Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - tennyson.acie

Stran: [1] 2 3 ... 7
1
Hardware / Re:Ztráta dat z telefonu
« kdy: 23. 08. 2025, 15:40:28 »
U >13 let starého telefonu je úspěch, že jde vůbec zapnout :D

2
Windows a jiné systémy / Re:GoodOffer24 – nemožnost platby
« kdy: 21. 08. 2025, 18:22:06 »
Ad licence - pro mě je rozhodující, že klíč na Win byl ze strany MS akceptován a Windows aktivovány. Je to v PC pro osobní užití a dál nic řešit nemusím (tedy určitě ne nějakou omáčku, co by k tomu klíči ještě mělo nebo nemělo být a proč je cena taková nebo maková).
Potom není nejmenší důvod nechat vydělávat přeprodejce nelegálních klíčů. Ten klíč je funkční, ale není legální, úplně stejně bude fungovat ten skript z githubu nebo KMS server na linuxu (vlmcsd).

Jestli je klíč legální nebo ne, to já - jakožto koncový zákazník - vůbec netuším a ani nemám možnost a důvod to jakkoliv prověřovat. Ale vzhledem k tomu, že MS svůj vlastní klíč akceptoval, tak nemám důvod se domnívat, že je něco v nepořádku. Kromě toho klíč byl koupený od firmy s IČ a mám k tomu i doklad o koupi, takže...

3
Windows a jiné systémy / Re:GoodOffer24 – nemožnost platby
« kdy: 21. 08. 2025, 11:29:18 »
Ad licence - pro mě je rozhodující, že klíč na Win byl ze strany MS akceptován a Windows aktivovány. Je to v PC pro osobní užití a dál nic řešit nemusím (tedy určitě ne nějakou omáčku, co by k tomu klíči ještě mělo nebo nemělo být a proč je cena taková nebo maková).

4
Windows a jiné systémy / Re:GoodOffer24 – nemožnost platby
« kdy: 21. 08. 2025, 09:14:27 »
Nebo to zaplať přes BTC, ne? Existují i BTC bankomaty a ten kurz snad nebude tak nevýhodný.
To by problém nebyl, ale nějak ten eshop u mě ztratil tím svým postojem důvěryhodnost. Zatím vyřešeno nákupem Win u jedné firmy ze Slovenska, cenově na stejné úrovni a prodávají jak nové, tak druhotné licence. Tak se uvidí.

5
Windows a jiné systémy / GoodOffer24 – nemožnost platby
« kdy: 20. 08. 2025, 12:29:31 »
Občas jsem na tom eshopu kupoval licence na Win, ale dneska s překvapením zjistil, že nelze zaplatit platební kartou (ani přes PayPal), ale jenom přes platební brány, které nejsou v ČR podporovány nebo přes BTC. Nedá se to nějak obejít, jestli to někdo taky řešil? Případně jestli neexistuje obdobný eshop, kde se dají Win koupit za podobnou cenu?

6
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 10. 08. 2025, 13:55:00 »
Hej, CPU a dalsi, prestante mne provokovat optikou, kdyz ji nestanu, i kdybych investoval statisice. Ja to zazil jen jednou v luxusnim hotelu a teprve tam jsem pochopil, jak maji fungovat web stranky. (jako televize, 50 frames/s)
Takto může TV fungovat i na kabelu, xDSL nebo LTE. To skutečně není výsadou jenom optiky a je dost dětinské si myslet, že optika je nějaká všespasitelná - není. Je jenom dobrý a špatný ISP, přičemž ten může být na jakémkoliv médiu, kterým se net šíří. Ale když má někdo optiku jako nedotknutelné božstvo, tak to je pak těžká věc něco vysvětlovat :D

7
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 10. 08. 2025, 13:49:11 »
diky, ze si nam poradil, ze problemy mame reklamovat. To by nas nenapadlo. Ty si proste teoretik od stolu, ze jo. Nebo ChatGPT opakovane kafrajici o obchodnich podminkach.

kolikrat jsem volal do Vodafone, 8x? kolik napsal mailu, 7x? PLus to za mne resili lidi z Wia (volal jsem 2x)

Bonding mi uctovat nebudou, protoze mi to zrusilY.
Za vypadky jsem ocividne dostal slevu 76 CZK. To nacenuje muj ztraceny cas  na 7.6 CZK/hod (nez zacnes kafrat, ano, minimalne 10 hodin mne to stalo na vsech souvisejicich aktivitach)
Nám? Ty ses pasoval do role majestátu, že píšeš v plurálu? A teoretik rozhodně nejsem, ale řídím se tím, jak funguje smluvní vztah s ISP, což jsou právě obchodní podmínky a nikoliv nějaké pojmy a dojmy z webu.

