Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - Neználek

Stran: [1] 2
1
Studium a uplatnění / Re:Matematika na ČVUT/MUNI/VUT
« kdy: 06. 02. 2023, 12:47:21 »
Já tedy studoval na celkem dobré pražské průmyslovce (dost lidí tvrdilo, že nejlepší) a ani základy ani diferenciálního ani integrálního počet jsme tedy fakt nebrali. Vlastně ani matice pořádně ne. Na druhou stranu nám na VŠ stejně řekli (ano, nebyl to FIT ČVUT, matematika tam byla o něco náročnější), ať zapomeneme všechno, co jsme se na střední naučili, že nás to prý naučí znovu. Možná je to běžné učivo na gymnáziích ale na běžných průmyslovkách zjevně ne.

Komentovat to radši nebudu, bylo mi to k ničemu tehdy a je i dál.

Já tu naopak rád zavzpomínám na VOŠ a SPŠ Jičín, kde jsme měli matematiku pěknou - vrcholem bylo řešení integrálů pomocí per partes a nějaké substituční metody. Nemyslím si, že gymply mají automaticky lepší matiku, naopak, co jsem se s lidma z gymplů bavil, tak pokud si na to nezapíšou seminář, tak je tahle vyšší matika mine.

2
Tam zbývá ta odvěká otázka, v čem se liší ta naše neuronová síť v mozku od umělé a proč jedna kreativní být může a ta druhá ne (a jak se vlastně kreativita měří)...

Klíčový rozdíl je v té objective, jakou mají umělé NN vs člověk. Člověk optimalizuje na přežití a rozšiřování svého rodu. Aby šlo vytěžit příležitosti, který náš konkrétní složitý svět nabízí, je potřeba bezbřehá kreativita, která se ani na ten základní cíl neohlíží, jen nám umožňuje objevovat další a další zlepšováky, které kotví naší civilizaci (a naráží to až na nedostatek zdrojů). Umělá inteligence se pohybuje v rámci omezených světů - jazyk, obrázky, nějaké umělé světy vytvořené člověkem. Všechno jsou to jen deriváty reality a umělá inteligence v nich optimalizuje na zadaný cíl, kterého když dosáhne, tak nemá důvod nějakou kreativitu mít (maximálně může k dosažení cíle využít čím dál tím pokročilejší strategie).

3
Hardware / Re:Jak vybrat TV?
« kdy: 15. 11. 2021, 17:32:01 »
V televizích se nevyznám, ale cca před rokem jsem vybíral se stejnými požadavky jako ty. Skončil jsem u Sony Bravia s chromecastem a jsem s tím hodně spokojený. Občas se stane, že se některá aplikace zasekne nebo déle načítá (dělá mi to hlavně HBO GO), ale celkově žádné větší problémy nepozoruju. Používáme hlavně aplikace v televizi (netflix, hbo go, seznam.cz, mall.tv), ivysílání (typicky pouštím z mobilní aplikace přes chromecast, což jde dělat i s většinou ostatních zmíněných služeb), občas lineární vysílání nebo HbbTV (typicky když si chci něco co zrovna běží na ČT pustit odzačátku). Je možné, že za pár let bude problém s podporou, to neumím posoudit, ale zatím mi přijde smart tv jako dobrá volba a chromecast bych taky doporučil.

4
Vývoj / Re:Tutoriál pro Scalu pro programátora
« kdy: 07. 10. 2021, 11:08:32 »
Na tohle jsou dobré texty Bartosze Milewského, ale ten má příklady jen v Haskellu a C++.
Existuje Scala Edition jeho knihy Category Theory for Programmers. https://www.blurb.com/b/9603882-category-theory-for-programmers-scala-edition-pape

Ale nemyslím si, že CT je to dobrá cesta, jak se učit funkcionálně programovat.

5
Vývoj / Re:Tutorial pro Scalu pro programatora
« kdy: 07. 10. 2021, 07:33:23 »
Možná by tě mohl zajímat kurz od Martina Odersky, který Scalu vytvořil:

https://www.coursera.org/learn/scala-functional-programming

Na courseře pak má 2 navazující kurzy.

6
Studium a uplatnění / Re:Práce pro FAANG
« kdy: 11. 06. 2021, 07:43:06 »
A když člověk neprojde, je možné to o nějaký čas později zkusit znovu? Nebo jsou už navždy "zavřené dveře"?

V googlu je to jednou za rok (našel jsem to teď na jejich stránkách). Ještě co se týče úspěšnosti kandidátů - odhadem 1/6 projde tím online kolem a z nich 1/6 on-site kolem. A IMHO je pak ještě velké síto z lidí, co se vůbec přihlásí, tj. že na pohovor nepozvou jen tak někoho. Kromě algoritmizace se hodnotí i komunikační dovednosti, ale přesně si to nepamatuju.

7
Studium a uplatnění / Re:Práce pro FAANG
« kdy: 10. 06. 2021, 15:21:43 »
GooG je dost podobny, ale tam jsem nebyl

Do googlu jsou pohovory dvoukolové (2 roky stará zkušenost). Předchází tomu domluva s HR o tom jak, co a kdy a pak je 1. kolo online 45 minut algoritmizace. Druhé kolo je pak on site na celý den - 5x podobné 45 minutové kolečko na algoritmizaci + 1x system design. Když projdeš, už se jen hledá vhodný tým na základě profilu.

