Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - bombero

Stran: [1]
1
Studium a uplatnění / Re:PEF MENDELU
« kdy: 28. 06. 2014, 00:38:47 »
Čau, nevím, jestli byl komentář pochopen ale, když jsem psal: Pravdou je, že na ekonomice jsou o dost “chytřejší“ díky poměrně velkému sítu u přijímaček. Tak jsem myslel ekonomy tj. finance a manažersko-ekonomický obor atd. ne lidi z ekonomické informatiky. Problém právě je, že lidé z těchto oborů projdou velkým sítem ale ne lidé z EI, kteří s nimi mají společné předměty a ne jak na jiných školách, kde jsou informatické verze ekonomických předmětů.

ARi je dobrá volba popravdě neznám nikoho z EI, kdo nelituje, že nešel na ARI.

K tomu hledání práce pro ekonomy bych to tak černě neviděl, stačí pogooglit statistiky na kterých se umisťuje na nejvyšších příčkách (plat, zaměstnanost). Další věc je náročnost samotné práce něco jiného je chodit 20 let pracovat do banky a 20 let se věnovat programování a měnícím se technologiím.

K přijímaným studentům. Na snad na všech oborech s informatickým zaměřením v Brně pokud vím, berou skoro všechny.  Otázka je právě kolik se udrží extrém je třeba FEKT, kde vezmou snad úplně každého i ty co se přihlásí v srpnu. Úmrtnost je však taky obrovská a upřímně je mi těch lidí líto. Systém je, jaký je a školám holt jak bylo řečeno, dotace na studenta nesmrdí.

Hodně vypovídá i směr studentů u informatiky v Brně MUNI FI, VUT FIT->VUT FEKT, MENDELU->VUT podnikatelka, MUNI pajdák Osobně znám cca. 30 lidí co šli tímhle směrem opačným směrem znám jen jednoho.
Pravdou prostě je, že z lidí co nastoupí, úspěšně dokončí napříč všemi informatikami v Brně kolem 20%. A téměř všechny školy uchazečům pouze mažou med kolem huby a úspěšností předmětů, studia ani úmrtností ve vyšších semestrech a u státnic, kde lidi odejdou po třech letech, bez jakéhokoliv papíru nechlubí.

A to co jsem napsal, jako srovnání s maturitou vychází hlavně z faktických dat. Třeba letos byli u státnic EI snad pouze lidi z gymplů a odpadlíci z VUT. Ostatní lidi z elektro průmyslovky, olomoucké, čichnové většinou odpadli a pár se nás snad ještě dočká státnic v 7. nebo 8. semestru. 

VŠ bych dneska doporučil každému a to jak vzhledem k dostupnosti vzdělání tak i tomu, že je stále zdarma. A hlavně všichni lidi co znám a říkali, že si vystačí s maturitou, měli velké plány, chtěli podnikat, programovat, cestovat dopadli úplně jinak, než říkali, především asi proto, že neměli tah na branku. Každopádně většina z nich měla na VŠ, která by je alespoň částečně katapultovala jinam. Všichni mohli víc rozvinout svůj potenciál, odjet na Erasmus, kde by se trochu naučili jazyk a podobně. V neposlední řadě pracovat budou zbytek života, tak není kam spěchat. A proto jsem napsal, co jsem napsal, protože by byla škoda snažit se pohnout s něčím, na co nemám sílu a nechat se vyrazit ze špatně zvolené vš.

Absolventů bych se při výběru školy zas tak neptal, nějakou záhadou se jim většina negativních věcí po státnicích vykouří z hlavy, ale občas se pak rozpomenou, že vlastně třetina lidí nedala opakovaný předmět ve třeťáku. Co doporučuju je infiltrovat skupiny studentů na facebooku. Za den si uděláš přehled a najdeš i informatiku na státní škole, kde se jedna třetina zkoušek opakuje z minulých let, další třetinu posílají přes internet kamarádovi na vypracování a u poslední třetiny se ptají, jestli tam šlo taky opisovat z tabletu WTF?.

K sebevědomí to je potřeba zvyšovat zvláště po ústních zkouškách u nejmenovaných výživných ekonomů, kteří byli odejiti po studentských peticích z Masarykovi univerzity. Na Mendelu je v rámci tažení za opětovné umístění v žebříčku hospodářských novin jako třetí nejlepší ekonomka v ČR, a titulu “nejlepší ekonomka na Moravě“ s radostí přijali. Poněvadž, když se tě někdo po měsíci drcení opakovaného předmětu zeptá, jestli si šel na vysokou školu rovnou ze základky nebo si byl i na střední tak ti to na sebevědomí moc nepřidá. A majorita studentů ekonomických oborů ve vyšších ročnících jsou velmi velmi ctižádostiví a jdou přes mrtvoly což je dáno hlavně tím, že konkurují sami sobě v předmětech, který mají “nějakou předepsanou neúspěšnost“. Patří sem jak nepodělení se o tom co bylo zkoušce, tak záměrné dezinformace. Každoročně je zde taky pár kariéristů, kterým se nedaří, tak napráskají třeba, že studenti zjistili, jak ovlivnit to ke komu půjdou na ústní zkoušku nebo pošlou anonym se screenem lidí z facebooku co si vyfotili test a ty pak čeká podmínečné případně okamžité vyloučení ze studia. Tyhle věci jsou u ekonomických předmětů na denním pořádku. Hlavě ve vyšších ročnících to chce celkem dravost, lidumilové nepřežili a ve finále to bude asi i jedna z věcí, která po studiu v člověku zůstane, když zapomene všechno, co se naučil.

