Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Zdeněk Vais

Stran: [1]
1
/dev/null / Re:Těžké OOP problémy
« kdy: 06. 11. 2019, 10:11:02 »
Nic take nejestvuje, kedze tu mame teoriu vypocitelnosti.
vsteko co vies namodelovat cez FP vies namodelovat aj cez OOP, su to len dva pohlady na to istu vec.

No já jsem myslel spíš nějaký konkrétní modelovací problém. Na co jsem například narazil nedávno bylo postupné přidávání funkcionality tímto způsobem:

1) Máme uživatelská data (řekněme nějakou třídu nebo více tříd)
2) Potřebujeme z nich udělat commandy, které budou vykonány ve správném pořadí - k tomu vytvoříme Scheduler (nebo chcete-li Factory)
3) Commandy bude spouštět Executor, který zároveň zpracovává výjmky a informuje o progressu
4) Potřebujeme přidat odhady, jak dlouho daný proces bude trvat a kolik času zbývá, když už to běží - přidá se řekněme nějaký Estimator
5) Chceme uživateli měnit uživatelská data v průběhu běhu commandu, což má vliv na exekuci i time estimaty

V podstatě to není zas tak těžký úkol, ale na co jsem narazil je, že postupným přidáváním této funkcionality, ač třídy jakš-takš splňovali např. SOLID, tak tam vznikly vazby všechno se vším - zárodek Ball of mud.

Jiným příkladem může být například rozsáhlý systém, který staví model pro Marketing, Sales, Ordering a Support. Všechny tyto oddělení pracují se zákazníkem, ale není žádané, aby tato třída byla v systému pouze jednou, protože bude obsahovat příliš odlišnou funkcionalitu, bude mít příliš závislostí, bude mít tendenci růst apod.

2
/dev/null / Re:Těžké OOP problémy
« kdy: 04. 11. 2019, 18:06:33 »
Podívej se na zásady SOLID. Všechny jsou porušovány naprosto běžně. Stačí si tedy každé pravidlo znegovat a dostaneš nejčastější problémy.

Ano, GRASP i SOLID znám. A porušení těchto pouček nehledám. Co mě zajímá je příklad něčeho, kde samotné třídy mohou splňovat SOLID, ale celkový design je špatně. Chtěl bych konkétní příklad něčeho, co se těžko navrhuje, a nebo tam snadno dojde k nějakému problému. Jak dorazím domů, sám se pokusím vytvořit nějaký takový příklad.

3
/dev/null / Re:Těžké OOP problémy
« kdy: 04. 11. 2019, 16:59:45 »
Možná jsem měl blíže specifikovat otázku. Nejde mi o obecné problémy s OOP, ty jsou známé ... ale spíš ukázku toho něčeho, pro co je těžké navhrnout objektovou strukturu správně, a nebo jak se postupnými logickými kroky a přidáváním funkcionality, dostaneme někam, kam nechceme a podobně.

4
/dev/null / Těžké OOP problémy
« kdy: 04. 11. 2019, 16:18:04 »
Dobrý den,
rád bych se zeptal, jestli jste se setkali s nějakým obtížným nebo tricky problémem z OOP. Například nějaký design, který není zrovna intuitivní, nebo se v něm snadno dá udělat chyba apod.

Děkuji.

5
Vývoj / Implementace IFilterService z Angularu
« kdy: 20. 10. 2019, 17:29:28 »
Dobrý den,
neporadil by mi tu prosím někdo jak vytvořit instanci IFilterService (https://ng-table.com/api-docs/interfaces/angular.ifilterservice.html) nebo ji namockovat? Pár let jsem webový vývoj nedělal a jak se zdá, hodně se toho změnilo ;D

Děkuji.

Stran: [1]