1
Vývoj / Re:Windows Phone vs. Android
« kdy: 19. 04. 2013, 14:16:49 »
Co sa tyka schvalovania aplikacii tak ano Apple app store je trochu prisnejsi ale pokial vylozene developer nejde proti ich podminakam ktore maju snad vsade vycapene tak vecsinou neni problem. Skor si myslim ze aplikacie ktore neprejdu schvalenim na prvy sup maju nejaky technicky problem ako obsahovy (typu zabudnuta ikona, blby popis a podobne).
Co sa tyka nepovolenia roznych browserov s inymy js jadrami je to koli tomu ze apple celkovo nedovoluje spustat iny kod nez ten co skompiluje ich xcode. Je to hlavne koli bezpecnosti kedze takto maju pod palcom svoje html/js jadro v safari a za to sa mozu zodpovedat. Ak by napriklad js engine vo Firefoxe bol zabugovany a umoznoval pustat nejaky malware js kod na ios device a robilo by to sarapatu mal by hlavne Apple problem a rozmazavalo by sa to az potom mozilla. Tak isto tusim stale plati ze aplikacia pre IOS musi byt jedna skompilovana binarka ziadne dymaicky loadovane libky, preto maju s tym poniektore oss projekty problem (nedovolenie staticke linkovanie oss libky do komercnej app napriklad).
Xamarin je vpohode co sa tyka schvalovania. Na apple appstore je viac aplikacii beziacich pod Xamarin.IOs. Ostatne napriklad taky Bastion bezi pod Xamarinom a pouziva MonoGame co je port XNA frameworku od MS na mobilne platformy.
A este co sa tyka volnejsej distribucie na Androide, je pravda ze ked sa neda aplikacia pretlacit cez google play mozem si ju zavesit povedzme na svoj web. Na druhu stranu tato uvolnena politika zasa umoznuje az podporuje piratstvo. Preto aj na google play je o dost menej kvalitnych a profesionalnych aplikacii, pretoze sa to proste developerom neoplati. Ano rozne male a studentske projekty ktore su zdarma alebo za par centov na google play preziju ale akonahle chcete predavat nejaku fakt profi aplikaciu tak google play je skor cesta do straty. To uz mozno komercne lepsie vyde aj ten WP aj ked je menej rozsireny (aj ked neviem ake su tam cisla).
Co sa tyka nepovolenia roznych browserov s inymy js jadrami je to koli tomu ze apple celkovo nedovoluje spustat iny kod nez ten co skompiluje ich xcode. Je to hlavne koli bezpecnosti kedze takto maju pod palcom svoje html/js jadro v safari a za to sa mozu zodpovedat. Ak by napriklad js engine vo Firefoxe bol zabugovany a umoznoval pustat nejaky malware js kod na ios device a robilo by to sarapatu mal by hlavne Apple problem a rozmazavalo by sa to az potom mozilla. Tak isto tusim stale plati ze aplikacia pre IOS musi byt jedna skompilovana binarka ziadne dymaicky loadovane libky, preto maju s tym poniektore oss projekty problem (nedovolenie staticke linkovanie oss libky do komercnej app napriklad).
Xamarin je vpohode co sa tyka schvalovania. Na apple appstore je viac aplikacii beziacich pod Xamarin.IOs. Ostatne napriklad taky Bastion bezi pod Xamarinom a pouziva MonoGame co je port XNA frameworku od MS na mobilne platformy.
A este co sa tyka volnejsej distribucie na Androide, je pravda ze ked sa neda aplikacia pretlacit cez google play mozem si ju zavesit povedzme na svoj web. Na druhu stranu tato uvolnena politika zasa umoznuje az podporuje piratstvo. Preto aj na google play je o dost menej kvalitnych a profesionalnych aplikacii, pretoze sa to proste developerom neoplati. Ano rozne male a studentske projekty ktore su zdarma alebo za par centov na google play preziju ale akonahle chcete predavat nejaku fakt profi aplikaciu tak google play je skor cesta do straty. To uz mozno komercne lepsie vyde aj ten WP aj ked je menej rozsireny (aj ked neviem ake su tam cisla).