8
Distribuce / Re:Ubuntu pro náctiletou?
« kdy: 21. 10. 2020, 16:07:42 »
... Kdy se vám naposledy v Linuxu stalo že se počítač dostal po nebootovatelného stavu při běžném použití? ...

Letos se mi po aktualizaci balíků nerozjelo Ubuntu 18.04. Problém byl v aktualizaci intel-microcode.

9
Hardware / Re:Malé PC do 15 000 Kč
« kdy: 21. 09. 2020, 10:21:04 »
Odbočka od technické diskuse: co na tom serveru máš za obsah? Nejde to nahradit předplatným u HBO GO, netflix, spotify apod?

10
Studium a uplatnění / Re:Platy v IT
« kdy: 04. 06. 2020, 08:42:58 »
tak na rok jako zajímavou zkušenost (i s rodinou)
Asi záleží na tom, s jak velkou rodinou, jak staré děti. Potenciální problémy:
(1) školka může být drahá (soukromá pro cizince)
(2) manželka s dětma bude odstřižená od světa (s dětma je těžký se socializovat/seberealizovat)
(3) nejspíš bys pracovat ve velkém městě a buď byste bydleli v centru, což je s dětma spíš otrava (ale záleží, někomu to vyhovuje) nebo někde na periferii a dlouho bys dojížděl, což zhoršuje bod (2)
(4) prarodiče budou smutní, že neuvidí vnoučky a naopak

Byli jsme rok v zahraničí ještě bez dětí (manželka na erasmu, já pracoval) a bylo to fajn. Když jsem měl roupy, že bychom někam jeli v době, kdy se nám mělo narodit druhé dítě, tak z výše uvedených důvodů to nedávalo smysl. Ale zase se staršíma dětma (třeba 8+) to může být hodně dobrá zkušenost.

11
Jedna z možností je google (Mnichov, Curych). Profesně stačí angličtina a platí pěkně. Konkrétně v Curychu je drahé žít s rodinou (drahá péče o děti). Jen mají přísné výběrové řízení.

12
Studium a uplatnění / Re:Vplyv ekonomického kolapsu na IT
« kdy: 31. 03. 2020, 09:59:55 »
ČNB prý má mít možnost ve větším nakupovat státní dluhopisy... To hovoří za vše. Spas se kdo můžeš. Jestli to budou přehánět, čeká nás asi pěknej průser. Zajímavý je, jak se o tom v podstatě nemluví, žádní analytici se k tomu nevyjadřují. Mám pocit, že kdo bude poslední držet fiat, bude mít onoho pověstného černého Petra. Jen kdybych tak věděl do čeho investovat.  Zlato, krypto, nemovitosti... Co myslíte?

Netřeba věřit všemu co ministryně financí řekne, žádné skupování státních dluhopisů se nekoná.

https://www.respekt.cz/tydenik/2020/14/jedna-pani-povidala?issueId=100449

13
/dev/null / Kurz Teorie kategorií na MIT právě teď
« kdy: 15. 01. 2020, 09:16:44 »
Právě na MIT běží kurz Programming with Categories (celý leden, každý všední den přednáška), jsou k dispozici nahrávky a studijní materiály. Každou chvíli je tu TK zmiňovaná, tak by to třeba někoho mohlo zajímat.

http://brendanfong.com/programmingcats.html

Sleduju to a zatím je to nejsrozumitelnější materiál, s jakým jsem se setkal. Hlavně oceňuju dostatek příkladů a důraz na názornost místo formalismu.

14
...
A třeba zouška z funkcionální analýzy probíhala tak, že zkoušející rozdal úlohy (každý měl vlastní), zadal čas (nějaké 2-3 hodiny, už nevím), a studentům oznámil, že mohou jít kam chtějí - třeba do knihovny, a použít zdroje, které uznají za vhodné.
...
Na matfyzu [informatika 2007-2008] byly celkem podobně řešené "počítací" zkoušky na mat. analýze (zápočtovka, bonifikační) - na písemku jsme si mohli donést libovolné offline zdroje (typicky poznámky z cvičení, vzorové řešené příklady), zadání bylo o pár chlupů těžší než vzorové příklady, takže bylo potřeba nad rámec mechanického užití postupu přijít s nějakou invencí a rozumět tomu co dělám. Přišlo mi to fér a na písemce se člověk vždycky něco nového naučil. Odejít a nechat si příklad vyřešit přítelem na telefonu nepovažuju za doklad schopnosti řešit daný problém.

15
Studium a uplatnění / Re:Kam po ZŠ?
« kdy: 01. 01. 2020, 22:40:55 »
Chodil jsem na SPŠ Jičín (elektronické počítačové systémy, 2007-13) a pak absolvoval matfyz. Škola se mohla posunout, ale v době, kdy jsem tam byl, tak se tam programování učilo mizerně (světlou výjimkou bylo bastlení na mikročipech) a náročnost byla nízká (průmky jsou často až druhá volba po gymplu i když ta jičínská je slušná). Ale s ambicí jít na matfyz bych volil gympl.

Stran: [1] 2