Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - 256256

Stran: [1]
1
Software / Re:Spojení animovaných gifů do jednoho obrázku
« kdy: 13. 09. 2025, 17:43:55 »
To možná spíš ImageMagick, ale hodně štěstí s luštěním dokumentace (hlavně proto, že je jí kotel).

A nevím, jestli by předtím nebylo potřeba ty animace uložit po jednotlivých snímcích a teprve potom znovu slepit.


https://usage.imagemagick.org/anim_basics/

2
Přesně tohle dělají překladatelské agentury, ne? Včetně koordinace překladů to více jazyků najednou.

Nebo to má být 100% automatizovatelné (a hlavně hodně levné)?

3
Hardware / Re:Zvuková karta pro Linux
« kdy: 19. 11. 2024, 20:40:40 »
Mixpulty už docela dlouho mívají integrovaný USB-Audio (i ty levný od Behringeru s pár kanály, ale je potřeba si to zkontrolovat přesně podle typu). Takže by mohlo stačit připojit mix napřímo bez zvukovky.

4
Hardware / Re:Recyklace firemího odepsaného hardware v CZ a DE
« kdy: 22. 12. 2023, 17:46:34 »
Viz třeba repasované počítače na Seznamu

Gigacomputer dává 2 roky záruku i na B-stock
Eurotech dává 1 rok

Skoro vždycky včetně Windows a kde to jde, tam i rovnou dávají Windows 11.

S jinýma zkušenost nemám. Ty vyřazený firemní stroje většinou nebývají úplný krámy, takže za tu cenu proti novýmu modelu (v odpovídající cenové kategorii) za zvážení stojí.

A bylo by pěkné, kdyby v tom odkazovaném článku o elektroodpadu taky napsali PROČ na těch počítačích nepojedou Win11, když Win10 na nich v pohodě jely, a že to ve většině případů bude kvůli verzi TPM... Hlavně, že je Microsoft "Carbon Negative, Water Positive, Zero Waste".

5
Není to nějaká gamerská klávesnice? Google na "wasd arrow swap" vyhodí pár článků, třeba tohle:
https://www.digitaltrends.com/computing/fix-wasd-and-arrow-keys-swapped/

Píšou tam, že na to bývají klávesový zkratky s Fn klávesou (tzn. přemapuje se to přímo v klávesnici, ne v OS), většinou Fn+W.

6
Hardware / Re:Výběr klávesnice pro pracovní účely
« kdy: 17. 04. 2023, 17:17:32 »
Zdar pánové,
nejprve pro sebe a následně také pro mnoho jiných kolegů jsem koupil tento kousek:
https://www.czc.cz/fujitsu-kb521-cz-bila/145446/produkt

Jak přišli v CZC na to, že je ta klávesnice ergonomická??? Ale ona i samotná kategorie "Ergonomické klávesnice" je u nich plná nesmyslů a nejenom u nich...

7
???

Myslím, že RDa to napsal přesně tak, jak to do takovýho krátkýho příspěvku stačí a jasně tam řekl, že vychází z konkrétní zkušenosti. Jestli je to pro někoho kritické, stejně by si to měl ověřit v bance a nespoléhat se na anonymní prohlášení v diskuzi. Mě přesně totéž Česká spořitelna kdysi udělala taky a musel jsem prostě počkat (ale už je to dost dlouho zpátky, takže teď to můžou řešit jinak).

8
Každopádně je to ale zajímavý test, jestli byste útoku podlehl – a tím testem jste neprošel. Protože útok nepoznáte podle toho, jak stránky vypadají, ani podle toho, co po vás ty stránky chtějí. Útok rozeznáte právě jen kontrolou domény.

Tím si právě nejsem moc jistý. To opravdu není možné, aby mi někdo (případně s mojí "dopomocí", zvlášť jestli třeba čtu poštu v Gmailu) propašoval do prohlížeče nějaký add-on nebo něco takového, co se pověsí na kód stránky banky (i když se k ní připojuji přes HTTPS) a doplní k ní dotaz na další údaje?

9
Jestli to vypadá nebo nevypadá jako útok nevíme, protože to jediné, co rozhoduje o tom, zda to je nebo není útok – tedy doménové jméno a to, zda je potvrzené důvěryhodným certifikátem – jsme se zatím nedozvěděli.