Jinak tedy já nic nepsal o tom, že máš kamsi vyvolávat nebo posílat emaily, ale že máš reklamovat funkčnost služby, nejlépe písemně přes datovou schránku (případně písemně poštou doporučeně). Pak totiž budeš mít něco v ruce a můžeš se případně obrátit na ČTÚ nebo ČOI s podnětem, že tvoje reklamace nebyla vyřízena. Ale takové to "volal jsem, emailoval jsem, řešil to za mě kdosi jiný", to fakt nemá s reklamací nic společného a ani se pak nelze divit, že přešlapuješ na místě.

8
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 10. 08. 2025, 06:51:39 »
Je otázkou, jestli to dotyční také řádně reklamují, anebo na to kašlou. Každopádně Vodafone má komplet log provozu (a to nejenom od konkrétního zákazníka, který reklamaci podává, ale i z celé lokality od klientů jiných), takže v případě reklamace může snadno zjistit, jestli je problém u jedné přípojky, anebo se to týká přípojek i dalších.

9
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 09. 08. 2025, 19:58:06 »
Kabelovka Vodafone je celkem v pohodě. A xDSL v podstatě taky (pokud jde o spolehlivost), akorát jsou tam oproti kabelovce šnečí rychlosti.

Pokud se ti často mění tebou placená statická veřejná IPv4, tak to budeš u ISP reklamovat (nejlépe písemně přes datovou schránku) a ne nadávat v diskuzi, kde se s tím sotva co nadělá. A zmínka o obchodních podmínkách byla čistě proto, že každý ISP si nějakou změnu může právě v těch podmínkách vyhradit, takže i když si zákazník platí fixní veřejnou IPv4, tak i přesto může dojít k její změně (ale pochopitelně ne 4x denně).

Vodafone má počet přípojek v řádu statisíců a počet stížností je minimální, stejně tak jako počet případů, kdy nějakou stížnost musí řešit státní orgány (ČOI, ČTÚ nebo dokonce soud). Je samozřejmě smůla, když má někdo problém opakovaně, ale z toho fakt nelze vyvodit, že je to plošná věc. A pokud je něco skutečně plošného, tak se to přetřásá na prvních stránkách zpravodajských webů (jako teď naposledy např. 3x po sobě jdoucí výpadky u mobilní sítě O2). Takže k tomu jsou moje "data" poměrně přesná, abych jenom podle nějaké své vlastní negativní zkušenosti nesoudil celého operátora jako takového.

10
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 09. 08. 2025, 11:26:15 »
well, tak at nebizeji sluzbu, co nechteji resit a ani neumi udrzet v chodu. Mluvim o sluzbe staticke verejne IP adresy za kterou ocekavaji, ze dle smlouvy budu platit.
Ze po migraci cely VDSL vypadne na 24h a vypadky pokracuji tyden, sice se to nikomu jinemu nestava, ale budiz, zadna zaruka tam neni.


ale to je normalni, ze smlouva s malym zakaznikem je pro vetsinu firem jen car papiru.

A nemuzeme vam dat "Overovaci kod ucastnika" protoze se v zadnem internimu systemu k tomu nedostaneme? CHACHAHCHA
Co je za problém se statickou IPv4? Jestli to, že ji ISP jednou za 10 let změní, tak to sice může být komplikace, ale na druhou stranu ta statická IPv4 neznamená, že by ji ISP nemohl vůbec nikdy změnit. Ostatně by to měly vysvětlovat obchodní podmínky.