PS. Jdu si zvyšovat sebevědomí na budoucích soličích hranolek z humanitních oborů.

2
Studium a uplatnění / Re:PEF MENDELU
« kdy: 24. 06. 2014, 01:31:22 »
Jsem ve třetím ročníku na ekonomické informatice. Osobně bych sem už nešel, pokud tě to trochu baví tak studium informatiky jde zvládnout, problémy většině dělá předmět programovací techniky, kvůli kterému vyletí plno lidí v i v 5., 6. semestru ale jsou i rekordmani v semestru 9. Letos ho mělo zapsáno 120 lidí a udělalo ho 40.

S ekonomikou už to je horší. Mikro, makro, podnikovka, ekonomicko-matematické metody a podobný předměty patří k nejtěžším předmětům i pro ekonomy. Pravdou je, že na ekonomice jsou o dost “chytřejší“ díky poměrně velkému sítu u přijímaček. Tzn., seš v přímé konkurenci s lidmi z gymnázií a lidmi, kteří mají ekonomiky jako koníček a všichni ten předmět udělat nemůžou žejo…

Co vím, tak letos státnicovalo z oboru ekonomická informatika kolem 13 lidí, kteří neprodlužovali studium (více než polovina už byla před Mendelkou na jiné vš), a s prodlužujícími to bylo celkem kolem dvaceti. Na začátku studia nás bylo 160. V zimě státnicují nejčastěji taky v počtu do dvaceti studentů.

Obor ARI má statistiky veselejší, informatické předměty má stejné s EI a místo ekonomických předmětů s třetinovou úspěšností má předměty, které zvládne každý, kdo nemá problémy s informatickou částí. Co vím tak studium dokončí přibližně necelá polovina zapsaných ke studiu. 

K VUT FIT – mám tam pár kámošů ze střední, kteří by na EI určitě letěli v prváku. Na druhou stranu plno lidí co dodělalo EI, by letělo na FITu. Na to, že by tě na Mendelce naučili programovat jak na FITu, můžeš zapomenout, i když všechno si můžeš ztížit a minimálně na bakaláři by tě učitelé nelimitovali.

Jsi-li studijní typ (nejlíp s gymnázia), zatím toho o programování moc nevíš a baví tě trochu ekonomika. Jdi na ekonomickou informatiku. Na VUT FIT by se ti mohlo stát, že vyletíš, než se stihneš rozkoukat, kdybys ale hodně zabral, tak by ve vyšších ročnících studium nemuselo být takový problém.

Jestli už si s IT trochu rozumíš, zkusil bych VUT FIT, přeci jen to má lepší zvuk než hnojárna a úroveň IT tam bude jinde.

Jestli tě nebaví studovat, chceš titul, baví tě počítače a měls ze státní maturity z matiky (která je hodně jednoduchá) horší známku jak 1 max. 2 jestli ses blbě vyspal, tak jdi rovnou na ARI nebo na studovat informatiku na pajdák, či podnikatelku. Vycházím teda pouze z osobní statistiky a zkušeností, ale jsem skálopevně přesvědčen, že tahle rada by ušetřila plno lidem rok dva na jiné vš.

Co mě odrazuje v poslední době na Mendelce je neustále měnící se podmínky. Připadne mi, že jsme pokusní králíci, mění se v podstatě všechno a učitelé se asi snaží najít vhodný model (výuka předmětů, jejich obsah, typy zakončení) ale myslím, že kdyby dali studentům klid a aspoň 3 roky do ničeho nedrbali, udělají líp. Psaní emailů vyučujícím už jsem dávno vzdal (ne nepíšu přednášejícím, co mají na starosti 500 lidí), neodpovídá mi ani baba ze studijního. Učitelé dělají evidentně a prokazatelně plno věcí na poslední chvíli, někdy v noci a podle toho to taky vypadá, často si ani nepamatují, co slíbili v průběhu semestru.

Vím, že na každé škole bude něco i o VUT slyšel špatnosti a některé jsou i dohledatelné na internetu z poměrně relevantních zdrojů. Bohužel nebo bohudík? Jsou školy, které mají učitele na profesní i lidské úrovni ty nejnáročnější.

Poslední rada jdi do zahraničí. Když jsem šel na vysokou školu, tak mě to ani nenapadlo. Říkal jsem si, na to bych neměl, neumím jazyk, musel bych se stěhovat, nebudu mít peníze atd. atd.  Pravdou však je, že plno univerzit zahraniční studenty podporuje, jsou v jistém smyslu jednodušší a finančně se to dá taky zvládnout. Dneska vím, že jediný rozdíl mezi mnou a těmi, kteří v zahraničí úspěšně studují, popř. pracují je ten, že se nebáli jít do rizika. Naštěstí už jsem taky našel koule a mizím, alespoň na nějaký čas. Kdy jindy že? Pokud do zahraničí nechceš, zvážil bych silně alespoň studium v Praze.

Stran: [1]