Společnost Cetin, která je naším dodavatelem a na jejíž infrastruktuře provozujeme naše přípojky odstoupila od Velkoobchodní smlouvy z důvodu neplacení k datu 31.10.2022. Bohužel bez dalšího přistoupila dne 5.10.2022 i k jednostrannému kroku a to přepojení zákazníků do své sítě. V současné době probíhají jednání s dalšími partnery o zajištění provozu. Naší prioritou je zachovat kvalitu a cenové podmínky a v případě ročních plateb zároveň zajistit plnění dle uhrazené faktury. Tento jednostranný krok, nás mrzí. Společnost 365internet se nikdy nevyhýbala svým závazkům, po celou dobu jednání jsme hradili část faktur.
Společnost Cetin jsme již během včerejška opakovaně žádali o zapojení služeb zpět na naši infrastrukturu a zajištění přístupů do systémů pro správu všech přípojek, avizovali jsme, že probíhají jednání a rovněž den před odpojením byla provedena další platba. Přesto jsme nedosáhli zapojení.
Jsme vaším poskytovatelem a pracujeme na zajištění plnění dle smlouvy. Finální řešení pro vás budeme mít během několika dní.
Je nám jasné, že v kontextu situace kolem dodavatelů energie, se jedná o velmi citlivé téma a jistě mnoho z vás znervóznělo a má obavu, že přijde o internet. Naše řešení, které připravujeme vám zajistí další fungování, doporučujeme nepřijímat ihned první nabídku.
Pro vyloučení pochybností, nerozporujeme právo společnosti Cetin vypovědět smlouvu, ani právo odpojit jednotlivé služby. Přesto obrázek, který z uvedeného sdělení může běžný zákazník nabýt, tedy že nehradíme vůbec nic, nejednáme nebo se vyhýbáme povinnostem, není pravdivý. Provedený krok s přepojením zákazníků a zobrazením neautorizované hlášky bez předchozího, byť jen telefonického upozornění, považujeme za neadekvátní reakci a nátlak.
Náš případ je na mnohých diskusních fórech prezentován jako důkaz, že menší operátoři nic nepřinášejí a jen jaksi parazitují na síti Cetinu. Pravě menší operátoři jako jsme my (a další) jsou ti flexibilní, kteří velmi rychle implementují veškeré novinky a technologické upgrady sítě. Namátkou byla naše společnost první nebo mezi prvními:
v nasazení 250 Mbps VDSL3 včetně otestování modemů Nokia a Fritzbox,
reálně jsme zřizovali 1 Gbps optické přípojky,
bonding včetně široké nabídky routerů byl námi, jakož i ostatními menšími hráči implementován 9 měsíců předtím, než jej spustil někdo z "velké trojky".
Menší hráči mají na trhu své místo a mohou nabídnout individuální přístup, implementaci novinek dříve než velké korporace. Mnozí z nich jsou na trhu již jednu či dvě dekády. Nabídky jsou navíc různé, někteří nabízejí za platbu dopředu slevu na službu, někdo má DSL službu s dobíjením kreditu, někde je v ceně IPv6, někdo se soustředí na optické lokality nebo umí velmi dobře řešit přípojky, kde teprve probíhá výstavba nového domku a realizace je na několik měsíců, rozdílné je i portfolio koncových zařízení včetně mnohdy nestandardních nebo zákazníkům snadno připojí jeho zařízení a pomohou s nastavením. Zkrátka je možné vybírat dle preference a panuje mezi námi silná konkurence a zároveň respekt.
Jan Ivanko, jednatel
Vyjádření na stránkách 365internet se trochu prodloužilo.
Chápu, že teď nechtějí nikoho pustit. Pokud měli teď problém s platební morálkou, nucené vracení peněz těm, kteří si předplatili rok, by je určitě položilo definitivně ...