonce nabývám dojmu, že spoustě lidem nedochází, že to není o různých digitálních pomůckách, rámcových a školních vzdělávacích plánech apod., ale především o učitelích. Když zůstanu u odborného IT, tak kde ty učitele brát? Z pedagogických fakult? Nějak jich tamodsud moc nepřichází... Většina škol, alespoň co vím, řeší výuku odborného IT pomocí svých absolventů, co to mají např. jako přivýdělek při studiu (a často to dopadá dost dobře). Je to ta správná cesta? IMHO by bylo fajn, kdyby se k nim připojovali ostřílení IT matadoři (pokud tedy zrovna nevyznávají názor, že žactvo má především držet hubu a krok).

4
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 22. 09. 2023, 17:40:38 »
Je to práce jako každá jiná. I pokladní v Lídlu si může myslet, že plní nějaké poslání, a že bez ní by lidé umřeli hlady. Pokud to ty lidi baví, buďme rádi a važme si toho, ale i oni si musí vážit toho, že mohou dělat co je baví, i za cenu nižšího ohodnocení, stresu a podobně.

Stejně jako ve spoustě dalších oborů platí, že řada těch lidí by se jinak uživit nedokázala, a spousta z nich učit neumí a ještě mají potřebu moralizovat.

Osobně bych zrušil všemožné výchovy, pedagogové ať si jdou učit něco pořádného, nebo třeba kopat brambory. Dětem by zbylo více času na rozvíjení dovedností, které je opravdu zajímají. Jestli ten čas prosedí u televize nebo s venku cigaretou, to je věc rodičů.

Těžko asi vysvětlit, pokud to člověk nezažil. Znají to třeba lidi z pomáhajících profesí. Není to o tom, že si dotyčný myslí, že plní nějaké poslání. Je to o pozitivním pocitu, který člověka sám od sebe naplňuje, když přímo vnímá dopad své činnosti na druhé.

Uff, ten poslední odstavec na mě působí jak volání ze záhrobí, brr... :)

5
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 22. 09. 2023, 16:55:27 »
Tak to je jasné, a měl jsem za to že normální. Ale je smutné že dnešní mainstream to tak nevidí.

Chvíli jsem si říkal že bych si udělal minimum ( teď snad už ani není potřeba) a šel bych to zkusit. Ale když jsem se pak bavil s kamarádkami co učí, tak ani za zlatý prase. By si na mně nějakej týpek otevřel hubu, a už by letěl i s tím fakanem. A do toho ještě slavná inkluze? Díky ale ne. Všem co to dělají, klobouk dolu.

Díky za uznání, ale jestli se dobře pamatuju, tak za těch cca 18 let na střední škole si na mě nikdo hubu neotevřel. Ale možná mám jen štěstí na školu/obor/předměty/žáky/rodiče.

Ad minimum: odborník z praxe bez pedagogického vzdělání AFAIK může na střední škole mít až 10 vyučovacích hodin týdně.

6
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 22. 09. 2023, 16:35:44 »
Škola nemá vychovávat, má předávat vědomosti.

Těžko to oddělovat, výchova je dost široký pojem. Když jim u kybernetické bezpečnosti říkám, že na cizí systémy se bez dovolení nesahá a vysvětlím proč, tak je vychovávám, nebo jim předávám vědomosti?

7
Studium a uplatnění / Re:V IT po čtyřicítce
« kdy: 21. 09. 2023, 22:45:12 »
Jste v IT už dlouho a rádi byste zkusili něco nového? Máte spoustu zkušeností? Nudíte se? Vykašlete se na medvídka mývala a pojďte aspoň na pár hodin týdně k nám do školství! Možná i díky vám pak ubyde pár stížností na jeho kvalitu a když se to povede, zažijete takový pocit smysluplné práce, že se vám to nebude chtít opustit. GLHF!;)

Stran: [1]