1
Studium a uplatnění / Re:Osmileté gymnázium v Praze
« kdy: 08. 02. 2024, 15:05:55 »
Ještě bych za sebe při zpětném pohledu dodal, že ve svém životě osmiletý gympl neberu jako čistou výhru. I s velkou částí spolužáků jsme se po maturitě shodli, že výhoda to byla první čtyři roky místo druhého stupně ZŠ. To jsme se dostali do kolektivu lidí s lepším přístupem ke studiu, než je průměr ZŠ. Naopak vyšší gympl je v momentě, kdy už má člověk tušení, co ho zajímá, spíš komplikace.
Na úrovni 9. třídy jsem dávno věděl, že půjdu směrem počítačů, přesto jsem se musel hodiny a hodiny učit chemii, biologii, hromady dějepisu, slepou mapu celého světa a podobné věci. Jasně, mám daleko lepší všeobecný přehled, než kamarádi, kteří šli cestou ZŠ a IT SŠ. Vím o biologii a chemii, o čem se jim ani nezdá, ale oni mají neoddiskutovatelně o ty 4 roky víc "zažito" v IT oboru, než já s jednou hodinou informatiky týdně na úrovni "použijte SVYHLEDAT v Excelu". Ty jejich 4 roky IT oboru navíc jsem po přechodu na VŠ kompenzoval tím, co jsem se sám v průběhu gymplu naučil, vyzkoušel a kdybych se spoléhal čistě na znalosti informatiky z gymplu, byl bych proti nim skoro na nule.
Na úrovni 9. třídy jsem dávno věděl, že půjdu směrem počítačů, přesto jsem se musel hodiny a hodiny učit chemii, biologii, hromady dějepisu, slepou mapu celého světa a podobné věci. Jasně, mám daleko lepší všeobecný přehled, než kamarádi, kteří šli cestou ZŠ a IT SŠ. Vím o biologii a chemii, o čem se jim ani nezdá, ale oni mají neoddiskutovatelně o ty 4 roky víc "zažito" v IT oboru, než já s jednou hodinou informatiky týdně na úrovni "použijte SVYHLEDAT v Excelu". Ty jejich 4 roky IT oboru navíc jsem po přechodu na VŠ kompenzoval tím, co jsem se sám v průběhu gymplu naučil, vyzkoušel a kdybych se spoléhal čistě na znalosti informatiky z gymplu, byl bych proti nim skoro na nule.