VDSL je služba na síti Cetinu a tady byla řeč o kabelovce s Docsis. Oboje je něco úplně jiného. Nějak se začínám ztrácet v tom, co se tady vlastně řeší...

11
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 09. 08. 2025, 11:22:37 »
Nic z toho jsem nikdy nepozoroval. Jediný problém býval - ale to už za dob UPC - s DNS. Což ovšem šlo vyřešit použitím např. Google 8.8.8.8

12
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 09. 08. 2025, 08:10:20 »
Žádná služba není funkční na 100%.

Co se týká veřejné pevné IPv4, tak bych si troufal říct, že to 99% BFU vůbec nezajímá (a takových 75% ani neví, co to vlastně je) a to 1% fakt VF řešit nebude. Stejně tak kabelový modem v bridge a za ním svůj router, to prostě drtivá většina BFU takto neprovozuje (a kupodivu i spousta menších firem také ne, kdy jim stačí jenom dodávaný Station, resp. Fritz). Takže jestli si VF účtuje za modem vždy 70 Kč (resp. 100 Kč s WiFi6) a TM 70 Kč nebo u bridge 0 Kč, to je z globálního pohledu nezajímavé. Kromě toho může nastat situace, kdy člověku jeho router klekne a u VF pak může ten dodávaný modem vrátit zpátky do režimu routování, zatímco u TM má smůlu, tam je bridge nastaven napevno bez možnosti změny. Pochopitelně si ale každý zákazník sám zvolí, který operátor mu vyhovuje. Ono to navíc bývá obvykle i tak, že má člověk u operátora víc služeb a musí to pak posuzovat po sečtení všeho dohromady, co je výhodnější celkově (plus taky třeba to, že pokud má člověk u VF kromě pevného netu i mobilní tarif a ten pevný net je nefunkční, pak VF zapne u mobilního tarifu neomezená data po celou dobu, kdy se pevný net nedá používat).

U firemních připojení přes kabel je pak ještě jeden rozdíl, a sice, že VF nabízí 1000/300, zatímco TM pouze 1000/200 Mbps. 2000/400 Mbps pak mají oba operátoři shodně.

13
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 08. 08. 2025, 20:43:27 »
Celý Docsis může být spravován pouze z jednoho zdroje, protože tu jednotnou kabelovou síť využívají jak zákazníci Vodafone, tak i přidruženě T-Mobile, ale pořád je to na stejných CMTS. Takže T-Mobile si může samozřejmě určit svoji cenu pro koncáky, používat vlastní rozsah IP adres a mít dál z Vodafone vlastní konektivitu, ale toto nehraje prakticky žádnou roli, protože oba operátoři jsou dostatečně "silní", aby zrovna s tímto problém neměli. Koncová zařízení pak mohou být pouze ta, která obslouží CMTS, tj. co VF povolí na síti, to si tam TM může dát.
Jinak u kabelovky bývá nejčastější problém nějaké rušení zpětného kanálu, případně kolize používaných frekvencí s 5G sítěmi v pásmu 700 MHz, což ale dopadne na koncáky úplně stejně, ať mají VF nebo TM.

14
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 08. 08. 2025, 17:49:55 »
Tady ve vlákně není žádný vzorek, ale počet nedosahující ani na statistickou chybu. A ti známí? No já jich taky pár znám, co nejsou spokojeni s VF, stejně jako jiní zase nejsou spokojeni s O2 nebo s T-Mobile, případně s PODA a dalšími ISP. Tak to prostě je, ale nejde z toho usuzovat, že by šlo o nějaký plošný problém.

Pokud jde o T-Mobile v kabelovce Vodafone, tak je dobré mít na paměti, že to po technické stránce stejně celé obsluhuje Vodafone a T-Mobile tam v podstatě funguje pouze jako virtuál.

15
Sítě / Re:Zkušenosti s kabelovým interntem od Vodafone
« kdy: 08. 08. 2025, 16:44:38 »
Prostě tvoje osobní zkušenost s VF je špatná, což je sice smutné, ale rozhodně to nelze aplikovat plošně, protože VF má počet přípojek v řádu statisíců a těch stěžovatelů je jak když plivne.

Stran: [1] 2 3 ... 7