Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - majo33

Stran: [1] 2
1
Bazar / Re:Predám knihy
« kdy: 17. 07. 2020, 09:19:03 »
Predané.

2
Bazar / Predám knihy
« kdy: 13. 07. 2020, 14:22:34 »
Predám knihy (stav ako nové):

The Mythical Man-Month: Essays on Software Engineering za 300,-

The Design of Design: Essays from a Computer Scientist za 300,-

Osobný odber v Brne alebo môžem zaslať poštou/zásilkovnou, poštovné podľa cenníku.
Píšte na: majo33@gmail.com

3
Hardware / Re:Výběr NAS: QNAP nebo Synology
« kdy: 24. 06. 2020, 11:09:55 »
Mám doma DS218play (2x4TB, RAID 1) a som s ním spokojný. Používam ho hlavne na ukladanie fotiek a súborov. Vyhovuje mi aj DS Photo na prístup k fotkám z mobilu (aj keď by mohla byť lepšia). Vadí mi pomalé indexovanie fotiek aj video súborov, ale na to sa sťažujú aj používatelia výkonnejších modelov.

Zvažoval som aj QNAP, ale UI (https://www.qnap.com/en/live-demo/) mi prišlo pomalšie a horšie oproti Synnology (https://demo.synology.com/en-global), a subjektívne sa mi viac páči Synnology (aj kolega má doma dva Synnology NASy, ktoré si pochvaloval).

Teraz by som možno uvažoval poskladať si vlastný NAS, ktorý cenovo vyjde podobne ale bude výkonnejší a x86 (napr. ASRock J4105B-ITX stoji 2300, 4GB ram 500 + zdroj a skriňa). Pravdepodobne bude mať vyššiu spotrebu a o software sa budeš musieť starať sám.

4
Vývoj / Re:Vyvojove prostredi pro C++ na Linuxu s podporou GITu
« kdy: 03. 01. 2018, 15:55:29 »
QtCreator

5
Bazar / Predám knihy C++ a OpenGL
« kdy: 31. 05. 2016, 11:18:06 »
Predám nasledovné knihy (stav ako nové):

C++ Standardní knihovna a STL
http://knihy.cpress.cz/c-standardni-knihovna-a-stl.html
Cena 400Kč

Pasti a propasti jazyka C++, 2. aktualizované a rozšířené vydání
http://knihy.cpress.cz/pasti-a-propasti-jazyka-c-2-aktualizovane-a-rozsirene-vydani.html
Cena 170Kč

Programovací jazyk C
http://knihy.cpress.cz/programovaci-jazyk-c.html
Cena 140Kč

OpenGL Superbible - The Fifth Edition
http://www.openglsuperbible.com/previous-editions/
Cena 500Kč

Moderní programování v C++
http://knihy.cpress.cz/moderni-programovani-v-c.html
Cena 250Kč

1001 tipů a triků pro C++
http://knihy.cpress.cz/1001-tipu-a-triku-pro-c-d2.html
Cena 130Kč

Moderní počítačová grafika
http://knihy.cpress.cz/moderni-pocitacova-grafika.html
Cena 250Kč

Osobný odber v Brne alebo môžem zaslať poštou, poštovné 60-80Kč (podľa veľkosti).
Píšte na majo33 [at] gmail [dot] com

6
Vývoj / Re:Je C++ dobrá volba na větší projekt?
« kdy: 05. 08. 2015, 13:24:05 »
Citace
Nevsim jsem si, ze by se poradne hry delaly treba v Jave.
minecraft trololo

inak mate pravdu javu zavriete na x serverov a nechate ju riesit linkedin, na hry hru zvolite c++

Len PC verzia Minecraft-u je pisana v Jave, vsetky ostatne (PS3, PS4, X360, XONE, PSVita, Pocket Edition) su napisane v C++.

