Nemusíte „co nejvíc zakazovat přístup k internetu v aplikacích“, ale hlavně vypněte data na úrovni mobilu (operačního systému). A ověřte si, že jsou vypnutá nejen v ideálním případě, kdy máte signál a data dostupná (teoreticky) na obou SIM, ale že se vám data neaktivují třeba v okamžiku, kdy druhá SIM nemá přístup k datům nebo se úplně odpojí od sítě. (Myslím, že nebude náhoda, že se to „samovolné“ zapínání dat děje lidem s dvěma SIMkami v mobilu.)
To, že mobil ukazuje nulu u přenesených dat, může být dané tím, že to byla nějaká komunikace, kterou mobil nezapočítává – třeba jen DNS dotaz nebo jen přidělení IP adresy.
Předpokládám, že máte ověřeno, že tu aktivaci způsobují právě data a ne třeba volání nebo SMS.
Díky. Ne nemám nic ověřeno... Jak jsem psal já nevím jestli to dělá SMS nebo volání, nebo data... Protože nic z těch 3 jsem nedělal a o ničem nexistuje v mobilu "záznam" že by se to tak dělo... Takže nevím co z těch 3 to dělá...
Taktéž jak už jsem psal. Mobil mám snad 2 roky, sim snad 1 rok (tu druhou), nic jsem s mobilem nedělal "recently", nic neměnil, nic nenastavoval, nic neinstaloval atd... prostě s tím nic "novýho" nedělal a nikdy předtím se mi to nedělo a teď najednou defakto 2x po sobě (ob den)...
Data na úrovni mobilu mám zakázaná samozřejmě :-). (o mobily se obecně moc nezajímám ale zas až tak hloupej nejsem). I ta 1. sim karta je předplacená a kdyby si sahala na data tak o tom taky myslím ví (taky posílá SMS), ale NIKDY se mi to nestalo a i když obě mám v mobilu už rok, nikdy se tohle nestalo.
To že to může být nějaká komunikace co se nezapočítává mě napadlo, ale jak to ověřit, jak jsem psal, existuje nějaká diagnostický program...? Nebo to bude v samoobsluze?
Marek Staněk: "spořič dat v nastaveních" - to ani nevím co to je :-), v nastavení mobilu jsem to nikdy neviděl (já mám jen levný redmi 7a, ani nevím jestli to tam bude a jestli to není nějaká feature for high end telefony :-). (Win10 jinak na desktopu nemám, jsem plebs co stále jede win7 :-) ).