Doménové jméno je v pořádku. Ono to je v tom prvním postu tak nějak implicitně řečeno, ale chápu, že ta moje formulace vypadá, že jsme to nezkontrolovali. V tomhle byl třeba ten už zmíněný osobní certifikát lepší, protože jeho změna byla "velká událost."

Navíc v tomhle případě byl ten zmatek ještě umocněný tím, že osobní bankéř v bance uživatele přesvědčil ke změně loginu na mejlovou adresu (gmail; přesné podmínky a vysvětlení nevím). Uživatel se bránil, ale autoritě autority se neubránil :-)  Takže z pohledu uživatele to vypadá 2x divně... Napřed při přihlášení zadá mejlovou adresu, potom sám zadává telefonní číslo, na které mu přijdou potvrzovací smsky, a potom zadává heslo. Z laického pohledu teď mají stránky všechny údaje, aby se před uživatelem mohly vydávat za banku.

Ale tím jsem ten dotaz nechtěl komplikovat, protože to bylo provedené osobně v bance (a uživatel o té změně věděl), login se dá v aplikaci pro bankovnictví změnit a zbytečně by to odvádělo pozornost jinam.

10
To zadané telefonní číslo se porovnává s číslem uloženým v bance. Není to tak, že by na zadané číslo pak chodily SMSky:) ;)

Pokud mate duveru kam to zadavate, tak to mozne je. Ale prave podvodne stranky by se snazili z cloveka vylakat co nejvice fakturu.. proto chapu i paniku zakladatele vlakna.
Za prvé, také si myslím, že je to dotaz především na banku. Za druhé, nevím, co si představujete pod termínem „MitM scam“. (Víc, co znamená zkratka MitM i co znamená slovo scam, právě proto se ptám, co si pod tím představujete vy.) Podle zpráv na webu KB aktuálně probíhá nějaká kampaň s falešnými stránkami KB, takže je možné, že KB aktivovala další úroveň zabezpečení.

Myslím to víceméně tak, jak to pochopil RDa citovaný nad vámi (akorát mu asi telefon opravil "fakta" na "faktury"). Vypadá to jako "útok" podle šablony na vysávání dat, aby se potom útočník mohl vydávat za banku. Banka prostě uživatele nutní provést něco, co se dá čekat u podvodných stránek (žádá neobvyklé informace navíc), a před čím jsou uživatelé varováni. I když to může být jen jejich snaha doplnit autentizaci něčím dalším kromě hesla pro dočasné (?) zvýšení bezpečnosti.

Prakticky si to pořešíme přímo s bankou. Sem jsem ten dotaz myslel spíš tak, jestli vám připadá v pořádku tyhle údaje požadovat a jak moc je takový požadavek v rozporu s tím, jak se uživatelům vtlouká do hlav, že mají být opatrní a nic navíc nikam nezadávat. Nemám tušení, jak je dneska běžné a časté (zvlášť přes HTTPS) podvrhnout část stránky nebo k ní něco přidat (a tipuju, že řádově složitější, než v nějakém phishing mejlu poslat "falešný" odkaz, který by si uživatel mohl v adresním řádku zkontrolovat).

11
Odkladiště / Zadaní telefonu při přihlášení do Komerčky
« kdy: 01. 04. 2023, 20:13:48 »
Zdravím,

mám dotaz od člena rodiny, který používá e-banking (MojeBanka) od Komerční banky. Vypadá to, že při přihlašování bezpečnostním heslem (ostaní varianty jsou aplikace KB Klíč online, KB Klíč offline a Osobní certifikát na čipové kartě), teď banka požaduje zadání telefonního čísla (napřed klientské číslo, potom telefonní číslo a když jsou v pořádku, heslo). A není jediný v okolí, komu to teď tak funguje. (Ostatně na webu Komerčky si to může vyzkoušet kdokoliv, jako pokus o login projdou třeba nějaká čísla.)

Je to normální???

Vždyť na to telefonní číslo potom chodí potvrzovací smsky, takže to vypadá úplně stejně jako nějaký MitM scam a jako dvoufaktorová autorizace to trochu postrádá smysl (ale nejsem expert na moderní trendy v bezpečnosti...). V nápovědě (FAQ) na webu o zadávání telefonního čísla nic není.

Děkuji za vysvětlení, případně další názory.

Stran: [1]