7
Vývoj / Re:IDE pro nové C++14
« kdy: 06. 02. 2015, 15:53:29 »
Už tady nedávno proletěla otázka na IDE pro webové technologie. Rozhořel se tam docela flame, ale nezaznělo tam to, co bych se fakt moc rád dozvěděl.
Používá někdo nějaké opravdu funkční IDE pro c++(použitelné pro nové c++14)?
Může to být teda i ucelená sada pluginů pro nějaký editor, pokud bude umět vše co je potřeba. Rád bych ovšem něco, kde si ty pluginy nebudu muset napsat sám.
Představoval bych si, že by to mělo umět alespoň:
  • minimálně nějaká základní správa projektu(no aspoň združení souborů náležících k projektu)
  • autocomplete
  • označování chyb přímo v kódu
  • goto declaration/definition
  • najít všechny použití daného identifikátoru(funkce, proměnné, třídy) v projektu
  • refactoring(když už nic, tak alespoň přejmenování) v celém projektu

Co bych si přál:
  • Zabudování buildicího systému. Kéž by taky uměl buildit přes remote.
  • Nějaké vizuální zabudování debuggeru. Který funguje nejlépe i remote.
  • preview window
  • Spolupráce s verzovacími systémy

Další požadavky si už radši ani nedovolím napsat :)

Na C++ ti môžem odporučiť QtCreator. Navigáciu v kóde, autocomplete a aj ďalšie veci má na výbornej úrovni.

8
Vývoj / Re:Začátky v Javě
« kdy: 02. 04. 2014, 20:15:03 »
Na kompilovanie som nepouzil ziadne IDE, ktore by mi nastavilo nejake ine parametre (kompiloval som to z prikazoveho riadku). Zakazanim assertov -DNDEBUG sa da ziskat este tak 5% navyse, ale moze to byt aj chyba merania.
V tom programe viac casu zabera generovanie nahodnych cisel nez samotny vypocet. Generovanie trva cca 4.7 krat dlhsie nez samotny vypocet (plati pre oba jazyky).

9
Vývoj / Re:Začátky v Javě
« kdy: 02. 04. 2014, 18:00:32 »
Spustal som to na AMD Phenom x4 945 3GHz.

10
Vývoj / Re:Začátky v Javě
« kdy: 02. 04. 2014, 16:22:25 »
Jakou jsi použil Javu?

java version "1.7.0_45"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.7.0_45-b18)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 24.45-b08, mixed mode)

gcc version 4.7.2 (Debian 4.7.2-5)

clang version 3.5 (trunk)

Mno, jak vidno, posral sem to. Poznámka pro majo33. Když použiješ release mód (při kompilování tvé C++ verze), dostaneš se na 330 ms. 380 ms máš s debug módem.

Ktory to je prepinac? Kompiloval som to len s -O2 a -std=c++11.

11
Vývoj / Re:Začátky v Javě
« kdy: 02. 04. 2014, 15:29:43 »
C++ verzia (dufam ze tam nemam chybu):
Kód: [Vybrat]
#include <vector>
#include <limits>
#include <chrono>
#include <iostream>
#include <cstdlib>


const int INT_MAX = std::numeric_limits<int>::max();

int compute (int count, int start, int stop, const std::vector<int> &weight)
{
  std::vector<bool> invalid(count, false);
  std::vector<int> distance(count, INT_MAX);
       
  int u = start;
  distance[u] = 0;
       
  while(u != stop) {
    invalid[u] = true;
           
    int minDistance = distance[u];
    int min = INT_MAX;
           
    for (int v = 0; v < count; ++v) {
      if (invalid[v]) {
        continue;
      }
               
      int distanceThroughU = minDistance + weight[u * count + v];
               
      if (distanceThroughU < distance[v]) {
        distance[v] = distanceThroughU;
      }
               
      if (distance[v] < min) {
        u = v;
        min = distance[v];
      }
    }
  }
       
  return distance[u];
}

int main(int argc, char **argv)
{
  auto start = std::chrono::high_resolution_clock::now();

  const int COUNT = 5000;
  std::vector<int> weight(COUNT * COUNT);
  srand(time(0));

  for (int i = 0; i < COUNT * COUNT; ++i) {
    weight[i] = (random() % 100) + 1;
  }       

  int res = compute(COUNT, 0, COUNT - 1, weight);

  auto end = std::chrono::high_resolution_clock::now();

  int duration = std::chrono::duration_cast<std::chrono::milliseconds>(end - start).count();
  std::cout << "result: " << res << std::endl;
  std::cout << "time  : " << duration << std::endl;
       
  return 0;
}

Casy (priemer 50 spusteni, prvy stlpec je vypis casu s programu, druhy s programu time):

Java : 479ms, real 561ms
G++  : 373ms, real 384ms
Clang: 362ms, real 376ms

Java verziu som spustal len prikazom time java Dijkstra, mozno by to poladil nejaky parameter?
C++ verzie su kompilovane prikazmi (medzi -O2 a -O3 nieje podstatny rozdiel):

g++ -std=c++11 -O2 Dijkstra.cpp -o Dijkstra_gcc
clang++ -std=c++11 -O2 Dijkstra.cpp -o Dijkstra_clang


12
Vývoj / Re:C++ a výjimka v destruktoru
« kdy: 08. 02. 2014, 16:27:16 »
Opet jste nepochopil o cem mluvim. V teamu mate 10 lidi, z nich 2-3 jsou "dobri", 3 "prumerni" a zbytek jsou matlalove. To co pisete musi pochopit a dodrzovat jak ti "dobri", tak "matlalove". O tom mluvim.
Rad bych ignoroval Vase narazky na moji schopnost/neschopnost, protoze to nema nic spolecneho s tim o cem mluvim, ale nejsem splachovaci, a proto se musim branit: V C++ delam od r.1993, profesionalne od 1999. Naucil jsem se drive C++, nez C (ne, to neni protimluv - psat udrzovatelne a korektne velky projekt v C je neco jineho nez "nepouzivat tridy a templaty" v C++) a na C jsme presli (cely team) kolem roku 2008. Muzete mi samozrejme neverit, a myslet si, ze je mi 70 a rozciluje me ta dnesni mladez co pise same templaty a objekty, kterym jako geront nerozumim, misto aby pekne vyfiknuli pointerovou aritmetiku, na ktere baziruji protoze to je jedine co umim. Pripadne Vam nabizim jeste alternativu, ze je mi 13 let a kompletne blabolim, protoze umim pouze VisualBasic, nicmene jsem kdesi cetl, ze "v cecku" delaji profici a tak machruji.

Zaujima prechod z C++ na C. Kedze s tym mas skusenosti prosim Ta mohol by si to trochu viac rozviest. Napr. aky velky projekt robite? Ako mate implementovane kontajnery (makrami, ...)?  Pouzivate vela makier? Nechyba vam obcas C++? Rychlost kompilacie je asi podstatne vyssia? Pouzivate GUI? Nemuseli ste si vyrobit objektovy system podobny GObject-u? Pouzivate GOTO (napr. ako nahrada vynimiek)? Kludne mi to mozes poslat ako PM, aby sme nespamovali toto vlako.

13
Distribuce / Re:Co je to s tebou, Canonical?
« kdy: 22. 01. 2014, 23:53:12 »
Donedavna som tiez pouzival Ubuntu doma aj v praci (+-4roky). Vyhovovalo mi lebo bolo jednoduche a skoro vsetko tam proste fungovalo. Ale posledne verzie ma tiez odradili (napr. integracia Amazonu do Unity, ...). Tak som presiel na Debian a opat som spokojny.

14
Vývoj / Re:Proč je Java pomalá a problémová?
« kdy: 19. 12. 2013, 08:59:56 »
QtCreator je "lightweight" na tvorbu uživatelských rozhraní. V oblasti GUI sice exceluje, ale udržovat v něm celý netriviální projekt už bude dost o držku.
Nemozem suhlasit. QtCreator je normalne IDE, a nie len "lightweight" na GUI. Sam ho pouzivam na GUI aj ne-GUI projekty, male (20k riadkov) aj velke (2m riadkov).

15
Vývoj / Re:Proč je Java pomalá a problémová?
« kdy: 18. 12. 2013, 20:21:49 »
Bylo zmíněné Eclipse. Tak můžeme vzít čtveřici Eclipse, IntelliJ Idea, NetBeans, Visual Studio. Nevím, zda je to komplet – možná ještě něco od Borlandu? Pokud jsem na něco nezapomněl, je tedy zajímavý i ten počet. Ale nás zajímá uživatelská zkušenost s výkonem těch aplikací. Je mezi nimi evidentní rozdíl v rychlosti, paměťové náročnosti? Neřekl bych.

V tejto kategorii u mna vyhrava QtCreator (napisany v C++), potom Visual Studio (kombinacia C++ a C# ), Android Studio/IntelliJ a az nakoniec Eclipse (sice je to silny nastroj, ale aj naviac sa seka). NetBeans nepouzivam, tak neviem zhodnotit.

Stran: [1] 2